תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 00:11
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
איך אני משפר/צובע את הסאונד שלי?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (160) ›
לך לעמוד 1, 2, 3, 4, 5   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  Kwebos  
תומך
הצטרף: 08 ינו' 06
הודעות: 2667
מיקום: ר"ג
איך אני משפר/צובע את הסאונד שלי?
הודעה פורסם: שני 08 יונ',09 17:23   
העסק מתחיל לתסכל אותי.
אני לא יודע אם זה החוסר בכלים חיים, שרשרת הסאונד, הדומיין הדיגיטלי, הידע ודרכי העבודה שלי או אלוהים יודע מה, אני מניח שזה שילוב של כלל הדברים אבל אני לא מנסה כרגע לנתח סיבות.

כל הקטעים שלי נשמעים לי חסרי אפיון, אין צבע בסאונד, אין חום, הכל נשמע לי נקי מדי, משעמם מדי, חסר חיים מדי. אני בטוח שיש דרכים לשפר את הענין אבל אני לא מצליח, כאילו צועד במקום.

הנה דוגמית קטנה שתבינו על מה מדובר, הקטע אמנם לא שלם במלואו ולא עבדתי על המאסטר אבל הסאונד הכללי כבר צריך להיות איפה שאני רוצה שהוא יהיה והוא די לא שם.
אם יש למישהו טיפים, עצות, הצעות וכו' (חוץ מהמובן מאליו של להמשיך ולהתמיד עד שהעסק ישתפר) אני מאד אשמח, כל הערה וביקורת תועיל.

להלן הדוגמית:



תודה
_________________
http://www.myspace.com/kwebos
dreamag
הצטרף: 22 אוג' 01
הודעות: 158
הודעה פורסם: שני 08 יונ',09 17:49   
Uad2
OrenS
תומך
הצטרף: 10 אפר' 02
הודעות: 1010
מיקום: קאלגרי, קנדה
הודעה פורסם: שני 08 יונ',09 17:49   
אולי תספר קצת על תהליך העבודה? במה אתה משתמש, מה כבר עשית?
מהאזנה חטופה לקטע נשמע לי שעיקר הבעיה היא בתופים, שנשמעים אנמיים וקצת חסרי בשר. הייתי מתחיל מלעבוד על הקיק/בס וממשיך משם הלאה. אני מוצא שהרבה פעמים שכשהקיק והבס יושבים טוב, כל הקטע יושב טוב.
_________________
http://www.myspace.com/orensteinitz
  Kwebos  
תומך
הצטרף: 08 ינו' 06
הודעות: 2667
מיקום: ר"ג
הודעה פורסם: שני 08 יונ',09 18:06   
התופים פה מהאיזי דראמר, השייקר והקלייב (?) הם דגימות.
הקטע שהתופים באיזי נורא מעובדים כבר, אני לא מוצא כמה עוד יש לי לעשות מעבר לקצת איקיו.
אני יכול לאחד אותם לגרופ ולנסות לשים עליהם איזו אמולציה מנורתית או משהו אבל רוב הזמן זה לא זה, מה היית ממליץ?

את המיקס אגב אני תמיד מתחיל מהקיק והבס.

ציטוט:
Uad2


בהחלט שוקל את זה
_________________
http://www.myspace.com/kwebos
itayabr
Act Compatible
הצטרף: 12 מאי 04
הודעות: 636
מיקום: כפר הס
הודעה פורסם: שני 08 יונ',09 18:35   
ציטוט:
והקלייב (?)

אולי זה נראה ככה באנגלית, זה קלאבה.
כתוב כמו ששומעים (בספרדית הכל יותר קל): CLAVE
_________________
יוניטון - בית להפקה מוזיקלית 054-4870303
פירורים - שירים חדשים ומחודשים לילדים וגם לגדולים www.perurim.com
OrenS
תומך
הצטרף: 10 אפר' 02
הודעות: 1010
מיקום: קאלגרי, קנדה
הודעה פורסם: שני 08 יונ',09 18:43   
ציטוט:
הקטע שהתופים באיזי נורא מעובדים כבר, אני לא מוצא כמה עוד יש לי לעשות מעבר לקצת איקיו.
אני יכול לאחד אותם לגרופ ולנסות לשים עליהם איזו אמולציה מנורתית או משהו אבל רוב הזמן זה לא זה, מה היית ממליץ?


אני חושב שזה חלק גדול מהבעיה. ברגע שהתופים כבר מעובדים, הסאונד שלהם פשוט נשמע גנרי. זה לא הסאונד שלך, זה הסאונד של טון-טראקס.
מאחר ואני לא עובד עם איזי דראמר אני לא יודע אם יש אפשרות לבטל את העיבוד על הסאמפלים (אני יודע שבאדיקטיב דראמז אפשר), אבל אם יש אופציה כזאת הייתי מתחיל שם ומעבד כל ערוץ לפי טעמי.
בוא תעשה נסוי. יש את הפלאג החינמי הזה, שהוא סמפלר Multi-Out של קיט מצוין ולא מעובד כלל ועיקר - מיקרופונים מצויינים לפרהאמפים מצויינים וזהו. הKeyMap לא תואם את איזי דראמר אז תצטרך לתאם ביניהם איכשהו, אבל זה יספק לך חומר גלם שממנו אפשר להתחיל למצוא סאונד תופים משלך.
שים לב שכשמקשיבים לקיט הזה בלי שום עיבוד הוא נשמע לא מרשים בכלל, אבל כשאתה לומד איך לעבד אותו הפוטנציאל שלו אדיר .
_________________
http://www.myspace.com/orensteinitz
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שני 08 יונ',09 18:52   
הדבר הראשון ששמתי לב אליו זה שהכל פשוט נשמע יבש, קצת רוורב טוב בתוך המיקס יעשה לו טוב לדעתי, אפילו 2 -אחד לתת קצת פרזנס והשני לתת ממש אופי והדהוד של חדר.
בגלל הטמפו והכמות הנמוכה של הכלים, יש הרבה "חלל" שאפשר למלא במיקס, הייתי מאחד את כל האלמנטים למשהו שירגיש כמו אולם אחד, שירגיש קצת הופעה חיה ופחות סטרילי.
קצת לסדר דברים מחדש בבאלאנס (יחד עם הרוורב), אם אתה משתמש באחד מכלי התופים שמאפשרים מיקס פנימי בין האלמנטים, אולי טיפה יותר אובר הדז/חדר שירככו קצת.
* תבדוק את הטמטמים שלך, לי זה נשמע כאילו הטמטם הגבוה מגיע מהכיוון ההפוך להיי-האט, ואז הטמטם הנמוך יותר נמצא באמצע, זה קצת הפוך מאיך שסט תופים בנוי.
את הבאס הייתי מקמפרס קצת, מוריד לו את ההתקפיות הזו שלו ומוסיף יותר ססטיין שימלא יותר את החלל באיזור הנמוך. אולי זה משהו שאפשר לשפר כבר בנגינה אם יש לך אפשרות
  Kwebos  
תומך
הצטרף: 08 ינו' 06
הודעות: 2667
מיקום: ר"ג
הודעה פורסם: שני 08 יונ',09 19:19   
להרטיב עוד אתה אומר? יש כאן ריוורב, אני פשוט תמיד מפחד להגזים איתם כי אני לא אוהב ששומעים יותר מדי את הריוורב אלא אם הוא ריוורב שממש מחמיא לכלי ועוטף אותו בחום ואהבה ואני לא מצליח לייצר אחד כזה ממה שיש לי כאן לא משנה כמה אני משחק עם איקיו עליו.

על מה חסר לך ריוורב? בעיקר על התופים?

אורן תודה על ההמלצה, נראה מוכר הפלאג הזה, אנסה.

ציטוט:
אולי זה נראה ככה באנגלית, זה קלאבה.
כתוב כמו ששומעים (בספרדית הכל יותר קל): CLAVE


כל יום לומדים משהו חדש. #wink
_________________
http://www.myspace.com/kwebos
קובי
Act Compatible
הצטרף: 26 פבר' 04
הודעות: 432
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שני 08 יונ',09 19:56   
שאני מתחיל להרגיש שמשהו משעמם לי בסאונד, אני יוצא לתקופת האזנה

קבל בלינק הבא, תחנת רדיו אינטרנטית נפלאה, לאחר ששמעתי את מה שהעלית, אני מאמין שתמצא בה עניין ובסאונדים שרצים בה http://www.ledjamradio.com/ - ראה את שמות האומנים שהסאונד שלהם ימצא חן בעיניך, הקשב להם ביסודיות (אפילו תשים טראק שלהם בערוץ אצלך במיקס לרפרנס).

לדעתי, תקשיב, תהנה ותעשיר את עצמך.

דרך אגב, UAD2 , דבר נפלא, שאתה יודע לאן אתה רוצה ללכת איתו...
אתה כבר בהתחלה, בהצלחה. #thumbsup
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שני 08 יונ',09 20:42   
הכוונה היא פחות לרוורב במובן הדיגיטלי/פלטה/קפיץ ויותר למשהו שהוא "חדר", רוורב קונבולוציה עם דגימות טובות יכול לעשות את זה (יש גם אחד חינמי שאני לא זוכר את שמו, אתה מוזמן לנסות).

נסה למקסס ככה עם ראייה של במה, עם רוורב פתוח מההתחלה, קצת יותר לכלים הרחוקים קצת פחות לקרובים, ולפי זה לבנות את הבאלאנס שלך.
אני גם בעד לנסות למקסס קודם את התופים לגרופ ולשלוח אותך כחתיכה אחת לרוורב הזה. שוב, תחשוב "לייב", ולא שנות ה80: כל כלי בנפרד עם הרבה רוורב שלא ממש מקשר בין הכלים #biggrin

לא רשמתי את זה קודם, אבל אם אתה עדיין לא עובד ככה, תכנת את התופים (או נגן אותם ידנית על המקלדת) עם שינויים קטנים בדינמיקה ושאפלים וטעויות קצב קטנות. לא רנדומלית כמובן, אלא כמו שהיית חושב שמתופף אמיתי היה עושה את זה.
במיוחד בקלאבה ובשייקר, נסה להעלות אותם לסמפלר ולנגן את התפקידים שלהם, זה יכניס קצת אלמנט של לייב לתוך העניין הזה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2, 3, 4, 5   הבא
עמוד 1 מתוך 5

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון