תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 21:58
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
[עזרה]פיתוח שמיעה מוזיקלית
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (60) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » גיטרות - Guitars
  גיטריסטט  
הצטרף: 19 אוק' 08
הודעות: 231
[עזרה]פיתוח שמיעה מוזיקלית
הודעה פורסם: שני 23 אוג',10 22:47   
הייתי שמח מאוד אם תתנו לי תרגילים טובים ומפתחים שמיעה בצורה טובה!
הבעיה שלי היא שלא קל לי לעלות על אקורדים של שירים, אפילו פשוטים של מזרחית וכאלה.
אני עושה תרגילים כמו לנגן 2 צלילים יחד ואז לשיר את 2 הצלילים מפורקים, אחד אחד.
כל עוד זה 2 צלילים, אני דיי מסתדר , כשאני עובר ל3 זה נהיה הרבה יותר קשה!
אני יודע שברוב השירים השיטה היא לשמוע את הבס וללכת על פיו, אבל גם זה לא קל לי, אני כאילו שומע את הבס אבל לא מצליח הרבה פעמים לשיר אותו בדיוק באותו טון.

אני יכול ללכת למורה יחידה שיש באיזור שלי, והיא לוקחת 120 לשעה שזה מאוד יקר לי, ואני לא יודע כמה זה ישתלם .

מה אתם ממליצים?!
Shimon-E
הצטרף: 30 אפר' 04
הודעות: 187
מיקום: כפר סבא
הודעה פורסם: רביעי 25 אוג',10 11:34   
אני רואה שאף אחד לא עונה, אז אתן לך את דעתי - והיא שהמרכיבים המרכזיים בכל הקשור לשמיעה מוזיקלית הם זמן ותרגול (להוציא תכונה מולדת וכו'). את הזמן אתה (עדיין) לא יכול להריץ קדימה, אבל התרגול הוא משתנה שכן תלוי בך. אז מה עלייך לעשות? תלוי מה אתה רוצה להשיג. אם אתה מתכוון לפתח שמיעה מוזיקלית מעולה ואתה מוכן להשקיע המון - לדעתי מורה למוזיקה זהו האמצעי היעיל ביותר. אך אם אתה לא מוכן להשקיע עד כדי כך (כלכלית כמובן), ישנן תוכנות לא רעות בכלל. ומניסיון אישי - אם שמיעה מוזיקלית היא לא ערך עליון עבורך, ולא מתחשק לך להשקיע זמן וכסף, תמשיך לנגן וללמוד וכעבור כמה שנים ולאט ולאט תתפתח לך יכולת בינונית מאוד לזהות אקורדים מרובעים, סוגי סולמות, מהלכים וכו'.
או עפ"י הדיאלוג המפורסם:
"?Would you tell me, please, which way I ought to go from here"
"That depends a good deal on where you want to get to"
"I don't much care where"
"Then it doesn't much matter which way you go"
"....So long as I get somewhere"
"Oh, you're sure to do that, if only you walk long enough"
#biggrin
Kwebos
תומך
הצטרף: 08 ינו' 06
הודעות: 2665
מיקום: ר"ג
הודעה פורסם: רביעי 25 אוג',10 11:43   
נסה גם את תוכנת EarMaster Pro, כמדומני יש גירסא חינמית לחודש.
מנסיוני אם מתמידים כמו שצריך היא ממש מקדמת, העסק קצת דומה לאימון גופני, צריך להתמיד ולא לזנוח ולאט לאט השיפור יגיע.
_________________
http://www.myspace.com/kwebos
  גיטריסטט  
הצטרף: 19 אוק' 08
הודעות: 231
הודעה פורסם: רביעי 25 אוג',10 22:59   
תודה על התגובות!
הייתי משתמש מידי פעם בearmaster אבל לא התרשמתי מזה כתוכנה שבאמת מקדמת אותי, זה היה נחמד כזה אבל אני מחפש יותר תרגילים לעשות בעצמי , לראות איך אני באמת מקבל את הידע הזה , של איך כל אקורד וצבע של אקורד נשמע..

יש משהו?
1eyedbitch
Supporter
הצטרף: 29 מאי 01
הודעות: 996
מיקום: Toronto, Canada
הודעה פורסם: רביעי 25 אוג',10 23:47   
זו הדיעה שלי - פיתוח שמיעה מתחיל מהתחת, ורק אז עובר לאוזניים.

צריך לשבת על התחת ימים ולילות, לרשום (כן, לרשום, ואם כבר אתה רושם, אז עדיף בתווים, סתם בשביל ההרגל) משולשים (1-3-5), אחר כך לעבור למודוסים אחד אחד, כשכל פעם אתה מתחיל מצליל אחר. כל מה שאתה רושם אתה מתרגל על הגיטרה (או איזה כלי שאיתו אתה מרגיש הכי נוח).
אחרי תקופה מסוימת (אצלי זה התחיל אחרי חצי שנה בערך) אתה מתחיל לשמוע חלק מהמרווחים אוטומטית, וברגע שיש לך את הידע התיאורטי אז אתה מודע למה שאתה שומע ואתה יכול לקרוא לו בשם.

כמו שאתה עובד על משולשים ומודוסים, אז אתה צריך לעבור על קדנצות (משפטים מוסקליים) נפוצות. לדוגמא: 1-4-5, או במילים אחרות C-F-G.
אתה צריך לנגן את המהלך הזה (באקורדים שלמים, וגם בפירוקים של 1-3-5) כשכל פעם אתה מתחיל מצליל אחר. עוד פעם, אחרי תקופה מסוימת אתה מתחיל לזהות את המהלך, בלי קשר לסולם שבו השיר מנוגן.

ואם כבר עיצות - אז תשקיע במורה טוב, זה נחמד וטוב לקרוא וליישם טיפים מהאינטרנט, אבל מוסיקאי מיומן שיודע ללמד ייתן לך ערך מוסף שפשוט אי אפשר לקבל ע"י קריאה.
_________________
My Space , Project Blue
ravitzj
Act Compatible
הצטרף: 28 ינו' 04
הודעות: 6350
הודעה פורסם: חמישי 26 אוג',10 06:32   
קח טיפ קטן.
תתחיל מעכשו לזמזם או לשרוק כל סולו שאתה מנגן (תזמזם יחד עם הסולו),
תקליט את מה שאתה עושה,
תקשיב להקלטה,אם אתה מזהה ששרת בדיוק את הסולו (לא את הקצב אלה את גובה הצלילים),אתה בדרך הנכונה.
אם אתה לא יכול להבחין או לשפוט אם עשית נכון,תעלה דוגמית של נגינה וזמזום לכאן ואז נמשיך.
_________________
יעקב רביץ - מורה לגיטרה .
benny schwartz
תומך
הצטרף: 26 נוב' 03
הודעות: 1009
re:
הודעה פורסם: חמישי 26 אוג',10 11:30   
מצטרף לטיפים שנכתבו כאן למעלה,
בצירוף שתי תוספות -

1. ברמת החוש (אין לי הגדרה אחרת לזה...) - שב עם מוסיקה שאתה אוהב, נסה להרגיש אותה, לקשקש יחד איתה ולהוציא בלי סוף אקורדים ליינים וסולואים. (תצחק אבל להוציא מוסיקה פשוטה ובסיסית זה ייתן לך הרבה מאוד בלהכיר מהלכים בסיסיים ונפוצים)

אני אישית את הצעד הגדול שלי עשיתי כשהיה מצעד ביטלס ברשת ג' לפני כמעט 20 שנה... הקלטתי הכל מהרדיו לקלטות, ישבתי עם זה מהבוקר עד הערב, הוצאתי את בלק בירד לבד והרגשתי מה זה מבסוט...

אחרי זה היו דייר סטרייטס, משינה, סטינג, מתי כספי, כוורת, הנדריקס,זאפה, ג'ורג' בנסון, ווס מונטגומרי ופט מטיני. ועוד....

ברור לך מהרשימה הנ"ל שחלק מהדברים הצלחתי להוציא בדיוק מירבי וחלק רק דמיינתי שאני מתקרב להבין מה בכלל הולך שם... #smile
אבל זה באמת פתח לי את היכולת לשמוע ולהקשיב...

2. ברמת הידע -

*אני כותב את הדברים מנקודת הנחה שיש לך ידע תיאורטי בסיסי של מה זה מרווחים, קונסוננס ודיסוננס, סימני התק בכל סולם וכו'...

דבר ראשון למד לזהות משמיעה , ולשיר את המרווחים לפי חלוקה - קונסוננס ודיסוננס.
התחל מהמרווחים הקונסוננסים ביותר, ועבור לאט לאט לדיסוננסים.

בתור צעד מקדים הייתי אפילו מקליט איזה 20 מרווחים , ורושם על דף קונסוננס ודיסוננס.
אחרי כמה שעות, יושב ומקשיב למה שהקלטתי, ורושם שוב מה שאתה מזהה - מה קונסוננס ומה דיסוננס.

אחרי שזה מספיק ברור לך -
תתחיל עם פרימה - אוקטבה - קווינטה.
אח"כ תוסיף קוורטות.

גם זה בשני שלבים -
שלב ראשון כמו שנכתב כאן זה לרשום, והרבה. קח כל צליל בצורה אקראית ורשום לפי איך שבא לך מרווחים בעליה (כלומר מעל לצליל) ובירידה (מתחתיו).
תוך כדי כתיבה, נסה לראות אם אתה יודע לשיר את מה שכתבת (גובה הצליל הספציפי פחות משנה כאן - גם אם שרת "דו" וקראת לו "מי במול" זה ממש לא משנה, העניין פה זה היחסיות בין הצלילים - מרווחים, אתה יודע...).

אח"כ את מה שרשום לך על הדף תקליט ברצף.
אחרי מרווח של כמה שעות, שב מול דף ריק עם מה שהקלטת,
ורשום את מה שאתה שומע.

את הצעד הזה כדאי לעשות גם בצורה מלודית (כלומר צלילים עוקבים אחד אחרי השני) וגם הרמונית (שני צלילים מנוגנים בו זמנית).
השלב הבא הוא להמציא לך מנגינות שבנויות מהמרווחים עליהם אתה עובד, וכנ"ל - לרשום, להקליט, לשמוע, לרשום...

במקביל - אתה יכול, ואף מומלץ, לרשום בזמנך החופשי (נסיעות ברכבת ושות'), לרשום מנגינות פשוטות שעולות לך בראש ואתה מכיר אותן.
כשאתה מגיע הביתה שב ליד הפסנתר/גיטרה ונסה לנגן את מה שכתבת לראות אם יש קשר... וכן לזהות איפה הטעויות שלך.

חשוב שמצד אחד תהיה בעניין כל הזמן (כלומר כשאתה שומע את המשאית של הזבל בבוקר עושה רוורס, נסה לחשוב איז מרווח זה ההוא של הביפ ביפ, ואיזה זה כשעובר האמבולנס, וגם איך מבדילים בין אמבולנס למשטרה #think ),
מצד שני אתה חייב להיות גם מובנה ולא מפוזר באימונים.
נראה לי שמרווח/שניים לשבוע זה די והותר,
ותשקיע זמן מוגדר לכל הסיפור הזה של הכתבות ובניה.
גם אם יש לך מעט זמן, שזה יהיה זמן מוגדר קבוע ויציב.
רק כך תתקדם.

בהצלחה #smile
Orit
הצטרף: 12 יונ' 08
הודעות: 172
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: חמישי 26 אוג',10 12:40   
+1 #thumbsup
_________________
www.myspace.com/oritgurel
  גיטריסטט  
הצטרף: 19 אוק' 08
הודעות: 231
הודעה פורסם: שישי 27 אוג',10 02:59   
תודה רבהה לכל העוזרייםם!
אבל הרבה ממה שאמרתם לא הבנתיי..
מה הקטע עם המרווחיים ? זה מתבטא בתווים או באקורדים ?
כאילו אם אתם אומרים ללמוד למשל איך חצי טון למעלה או למטה נשמע , זה אומר להבדיל כש"דו" עולה לדו דיאז או יורד לדו במול?
או להבדיל כשדו מז'ור לדוגמא עולה לדו דיאז מז'ור?

בקטע של קריאת וכתיבת תווים אני חלשש מאוד..

אשמח מאוד אם תפרטו לי ממש דוגמא לתרגיל שאתם מתכוונים אליו, תודה לכם שוב!
GCmusic
הצטרף: 10 אוק' 04
הודעות: 3100
מיקום: ,תל אביב
גש מייד לבירור המרווחים
הודעה פורסם: שישי 27 אוג',10 08:26   
במשטרת הקוינטות הקרובה.
חזור לפה מלומד ( יש 12 אפשרויות כולה) ויישם את מה שנאמר לעיל, הטיפים - מועילים ונכונים
_________________
שיעורי פסנתר 0504-774664

http://www.giladchatsav.com
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » גיטרות - Guitars

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון