תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 11:39
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
אתה, מקליט?! עוד מדריך אונליין
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  ReuvenM  
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
אתה, מקליט?! עוד מדריך אונליין
הודעה פורסם: שישי 21 אוג',09 16:54   
Record U
מדריך אונליין (או University כמו שהאתר מכנה זאת) של ראש-פרופלור בנושאי הקלטה בכלל ו-U בפרט.
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
גיבור גיטרה
הודעה פורסם: שבת 22 אוג',09 08:45   
לפעמים אפשר לקבל עצות מהמקורות הבלתי צפויים לחלוטין.
עצות שלרוב עוברות חולפות מבלי שנשים אליהן לב. לרוב הן לא עוסקות במיקרופון הטוב ביותר להקלטה ב200 שקלים או בהצבה המדוייקת של המיקרופון מול, ליד או בזוית מול המגבר. עצות אלו עוסקות בנגן ובדרך שבה הוא מפיק את עצמו - לא בדרך שבה הוא מפיק את הסובבים אותו.
ובמה דברים אמורים בלינק שלמעלה?
באחת התלונות הגדולות ביותר של נגני גיטרה בזמן הקלטה: הסאונד לאחר הקלטה אינו דומה כלל לסאונד שלי כשאני מקשיב למגבר בחדר!
הסאונד לאחר הקלטה רזה ודק בעוד שבחדר הוא שמן ומלא! מכאן רבות העיצות איך לשפר את ההקלטה כמו "למה אתה לא משתמש במיקרופון חדר", "שים מיקרופון של תוף רגל" "שים 15 מיקרופונים על המגבר ואולי נמצא שילוב מענין" ועוד כהנה וכהנה - בעוד שהפיתרון אינו שם כלל.
במצבים רבים נגני גיטרה רגילים לשמוע את הסאונד שלהם מעמדה הגבוהה משמעותית מרמקול המגבר עצמו ובזוית גבוהה מעל הרמקול הפונה קדימה. רק לעיתים רחוקות תמצאו נגן גיטרה שוכב על הרצפה כדי לבחון את הסאונד הנובע מהרמקול ממש. בעמדה גבוהה זו הטון עשוי להיות שונה לחלוטין ממה ששומע מיקרופון המופנה אל הרמקול או הסאונד ששומע הקהל שיושב מול במה במועדון.
ומה ההבדל?
בעמדה הגבוהה גיבור הגיטרה אינו שומע את התדרים הגבוהים וחלק משמעותי מתדרי האמצע הגבוה שמנסרים את חלקו העליון של ראש המאזין שיושב או עומד מול המגבר ובהכרח מה שגם שומע המיקרופון באולפן. בעמדה זו הסאונד נשמע שמן ומלא בעוד שמול המגבר הוא עלול להיות חזק ודק.
במידה וסאונד זה מגיע בתוספת עוצמה גבוהה המרגשת את החלל שבו נמצא המגבר נוסף לסאונד גם גודל הנובע לא מהמגבר אלא מהחדר שסביבו ומההקשר בין רמקול המוצב על ריצפה לבין הרצפה עצמה (תוספת נמוכים).
כל אלו מוליכים את גיבור הגיטרה שלנו לייצר סאונד חסר דיוק אמיתי, חזק מדי, ושאינו עובר נכון מיקרופונים. הפתרון נמצא בהישג יד ואינו כרוך בהשקעה כספית... זה לא המיקרופון, לא הכבל, לא פרה אמפ - זה התנהגות המוזיקאי והדרך שבה הוא יכול להבין טוב יותר את מערכת הגיטרה-מגבר שלו.
הפתרון הפשוט: הטיית המגבר אחורה בזוית שמאפשרת לגן לשמוע את הסאונד מגיע אל אזניו ולא אל קרסוליו.
לחילופין אפשר להגביה את המגבר על כיסא בר ואפילו להטותו בזוית כשהו עומד על כיסא רגיל.
בצורה זו יתרגל הנגן לשמוע את הסאונד האמיתי של המגבר - אותו הסאונד שיקליט המקרופון וישמע הקהל בהופעה. שינוי תפישתי זה יביא בהכרח לשינוי הדרגתי בטון שמפיק הנגן מהמגבר שלו.
היתרון הגדול ביותר לנגן עצמו הוא שבעת שהשיג את הסאונד האמיתי מהמגבר שלו - הוא יכול להיות משוכנע כי זה גם הסאונד שיעביר מיקרופון הממוקם היטב מול המגבר, הסאונד שיוגבר בהופעה או הסאונד שימע הקהל מול המגבר במועדון קטן.

פתאום כמעט כל מיקרופון יהיה "נכון" פתאום כל הקלטה תהיה "מדוייקת" ופתאום לא יהיה צורך ב-3 מקירופונים על המגבר ואפשר להסתפק במיקרופון אחד.
פתאום אפשר לקבל עצה מעשית, בסיסית ומאד חשובה ממערכת תמיכה לסיקוונסר. יש יתרונות רבים לידע בסיסי וכנראה שרק הדרכים להעברתו מדור לדור משתנות בהתמדה. איך שהעולם משתנה...
_________________
הפקה ומיקס
ravitzj
Act Compatible
הצטרף: 28 ינו' 04
הודעות: 6380
הודעה פורסם: שבת 22 אוג',09 11:59   
יואב לא הבנתי משהו,רוב הקלטות הגיטרה נעשות (אם אני לא טועה) שהמגבר נמצא בחדר אחר והנגן ליד הקונטרול,
אז לא כל כך הבנתי מה יעזור לגיטריסט כיוון המגבר?
בהופעה אני מבין ואני גם משתמש בהטיית המגבר.
דרך אגב אצלי בחדר אני מקליט כשהמגבר שלי נמצא לידי,אבל זה השיגעון שלי,אני חייב להרגיש את הצליל.
_________________
יעקב רביץ - מורה לגיטרה .
sharonzaz
Expert
הצטרף: 15 מרץ 03
הודעות: 3195
מיקום: דרום אפריקה
הודעה פורסם: שבת 22 אוג',09 13:06   
הוא התכוון שהרבה גיטריסטים פשוט לא מודעים לאיך הגיטרה שלהם באמת נשמעת
אל תוך המיקרופון אבל דורשים לקבל את הסאונד שהם עצמם שומעים
ששונה בתכליתו מהסאונד שבעצם יוצא מהרמקול ישירות את המיקרופון.

ואז הם מתלוננים #wink
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
נירוונה
הודעה פורסם: שבת 22 אוג',09 15:33   
ציטוט:
אז לא כל כך הבנתי מה יעזור לגיטריסט כיוון המגבר?


ההכרה איך ואיפה להקשיב למגבר הגיטרה ולצורך הענין לכל כלי אחר היא השלב הקריטי שמפריד ילדים מגברים... ברגע שגיטריסט מייצר באופן קבוע סאונד אמיתי שיוצא מהרמקול ולא סאונד דמיוני שהוא חושב שיוצא מהמגבר הוא עולה מדרגה בדרך אל נירוונת הסאונד שלו עצמו ומשם העולם פתוח. כל השאר כבר נאמר.
ravitzj
Act Compatible
הצטרף: 28 ינו' 04
הודעות: 6380
הודעה פורסם: שבת 22 אוג',09 16:16   
אה הבנתי.
אתה מדבר כטכנאי ,אני רוצה לדבר כגיטריסט.
אני מבזבז בדרך כלל המון זמן על לנגן את הקטע מדוייק ועם הרבה רגש,שם 57 על המרשל בדיוק חצי דקה.
מאד קל לטפל בנגינה טובה ומלאת רגש לאחר ההקלטה.
אבל זו כנראה שריטה עמוקה אצלי שהסאונד צריך להגיע מאצבעות ולא מאיך המיקרופון שומע,המיקרופון הוא כולה צינור שמעביר את האינפורמציה להקלטה.
יש אלפי דוגמאות מהעבר הרחוק שגיטריסטים נפלאים שניגנו מדהים,וכולה עמד מיקרופון ליד השירותים.
הכתבה שלך מעניינת ,אבל רציתי גם להוסיף שכדאי להשקיע בנגינה טובה,זה פחות עבודה לטכנאי ופחות טענות מצד הגיטריסט.
_________________
יעקב רביץ - מורה לגיטרה .
sharonzaz
Expert
הצטרף: 15 מרץ 03
הודעות: 3195
מיקום: דרום אפריקה
הודעה פורסם: שבת 22 אוג',09 16:28   
רביץ, מדובר על הסאונד גרידא כאשר מה שאתה שומע אם אתה מקשיב למגבר שלא ישירות
שונה לגמרי ממה שבעצם בוקע מ ה ר מ ק ו ל ישירות ונקלט ע'י המיק.

מדובר על הבדלים בעמידה מול רמקול המגבר והבנה מה בדיוק יוצא ממנו
מאשר לעמוד לא ישירות מול המגבר עצמו ולקבל תמונת סאונד אחרת לגמרי
ממה שמתקבלת במציאות ועדיין לעמוד על שלך ולבקש שהסאונד שאתה שומע
יהיה הסאונד במיקס - הבנת?
ravitzj
Act Compatible
הצטרף: 28 ינו' 04
הודעות: 6380
הודעה פורסם: שבת 22 אוג',09 16:34   
שרון הבנתי,רציתי רק להוסיף שהנגינה גרידאתהיה יותר עם תשומת לב ,אהבה ,נשמה ואז לגיטריסט לא יהיה על מה להתלונן ,כי הוא יפול על הרצפה מהסולו שהוא עשה,ואז ממילא אתה מדבר לקירות,כי הוא ירגיש אח של אלוהים.
שרון אל תדגיש אותיות ,אני נכנס לפניקה.
_________________
יעקב רביץ - מורה לגיטרה .
sharonzaz
Expert
הצטרף: 15 מרץ 03
הודעות: 3195
מיקום: דרום אפריקה
הודעה פורסם: שבת 22 אוג',09 16:42   
אני שם לב #lol לפי זה שכתבת על במקום אל #sorry

ההדגשה שלך נכונה מאוד לגבי הנגינה אולם הכתבה אינה עוסקת באילו אלמנטים גורמים לסאונד זה
או אחר לבקוע מהרמקול והאם הסאונד יושב טוב יותר או פחות במיקס.
סליחה על החפירה, אבל זה פשוט לא קשור לכתבה הנ'ל שאומרת במפורש
שמה שבוקע מהרמקול הוא מה שייקלט במיק (ובמע' ההקלטה) ורק אם תעמוד מול הרמקול
תוכל להבין את זה, וכל עוד אתה לא, כל דרישת סאונד שתהיה לך תהיה לא הגיונית...

רביץ....מתוק אתה #smile

טוב אני מפסיק #lol
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: שבת 22 אוג',09 16:44   
ציטוט:

אה הבנתי.
אתה מדבר כטכנאי


אני מדבר כאוהב מוזיקה וחובב מושבע של רעש שבמיקרה גם מקליט או מפיק. אני שמח ששרון שוב מצליח בכמה משפטים פשוטים להסביר את מה שאני כנראה מסבך.
_________________
הפקה ומיקס
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון