תומך
הצטרף: 13 יונ' 03
הודעות: 1185
מיקום: Low mid
פורסם: רביעי 12 אוג',09 09:02
שלום חברים,
הרבה זמן לא הייתי פה עקב לחץ בעבודה אבל אני עדיין משתדל לקרוא כל יום.
לאחרונה התחלתי תפקיד חחש בעבודה, ורציתי להתייעץ עימכם לגבי בעיה שנתקלתי בה, אני עובד באחד מבתי הקולנוע הגדולים בארץ, וכחלק מתפקידי בכח אני אחראי על הפרסומות שעולות לפני הסרטים (לדגום אותן מקלטות בטא ולהעלות למערכת).
אחת הבעיות שנוצרות לי בעת הדגימה היא שלא כל קלטת מדיעה באותו ווליום מן הסתם כי כל אחת נעשתה אצל חברה אחרת ולרוב, הפרסומות של החברות הגדולות אלו עם הקמפיינים הגדולים נשמעות דחוסות יותר ובווליום משמעותית חזק יותר לעומת פרסומות של קמפיינים קטנים.
כאשר המקרין מפעיל באולמות את הפלייליסט שהכנתי לו מבעוד מועד ישנם הפרשי ווליום ניכרים בין פרסומת אחת לשניה.
הקבצים מופעלים באולמות דרך שרת שהוא מחלק לכל אולם מה שצריך(בכל אולם יש מחשב משלו), וכל זה דרך תוכנה שבנו במיוחד למתחם ולא איזה נגן מוכר.
אני דוגם את הפרסומות מהבטא למחשב עם תוכנה של optibase, שם במידה ואני חש בצורך יש לי אפשרות להרים את הווליום עד10.5db.
האם למישהו יש רעיון כיצד להתגבר על הבעיה? אולי להציב איזשהו לימיטר לפני היציאה למגברי הרמקולים באולם? או עוד בשלב ההקלטה?
אולי יש איזשהו תוסף תוכנה שאוכל להתקין במחשב פרסום שבכל אולם שתשלוט על הווליום שיוצא מכרטיס הקול ותציב לי שם איזה לימיטר?
עוד אופציה היא לעבוד עם איזו תוכנה שנותנת לי להעלות כל סרטון בעייתי והלתעסק רק בסאונד שלו.
אני לא רוצה להעלות את הסרטונים לאיזו תוכנת וידאו ולערוך שם כדי לא לשנות את הקידוד של הסירטונים ולהתחיל להתעסק עם זה, המערכת יודעת לעבוד רק עם קידוד ספציפי של Mpeg2.
תודה,
אלירן
_________________
" אנלוגי כן כן! דיגיטלי כן כן! " (א.אולארצ'יק)
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
פורסם: רביעי 12 אוג',09 10:10
תמצא לך פרסומת שמרגישה סבירה, לא חזקה ומקומפרסת מדי, ולא מהחלשות, ועבוד לפיה כרפרנס (או שתצמד למוזיקה שבפתיחת הסרט), תחליש ותגביר כל סרטון שאתה מקבל בהתאם לסטנדרט הזה ופתרת את כל הבעיות, תוכל להצליב בין כל הסרטונים בכל פלייליסט בלי בעיה. אל תתיחס לעוצמת שיא אלא לעוצמה נתפשת.
תומך
הצטרף: 13 יונ' 03
הודעות: 1185
מיקום: Low mid
פורסם: רביעי 12 אוג',09 10:58
תודה על ההצעות.
ראובן, אני מנסה לפתור את כל בעיות ההפרשים שכ"כ מעצבנות אותך אותי ואת כל שאר הלקוחות שיש להם קצת אוזן טובה, ברור לי שלימיטר יכול להוות פתרון אבל אני חושש שמה הוא ידחוס את הפרסומות שדווקא כן בסדר, לא בטוח שהוא יהיה גם הפיתרון לגמריי כי לפעמים מגיעות פרסומות עם הפרש עצום בווליום.
אולי הפיתרון הוא לימיטר על המאסטר, ובזמן הדגימה לשים לב לפרסומות עם הפרשי ווליום משמעותיים ולטפל נקודתית.
העניין הוא שאין לי כ"כ חיווי פה, או מיטר, יש מיטר על מכשיר הבטא אבל הוא לא מולי והוא מראה רק מה הבטא מוציאה לפני תוספת הווליום שאני נותן בתוכנה, ובתוכנה אין מיטר נורמלי.
אני חושב אולי על אופציה של מיטר במחשב שמראה לי כל סיגנל שנכנס ויוצא.
כרגע אני כשמגיעה פרסומת בווליום נמוך משמעותית מאחרות או אחת שלא עברה "מיסטור" (דרך איזה לימיטר שימעך קצת) אז הכלי היחיד שיש לי הוא להרים ווליום, אך זהו אינו הפיתרון כי בזמן פיקים זה יכול לדסטרט.
הכלי שאני צריך הוא לימיטר שימעך קצת את הפרסומת ויתחום לה את הטווח הדינאמי כדי שתהיה כמו האחרות.
השאלה איך אני מקליט אותה עם לימיטר ושומע אותו נכון, כי בתוכנה יש Audio Gain Control ויש Audio Preview Control ואנ יכול לשמוע רק את הPreview אני לא יכול לשמוע את מה שאני מקליט ולכוון את הלימיטר אלא רק אחרי שאני מקליט אני יכול לצאת מהתוכנה ולהאזין, אם אני מבין את זה נכון, אולי אני טועה, צריך לנסות, באסה.
_________________
" אנלוגי כן כן! דיגיטלי כן כן! " (א.אולארצ'יק)
תומך
הצטרף: 13 יונ' 03
הודעות: 1185
מיקום: Low mid
פורסם: חמישי 13 אוג',09 08:09
היי תודה רבה ראובן וכל שאר החברים.
השתדלתי שלא לערב פה שמות של אנשים ושל מקום העבודה וכל זה כדי שזה לא יפגע לי חלילה בעבודה, לך תדע מי קורא פה, פתחתי פוסט וכולם מלכלכים על מקום העבודה שלי, באמת שזו לא הייתה כוונתי, לא משנה אם אני חושב שאתה צודק.
אנסה לדבר עם המנכ"ל פה ולהזיז עניינים, לא הרבה השתנה בנוגע לכל התפיסה לגבי הסאונד במתחם, לרוב הוא בתחתית סדר העדיפויות.
על איזה לימיטר היית ממליץ פה? בהתחשבות בכך שצריך לרכוש איזה 23 חתיכות כך שאיזה L2 בראק לא בא בחשבון (הלוואי וכן).
אגב, אני דוגם מבטא SP- אנלוג.
_________________
" אנלוגי כן כן! דיגיטלי כן כן! " (א.אולארצ'יק)