תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 19:44
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » גיטרות - Guitars
  eitanbts  
הצטרף: 25 יונ' 04
הודעות: 152
החלפת פוטנציומטר+כבלים בגיטרה, כמה חשובה האיכות של הרכיבים
הודעה פורסם: שישי 10 ספט',10 20:12   
מדובר בהחלפה פשוטה של פוטנציומטרים בגיטרת sg
ובאותה הזדמנות חשבתי להחליף שם גם את הכבלים

השאלה היא נושא האיכות :
1.למיטב הבנתי הערך של הרכיב הוא זהה עבור מיספר איכויות שונות כביכול של רכיבים
אז למה זה אמור להשפיע על הצליל יותר? בהיבט האיכות ?
2. למשל פוטנציומטר 500k של דימרציו עולה 35 ש"ח לעומת פוטנציומטר אחר שעולה אולי 10 ש"ח
עבור אותו ערך....אז במה בידיוק בה לידי ביטוי האיכות?
בסאונד שיתקבל או בעמידות לאורך זמן ?

3. כנ"ל אותה שאלה לגבי הכבלים ?

4. אם ישנה בכל זאת השפעה והבדל באיכויות....אשמח אם תוכלו להמליץ לי על סט ראוי
כלומר אלו פוטנציומטרים וכבלים לקנות ל sg, של איזו חברה ?

תודה מראש!
BM handmade guitars
הצטרף: 24 יול' 10
הודעות: 19
הודעה פורסם: שישי 10 ספט',10 23:49   
1. הערך שך הרכיב הוא לא זהה בכל מקרה. לרוב החברה מספקת פוטנציומטרים בטולרנס של 20%, מה שאומר שלפוטנצימטר של 500K יכול להיות ערך שנע בין 400K ל - 600K. כל מקרה לגופו. ערך גבוה יותר מספק התנגדות גבוהה יותר של הסיגנל להארקה, מה שמתבטא ביותר תדרים גבוהים בצליל.

2. כשאתה משלם על רכיב של דימרציו אתה משלם גם על השם, אבל גם על איכות המוצר. אם אני לא טועה CTS מייצרים להם את הפוטנציומטרים, והם נחשבים Industry standard בעולם הגיטרות.
kפוטנציומטרים מאיכות טובה תהיה התנגדות מכנית "בריאה" (הם לא יזוזו אם תנשוף עליהם). האיכות מתבטאת גם בכך שלמוט אין חופש תמועה בתוך השרוול (דבר מעצבן כשהוא קיים), וששינוי ההתנגדות לאורך מסלול הפוטנצימטר הוא כפי שהוא צריך להיות. כמו כן רכיב מחברה טובה כנראה יחזיק מעמד יותר זמן, יהיה חסין יותר לפגעים, מכות, אבק (שגורם לקרקושים) וכו'. חברות שאני יכול להמליץ עליהן מנסיון אישי הן alpha, CTS, Burns, Dimarzio .

3. החיווטים עצמם בתוך חלל האלקטרוניקה לא צריכים להיות משהו מיוחד. בכל חנות לענייני אלקטרוניקה אתה יכול לקנות את החוטים הדקים שיש להם לפי מטר רץ במחיר של שקל-שניים למטר. תוודא שאתה קונה חוט גדילים ולא חומר מלא, מכיוון שהגדילים מאפשרים גמישות גדולה יותר ומייצרים חוט שהסיכוי שיישבר או ייקרע נמוך בהרבה. אם אתה רוצה לשמור על אותנטיות של גיבסון אתה צריך כבל שעטוף בהארקת גדילים.

בכל מקרה כדאי לך לשקול לסכך את חלל האלקטרוניקה בצבע מוליך או ברדיד נחושת אם הוא ללא סיכוך שכזה. כך אתה מפחית רעשים סטטיים משמעותית.
  eitanbts  
הצטרף: 25 יונ' 04
הודעות: 152
הודעה פורסם: שבת 11 ספט',10 10:01   
תודה רבה רבה על התשובה המושקעת!

היתה לי שגיאת כתיב.... #smile

התכוונתי בשאלה לקבלים CAPACITOTS


באיזו חנות אלקטרוניקה ידועה אפשר לקנות את הרכיבים...כזו שיודעת מה גיטריסטים צרכים ?

תודה!
BM handmade guitars
הצטרף: 24 יול' 10
הודעות: 19
הודעה פורסם: שבת 11 ספט',10 13:13   
בכל חנות אלקטרוניקה צריכים להיות הקבלים שאתה צריך. אני לרוב מזמין מחו"ל כתוספת להזמנות גדולות יותר, אבל בכל מקרה באזור שדרות הר-ציון פינת לוינסקי בתל אביב יש משהו כמו שלוש חנויות די גדולות.
בקשר לערכים - גיבסון השתמשו לרוב ב 22uf. ואני הייתי נשאר באזור הזה.
בקשר לסוגים - ההבדלים הם מאוד מינוריים, אבל יש הטוענים שהם שומעים אותם. קבל קרמי פשוט יעשה את העבודה יופי. אם אתה רוצה להשתמש במשהו יותר יוקרתי אז יש את האורנג' דרופס (לא יודע איפה אפשר להשיג בארץ, אבל יש לי כמה כאלה אם אתה מעוניין), השלב שאחרי זה אתה מגיע לקבלים וינטג' מאיביי ב 40$ לקבל ושאר דברים מיותרים בסגנון.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 11 ספט',10 14:17   
פוטנציומטרים מהמדף לא מתאימים לגיטרה עקב נחיתות חומר וחוסר אחידות בערך. גיטרה זקוקה לרכיב שיעמוד בשחיקה מרובה, וזה אומר פוט' מאיכות טובה, וזה יעלה יותר.
הסוג הטוב יהיה בנוי מסליל ולא פחם, או מעלה מתכת או סדרה צפופה של נגדי metal film. ההבדל במבנה הפנימי בא לידי ביטוי בצליל נקי יותר (פחות רעש תרמי ורעשי חיכוך, מגע יציב בין הזחלן לשטח הנגד) ואורך חיים רב.
כיוון שאות הגיטרה מגיע ברמה מאוד נמוכה ומשדה רגיש, דווקה באזור הזה חשוב שהוא יעבור כמה שפחות מכשולים או משני צבע, ביניהם ניתן למנות: מגעים רעועים, הלחמות לא נקיות, משחת הלחמה, קיבוליות של פוטנציומטר או מוליך (חיווט) וסיכוך.
אמנם אורך הכבל הנדרש הוא קצר (חיווט הפנימי), אך מומלץ זה שבאיכות הטובה יותר ובעל קיבוליות קטנה וסיכוך שזור מגולוון או מצופה כסף/זהב.
לרוב מומלץ רכיב של יצרניות גיטרה, למרות שרובן לא מיצרות את הרכיב בעצמן, אלא ובגלל שהן כבר עשו בשבילך את הבחירה (לאורך זמן) של רכיב המתאים והעמיד ביותר עבור הגיטרה שלהם (מוניטין בסכנה). אך גם כאן לא תמיד כך המקרה. קרה לי בגיטרה יקרה מאוד של וו'שבורן שהפוט' וגם הבורר הם מאיכות איומה כבר בהתחלה, ואז מומלץ לבדוק באתר היצרן אם הם עלו על זה והחליפו לסוג ויצרן מקורי אחר או למצוא מקור טוב אחר.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
noam32
הצטרף: 24 ינו' 06
הודעות: 281
מיקום: ראשון לציון
חידוד קטן לדברים שנאמרו כאן
הודעה פורסם: שבת 11 ספט',10 15:58   
קודם כל אני אתחיל ואומר שיש הבדלים מאוד גדולים בין סוגי הכבלים והקבלים בסאונד.כל שינוי קטן ישפיע על הסאונד של הגיטרה או כל כלי אקוסטי ,וחשמלי אחר - זה "קו מנחה" שלי בכל מה שקשור למוזיקה ולכלי נגינה.
אני עברתי כמה וכמה סוגי קבלים והכי מומלץ לדעתי [שאליה מצטרפים רוב אנשים שמבינים עיניין ] לקנות קבלים paper in oil בלבד. הינה משפט קטן שימחיש לך :
Many audiophiles all around the world are aware that a good NOS paper in oil capacitor gives the most natural sound compared to any new production not even speaking of any plastic
capacitors
גם כן,חשוב מאוד להשקיע בחיווט פנימי ברמה.כי שוב על אותו עיקרון,חשוב להשקיע בחומרה איכותית כי אתה רוצה לקבל את המקסימום מהיכולת של הכלי:"נחושת טהורה יותר תיתן צלילי טהור יותר".לכן ,הייתי ממליץ לך לקנות מטר של כבל שמיוצר ע"י גור'ג אלאס [השחור שמיועד לפדאל בורד] ולהלחים אותו כחיוות פנימי לגיטרה. אני יודע שאילו לא כבלים המיועדים להלחמה,ולכן לצריך להיות זריז עם ההלחמה שלהם.כי אם לא,הם נמסים.אבל כשמצליחים התמורה היא גדולה.
לגבי פוטנציומטרים. אם אתה משתמש באופן קבוע בכפתור הווליום והטון, אז הייתי מאוד ממליץ לך לקנות פוטנציומטרים של cts אבל לא ממיוזיק סטור [לא שיש משהו רע עם המוצרים שלהם,חס ושלום] אלא מrs guitar shop למה? כי הפוטנציומטרים שלהם הם בהזמנה אישית ,ולפי מפרט מאוד מחמיר ,גם מבחינת אמינות ,וגם מבחינת סאונד\ביצועים. מאוד שווה לזרוק 15$ פעם אחת ולהנות מפוטנציומטר שמגיב לאצבעות שלך.
אם אתה לא משתמש בכפתור הווליום\טון באופן קבוע [אם אתה מאלה שאוהבים את הכפתור הווליום עד הסוף ולא נוגעים בו ],אז תלך למיוזיק סנטר ותקנה את הדמרציו שהוא ברמה מספקת.בכל מקרה אל תקנה את הCTS שבמיוזיק סטור כי הם באיכות די ירודה ולא מצדיקים את המחיר שלהם.[למשל:" צריך לסובב הרבה את הכפתור בכדי לקבל הבדלים בווליום"]עדיף לקנות את הדמרציו שהם גם יותר זולים וגם יותר טובים.

אם לכל השינויים הללו אתה מוסיף את צורת החיוות של הלס פול משנת 59[סאונד יותר בהיר ו"חי"] או 60 [קצת יותר חם ומקומפרס] אז אתה תקבל גיטרה הרבה יותר וורסטילית מבעבר ,שבאה עם "אוצר מילים" גדול הרבה יותר.

דוגמאות להבדלים:
http://www.youtube.com/watch?v=hba9J5lsFGs
http://www.youtube.com/watch?v=-afBwxz3pFo
בהצלחה
נועם
_________________
http://www.hydepark.co.il/forum.asp?forum_id=21281
  eitanbts  
הצטרף: 25 יונ' 04
הודעות: 152
הודעה פורסם: שבת 11 ספט',10 16:47   
תודה noam32 על התשובה המלומדת והמושקעת

והינה שני סרטונים מאוד מוצליחים שמראים הבדלים ביין איכויות וגם הבדלים בין ערכים
(מדהים איזה כלי עבודה למוזיקאים נהייה YOU TUBE )
הבדלים בין איכויות של כבלים/יצרנים שונים
http://www.youtube.com/watch?v=92G-jw4TqS4&feature=related

והינה הבדלים בין ערכים שונים וגם הסברים על כל נושא הסאונד
http://www.youtube.com/watch?v=rR4maqK_IhQ&feature=related



BM handmade guitars
הצטרף: 24 יול' 10
הודעות: 19
הודעה פורסם: שני 13 ספט',10 11:10   
מספר תגובות על דבריו של noam32

ציטוט:
"אני עברתי כמה וכמה סוגי קבלים והכי מומלץ לדעתי [שאליה מצטרפים רוב אנשים שמבינים עיניין ] לקנות קבלים paper in oil בלבד. "


אני לא כל כך מסכים עם המשפט הזה. קודם כל אין הבדלים בצליל בין קבלים שונים כשכפתור הטון פתוח לגמרי מכיוון שהקבל נמצא במסלול של ההארקה.
ולדעתי את ההבדלים בין הסוגים השונים בזמן הפעלת הטון צריך לקחת בגישה של כל מקרה לגופו. יכול להיות שהבנאדם יאהב יותר את התגובה של קבל קרמי או אלקטרוליטי.


ציטוט:
גם כן,חשוב מאוד להשקיע בחיווט פנימי ברמה.כי שוב על אותו עיקרון,חשוב להשקיע בחומרה איכותית כי אתה רוצה לקבל את המקסימום מהיכולת של הכלי:"נחושת טהורה יותר תיתן צלילי טהור יותר".


א. צליל טהור הוא מושג סובייקטיבי
ב. בשלב כלשהו בשרשרת הסיגנל עד למגבר הסיגנל ייתקל ברכיב שעשוי מחומר שההולכה שלו פחותה (בעל התנגדות גבוהה) מזו שתשתמש בה בחיווט הפנימי המדובר (מדובר גם על שרשרת האפקטים שלך, שעל הרכיבים שלה אין לך יותר מדי שליטה: פוטנציומטרים, ג'ק, קבלים, נגדים, טרנזיסטורים וכו'). בכל מקרה מדובר על אורכים כל כך קצרים של חוט שזה נראה לי חסר טעם.
הצעתו של ReuvenM לחוט מגולוון או מצופה כסף טובה לטעמי בגלל העמידות לפגעי הזמן.


ציטוט:
מאוד שווה לזרוק 15$ פעם אחת ולהנות מפוטנציומטר שמגיב לאצבעות שלך.


15$ זה הרבה כסף לפוטנציומטר. אבל מצד שני הם טוענים שהם שיפרו את ההדרגתיות בהתנגדות של הפוטנצימטר. מעניין.


ציטוט:
[למשל:" צריך לסובב הרבה את הכפתור בכדי לקבל הבדלים בווליום"]


הבנאדם כנראה השתמש בפוטנציומטר לינארי ולא בלוגריתמי. אתה יכול להשתמש בפוטנציומטר לינארי לטון, ויש כאלה שמעדיפים זאת כך, אך לא לווליום.


ציטוט:
אם לכל השינויים הללו אתה מוסיף את צורת החיוות של הלס פול משנת 59[סאונד יותר בהיר ו"חי"] או 60 [קצת יותר חם ומקומפרס] אז אתה תקבל גיטרה הרבה יותר וורסטילית מבעבר ,שבאה עם "אוצר מילים" גדול הרבה יותר.


אכן!
רק כדי לחדד את הדברים, ההבדל בין שני החיווטים הללו הוא במיקומו של הטון לפני או אחרי הווליום.
בחיווט המודרני (לפני הווליום) השימוש בווליום לא משפיע על פעולתו של הטון, אבל בגלל שאתה מכניס את ההתנגדות של הפוטנצימטר לפני הווליום יש ירידה בתדרים הגבוהים ככל שאתה סוגר את הווליום.
בחיווט וינטאג' (אחרי הווליום) שניהם משפיעים אחד על השני, והגיטרה שומרת יותר על התדרים הגבוהים ככל שמורידים ווליום.
noam32
הצטרף: 24 ינו' 06
הודעות: 281
מיקום: ראשון לציון
הודעה פורסם: שלישי 14 ספט',10 01:23   
ציטוט:
בשלב כלשהו בשרשרת הסיגנל עד למגבר הסיגנל ייתקל ברכיב שעשוי מחומר שההולכה שלו פחותה (בעל התנגדות גבוהה) מזו שתשתמש בה בחיווט הפנימי המדובר (מדובר גם על שרשרת האפקטים שלך, שעל הרכיבים שלה אין לך יותר מדי שליטה: פוטנציומטרים, ג'ק, קבלים, נגדים, טרנזיסטורים וכו'). בכל מקרה מדובר על אורכים כל כך קצרים של חוט שזה נראה לי חסר טעם.
הצעתו של ReuvenM לחוט מגולוון או מצופה כסף טובה לטעמי בגלל העמידות לפגעי הזמן.


זה לא קשור לעניין.העניין הוא לישר קו עם הכלי ולדעת שהוא יתן לך את מקסימום.כמו שאמרתי לפני, מניסיוני כל בורג,חוט,אוכף,הלחמה וכו..משפיע על הסאונד. לדעתי אסור "לחפף"[צורת ביטוי -לא להבהל] בשום הבט שקשור לכלי נגינה הן בחומרה והן בטיפול.
עכשיו,כשבודקים סאונד של גיטרה עדיף לבדוק אותה כשהיא מחוברת ישירות [עם כבל איכותי ושקוף] למגבר.אפקטים לא אמורים להיות קשורים לעניין.


ציטוט:

הבנאדם כנראה השתמש בפוטנציומטר לינארי ולא בלוגריתמי. אתה יכול להשתמש בפוטנציומטר לינארי לטון, ויש כאלה שמעדיפים זאת כך, אך לא לווליום.


הבנאדם זה אני. ולא השתמשתי בפוטנציומטר לינארי, אלא בלוגריתמי מתוצרת CTS. זה פשוט עניין של איכות הפוטנציומטר,הסטיית ההתנגדות,החומרים שממנו עשוי ,והבניה. כיום אין ל CTS טעם לייצר פוטנציומטרים באיכות מצויינת כי אין שוק לדבר.לכן,פוטנציומטרים טובים עולים הרבה כסף.


נועם
_________________
http://www.hydepark.co.il/forum.asp?forum_id=21281
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » גיטרות - Guitars

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון