הצטרף: 03 אוק' 08
הודעות: 12
מיקום: כפר תבור\צהל
פורסם: חמישי 13 מאי,10 21:02
אחרי ביקור בחלילית חזרתי הבייתה עם המון שאלות...
אני אתחיל ממה שאני רוצה לארגן-אני רוצה להגיע למצב שאני מצליח להקליט פול באנד (משמע תופים, גיטרות, באס, קלידים ושירה)
במחיר איך אומרים-צנוע.
החלטתי שמה שאני צריך זה ככה-
שני קונדנסרים גדולים לאוברהדס לתופים
שור 57 לבייסדראם ולשימוש כללי
ובשור 58 שיש לי ובקונדנסרים סי-3 של בהרינגר שכבר יש לי לשאר הדברים, זה בערך השאיפה, לפחות בינתיים.
ברשותי כרטיס עם שתי כניסות מוגברות ושתי כניסות ארסיאיי (EDIROL FA-66)
ומן הסתם זה הזמן להחליף אותו לערוץ שיכול להכיל את כל הערוצים האלה בסיקוונסר, לא כתמונה סטראופונית אלא ערוץ ערוץ...
יופי-עכשיו לשאלה...
באתי לחלילית והצגתי את מה שאני רוצה, והציעו לי או לקנות כרטיס עם 8 כניסות מוגברות (מדהים לאללה) שעולה מחיר שמנמן
או לקנות כרטיס עם יציאות לא מוגברות אליו אני אחבר מיקסר.
עכשיו, המיקסר ביסודו מעביר לי תמונה סטראופונית דרך יציאות האלט 3-4, למרות שמה שאני רוצה זה להשתמש בכל ערוץ במיקסר
כפרה-אמפ וערוץ שפני עצמו...! ולא כל כך הבנתי אם זה אפשרי... אז שאלתי, והבנתי שחברתי mackie מייצרים מיקסרים
שמיועדים מראש להקלטה, ולכן יש להם יציאות direct out שמוציאות כל ערוץ בנפרד למיקסר... הבעיה שטווח המחירים והפונקציות של
מכשירים כאלה הוא הרבה מעבר למה שאני צריך... אז שאלתי אם במיקסר רגיל, שיש לו יציאת אינסרט, אני לא יכול פשוט להוציא
חיבור לכרטיס הקול, והתשובות שנתנו לי הם "זה שאין אות ריטורן יקצר את האות וזה לא יעבוד" או "אפשר, אם תכניס את הכבל רק חצי דרך
לתוך האינסרט"... קיצור, משהו נשמע לי מוזר. ודווקא נראה לי שמבחינת מחיר, וגם מבחינת הרצון שלי למיקסר להופעות לייב, אופציית המיקסר וכרטיס קול לא מוגבר הרבה יותר מגניב אותי. זהו, אז רציתי לדעת גם מה דעתכם על הסטאפ (אם אתם עומדים להגיד שזה פשרני
אז שלא תחשבו שהאודיופיל בחלילית יפו לא ירק עליי את זה, אבל אתם יכולים להגיד שוב, זה רק יוציא לי עוד קצת רוח ממפרשיי העניים)
וגם מה אתם אומרים על פתרון המיקסר\אינסרט\כרטיס קול...
יום טוב...!
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
פורסם: חמישי 13 מאי,10 22:40
איזה סלט
יציאת דיירקט היא מה שהיצרן מגדיר אותה להיות, לפעמים עד POST FADER. חובה לברר מה ההזנה שלה לפני שקונים מיקסר.
אינסרט היא לא יציאה אלא שילוב של יציאה וחזרה על אותו נתיב, משהו על משקל של "לנסוע לירושלים דרך חיפה".
יציאת אינסרט בד"כ מחווטת שהיציאה מקבלת תמיד סיגנל, והחזרה ממותגת ע"י מפסק בתוך השקע.
אם נכניס פלאג כל הדרך, בלי שיהיה עליו אות חוזר, חתכנו בעצם את הסיגנל להמשך השרשרת, ומכאן הקומבינה של להכניס את הפלאג רק חצי דרך.
לא אמין מספיק לטעמי.
אפשר לחווט לבד כבל שהפלאג שלו בצד של המיקסר מקצר בין היציאה והחזרה של האינסרט, ובעצם לקבל פיצול פאסיבי אל ההקלטה.
זה עובד אם צריך אבל מיותר בעולם של היום, מאחר ואתה יכול לבצע ניטור דרך חזרה מהמיקסר הפנימי של המחשב:
נניח מקליטים תופים ב8 ערוצים, אתה דוחף פלאג לאינסרט ו"גונב" את הסיגנל מהערוץ( אם תחשוב על זה, אין לך צורך אמיתי בסיגנל בערוץ אחרי הנקודה שממנה הסיגנל הולך להקלטה, ובכל מקרה עדיף לבצע ניטור אחרי מכשיר ההקלטה)
מבצע את המיקס במחשב, ומחזיר ל2 ערוצים פנויים במיקסר החיצוני.
את הערוצים האלה אתה מנתב אל יציאת המוניטור של המיקסר
ושלום על ישראל.
הולך להכין תה ומחכה למתופף שיגיע.
היתרון בשיטה הזו, הוא שעם פצ'פוצ' חכם, אתה יכול להרוויח גם מיקסר סיכום אנאלוגי על הדרך (אם זה הקטע שלך)
אם אתה רוצה מיקסר שישרת גם להופעות, אפשר לגנוב ממנו את הסיגנל כמו שתיארתי קודם ע"י פלאג מקצר/מפצל, או להתשמש במכשיר יעודי שעושה הכל כמו שצריך בלי צורך בקומבינות וסמטוכה. יש היום בשוק מיקסרים שמכילים ממשק רב ערוצי לחיבור למחשב ומתאימים גם לעבודה חיה במקביל.
הצטרף: 03 אוק' 08
הודעות: 12
מיקום: כפר תבור\צהל
פורסם: שישי 14 מאי,10 00:17
האינסרט מתחבר עם חיבור טי אר אס, לא מאחר שהוא חיבור מאוזן, אלא שדרך נתיב אחד הוא עושה סנד ודרך השני הוא עושה ריטורן.
עד כאן... עכשיו במקרה שאני מחבר אותו לכרטיס קול הוא עושה רק סנד, והריטורן לא חוזר, כי לכניסה של הכרטיס קול אין אופציה להחזיר אות, לא הבנתי איך אני אמור להחזיר למיקסר את האות? אני חושב רק על לחבר מצד אחד טי אר אס למיקסר ומצד שני שני פי אלים, שאחד מתחבר לכניסה לכ.קול והשני מתחבר ליציאה, שמחזירה את האות לריטורן, נראה לי עשיתי סלט... יש דרך אחרת חוץ מלקמבן חיבור כזה?
יש להגיד שעדיין לא קניתי מיקסר, אני מנסה עדיין לבדוק איך אני עושה סטאפ כזה...!