תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 17:55
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
ניתוח יצירות מוזיקליות קלסיות מבחינת סאונד
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה
  GCmusic  
הצטרף: 10 אוק' 04
הודעות: 3103
מיקום: ,תל אביב
ניתוח יצירות מוזיקליות קלסיות מבחינת סאונד
הודעה פורסם: ראשון 18 אוק',09 18:14   
ניתוח קיים בכל מיני מושגים
ניתוח צורני
מבני
הרמוני
מלודי
קצבי

קראתי בביוגרפיה של המלחין סאטי שהוא נהג לבחון ולעשות אנליזה לכל הסימפוניות של המלחינים הגדולים , אינני יודע מה הוא חיפש, אבל אני יודע שהכלים שעמדו לרשותו היו כלים למדידת אורכי גלים , ושכנראה הוא ניסה לראות אילו מהם חוזרים ומתי ביצירות שונות, בחינת אורכי גל, משך צליל או כאלה.

רציתי למקד אז בתור ההתחלה הנה הביוגרפיה

עכשיו להבין איך הוא עשה את זה, ואיך אני ניגש לזה עם כלים שקיימים אצלנו היום .


What I am

Everyone will tell you I am not a musician. That is correct.
From the very beginning of my career I class myself a phonometrographer. My work is completely phonometrical. Take my Fils des Étoiles, or my Morceaux en forme de Poire, my En habit de Cheval or my Sarabandes - it is evident that musical ideas played no part whatsoever in their composition. Science is the dominating factor.
Besides, I enjoy measuring a sound much more than hearing it. With my phonometer in my hand, I work happily and with confidence.
What haven't I weighed or measured? I've done all Beethoven, all Verdi, etc. It's fascinating.
The first time I used a phonoscope, I examined a B flat of medium size. I can assure you that I have never seen anything so revolting. I called in my man to show it to him.
On my phono-scales a common or garden F sharp registered 93 kilos. It came out of a fat tenor whom I also weighed.
Do you know how to clean sounds? It's a filthy business. Stretching them out is cleaner; indexing them is a meticulous task and needs good eyesight. Here, we are in the realm of pyrophony.
To write my Pièces Froides, I used a caleidophone recorder. It took seven minutes. I called in my man to let him hear them.
I think I can say that phonology is superior to music. There's more variety in it. The financial return is greater, too. I owe my fortune to it.
At all events, with a motodynamophone, even a rather inexperienced phonometrologist can easily note down more sounds that the most skilled musician in the same time, using the same amount of effort. This is how I have been able to write so much.
And so the future lies with philophony.

_________________
שיעורי פסנתר 0504-774664

http://www.giladchatsav.com
ferero
Act Compatible
הצטרף: 10 ספט' 01
הודעות: 289
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 18 אוק',09 18:35   
מקריאה ראשונה נדמה לי שיש פה עוד וריאציה על כלום פרי כשרון ההמצאה הסוריאליסטי של סאטי,שידוע בהמצאת שמות,פעלים ומושגים חסרי פשר ומשמעות,לצד מוסיקה מופלאה.
_________________
סליחה,תודה ושלום

שלום וינשטיין

http://www.myspace.com/sweat5
  GCmusic  
הצטרף: 10 אוק' 04
הודעות: 3103
מיקום: ,תל אביב
ממם
הודעה פורסם: ראשון 18 אוק',09 18:41   
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון