S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
פורסם: חמישי 11 פבר',10 14:26
מנסיון (מועט) בהפעלה של הצגות, הקיואים לא צריכים להיות באותה עוצמה, אלא עדיף שמראש יהיו מכוונים ככה שהפיידר נשאר בנק' קבועה פחות או יותר, והם מראש מסודרים בעוצמה הנכונה.
ככה אין הפתעות כשלוחצים על PLAY, אין קיואים "מפגיזים" (אלא אם צריך) ואין קיואים חלשים מדי שמתפספסים (נניח דיבור של מישהו מחוץ לבמה שנשמע חלש מדי).
הכי טוב זה לסדר פחות או יותר באולפן, לעשות חזרה אחת ולסמן כל קיו כמה DB הוא צריך לעלות/לרדת לעומת הקודם, ואז עם אוטומציית ווליום לתרגם את זה חזרה באולפן, ולייצא לרצועות נפרדות (את האוטומציה עושים כשכל הקיואים פרוסים בפרוייקט אחד על הטיים-ליין)
יכול להיות שמה שמפריע לך הם שינויים בדינמיקה של הקיואים עצמם? נסה טיפה לצמצם את הטווח. נסה גם לתת לזה קצת זמן אם אתה מנסה להשוות משמיעה, בשמיעה שניה (ושלישית) יש לך יותר סיכוי כבר לשמוע דברים שוב.
כעקרון אני ממליץ על שמירה על ווליום מתאים מראש וטווח דינמי מצומצם יחסית כדי להבטיח קלות תפעול ומינימום התערבות למי שיושב על המיקסר (בתלות בהצגה, לא כולם מפעילים מקצועיים, עדיף שיתעסקו בתזמון עצמו ולא בעוצמות) וIDIOT PROOFING, ושאף קיו לא ילך לאיבוד בגלל טעות אנוש .
Expert
הצטרף: 29 דצמ' 04
הודעות: 725
מיקום: ק. ניר דוד
פורסם: שבת 13 פבר',10 09:02
המבחן היחיד המשמעותי להשוואת עוצמות הוא אם זה נשמע אותו דבר. עזוב מיטרים.
אגב, ה-DR אכזב גם אותי מהבחינה הזאת. בדיקת עוצמה ב-RMS בווייבלאב הניבה תוצאות יותר צפיות ואמינות במקרים בהם התכן המוסיקלי היה דומה (אחרת אין משמעות להשוואה).
+ 1 לרוב הפוסט של שחר.
מטבע הדברים לא כל הקיואים בהצגה יהיו באותה עוצמה. סיכוי קטן שתצליח להגיע למצב שהפיידר של ה-CD לא זז כלל בהצגה, וזה גם משתנה מיום ליום, לפי הקוליות של השחקנים, האולם, הקהל וכו', (יותר נכון, תצליחו, זה חלק שיעשה ביחד עם במאי ורצוי גם עם סאונדמן). וגם תצטרך יותר מחזרה אחת כדי לתאם עוצמות כמו שצריך (אם המונטאז' להצגה נמשך כמה ימים, המוסיקאי יהיה כמעט כל יום, ובסוף כל יום ואולי במהלך יום יהיה דיסק חדש עם תיקונים להצגה). עם זאת, כמה שפחות תזוזה של הפיידר של ה-CD בהצגה יותר טוב.
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
פורסם: ראשון 14 פבר',10 01:34
גם אני חוזר עכשיו מהצגה... לפחות לא הייתי צריך לעשות הקמות ופירוקים....
המטרה בפרוייקט אחד ל"מאסטרינג" הוא הפשטות שבדבר. ככה תוכל לשחזר בקלות את תנועות הפיידר מהחזרה, בלי לפתוח 50 פרוייקטים נפרדים, וגם תוכל לבחון את כל הקיואים אחד אחרי השני בצורה נוחה ואוטומטית בזמן השמעה (באולפן), לקפוץ בין זמנים שונים להשוואות מהירות וכו'
אם אתה יכול לקחת את המחשב לחזרה, אז בכלל יתרון גדול למיידיות של העניין