תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 10:25
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הגברה, שידור והקלטת מופעים בערב אחד
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  רועי גבע  
Act Compatible
הצטרף: 01 מאי 03
הודעות: 1253
מיקום: ראשל"צ
הגברה, שידור והקלטת מופעים בערב אחד
הודעה פורסם: שבת 05 ספט',09 20:23   
שלום ושבוע טוב.
התחלתי לפני שבועות מספר לעבוד במקום שאחת לשבוע מארח להקה להופעה.
ההופעה - מוגברת במקום (אני), משודרת בשידור חי באינטרנט (אעורך וידאו מקבל מהמיקסר את הסאונד) ומוקלטת יחד עם הידאו עבור האתר באיכות גבוהה מאוד.
עכשיו, הבעיה -
(את איכות השידור נעזוב לעת עתה, כיוון שזה יחסית זניח)
מכיוון שמדובר במקום לא-גדול במיוחד ועם אקוסטיקה שלא מיועדת להופעות במקור, לכן ההגברה שנעשית במקום נשענת, כמובן, על הנתונים הנ"ל (ועוצמת המוניטורים במה גם כן תופסת את שלה) מה שמשאיר את מיקס ה'שידור' (שהוא למעשה המיקס שלי, רק שבמקום עצמו נשמע טוב) רזה, דלוח ומאוד לא מאוזן...
עכשיו... מאחר ואיכות הצילום גבוהה מאוד, היא הציבה רף גבוה (וטוב שכך) גם לסאונד, הוה אומר שאי-אפשר בשום פנים ואופן להשתמש בסאונד הנ"ל.
מה שהותיר אותנו עם 2 אופציות:
א. לקנות מיקסר שישמש אותנו גם להגברה וגם להקלטת הערוצים כמו שהם ואז למקסס מחדש אח"כ עבור אתר האינטרנט.
ב. להעסיק עוד סאונדמן שיעשה מיקס שידור, שיהיה ג"כ המיקס שיהיה באתר (הבעיה - אולי יקר יותר, ועדיין לא איכותי לגמרי, ומצריך בניית קונטרול מבודד).
מה אתם אומרים? אם יש לכם הצעות אחרות, אשמח מאוד לשמוע.
_________________
http://www.TheMusicBox.co.il
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 06 ספט',09 10:28   
אודה שלא הבנתי לגמרי.
נסה להסביר אם:
- תנאי הסביבה מקשים על הביצועים וההקלטות, ו/או
- מגבלות ציוד מקשות על הבאת הביצוע (הטוב יחסית?!) לכדי מיקס/סאונד נאות ו/או
- מגבלות כוח אדם מביאים לנ"ל

לכל אחד מאלה בנפרד וביחד יש פתרונות, ואלה מן הסתם קשורים לתקציב ולתנאי סביבה אפשריים.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
תומר אסולין
Act Compatible
הצטרף: 07 דצמ' 01
הודעות: 992
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 06 ספט',09 10:44   
אוקיי..אני חושב שהבנתי את הבעיה
הבחור מתכוון שמה שהוא שומע בחדר שמנותב לכניסת ההקלטה זה לא מה שנשמע בהקלטה עצמה, דבר שהוא הגיוני לכשלעצמו מאחר והמיקס מבוסס בעיקרו על החדר בו מתבצעת ההופעה.
ההצעה שלי היא להציב 2 קונדנסרים בחדר, רצוי אפילו באיזור בו אתה נמצא ושומע הכי טוב.
את המיק' הנ"ל תנתב אך ורק ליציאת ההקלטה (לא למיקס של החדר שכן תקבל פידבק איום ונורא)
תלמד פחות או יותר את התוצאה ובכך תאזן את המיקס היבש של הכלים בקונסולה מול המיקס של המיקרופונים שמוצבים בחדר.
אני חושב שהתוצאה תספק אותך.
_________________
תומר אסולין, מפיק מוזיקה&סאונד | 052.2888002 | www.atomer.co.il
  רועי גבע  
Act Compatible
הצטרף: 01 מאי 03
הודעות: 1253
מיקום: ראשל"צ
הודעה פורסם: ראשון 06 ספט',09 10:44   
כנראה מדובר כרגע על תנאי הסביבה -
בנוסף לזליגת מוניטורים שהופכת את המיקס ליחסי כלפיהם (שנשמע טוב במקום ולא מאוזן בשידור/הקלטה) ישנה למשל הבעיה של פתיחת מיק' קונדנסר על הבמה בשביל לשדר סט כלי הקשה (לשדר בלבד, כי במקום שומעים אותו מצויין) - ואז אין שליטה על המיקס שידור בכלל. "הצצה" מדגמית שלי באוזניות של השידור לא כ"כ עושה פלאים, מה גם שקשה לשמוע בתוך חלל סגור מיקס אוזניות.
_________________
http://www.TheMusicBox.co.il
תומר אסולין
Act Compatible
הצטרף: 07 דצמ' 01
הודעות: 992
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 06 ספט',09 10:57   
ציטוט:
כנראה מדובר כרגע על תנאי הסביבה -
בנוסף לזליגת מוניטורים שהופכת את המיקס ליחסי כלפיהם (שנשמע טוב במקום ולא מאוזן בחוץ) ישנה למשל הבעיה של פתיחת מיק' קונדנסר על הבמה בשביל לשדר סט כלי הקשה (לשדר בלבד, כי במקום שומעים אותו מצויין) - ואז אין שליטה על המיקס שידור בכלל. "הצצה" מדגמית שלי באוזניות של השידור לא כ"כ עושה פלאים, מה גם שקשה לשמוע בתוך חלל סגור מיקס אוזניות.


זה בערך מה שאמרתי...אם הבחוץ נשמע טוב אז תקליט את הבחוץ...את ה OVER ALL של הסאונד
תתייחס לכל התוצאה כמו לכלי סטריאו.
תציב 2 מיקרופונים שיקבלו את הסאונד שבחלל החדר...את תמונת ההגברה הכללית שאתה שומע ומרוצה ממנה בחדר.
את התוצאה הזאת תשלח אך ורק למכשיר ההקלטה ולא ל PA ותאזן אותה מול הכלים האחרים שהולכים להקלטה והנה לך מיקס כללי סביר ועשיר יותר.
_________________
תומר אסולין, מפיק מוזיקה&סאונד | 052.2888002 | www.atomer.co.il
  רועי גבע  
Act Compatible
הצטרף: 01 מאי 03
הודעות: 1253
מיקום: ראשל"צ
הודעה פורסם: ראשון 06 ספט',09 11:01   
ציטוט:
תציב 2 מיקרופונים שיקבלו את הסאונד שבחלל החדר...את תמונת ההגברה הכללית שאתה שומע ומרוצה ממנה בחדר.
את התוצאה הזאת תשלח אך ורק למכשיר ההקלטה ולא ל PA ותאזן אותה מול הכלים האחרים שהולכים להקלטה והנה לך מיקס כללי סביר ועשיר יותר.


אני קראתי את מה שאמרת, זה כרגע נשמע לי פנטזיה בסי מינור במול... #smile
כיצד אני אאזן את זה עם מיקס שידור אותו גם ככה קשה לי לשמוע בנתונים הנ"ל, שלא לדבר על כך שלכתחילה זה נשמע כמו מתכון לצרות ועמימות.
וכמו שכתבתי קודם - איכות הצילום הגבוהה הציבה רף גבוה גם לסאונד, אנחנו שואפים לתת תוצאות שיספקו איכות DVD גם מהבחינה של הסאונד...
אז איך אפשר להסתמך על הרעיון הזה?
_________________
http://www.TheMusicBox.co.il
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: ראשון 06 ספט',09 12:50   
יש כמה אפשרויות. הדרך היותר מקצועית היא להביא מחשב שיבצע הקלטת ערוצים של כל כלי בנפרד, ע"י פיצולים או ע"י חיבור ליציאות דיירקט אאוט ממיקסר ההגברה. הקלטה כזו תהיה כמובן שימושית לאחר מיקס ולא שמישה לשידור לייב של האירוע.
דרך אחרת היא פיתוח של רעיון הקונדנסרים בחדר: לשלוח למכשיר ההקלטה מיקס של יציאת המאסטר ממיקסר ההגברה ושל הקונדנסרים. אחרי כמה נסיונות (נגנו שיר אחד, עוצרים לבדוק, מתקנים וכך הלאה) אפשר להגיע לתוצאה סבירה. סביר להניח שבמופע השני-שלישי כבר תלמדו את היחס הנכון ולא תטעו כמעט.
אם יש יציאות AUX פנויות במיקסר ניתן גם לבצע מיקס נפרד להקלטה ולהגברה. כמובן שגם כאן יש לבצע בדיקה לא תוך כדי נגינה.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
noamraz
Act Compatible
הצטרף: 25 פבר' 03
הודעות: 211
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 06 ספט',09 13:12   
אני מבין שיש אפשרות לערוך את האודיו לאחר ההקלטה - אם זו אפשרות, הייתי הולך על הקלטה "עיוורת":
מערכת הקלטה שתקבל את כל הערוצים אפילו אחת שתמוקם בעמדת הFOH ולא תצריך טכנאי נוסף לעניין.

איזו קונסולה כרגע נמצאת בגיזרת הFOH? יכול מאוד להיות שקונסולת הFOH תוכל לעזור גם לעניין ההקלטה ותוריד פיצולים ופרה-אמפים מהתקציב לעניין.

אם אתה תעבוד בצורה כזו, קח בחשבון שצריך לסנכרן את מערכת ההקלטה אל מול הווידאו (Wordclock או Blackburst מעמדת הוידאו, ואם מדובר בווידאו שנערך אחרי ההקלטה אז גם רצוי להקליט Timecode).
  רועי גבע  
Act Compatible
הצטרף: 01 מאי 03
הודעות: 1253
מיקום: ראשל"צ
הודעה פורסם: ראשון 06 ספט',09 13:42   
אנחנו כרגע מקליטים את ההופעות לערוצים מהדיירקט אאוט של הקונסולה - אבל אין לנו כרטיס קול עם מספיק כניסות להופעות גדולות (delta10x10 מתוכם רק 6 שמישות, 2 כניסות האודיו הנוספות הן מוגברות, אלא אם נפצל לפני ההגברה ואז אנחנו תלויים בפרה אמפ אחר) ועוד מכשול - הדיירקט אאוט שלה הוא post fader (!) מה שמחריב את המיקס היבש.
לכן הצעתי לרכוש קונסולה שתהווה מכשיר הקלטה של כל הערוצים ללא סיבוך של כרטיס קול בדרך.
לגבי ה-aux - נראה שזו הדרך הטובה ביותר, למרות ששוב, עושה הרושם שלא זה, ולא הקלטת הקונדנסרים (רק לי זה נשמע מוזר?) תתן מענה לאיכות סאונד טובה שוות-ערך לצילום איכותי.
timecode - האם הכרחי? את עריכת הוידאו (חלוקה לשירים בודדים) יעשו ממילא רק אחרי המיקס שלי, ולמעשה יהיו אלו 2 חתיכות - סאונד ווידאו (העריכת וידאו נעשית לרוב על המקום, ניתוב של כמה מצלמות).
_________________
http://www.TheMusicBox.co.il
moki
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 24 ספט' 03
הודעות: 329
הודעה פורסם: ראשון 06 ספט',09 18:59   
וזאת הסיבה שמכרנו כאלו http://www.fostexusa.com/index.php?file=products/hdr/d2424lv לאנשי הקלטות חוץ, טלויזיה ועוד.


מרק
www.sontronics.co.il
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון