תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 08:20
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
תיאום ווליום בין כמה סירטוני וידאו.
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה
  אלירן-complex  
תומך
הצטרף: 13 יונ' 03
הודעות: 1185
מיקום: Low mid
תיאום ווליום בין כמה סירטוני וידאו.
הודעה פורסם: רביעי 12 אוג',09 09:02   
שלום חברים,
הרבה זמן לא הייתי פה עקב לחץ בעבודה אבל אני עדיין משתדל לקרוא כל יום.
לאחרונה התחלתי תפקיד חחש בעבודה, ורציתי להתייעץ עימכם לגבי בעיה שנתקלתי בה, אני עובד באחד מבתי הקולנוע הגדולים בארץ, וכחלק מתפקידי בכח אני אחראי על הפרסומות שעולות לפני הסרטים (לדגום אותן מקלטות בטא ולהעלות למערכת).
אחת הבעיות שנוצרות לי בעת הדגימה היא שלא כל קלטת מדיעה באותו ווליום מן הסתם כי כל אחת נעשתה אצל חברה אחרת ולרוב, הפרסומות של החברות הגדולות אלו עם הקמפיינים הגדולים נשמעות דחוסות יותר ובווליום משמעותית חזק יותר לעומת פרסומות של קמפיינים קטנים.
כאשר המקרין מפעיל באולמות את הפלייליסט שהכנתי לו מבעוד מועד ישנם הפרשי ווליום ניכרים בין פרסומת אחת לשניה.
הקבצים מופעלים באולמות דרך שרת שהוא מחלק לכל אולם מה שצריך(בכל אולם יש מחשב משלו), וכל זה דרך תוכנה שבנו במיוחד למתחם ולא איזה נגן מוכר.
אני דוגם את הפרסומות מהבטא למחשב עם תוכנה של optibase, שם במידה ואני חש בצורך יש לי אפשרות להרים את הווליום עד10.5db.
האם למישהו יש רעיון כיצד להתגבר על הבעיה? אולי להציב איזשהו לימיטר לפני היציאה למגברי הרמקולים באולם? או עוד בשלב ההקלטה?
אולי יש איזשהו תוסף תוכנה שאוכל להתקין במחשב פרסום שבכל אולם שתשלוט על הווליום שיוצא מכרטיס הקול ותציב לי שם איזה לימיטר?
עוד אופציה היא לעבוד עם איזו תוכנה שנותנת לי להעלות כל סרטון בעייתי והלתעסק רק בסאונד שלו.
אני לא רוצה להעלות את הסרטונים לאיזו תוכנת וידאו ולערוך שם כדי לא לשנות את הקידוד של הסירטונים ולהתחיל להתעסק עם זה, המערכת יודעת לעבוד רק עם קידוד ספציפי של Mpeg2.

תודה,
אלירן
_________________
" אנלוגי כן כן! דיגיטלי כן כן! " (א.אולארצ'יק)
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 12 אוג',09 10:01   
תראה, אם לא מתעסקים ברמת הפקה (כמו שנעשה שם בהפקות DVD) אין מנוס אלא להשתמש בלימיטר ביציאה למערכת האולם. זה אלמנט חיוני כאשר אין שליטה מלאה על מקורות הצליל או נתיביהם (שרת וכו') כך שבכל אולם ספציפי, לגודלו ומגבריו, תהיה הגנה לרמקולים, והכי חשוב - לאוזני הקהל. יש להתיחס ללימטר כאל חלק בלתי נפרד ממערכת ההגברה, ביחוד באווירה שאין בה סטנדרט. ההפרשים בבתי הקולנוע בארץ, וביחוד בסינמה סיטי מזכירים תקופות של לפני 35 שנה...
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: רביעי 12 אוג',09 10:10   
תמצא לך פרסומת שמרגישה סבירה, לא חזקה ומקומפרסת מדי, ולא מהחלשות, ועבוד לפיה כרפרנס (או שתצמד למוזיקה שבפתיחת הסרט), תחליש ותגביר כל סרטון שאתה מקבל בהתאם לסטנדרט הזה ופתרת את כל הבעיות, תוכל להצליב בין כל הסרטונים בכל פלייליסט בלי בעיה. אל תתיחס לעוצמת שיא אלא לעוצמה נתפשת.
  אלירן-complex  
תומך
הצטרף: 13 יונ' 03
הודעות: 1185
מיקום: Low mid
הודעה פורסם: רביעי 12 אוג',09 10:58   
תודה על ההצעות.
ראובן, אני מנסה לפתור את כל בעיות ההפרשים שכ"כ מעצבנות אותך אותי ואת כל שאר הלקוחות שיש להם קצת אוזן טובה, ברור לי שלימיטר יכול להוות פתרון אבל אני חושש שמה הוא ידחוס את הפרסומות שדווקא כן בסדר, לא בטוח שהוא יהיה גם הפיתרון לגמריי כי לפעמים מגיעות פרסומות עם הפרש עצום בווליום.
אולי הפיתרון הוא לימיטר על המאסטר, ובזמן הדגימה לשים לב לפרסומות עם הפרשי ווליום משמעותיים ולטפל נקודתית.
העניין הוא שאין לי כ"כ חיווי פה, או מיטר, יש מיטר על מכשיר הבטא אבל הוא לא מולי והוא מראה רק מה הבטא מוציאה לפני תוספת הווליום שאני נותן בתוכנה, ובתוכנה אין מיטר נורמלי.
אני חושב אולי על אופציה של מיטר במחשב שמראה לי כל סיגנל שנכנס ויוצא.
כרגע אני כשמגיעה פרסומת בווליום נמוך משמעותית מאחרות או אחת שלא עברה "מיסטור" (דרך איזה לימיטר שימעך קצת) אז הכלי היחיד שיש לי הוא להרים ווליום, אך זהו אינו הפיתרון כי בזמן פיקים זה יכול לדסטרט.
הכלי שאני צריך הוא לימיטר שימעך קצת את הפרסומת ויתחום לה את הטווח הדינאמי כדי שתהיה כמו האחרות.
השאלה איך אני מקליט אותה עם לימיטר ושומע אותו נכון, כי בתוכנה יש Audio Gain Control ויש Audio Preview Control ואנ יכול לשמוע רק את הPreview אני לא יכול לשמוע את מה שאני מקליט ולכוון את הלימיטר אלא רק אחרי שאני מקליט אני יכול לצאת מהתוכנה ולהאזין, אם אני מבין את זה נכון, אולי אני טועה, צריך לנסות, באסה.
_________________
" אנלוגי כן כן! דיגיטלי כן כן! " (א.אולארצ'יק)
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 12 אוג',09 14:08   
ציטוט:
אני חושש שמה הוא ידחוס את הפרסומות שדווקא כן בסדר

אני מדבר על לימיטר ואתה מזכיר קומפרסור. עם כל הכבוד שהם לרוב מוזכרים באותו פה, המטרה שונה.
לימיטר יתחיל לעבוד מעל רמה מסוימת, וישמור אותה כך, ואילו קומפרסור עשוי לשנות טווח גדול יותר של הסאונד. לימיטר לא יפגע בפרסומות שכן בטווח הנורמלי שתגדיר.
הנוהל התקין הוא להחזיק לימיטר, אם רב-תחומי הוא תחום-מלא, על מערכות הגברה, כולל קולנוע שמקבל מקורות אקזוטיים.
אם אתה חושש כל כך מאיבוד איכות, לא הייתי נוגע בלימיטר מובנה בתוך מכשיר ווידאו, איזה שלא יהיה.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
Roey avital
הצטרף: 10 יונ' 05
הודעות: 36
מיקום: תל אביב
זו הזדמנות מצויינת לשאלה
הודעה פורסם: רביעי 12 אוג',09 23:03   
אלירן
אני עובד באחד מבתי הפוסט הגדולים
לאחרונה יצא לכמה מאתנו בזמנים שונים ובבתי קולנוע שונים לשים לב באמת להפרשים הנוראיים בעוצמות בין הפרסומות
ובכל המקרים הפרסומות שלנו היו באזור הנמוך יותר
הרבה מהסרטים היו חזקים פי שניים בעוצמה הנתפסת. דהיינו 10 דיבי give or take
עכשיו לי ברור שזה לא עניין של קומפרסיה, הסרטים שלנו בערוצים השונים בטלוויזיה בעוצמות נכונות (לצערנו כמובן #faint )

הסטנדרט להורדה לקלטות בטא דיגיטל הוא פיקים במינוס 10 דיבי. וכך אנחנו נוהגים.
כך שברור שבבתי פוסט אחרים מורידים סאונד בלא פחות מ 0 דיבי (דבר שהיה גורר החזרת קלטות מ yes לדוגמא)

יכול להיות שעד שאתה הגעת אף אחד לא היה משווה או לכל הפחות בודק עוצמות אחרי הדגימה אי פעם? #smile
קצת מקומם. טוב שהעלית את זה
ההתייחסות לעוצמות בהחלט הכרחית מצד הדוגם.
ידוע שהזכייניות עושות את זה.

לא יודע לאיזו תשובה אני מצפה.. #smile

וראובן- לדעתי דווקא לימיטר לא יועיל בהפרשים שכאלה
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 13 אוג',09 06:47   
נו,
אז מה, יתחילו להתערב בחומר של כל בית פוסט? זו גם יכולה להיות בעיה משפטית אם רק היו מדקדקים.
אני מכיר את הבעיה בסינמה סיטי עוד לפני שמישהו דרך שם רגל באחד האולמות, וניסיתי להזיז שם עניינים (ג'קסון היה עוד לפני אלירן בתחום הזה, הבעיה שהסאונד היה בתחתית ענינייהם לעומת הפופ קורן והעסקת סטודנטים בשקל), חוץ מאולם אחד, גם מערכות הקול שם מתוכננות גרוע ולא עומדות בעומס, אז עומס יתר כבר בכניסה לא עושה לזה חסד.
ומה ההבדל בין לעבד כל ווידאו בנפרד המגיע לקולנוע לבין לא לגעת בהם בכלל ומכשיר אחד מבקר את הכל, וגם מגן על המגברים מעיוותים (בכל תקלה שלא תהיה) וגם על הצופים (שזו התופעה שגורמת לכמה צופים שם לצאת באמצע הסרט! לא יאומן, במאה ה-21) - יותר הומוגניות ופחות זמן מבוזבז.
אלירן, דבר עם משה אדרי או פנינה, או בקש עזרה מאחד החברה שעובדים בסאונד בפוסט DVD (בקומת ה-VIP, חפש את גילי בראון שיאתר איתך את מוקדי הבעיה בקידוד), תגיד שביקשתי שיתמכו בך בנושא הזה, מדובר בחברים. אם צריך ננסה לארגן איזה לימיטר לניסיון. בכל מקרה, אפשר שהמערכת המקודדת עצמה גם דופקת את הסאונד.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
  אלירן-complex  
תומך
הצטרף: 13 יונ' 03
הודעות: 1185
מיקום: Low mid
הודעה פורסם: חמישי 13 אוג',09 08:09   
היי תודה רבה ראובן וכל שאר החברים.
השתדלתי שלא לערב פה שמות של אנשים ושל מקום העבודה וכל זה כדי שזה לא יפגע לי חלילה בעבודה, לך תדע מי קורא פה, פתחתי פוסט וכולם מלכלכים על מקום העבודה שלי, באמת שזו לא הייתה כוונתי, לא משנה אם אני חושב שאתה צודק.
אנסה לדבר עם המנכ"ל פה ולהזיז עניינים, לא הרבה השתנה בנוגע לכל התפיסה לגבי הסאונד במתחם, לרוב הוא בתחתית סדר העדיפויות.
על איזה לימיטר היית ממליץ פה? בהתחשבות בכך שצריך לרכוש איזה 23 חתיכות כך שאיזה L2 בראק לא בא בחשבון (הלוואי וכן).

אגב, אני דוגם מבטא SP- אנלוג.
_________________
" אנלוגי כן כן! דיגיטלי כן כן! " (א.אולארצ'יק)
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 13 אוג',09 12:40   
סליחה, אתה שוב מחליף בין המושגים #smile אתה לא מלכלך על מקום העבודה: אתה דואג לו וזאת להבדיל מתופסי תחת אחרים בכל מקום עבודה שלא יהיה. אם יש לך שם בעיה בעקבות השרשור - תן לי איתות.
צריך למצוא פתרון כולל למעבר האודיו בשרת (דגימה, עיבוד בתוכנה) או יישום הגנה בכל אולם, לגופה של אותה מערכת הגברה ספציפית. לימיטר פשוט (לבקש הצעות מחיר מכמה יבואנים) אבל כזה שיעמוד בטווח רמת האות הנכנס. השאלה אם מדובר בסטריאו מקודד או כמה ערוצים, או שרק לפרסומות.
אנא דבר עם גילי מהאולפן DVD שם, תגיד שביקשתי שיעזור לך לאתר פתרון, הוא ישמח. כמו כן אני נפגש עם כמה מהחברה' שם היום בערב, אנסה לדרבן אותם בנושא. אני יודע שה לא קל כי יש כמה שיקולים אחרים לגמרי..
דבר איתי באישית בנושאים רגישים
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שישי 14 אוג',09 02:16   
ציטוט:

הסטנדרט להורדה לקלטות בטא דיגיטל הוא פיקים במינוס 10 דיבי. וכך אנחנו נוהגים.


הגיע הזמן שאולפני הפוסט הגדולים והטכנאים שם יפסיקו להתיחס לפיק כאל מדד לעוצמה.
מסתבר שכן יש כמה חכמים שלמדו את זה, ובגלל זה יש את כל ההבדלים האלה.

פרקטית, אתה פשוט צריך תוכנת עריכה שיכולה לקרוא את קבצי האודיו מתוך תמונה , לעבד (עם יכולת מיטרינג טובה, ולא רק פיק) ולהחזיר את האודיו לתמונה.

לא תהליך ארוך, לא צריך להוסיף יותר מ10 דקות לתהליך של הדגימה. קבעו לעצמכם סטנדרט הגיוני (שיעבוד מול כל מערכות ההגברה, המערכת בסינמה סיטי לפי הפרסום היא SDDS, לא מכיר את התקן שלהם, אבל אם יש להם המלצת כיול כמו של דולבי, אתה יכול לעשות טסט לעוצמה באולם אחד, וזה יתרגם בצורה זהה לכל שאר האולמות) והקפידו לעבוד לפיו. הכשירו טכנאים ודוגמים חדשים לפיו ואפילו דרשו מספקי התוכן לעמוד בסטנדרט.

הייתי היום בסינמה סיטי, דווקא בכלל לא היה רע כמו שציפיתי שיהיה....

שתי שאלות: לתחנות ההקרנה (המחשבים שמחוברים לסרבר המרכזי) יש אפשרות לקביעת גיין בנפרד ממה שמגיע מהסרבר?
וזה נוגע גם לשאלה הבאה:
בזמן של הפרסומות הייתה לי הרגשה שהסאונד מגיע רק מהרמקולים הקדמיים (ערוץ דיבור במערכת). האם זה אכן כך?
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון