נתקלתם בבעיה כזאת?
יש לי פרה אמפ על הכרטיס קול (M AUDIO 410) וקונדנסר (RODE NT1A) והיא טוענת שכשהיא שרה היא לא שומעת את עצמה מספיק חזק. ואם אני מגביר את הפרה אמפ של המייק אז היא נכנסת לקליפ כל שנייה.
השאלה היא האם אני צריך פשוט לקנות מגבר אוזניות? כי יש שניים מובנים בכרטיס
האם אני צריך פרה אמפ יותר טוב? חיצוני? איזה?
האם כדי לי פשוט לסמם את הזמרת וזהו?
בקיובייס אני העברתי למצב DIRECT MONITORING שלא יהיה לייטנסי אז ככה שאני לא יכול לשלוט על עוצמת האינפוט. גם אני מרגיש שאולי לא שומעים מספיק חזק, או יותר נכון, מספיק קרוב בשביל להתחבר לשירה ולמוסיקה
1. כייל את הפרה-אמפ כך שגל הקול ייכנס למחשב באופן בריא (בלי קליפינג, בערך 6 דציבלים מרחב נשימה)
2. תן לזמרת אזניות, ובקש ממנה לשיר למיקרופון.
3. תוך כדי השירה, הגבר את האזניות של הזמרת, עד שהיא תשמע את עצמה במידה הרצויה לה.
4. התחל להוסיף בהדרגה את הפלייבק מנקודה של שקט מוחלט, והגבר אותו עד לנקודה שנוחה לזמרת.
5. והנה, אפשר להתחיל בהקלטה...
או שתנמיך את האינסטרומנטל בכל פעם. או שתשים אוזניה אחת על הראש במקום על האוזן. עם הראסטות שלה אתה מקבל חומר בידוד כך שלא יצא לך סאונד מהאוזניות למיקרופון כמו שאמרו... סתם. אבל ברגע שאתה עובד עם אוזניה אחת אתה יכול לעבוד בווליום כללי נמוך יותר באוזניות ויש הרבה זמרים שיותר נוח להם לשמוע את עצמם באופן טבעי מאשר דרך המחשב במיקס דו מימדי. פחות זיופים לדעתי. לפחות עלי זה עובד ככה. סוג של נכות. (חלק באמת יודעים לשיר, אבל אני לא מאמין שזה המקרה שלך).
אם יש לך אפשרות לצודד את האוזניות רק לצד שבה היא שומעת זה בכלל יהיה מצויין.
מה שכן, הזמרות הצעירות והגרועות האלה, סטייל מעיין, נכנסות טוב לשוק (ואפילו מופקות גרוע), אז זה יכול לפתוח לך ואחאד דלתות.
מצויין בשביל פרסום וכסף, רק תעשה לנו טובה אחת קטנה, תנסה להכניס קצת עניין לשירים שלה. לפעמים הפקה טובה גורמת לדברים הרעים להיות מוגשים כמשהו טוב.
כי הרמה של הכוסיות המזמרות בקרשים ופונה לעד גיל 17 במקרה הרע, תן איזה משהו מיוחד שיגרום לעוד קהל לשמוע את זה. סומך עליך.
אני בטוח שאני לא מחדש לכם או לה, מדובר על 100% תדמית.
לא בא להטיף על אלה שעושים כסף במקום מוסיקה, זאת אחלה עבודה רק בתור מוסיקאי מוכשר, תן איזה טאץ' שיעשה אותה קצת יותר מכוסית עם פלייבק.
אה ותנסה פעם אחת להנמיך את הווליום של האוזניות במקום להגביר אותם. בידיוק לנקודה שהיא יכולה להבין את הסולם של השיר ואיפה היא וגם קצת לשמוע את עצמה בטבעיות לא דרך האוזניות.
עוד עצה, אם אתה עושה את האיקיו אחרי הסשן הקלטות, תנסה לתת איקיו לפני ההקלטות כך תוכל להבליט אותה מחוץ למיקס. אולי אפילו לתת לה איקיו טיפה שגוי כדי שהיא תישמע את עצמה טוב יותר. סתם פתרונות יצירתיים שצצים לי, אם משהו פה אסור נא לתקן אותי.
חפירה חפירה.
בהצלחה _________________ http://www.facebook.com/kundara.music http://youtube.com/kundaramir
עזוב אותך בחייך למה להלחם עם הטבע?
זמרות אף פעם לא ישמעו עצמן חזק מספיק כמו שלגיטריסטים אין אף פעם מספיק מוניטור וכמו שמתופפים אף פעם לא ממש ידעו באיזה שיר הם עד שהבאסיסט יגיד להם
הנה הדרך שבה אני עובד בד"כ, עוצמת שליחת המיק' / כלי נגינה מוקלט נשלטת בצורה נפרדת ע"י המיקסר של כרטיס הקול ועוצמת הפלייבק נשלטת ע"י התוכנה עצמה (לרוב אכנס את כל ערוצי הפלייבק לגרופ אחד) הקיובייס 5 מאפשר שליחת גרופים לגרופים אחרים, מה שאומר שאני יכול ליצור גרופים של תופים גיטרות מקלדות לופים וכו' ואת כולם לנתב לגרופ שנקרא פלייבק, ככה האיזון והשליטה מהירים יותר (מה שזמר ירצה לשמוע פחות כנראה שהבאסיסט ירצה לשמוע יותר וכו' וכו')
אם ברצונך להשתמש בריוורב לשירה ואתה לא רוצה לשלוח MONITORING (כפתור הרמקול הכתום בערוץ) ואין לך אפקטים מובנים על ה DSP או יחידות חיצוניות, אז הנה פתרון מגניב שלמדתי מחבר :
פותח ערוץ אודיו נוסף וסוגר לו את הפיידר לחלוטין, פותח שליחה לריוורב ב PRE FADER ומכניס למוניטורינג ומייצב את העוצמות ככה כולם מאושרים.
בהצלחה
אגב, איך כולם יודעים מה הזמרת הזאת? גמניייי רוצה לדעת מי זאת