תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3169
מיקום: לפעמים בארץ
פורסם: חמישי 08 אפר',10 03:26
היי,
שבוע הבא אני מקליט מוזיקה לסרט, כלי יחיד, כינור. לנגן שני כינורות. לטענתו אחד בהיר יותר וקטן יותר, השני גדול ומלא יותר.
לרשותו גם פיקאפ.
לצערי עומדים לרשותי חדרים שמצלצלים רע. כמה חדרים יבשים, ויש אופציה להקליט בחדר גדול מאוד מצופה בעץ "נוטפדר"
ותקרה אקוסטית. חדר טוב לתופים אבל יבש מדי לדברים אחרים.
יש מספר מקרופונים שעומדים לרשותי - RODE NT1, AKG 414,AT 4050, BLUE 8 BALL, ADK TC, גאן מייקס של AKG 451.
C1000, CK's, ואפילו CROWN PCC.
הפרדוקס - בבחדרים היבשים והלא נעימים אולפן מאובזר יותר, פרא סבירים, אאוטבורד ידידותי וחדר הקלטה.
החדר עץ הגדול הוא חדר חזרות עם ציוד הקלטה בסיסי שאביא איתי, פרא של סאונד קראפט G4, ממיר של מוטו אולטרה לייט
וכמעט אפס איבזור- הכל מהתוכנה.
אני חושב ככה - אני רוצה צליל חם וגדול, ופחות מבריק. ללכת על החדר הגדול, לתחום איזור מסויים עם רפלקטורים (איזה?)
להיות נדיב במייקינג עם דיירקט מהפיק אפ ולקחת כמה שיותר צלילבמה שפחות בעיות פאזה. מיקסר לא טוב, קומפרסורים של DBX במקרה הטוב,ריורב אללה יסתור.
(באולפן היבשי יש 1176 וLA2 ועוד הפתעות קלסיות)
הקטע שאני באמת מאמין שלחדר יש משמעות הרבה יותר גדולה מלציוד. האוויר וההחזרים יקבעו את הצליל, ציוד רק שם כדי לקלוט אותו יפה.
מה אתם חושבים?
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
פורסם: חמישי 08 אפר',10 08:36
מה הסגנון?
הוא הולך לנגן פרטיטה של באך? קח אותו לחדר הכי יבש שאתה יכול
הוא צריך לנגן מקאמים ערביים?
הוא מכפיל את עצמו?
הוא סוליסט במיקס...
בקיצור - שפוך מעט אור על מה אתה מחפש
באופן כללי, חדר גדול ויבש זה דווקא מאד נכון לכלי מיתר במגוון גדול של סגנונות
אם הוא צריך לחדור מיקס אינטנסיבי כמו במוזיקה ערבית או במקבילה הים תיכונית, אז זה מעניק לך אפשרות להרים לו גיין ולהוציא אותו החוצה.
אחרי שתבחר חדר, תנסה להחליט אם אתה הולך על דיאפרגמה צרה או רחבה ואיך תהיה ההצבה
אני לא רואה שום טעם להקליט את הפיקאפ
בזבוז זמן ואנרגיה
הפיקאפ זה לחזרות והופעות חיות
הצטרף: 17 פבר' 08
הודעות: 49
מיקום: זכרון יעקוב
פורסם: חמישי 08 אפר',10 10:17
הבעיה בכינור היא באמת שהוא כלי שצריך מרחב כדי שהסאונד שלו יתעצב. לא סתם בקלוז מייקינג הוא נשמע צורם ולא נעים...
אני הייתי משתמש בחדר היותר גדול (לא ששמעתי את החדר עליו מדובר, אבל נראה לי שזאת האופציה הכי בטוחה פה), מציב אותו באמצע החדר ומשתמש ב414 כמיקרופוני חדר, ומקליט גם שני מיקרופונים קלוז מייק, כדי שתהיה שליטה בין חדר לדיירקט, או במקרים קיצוניים ליצור חדר באמצעות ריוורבים בשלב המיקס.
כדאי אולי גם להשתמש בפיקאפ, סתם כדי לראות איך נשמע (לא יצא לי לשמוע אף פעם...) ואולי הוא יוכל לשמש אותך כגיבוי נוסף, למקרה שתאלץ ליצור חדר אחר במחשב....
בהצלחה!
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
פורסם: חמישי 08 אפר',10 12:21
אני, מנסיוני, לא בטוח שאתה צודק.
אם הוא לבד, אז הוא צריך להיתחם לתחום מאד מצומצם שידבר עם האמביאנס הכללי של החויה הויזואלית
אין טעם להוציא אותו וומבלי, אם בסופו של דבר, בסרט הוא מנגן צ'ארדש במסבאה דחוסה.
ומכאן, אני חושב שאתה תרוויח יותר אופציות מהקלטה יבשה.
דבר עם הבמאי, נסה להבין איפה נמצא הצופה ביחס לחוויה שהוא רואה על המסך.
אם הצופה, לדוגמה, הוא כפרי שעובר בכיכר השוק ושם מנגן כנר על ארגז אז צריך להיות ריחוק מסויים, לפחות מטר-שנים מהכלי, ואולי נכון יהיה ללכת על דיאפרגמה צרה ומגבוה.
אם האשה נכנסת לבית ובעלה מנגן כינור במטבח, בחירת ההצבה והמקרופון יטו לכיוון מהדהד, ואולי הצבה שתיקח קיר או משהו כזה.
אתה מקליט פס קול לקולנוע, אתה חייב להתייחס למסר הבימתי.
זכור שהבמאי בסרט, מחליף (עם אוצר מילה קלוקל) את מעצב הסאונד בתקליט
הוא צריך להסביר לך מה משרתת החווייה הויזואלית ואתה צריך למצוא פיתרון ברוח זו