תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 22:34
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
Latency במיקסרים דיגיטליים להופעות
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA
  UV  
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
Latency במיקסרים דיגיטליים להופעות
הודעה פורסם: חמישי 24 דצמ',09 10:03   
לכל שועלי ה-PA הוותיקים שעובדים על מיקסרים דיגיטליים -

עד כמה אתם מרגישים בהשהייה בין הצליל האקוסטי לצליל המוגבר?

מבדיקה באתר של ימאהה מצאתי שהLS9 מציגה לייטנסי של כ- 2.5 ms. כך גם ה-m7cl.
(הכל ב-48 קה"ץ).

מנסיוני באולפן ההקלטות, לייטנסי של 3.5 מ"ש הוא נסבל אך שמיע, ולעתים מפריע למבצעים באוזניות.

השאלות:

1. האם נתקלתם במקרים שנגנים התלוננו על השהיה במוניטורים או ב-in-ear (שם הבעיה אמורה להיות יותר מורגשת)?

2. האם באופן כללי המעבר לעיבוד דיגיטלי כולל השהיה נוספת שיש לפרוססרים למיניהם, לא יוצר לייטנסי מצטבר שיש להיזהר ממנו?

הפוקוס העיקרי שלי הוא על מקומות קטנים בהם המרחקים מהרמקולים קטנים.

עריכה: עבדתי קצת על O1v96 שיש לה לייטנסי נמוך יותר של 1.6 מ"ש ולא הרגשתי בשום בעיה. השאלה איפה הגבול - כמה לייטנסי כולל צריך להיות במערכת, נגיד ממיקרופון כלי-הקשה חזרה למוניטור כדי שמתופף ירגיש בבעיה?
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
שי
Supporter
הצטרף: 30 מאי 03
הודעות: 1683
מיקום: ת"א
אני עובד לרוב עם די שאו
הודעה פורסם: חמישי 24 דצמ',09 10:35   
כל פלאג שאתה מוסיף לשרשרת מעלה את הליטטנסי הכללי, ובכל זאת עוד לא נתקלתי בנגן שהתלונן על השהיה באוזניים או במוניטור

כמעט כל סוג של פיאי מודרני מציג היום סוג של השהיה - מגברים עם פרוססורים,פרוססרים עצמאיים וכו.

מה שחשוב זה להביא בחשבון את הלייטנסי שבדרך לרמקול כאשר מכוונים פיאי מבחינת טיימינג בין מרכיבו
_________________
This one goes to 11!!!
  UV  
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: חמישי 24 דצמ',09 11:32   
ציטוט:
מה שחשוב זה להביא בחשבון את הלייטנסי שבדרך לרמקול כאשר מכוונים פיאי מבחינת טיימינג בין מרכיבו


אתה מתכוון למשל להביא בחשבון פיצוי דיליי בגלל הפרשי מרחק שבין הקהל ובינך לבין, נגיד, סאב לטופ? אם זו הכוונה אני מכיר את הנוהל של פיצוי מרחק באמצעות פרוססור.

באתר של digidesign מוצהר על לייטנסי של פחות מ-2.8 מ"ש ל-D-Show. יכול להיות שזה בסדר אבל נראה לי שאם פלאג מסויים מוסיף עוד 3.5 מ"ש המצב הופך גבולי. תוסיף עוד פלאג, עוד לייטנסי קטן בפרוססר של מוניטור וקיבלת יותר מ-10 מ"ש. זה כבר לא נעים.
אני יודע שבמרחק סביר של סאונדמן מרמקול PA זה יכול להיות אפילו יתרון אבל במוניטור שנמצא מטר מהמבצע זה נראה לי לא סביר. שוב, אין חכם כבעל נסיון אבל שווה לבדוק את הנקודה לעומק.

בתנאי אולפן אני אישית שומע הבדל ברור בין לייטנסי של 128 דגימות (כ3 מ"ש) לשמיעה ישירה ללא לייטנסי, עם מוניטורים שנמצאים כ-80ס"מ ממני.

מעניין.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
שי
Supporter
הצטרף: 30 מאי 03
הודעות: 1683
מיקום: ת"א
התכוונתי שכאשר מפצים
הודעה פורסם: חמישי 24 דצמ',09 12:54   
רצוי להתחשב בדיליי שיוצרים המכשירים כמו המיקסר והפרוססור עצמו.

באמת שעשיתי מאות של הופעות גם עם הימאהות וגם עם הדי שאו ולאחרונה גם על דיגיקו

מעולם לא נתקלתי במישהו שהתלונן על "דיליי" באוזניים או במוניטור
_________________
This one goes to 11!!!
DigiSUN
Expert
הצטרף: 07 אוג' 06
הודעות: 150
הודעה פורסם: חמישי 24 דצמ',09 13:46   
אגב,
ברוב במיקסרים הדיגיטליים קיימת אפשרות של הוספת השהייה מכוונת לערוצים בודדים (Delay, Latency Compensation) על-מנת שאם העסק מאחר (מסיבות שונות, בעיקר חיצוניות) - אז שלפחות יאחר באופן קוהרנטי.
kobifarhi-studio
Expert
הצטרף: 14 דצמ' 05
הודעות: 621
מיקום: תל אביב
באותו הקשר
הודעה פורסם: חמישי 24 דצמ',09 15:34   
ההשהיה לפעמים אף עוזרת לסאונד לייב.
ברוב המקרים הבמה עמוקה מעט והרמקולים מנגנים לשורות הראשונות כמה מילישניות לפני שהסאונד של המגברים והתופים מגיע למאזינים.
לפעמים אני מוצא צורך להוסיף דיליי גם במערכת הגברה אנלוגית, ומוצא שזה פותר לי בעיות פאזה כאלו או אחרות.
העובדה שהסאונד מגיע לנגנים באיחור כזה קטן בקושי מורגשת בגלל כל התופעות האחרות שיש בלייב- כמו החזרים מהקירות,רעשי סביבה(קהל וכו), והמוניטורים של שאר הנגנים, שמגיעים בעצמם עם השהיה רק מעצם המרחק שלהם ממך,והעובדה שהם זורקים לכל מיני כיוונים אחרים.
כשאתה מדבר על מקומות קטנים להופעות ,הבעיה אפילו מצטמצמת;נגנים יכולים לשמוע את הכלי שלהם בקלות רבה יותר,ושומעים את המקורות הישירים שעל הבמה לפני הגברה.
הסיטואציה היחידה שבה אפשר לחשוש שלייטנסי יפריע לנגנים היא סיטואציה שבה כולם עובדים עם אוזניות ,בסביבה אקוסטית נייטרלית.
...בגלל זה באולפן הרגישות להשהיה גבוה יותר.
_________________
קובי פרחי
טכנאי קול-מוזיקאי.
http://www.mitzlol.com
  UV  
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: חמישי 24 דצמ',09 18:16   
טוב אז כנראה שהשתכנעתי.

דרך אגב לא התכוונתי למשהו שמורגש כדיליי ממש אלא רק לתחושה של "מריחה" כתוצאה מהדיליי הקצר מאד.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
הופמן
Act Compatible
הצטרף: 28 אוג' 08
הודעות: 610
הודעה פורסם: חמישי 24 דצמ',09 19:24   
לא,אין משהו מורגש בכלל ב LS9 YAMAHA לפחות.
אני פחות אוהב את ה"סיכום" של המיקסר הדיגיטלי שנשמע לי לא מספיק "חי" כאילו הכלים איבדו נוכחות ואישיות משל עצמם ונבלעו במיקס הכולל ,כנראה מאותה הסיבה חברינו טכנאי האולפנים פונים ל SUMMING BOXES כדי לסכם את ערוצי המחשב בצורה אנלוגית נפרדת.
אבל זה בהחלט חוסך פריצות דיסק עתידיות אז לא מתלוננים,ויש גם מן הסתם הרבה יתרונות מובנים שאין באנלוגי.
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: חמישי 24 דצמ',09 21:18   
דווקא קראתי כתבה של מרצה באחד מבתי הספר לסאונד הידועים בארה"ב, שבניסוי יחד עם תלמידים הם העלו בכוונה את זמן הדיליי במוניטור, והגיעו למסקנה שתזמונים מסויימים עוזרים למובנות השירה במוניטור
לא זוכר את המספרים בדיוק, אבל סביר שזה בתוך גבולות אפקט HASS. אני מניח שזה גם לא יתפוס אצל נגנים מסויימים כמו גיטריסטים או מתופפים, אבל זה קל מאוד לנסות.

דווקא המריחה שאתה מתאר, אני מנצל אותה לפעמים להוציא ווקל החוצה יותר. דיליי קצר, קצת מעל ידידנו האס, באיזור ה50 מ"ש וקצת יותר, ממוקסס בזהירות יחד עם הווקל. אם יש מיקסר דיגיטלי אפילו לא צריך להתאמץ לנסות #biggrin
שי
Supporter
הצטרף: 30 מאי 03
הודעות: 1683
מיקום: ת"א
נהוג להשתמש
הודעה פורסם: שישי 25 דצמ',09 00:32   
במוניטור תופים בתור רפרנס לזמן 0

ואז רצוי שיהיה מד לייזר
ואחרי מדידה נותנים את ההשהיה הרצויה למרכיבי המערכת

אני מצרף להורדה קובץ אקסל שאמור לעזור בכל החישובים
המידות של המרחק זה בפיט אבל זה כלי לא רע
הוא אומנם מדבר על הדי שאו אבל פשוא אפשר להוציא את הפלאגינים מהמשוואה

http://www.f2h.co.il/1660351874307
_________________
This one goes to 11!!!
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון