תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 20:04
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הסבר על מוסיקה אלקטרונית
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (45) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מוסיקה אלקטרונית
  SAR  
Act Compatible
הצטרף: 14 מרץ 02
הודעות: 1285
הודעה פורסם: שבת 27 יול',02 07:08   
שלום לכולם.
לאחרונה התחלתי להתעניין במוסיקה אלקטרונית ולא הצלחתי לנסח את כללי האסטיקה והמבנה של כל העסק הזה.
אני אנסה להסביר את עצמי:מישהו יבוא ויבקש שאגדיר לו
מבנה של שיר פופ טיפוסי אגיד לו בית-פזמון-בית-פזמון
כל אחד בן 8 תיבות(לרוב)ואפילו אגיד לו איך העיבוד
עשוי להתפתח במהלך השיר.ולאור זאת אני יכול להגיד לו
על יצירות מיוחדות שפועלות במסגרת הזו או חורגות ממנה.
במוסיקה אלקטרונית הכל נשמע לי אותו דבר.אותם מקצבים
פחות או יותר,אותו תפקיד סינטי שמנגן אותו תו בששעשריות תוך העלאת/הורדת הcut off וכו..
אני רוצה לדעת מה כללי המבנה המקובלים ומה נחשב למיוחד או שונה-אם אפשר לציין דוגמאות מה טוב(שאלמד
להקשיב לדברים הטובים בתחום)
מקווה שלא הסתבכתי עם השאלה ותודה מראש על התשובות.
D-Jex
הצטרף: 18 יול' 02
הודעות: 256
מיקום: Emeq Hefer
הודעה פורסם: שבת 27 יול',02 07:41   
זה תלוי מאוד באיזה ז'אנר מסויים אתה רוצה להתמקד, אבל קלאב טראנס טיפוסי בד"כ בנוי כך:
(ד"א - אני מתאר לך פה קלאב מיקס)

קצב (תופים, הי האטס, קלאפים)
V
כניסת באס ליין
V
טאפים, סטרינגים
V
אז בא בד"כ קטע שקט, שבו כמו שאמרת יש קאט-אוף לאיזה סינט
V
הסינט ממשיך עם כל השלבים הקודמים
V
אז בא בד"כ עוד קטע בלי הסינט ואחריו עוד קטע עם הסינט
V
יציאת הסינטים
V
יציאת באס ליין
V
יש בסוף קטע ארוך של הקצב, וזהו


#clap
זהו בערך מבנה של קלאב טראנס טיפוסי כמובן שזה יכול להשתנות..

מקווה שעזרתי
D-Jex


_________________
...Never say I CAN'T

D-Jex Website:
http://www.ambrosia.org.il/content/artists/ArtistInfo.asp?ArtistID=3461
esoptron
הצטרף: 28 ספט' 01
הודעות: 188
מיקום: צפון
הודעה פורסם: שבת 27 יול',02 07:49   
לא מצליח להבין תרעיון של הת'רד הזה.
כמו בכל עיסוק אומנותי יש ספקטרום רחב של
סגנונות ופרשנויות, בחלקן הכוון יותר "מסחרי" ובחלקן
נסיוני על גבול האוואנט-גארד. אתה יכול לדבר על זה
מעכשיו עד שיהיה הסכם שלום עם איראן.

תארגן איזה נאום לטקס החתימה.

אבל סתם בשביל המלצה - תנסה לשמוע את
windowlicker של aphex twin. אמנם גם זה כבר עוד מעט לא יראה יותר מדי נסיוני, אבל עדיין - זה לא כמו רוב הדברים.
ezry2l
Act Compatible
הצטרף: 30 ספט' 01
הודעות: 1075
מיקום: NARNIYA
הודעה פורסם: שבת 27 יול',02 08:00   
חבל על הזמן בלנסות לפרק את זה לחוקים.

כל היופי בפרץ הזה של אלקטרוניקה לכל והמגוון העצום של שימושים שיש לכלי הנגינה המופלאים האלה זה בכך שהכל פתוח וטרי ויש אין סוף מקום לחידוש, במיוחד בקונספטים.

תקשיב הרבה, להרבה דברים, הרעיונות האלה יתערבו
אצלך ולבסוף תתגבש לך שפה שתהיה יחודית לך כמו שיש כזו להרבה מאד יוצרים מוכשרים של אלקטרוניקה.

זה זז מהמפיקים של קיילי מינו ועד ליצורים מוטרפים ששוברים כל כלל ופורצים חזיתות חדשות (ועל הדרך גם מוכרים)

בכיוון הזה אני ממליץ בחום לנסות את autechre בריטים, גונזלס אובר אלס - גרמני יהודי שעושה מוסיקה אלקטרונית מדהימה עם חתימה יחודית או את RTS80 - the manhatan love machine - בית ספר סופני לתכנות תופים.

אלא רק שלוש דוגמאות ליוצרים ששברו כל פאטרן ויש להם חתימה אחו-שרמוטה

:smile:


_________________
music and mathematics interelate like beauty and truth
Span^kinG
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 1261
מיקום: חולון
הודעה פורסם: שבת 27 יול',02 08:44   
אני לא אוהב טראנסים שאין בהם מוסיקה. יש ב"אופנה" עכשיו המון זבל מינימליסטי שאין בו כלום. פשוט ככה!

לכן, אם אתה בקטע של טראנס מורכב ומלודי עם מעברים מתוחכמים והמון המון המון מחשבה וכישרון, לך על ASTRAL PROJECTION.
ברמת ההשקעה המחשבתית יש בדיסק של אסטרל אותה כמות השקעה כמו בדיסק של מטאליקה לדוגמה.
אם יש פה אנשים שיעקמו את הפרצוף ויגידו שזה פסה ומיושן, תדע לך שאלה הם האנשים ששומעים את הזבל המינימליסטי ללא כל הכישרון.

האלקטרוני שאני עושה, מושפע גם מאסטרל, בעיקר בסאונד. העיצוב המוסיקלי בא ממני..

אני מאד ממליץ לספוג מהם השפעות.
:smile:

בכל מקרה, אני סוטה מהנושא.
אם אתה רוצה מבנים של טראקים, פשוט תיקח קטע שאתה אוהב ודף ועט ותכתוב לעצמך: פתיחה-זה וזה ביחד. אח"כ נכנס כך וכך. ממשיכים ככה X תיבות כך וכך שניות ואח"כ מעבר מגניב והתחלת קטע תוקפני עם התווספות של סינטי כזה וכזה וכו'.

אם אתה שואל אותי, אחרי פעם אחת שתעשה את זה אתה תבין שאין טעם לעשות את זה שוב. את הרעיון כבר הבנת.

בכל מקרה, בזמנו כשאני התחלתי רק לעשות מוסיקה לפני איזה שש שנים, הייתי מנתח הכל. לא על דף, אבל בהקשבה.

יאללה, בהצלחה!
#thumbsup
asio
הצטרף: 20 פבר' 02
הודעות: 23
מיקום: י-ם
הודעה פורסם: שבת 27 יול',02 11:30   
sar
מניסיון שלי,לשבת ולנתח קטע לפרטים סתם יסבך אותך
גם לי היתה בהתחלה היתה בעיה כזאת וגם אני ניסיתי לשבת ולנתח איזה ערוץ נכנס מתי וסתם התבלבלתי מרוב הערוצים.
ההמלצה הכי טובה היא באמת לשמוע הרבה דברים מהסיגנון אותו אתה רוצה לעשות והדברים כבר יחלחלו ליצירה שלך.
אם בכל זאת אתה בעיניין של ניתוח אז ממש בפשטות (פתיחה,גרוב,ברייק וכו,)
אין מירשם קסמים
בהצלחה!! #biggrin
shlomiabo
Act Compatible
הצטרף: 31 מאי 01
הודעות: 610
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שבת 27 יול',02 21:00   
דרך אגב, קיילי מינו...
כל מי שמעוניין לעשות פופ מסחרי וקליט
לפי מתכונים, לקנות את הדיסק החדש שלה
ולכתוב עליו "תנ"ך"
Span^kinG
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 1261
מיקום: חולון
הודעה פורסם: ראשון 28 יול',02 06:18   
אז נגיד ויש לך את ספר המתכונים של גברת מינוג.. את התקציב להגיע לרמה של ההקלטותמיקסיםמיסטור וכו' של ההפקות שלה יש לך?

אני מאחל לך שכן..
:smile:
taru
הצטרף: 24 אוק' 03
הודעות: 10
מיקום: טל-אל
הודעה פורסם: שני 27 אוק',03 23:26   
גונזלס אובר אלס - גרמני יהודי שעושה מוסיקה אלקטרונית מדהימה עם חתימה יחודית או את RTS80 - the manhatan love machine - בית ספר סופני לתכנות תופים.]
לא מצאתי עליהם שום דבר ואני רוצה להכיר..אתה בטוח שכתבת נכון? אתה יכול לכתוב עוד פעם.
123
Act Compatible
הצטרף: 21 מאי 01
הודעות: 303
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שלישי 28 אוק',03 00:21   
מעברים מתוחכמים והמון המון המון מחשבה וכישרון, לך על ASTRAL PROJECTION.

מסכים עדיין קשה לי להבין בדיוק מה הולך בטראקים שלהם .
אפילו יצירת וחיבור הצליל שלהם הוא יחודי מאוד
הטראק שאני הכי מעריץ שלו axis יש בו רגש ! וזה מה שחסר לאחרים. #thumbsup
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מוסיקה אלקטרונית

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון