תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 08:06
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
למה מהאוזניות במגבר שומעים את הגיטרה הרבה יותר איכותי ?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » DIY, אלקטרוניקה וחיווט
  eitanbts  
הצטרף: 25 יונ' 04
הודעות: 152
למה מהאוזניות במגבר שומעים את הגיטרה הרבה יותר איכותי ?
הודעה פורסם: שבת 28 נוב',09 02:21   
יש לי מגבר פלקסטון II של ליין 6
מרוצה מימנו מאוד כי נותן לי מגוון אפשרויות וגם קצת אפקטים
( למרות שברור שזה לא מגבר מנורות)

הבעיה היא שלישמוע אותו ככה עם הרמקול > יוצא ממש לא איכותי וטוב
כמו למשל עם האוזניות...עולם אחר!

האם זה אומר שצריך להחליף לו אולי רמקול ?
יש לו דוקא רמקול(שניראה) איכותי Celestion c12p-80 קסטום!

האם כדאי למשל להחליף לרמקול הזה ? Celestion Vintage 30

מה זה יתן מיבחינת הצליל ?
nimrod
Supporter
הצטרף: 01 אוג' 01
הודעות: 3887
מיקום: בצומת של אלקטרוניקה, חשמל, רמקולים ומוזיקה
הודעה פורסם: שבת 28 נוב',09 10:41   
אוזניות אמורות להיות Full Range כלומר להפיק תחום תדרים רחב
(יותר או פחות, וביתר אמינות בהתאם לדגם ולמחיר...)

הרמקול שבארגז ה'קומבו' (בשילוב עם ה'ארגז') ממש לא #nene
הצבע ו'אופי' הצליל בארגז הקומבו הם חלק מהמאפינים של סוג זה של רמקולים.

אם תחליף את הרמקול, תקבל צליל/צבע אחר אבל עדיין רחוק ממה ששמעת באזניות.

#smile
_________________
... http://boniton.co.il הגברה,תאורה ותיקונים
http://bt-12.com The Balanced Tilters...
בונה מורשה לארגזים שופריים של http://billfitzmaurice.net/
  eitanbts  
הצטרף: 25 יונ' 04
הודעות: 152
הודעה פורסם: שבת 28 נוב',09 17:39   
כן...זה נישמע הגיוני #doh

אבל בכל זאת - באוזניות הגיטרה נישמעת דומה מאוד לאיזה מגבר מנורות או שניים
ששמעתי אותה עליהם....ממה קרוב

ללא קשר לזה ששומעים טוב יותר באוזניה - המרחק הוא עצום!
מה אפשר להסיק מיזה...לגבי איכות הרמקול ?
הוא ליכאורה "הבחירה" של LINE 6 עבור הרבה מאוד דגמים שלה

יש איזו שהוא דגם רמקול שאמור לשפר את התוצאה בצורה משמעותית ?
מיסוג הרמקולים שאי אפשר ליפול איתם ?

תודה מראש לכל מי שעוזר! #smile
nimrod
Supporter
הצטרף: 01 אוג' 01
הודעות: 3887
מיקום: בצומת של אלקטרוניקה, חשמל, רמקולים ומוזיקה
הודעה פורסם: שבת 28 נוב',09 18:35   
ציטוט:
באוזניות הגיטרה נישמעת דומה מאוד לאיזה מגבר מנורות או שניים ששמעתי אותה עליהם

זה מחזק את ההנחה שהמגבר עצמו עושה עבודה טובה מספיק (זה מה שאתה שומע באזניות) ומי שמסרס את הסאונד הוא הרמקול.
התנהגות וביצועי הרמקול מושפעים למעשה מ'מערכת' הרמקול כולה, ז"א הרמקול עצמו (האלמנט) וכן נתוני הארגז שבו הוא מותקן.

אם הגיטרה נשמעה טוב יותר במגבר אחר (מנורות או לא...) סביר שבמגבר ההוא 'מערכת' הרמקול איכותית יותר.

ציטוט:
מה אפשר להסיק מיזה...לגבי איכות הרמקול ?

לא הרבה. כי כאמור, חלק לא פחות משמעותי בעיצוב הסאונד של הרמקול (כמערכת) הוא הארגז שבו הוא נתון.

מאחר וארגזי רמקולי גיטרה 'עממיים' כוללים בד"כ אלמנט אחד (או יותר, אבל זהים)
באופן גס מאד, הייתי מחלק את 'תחום האחריות' על היענות ואיכות הסאונד כך:
לארגז השפעה גדולה יותר בתחום התדרים הבינוני/נמוך והנמוך ואילו לרמקול/דרייבר בתחום הבינוני/גבוה והגבוה.

אם תוכל לאפיין את הביצועים הירודים של הרמקול הקיים, ה'מפתח' הנ"ל ייתן לך בסיס לגבי כיוון השיפור הנדרש.

#smile
_________________
... http://boniton.co.il הגברה,תאורה ותיקונים
http://bt-12.com The Balanced Tilters...
בונה מורשה לארגזים שופריים של http://billfitzmaurice.net/
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שבת 28 נוב',09 18:56   
במדמי מגברים, המטרה היא להוציא טון שמדמה "מגבר קומפלט", ראש+בוקסה ישירות אל תוך מערכת ההגברה/הקלטה.
הרמקול שקיבלת שם, היעוד שלו הוא לשמש בעיקר מוניטור, אם אין מערכת הגברה נפרדת.

מערכות הגברה לגיטרה מטבען מוגבלות בתחום דינמי וטווח תדרים, וככה הרמקול עצמו (וגם המגבר) תורם לטון היחודי (פנדר מול פארשל, סליישן מול אמיננס ועוד)
מה שקורה בעצם, זה שאחרי שקיבלת צליל "מושלם" כביכול, הוא עובר את התהליך פעם נוספת במגבר/רמקול, ולכן מאבד הרבה.

נסה למשל להקליט סיגנל דרך DI, ובמקביל דרך מגבר (אפילו פשוט בקלין). עכשיו פתח איזה מדמה מגברים על המחשב, וזרוק לתוכו את שניהם.
סביר להניח שעם הסיגנל DI תקבל תוצאה טובה יותר, מאחר והקלטת הDI נותנת לך בדיוק אותו הדבר שהמגבר "רואה" בכניסה.

קח את הסיגנל שכבר עבר דרך מגבר, רמקול, אוויר ומיקרופון, ויהיה לך פחות חומר לעבוד מתוכו.

בתכנון טוב של קומבו שכולל רכיב מדמה, צריך לקחת את העניין בחשבון, ולהרכיב לו הגברה (מגבר רמקול וארגז) שיכולים לתרגם את הסיגנל המדומה בצורה נכונה, ו/או להתאים את העיבוד ומראש לפצות או לרכך את ההדמיה, כי כאמור אח"כ היא כן עוברת שוב דרך רמקול.
t-kol
S.Supporter
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 2949
מיקום: אשדוד ו גן-יבנה
הודעה פורסם: שבת 28 נוב',09 19:35   
וקיימת כמובן האפשרות
שהרמקול לא תקין,,,,,,,,,,,,,,,
_________________
ציוד הגברה-המומחיות שלנו, מעבדות תיקונים לציוד אודיו מקצועי T-KOL 08-8524785 / 054-4282553
http://shop.ebay.com/merchant/huckyts
שי
Supporter
הצטרף: 30 מאי 03
הודעות: 1683
מיקום: ת"א
אני מכיר את הפלקסטון 3
הודעה פורסם: שבת 28 נוב',09 20:01   
"עשיתי לו סאונד" המון פעמים והוא נשמע מצויין רק לשים מיקרופון

יכול להיות שהשינוי הוא דרסטי בין הדגם של 2 ל 3

אבל יכול להיות גם שהפאור אמפ או הרמקול אכן לא תקינים - זה לא אמור להיות כזה "שמיים וארץ" כמו שאתה מתאר
_________________
This one goes to 11!!!
nimrod
Supporter
הצטרף: 01 אוג' 01
הודעות: 3887
מיקום: בצומת של אלקטרוניקה, חשמל, רמקולים ומוזיקה
הודעה פורסם: שבת 28 נוב',09 20:07   
שי :
אבל יכול להיות גם שהפאור אמפ או הרמקול אכן לא תקינים

אם המגבר לא היה תקין (מגבר ההספק) אז הוא היה שומע את זה (גם) באזניות
כי הן 'מקבלות' ממוצא המגבר... #think

לגבי רמקול תקול זאת בהחלט אפשרות סבירה.

#smile
_________________
... http://boniton.co.il הגברה,תאורה ותיקונים
http://bt-12.com The Balanced Tilters...
בונה מורשה לארגזים שופריים של http://billfitzmaurice.net/
  eitanbts  
הצטרף: 25 יונ' 04
הודעות: 152
הודעה פורסם: ראשון 29 נוב',09 11:00   
קודם כל תודה על כל התגובות המושקעות...למדתי מהם הרבה מאוד
(יש לי רקע באלקטרוניקה מתקופת התיכון ואוהב נושאים טכניים > פשוט אני לא מבין כלום במגברים...)

מכל מה שהבנתי וכתוב כאן > המסקנה שלי היא שפשוט טווח התדרים מצוצם משמעותית לעומת האוזנייה....

לא ניראה לי שהרמקול מקולקל...כי זה המצב מהרגע הראשון לדעתי
כשקניתי חדש

1. איך בודקים (כי אין שום קרע או משהו כזה)?

2. האם קיים בית עסק סופר שירותי שמוכן להחליף לך ע"ג המגבר
מיספר סוגי רמקול או רמקול מומלץ > עד שאתה מרוצה מהצליל...?
הגזמתי ? #smile
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: ראשון 29 נוב',09 12:21   
ציטוט:
(יש לי רקע באלקטרוניקה מתקופת התיכון ואוהב נושאים טכניים > פשוט אני לא מבין כלום במגברים...)

בשביל זה יש את האינטרנט ואין ספור ספרים (שניתן לקרוא ברשת) בנושא.

ציטוט:

מכל מה שהבנתי וכתוב כאן > המסקנה שלי היא שפשוט טווח התדרים מצוצם משמעותית לעומת האוזנייה....

ואחת מני הסיבות שבוקסות לגיטרה מלחתחילה לא תוכננו כרמקולים Full range באיכות HIFI (יש גם את עניין המשקל),זה פשוט נשמע טוב יותר.

אולי פשוט המגבר לא בשבילך?
אפשרות שכן תיתן לך צליל Full range אם הסטאפ שלך לא מיועד להתנייד להופעות זה להמיר את המגבר לטובת אחד הPODים אל תוך מגבר קלידים אקטיבי.

אישית אני עובד עם POD 2 אל תוך מגבר קומבו סולידסטייט קטן (15 ואט כמדומני) על ערוץ קלין כאשר הדמיית המגברים מכובה ומאוד נהנה מהצליל.
גם עושה שימוש כאמצעי לReamping של תופים כאפקט (אקוסטים ואלקטרוניים) ופסנתרים חשמליים (רהודס,וורליצר) וגם שימוש מסורתי של גיטרות.

דרך אגב לFlextone 3 יש יציאה משלב מגבר ההספק כך שניתן להתחבר לבוקסה חיצונית, תוכל לקחת אותו איתך לחנות ולנסות בוקסות שונות ולחפש משהו שאתה אוהב,לא חובה פיזית להחליף אלמנט.
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » DIY, אלקטרוניקה וחיווט

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון