תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 15:10
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
Adam Audio ANF10 Passive מוניטור
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה
  shlomok  
הצטרף: 21 יול' 09
הודעות: 13
מיקום: tel-aviv
Adam Audio ANF10 Passive מוניטור
הודעה פורסם: רביעי 22 יול',09 10:25   
שלום לכולם,

האם יש כאן בנמצא מישהוא שהשתמש\משתמש במוניטור הפסיבי הזה ויכול ליתן את חוות דעתו על איכות הרמקולים? אשמח לפרטים נוספים כגון:
1- גודל החדר בו הם נמצאים
2- המגבר אליו הם מחוברים
3- התדר הכי נמוך שהצלחת להפיק מהם
4- כיצד הם בהשמעת מוסיקה, קרי שמיעה רגילה של מוסיקה (בעיקר קלאסית, פסנתר וצלו)
5- האם ישנו רמקול אחר העולה על ביצועיו של זה באותה רמת מחיר ( חבר יקנה לי אותם בחול ב 500$ )

תודה רבה,
Dor Rozen
Act Compatible
הצטרף: 14 יול' 07
הודעות: 1492
מיקום: מודיעין
הודעה פורסם: רביעי 22 יול',09 10:46   
בקשר למחיר...במקרה אני מסתכל פה על מוניטורים
500 דולר לשניהם או לאחד?

כי סתם שתדע שהמחיר של הANF10 בחו"ל הוא 400 דולר לאחד
אם אתה מתכנן לעבור במסלול הירוק אז המחיר הסופי יעמוד בערך 4000-4200 ש"ח

המחיר שלהם בארץ הוא שווה ערך
אז כדאי לשקול שנית קניה בחו"ל של מוניטור

אלא אם כן אתה מתכנן לשים אותם בכיס כשאתה נכנס לארץ
_________________
כל מאמץ שווה את מה שלמדת ממנו
  shlomok  
הצטרף: 21 יול' 09
הודעות: 13
מיקום: tel-aviv
הודעה פורסם: רביעי 22 יול',09 10:51   
תודה על התגובה,

הייתי צריך לציין כי מדובר על מחיר לזוג משומש במצב טוב.
oov
הצטרף: 24 ספט' 07
הודעות: 304
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: רביעי 22 יול',09 17:30   
רמקול מעולה בכל קנה מידה,

רצוי לעבוד עם מגבר מעולה כדי להנות באמת ממה שיש למוניטור הזה לתת.
מה שהופך את החבילה ללא זולה בכלל.

אני ממליץ בחום.
#thumbsup
_________________
הפקות מוסיקליות,
מיקס ומאסטרינג.
אולפן הקלטות, תופים, פסנתר כנף ועוד..

Www.oovstudio.com
052-2723811
  shlomok  
הצטרף: 21 יול' 09
הודעות: 13
מיקום: tel-aviv
הודעה פורסם: רביעי 22 יול',09 18:18   
האם מגבר המיועד למוסיקה ביתית כגון rotel, arcam, azur וכיו"ב בשילוב עם פאוור אמפ יכול לשמש כמגבר יעודי לרמקולים הללו? אם לא, מה מומלץ כמגבר יעודי בלי לקרוע את הכיס? יתרה מכך, האם תהא עדיפות\חסרון כלשהוא למגבר שהוא pure class A ספציפית למטרה של מוניטורינג?

תודה,
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: רביעי 22 יול',09 20:31   
סתם ניחוש, אתה קורא בפורומים של HIFI?
#wink
למגבר קלאס איי אמיתי יש יתרון מסויים באיכות הצליל, אבל יש לו גם הרבה חסרונות - מחיר, חום וצריכת חשמל קבועה.

הרמקול הזה דיי צנוע מבחינת הדרישה שלו לכח, 80W RMS ב4 אוהם לצד יספיק לחלוטין ואפילו מעבר.....

מגבר הוא מגבר, ופאוור אמפ זה שם יפה שסוחרי הHIFI המציאו לו כדי למכור לך עוד מוצר.אין סיבה לחבר "מגבר" ל"פאוור אמפ", אלא אם הכוונה ל"פרה אמפ" לפני המגבר/פאוור (תבחר שם), אבל אם אתה הולך לנגן לרמקול מתוך מקור LINE - קומפקטים/מחשב/טלויזיה, אין צורך ומיותר לחבר עוד רכיב.

ROTEL וחבריו יתנו לך לדעתי מה שאתה מחפש, רק שים לב לנתונים! באתרים כמו זאפ ובחנויות HIFI לא טורחים לציין את העכבה שבה הרמקוול מפיק את ההספק המצויין, ז"א, כתוב על המגבר 40W, אבל אף אחד לא יגיד לך (אם לא תתעקש או תקרא בעצמך) שמדובר ב40W ב8אוהם, ולכן הוא כן יתן לך כ80W ב4אוהם... (עוד שיטה למכור לך מגבר גדול מדי...)

יש מגברים כאלה בכל מיני סדרי גודל, ההצעה שלי היא, שאם אתה מגיע למחיר כולל של כ6000-6500 ש"ח, כנס למיוזיק שופ ונסה את הA7
  shlomok  
הצטרף: 21 יול' 09
הודעות: 13
מיקום: tel-aviv
הודעה פורסם: רביעי 22 יול',09 22:38   
קוגם כל תודה רבה על התשובה,
לא אינני קורא בפורומים, יש לי קלאס A אמיתי וישן (מנורות-לא תקין) ורציתי לדעת אם יש טעם בכלל לתקן,
יש לי פרה+ פאוור של ROTEL, אני יודע ש 40W יספיקו השאלה היותר חשובה בהקשר של ההספק היא הנצילות של הרמקול ולא ההספק של המגסר. כפי שאתה ודאי יודע רוב מגברי המנורות לדוגמא,מפיקים וואטים בודדים בלבד לכל ערוץ ( 10W) ובכל זאת גורמים ל SPL גבוה בחדר. כיצד? בזכות רמקול עם נצילות של 90db.
מהמפרט הטכני ראיתי שיש להם נצילות של 89dB כך שלא צריכה כלל להיות בעיה עם מגבר של 40W.

ואחזור לשאלה שלי, אין לי מושג במגברים המשמשים לאולפן, יש בכלל יצרנים מפורסמים? האם גם כאן נהוג למדוד בין היתר THD?

אני די מודאג מהתדרים הנמוכים שאני מניח בעייתיים בכל המוניטורים הקטנים. האם מישהוא מיכם שילב גם SUB ? אם כן של כמה אינץ? ראיתי את הSUB של אדם אבל קשה לי מאוד להאמין (כבונה רמקולים חובבן לשעבר) שה SUB עם ממברנה כה קטנה יוכל להפיק תדר נמוך כפי שיפיק לדוגמא SUB של 10 או 12 INCH

אשמח לדעתכם,
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: חמישי 23 יול',09 02:48   
ציטוט:
אני יודע ש 40W יספיקו השאלה היותר חשובה בהקשר של ההספק היא הנצילות של הרמקול ולא ההספק של המגסר


נצילות לא חשובה לעניין הספק, היא חשובה לעניין כמה עוצמה אפשר לשאוב מתוך ההספק הקיים. מה שכן חשוב לעניין ההספק הוא העכבה (התנגדות), כמה עכבה הרמקול מציב מול המגבר, ומה ההספק של המגבר באותה עכבה נתונה. בלי נתון העכבה נתון ההספק אינו שלם.

ציטוט:
כפי שאתה ודאי יודע רוב מגברי המנורות לדוגמא,מפיקים וואטים בודדים בלבד לכל ערוץ ( 10W)

לא יודע כמה זה נכון, ישנם מגברי מנורות גם של 50 ו100 לערוץ (אני בדיוק קורא על מארשל JCM900), אבל שוב, בלי עבדה העניין הוא באויר.

בכל מקרה, הסיבה שחלק ממגברי המנורות מוציאים כזה הספק היא, מאחר ומדובר בקלאס A, מדובר בחיה רעבה לחשמל ומתחממת. לא יעיל במיוחד, אם אתה צריך להשקיע 100W בכניסה בשביל לקבל 20W ביציאה.

מ89 ל90 דיבי נצילות זה לא כזה רחוק, ובכל מקרה, הדיעה המקובלת היא שעוצמת האזנה נכונה צריכה להיות אי שם באיזור ה85 דיבי, ואת זה עם הרמקולים האלה תקבל כבר עם וואט אחד, עם ספייר.... באיזה עוצמה אתה מתכנן לשבת ולשמוע עם הרמקולים האלה את המוזיקה שתיארת?

העוצמה מעל זה, נותנת לך פיצוי על המרחק, אבל מאחר ורמקולים כאלה תוכננו לשדה קרוב, אין צורך שב1 מטר הם יהיו חזקים בהרבה מ90 דיבי . העוצמה גם נותנת את הHEAD ROOM כדי שלא תגיע לדיסטורשן במגבר, כדי שפיקים ישמעו כמו שצריך ושבאס לא יחנוק את המגבר (אבל אולי כן את הרמקול, זו אולי הצרה היחידה בארגזים פאסיביים)



יש מגברים יעודיים לאולפן, אבל כיום רוב הרמקולים החדשים מכילים מגבר פנימי. שמות "עבר" כוללים את ימהה (המגבר המקורי של הNS10), אלסיס, ויש גם את סמסון שהיה להם מגבר פופולרי (ואולי עדיין יש). אם אתה מכיר קצת HIFI אז הרבה אולפנים (ובעיקר מאסטרינג) משתמשים בברייסטון ובמגברי הייפיי קצה עליון אחרים.
לדעתי כל עוד המגבר שלך הוא מגבר באיכות טובה,עוצמתי מספיק עם דיסטורשן ורעש עצמי נמוכים, בלי עודף צביעה (כמו מנורות למשל בהרבה מקרים במגברים) לא צריכה להיות בעיה.


איזה סאב של אדאם ראית? את החדש עם הכפתורים הממונעים? הוא באמת קצת קטן, אבל מצד שני הוא לא מיועד לחדרים גדולים. אתה צריך לזכור שכל הרמקולים האלה תוכננו בעקרון לשדה הקרוב, ולא לחדר גדול.
בתיאוריה, משתמשים בממברנות קטנות יותר אבל עם מהלך ארוך יותר, ככה שיש פיצוי משהו (על חשבון אופי וצבע), מצד שני, לא רק גודל ממברנה קובע את העוצמה וה"כמה נמוך", אלא גם עוצמת המגבר והנצילות, יחד עם גודל הארגז (בעצמם אתה בונה ארגזים חובב, אז אני לא מחדש כלום #wink ). בכל מקרה, הסאב צריך להתאים למערכת. אין טעם לשים סאב של 120SPL מול רמקול שהשיא שלו הוא 110SPL, ולעבוד עם עשירית ההספק. חבל על הכסף.

מעבר לזה, יש לאדאם גם סאבים של 10 ו12 אינץ'.

ולנושא המקורי,, אני באופן אישי מאוד אוהב את הרמקולים של אדאם. משהו בהם שפשוט עושה לי טוב לשמוע ולעשות מוזיקה.
THAT SAID, אני מעדיף את ה A7 (שיש לי בחדר, 3*4 בערך, מוזיקה רועשת, אלקטרונית עם הרבה באס ורוק) על הANF10.
יותר עוצמה ובאס טוב יותר, ובאופן כללי סאונד מוצלח יותר (לדעתי בעיקר בגלל הממברנה עצמה והחומר שלה, והעובדה שהA7 הוא BIAMP)
אבל, אם כבר יש לך מגבר טוב ומתאים לך על זה. אני לא חושב שצריכה להיות לך בעיית באסים או עוצמה במוזיקה קלאסית ופסנתר.
  shlomok  
הצטרף: 21 יול' 09
הודעות: 13
מיקום: tel-aviv
הודעה פורסם: חמישי 23 יול',09 07:27   
אתה צודק לחלוטין בעניין האימפדנס, רציתי לבאר את נושא הנצילות. אני מצרף לינק עם דוגמאות פשוטות:לינק

ה A7 שהצעת יקרים מידי לתקציב שלי, אני גם צריך לקנות צ`לו ... ובגילי המופלג גם לשלם למורה פרטי צמוד (מישהוא מכיר מורה טוב בתל אביב?) אפילו הבן שלי אמר "מה זה הגיטרה הענקית הזאת".

אלך לשמוע את ה A7 בכל מקרה,

ובקשר לבנית ארגזים, זה לוקח ים בזמן, וצריך לייבא מחול אלמנטים ( האהובים עלי הם AUDAX FOCAL). כמובן שאתה חוסך המון המון כסף, אבל משקיע עשרות שעות בתכנון ובניה.

שוב תודה,
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: חמישי 23 יול',09 08:31   
נצילות גם היא עניין מטעה לפעמים, מאחר ואם לא מצויין התדר (או הסטנדרט) שבו נעשתה הבדיקה, יש אפשרות שמי שמדד מצא את האיזור היעיל ביותר של הרמקול ומדד שם. לא נדיר למצוא רמקולים זולים עם נצילות גבוהה, לרוב זה בתחום תדרים ספציפי, וזה מגיע על חשבון איכות באיזורים אחרים.
לכן, אם הMAX SPL המצוין גבוהה מספיק, ודרישות הכח מהמגבר הן לא מוגזמות, הנתון הזה יכול להטעות הרבה יותר מאשר הוא עוזר.
עדיף נתון נמוך אבל אמיתי/סטנדרטי, מאשר נתון גבוה שמדדו "מתחת לפנס".

אם אנחנו כבר בלינקים, כאן יש תיאור של מספר שטיקים של יצרני רמקולים:
http://www.peavey.com/support/technotes/concepts/THE_LOUDSPEAKER_SPEC_SHEET_GAME_2005.pdf

ציטוט:
אפילו הבן שלי אמר "מה זה הגיטרה הענקית הזאת".

תסביר לו שזה באס #biggrin
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון