הצטרף: 19 מאי 03
הודעות: 252
פורסם: שבת 23 אוק',10 12:08
לפיד כתב ב7 ימים על ההופעה של ג'ף בק שאח"כ סנדרסון שאל את סינגולדה :
"איך ג'ף בק מושך את המיתר הגבוה למעלה והגיטרה לא יוצאת מכיוון"
וסינגולדה ענה :"הוא משתמש במיתרים 0.11 במקום 0.9"
וסנדרסון המשיך: אז איך המיתר מקבל את הסאונד?
"זה כל היופי" ענה סינגולדה "הוא בונה את הגיטרה עם צוואר יותר עבה"
לא הבנתי את השיחה הזו .
האם בדכ כשמושכים את המיתר הגבוה (האם מדובר במי גבוה) למעלה אז הגיטרה יוצאת מכיוון? זה לא דבר שבדכ עושים?
אם שמים מיתרים יותר עבים אז הגיטרה נשארת יותר מכוונת?
ואם יש מיתרים יותר עבים אז הם פחות "מקבלים את הסאונד"? (מדובר בסאונד של הפדלים?)
ואם בונים גיטרה עם צוואר יותר עבה זה באמת משפר את קליטת הסאונד של המיתרים?
בקיצור אשמח להסברים של השיחה הזו,
האם לדעתכם מדובר בשיחה הגיונית או שהוא קצת שיבש את הדברים?
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3169
מיקום: לפעמים בארץ
פורסם: שבת 23 אוק',10 13:12
שיסלחו לי סנדרסון וסינגולדה.
אין קשר בין השאלה לתשובה והכל זה סוג של "דיבורי גיטרה" ברמת הכלום.
ב0.11 עם מתיחה , מופעל לחץ גדול יותר על צוואר הגיטרה ויש סיכוי גדול יותר ליציאה מכיוון. אבל זה לא ממש משנה.
בראיונות איתו ג'ף בק מספר כי הוא משתמש במיתרים 0.11 או 0.13 כדי לקבל סאונד גדול יותר. אני משתמש ב0.11 בדיוק אותן סיבות -זה נשמע יותר טוב.
ג'ף בק לא "בונה" גיטרה עם צוואר עבה. אין דבר כזה.
אין קשר בין יד ימין לשמאל - זה נשמע כמו עיתונאי ששמע חלקי דברים שאין לו מושג בהם. ואינפורמציה שהיא 90% מיתוס של שיחות גיטריסטים.
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
הצטרף: 19 מאי 03
הודעות: 252
פורסם: שבת 23 אוק',10 13:50
תודה רבה על התשובות המקצועיות
זה בדיוק מה שחשבתי בהתחלה ואז אמרתי לעצמי שניה אבל מדובר ביאיר לפיד
בדרכ כשהוא כותב משפטים בתחביר של "ואגב, כפי שאף אחד מכם בטח לא יודע, מיקרונזיה היא המדינה השמינית בגודלה בעולם עם אחוז המוסלמים הגדול ביותר" אתה הולך לאינטרנט לברר ורואה שהוא לא סתם זיבל
אז חשבתי שהוא יבדוק את המידע שהוא קלט לפני הפרסום (הגדול) כדי לא לצאת "העיתונאי הטמבל" בעיני אלה שקצת מבינים (לא רוב הציבור..), לא מתאים לו
Act Compatible
הצטרף: 15 אפר' 06
הודעות: 1213
מיקום: כפר סבא
פורסם: ראשון 24 אוק',10 17:17
אני לא מאמין שסנדרסון או סינגולדה שאלו ו/או ענו שאלות כאלה. יותר סביר שמר לפיד שמע חצאי משפטים וחיבר שיחה פיקטיבית.
אני גם לא חושב שסנדרסון צריך טיפים טכניים בסיסיים מסינגולדה (עם כל הכבוד לסינגולדה).
מה שכן - בגשרים צפים, משיכת אחד המיתרים עשויה להביא להרפיית המתח בגשר ולכן לירידה (זמנית! עד סיום המשיכה) בכיוון שאר המיתרים.
_________________
אורן
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
פורסם: שני 25 אוק',10 00:01
עם 0.11 הרבה יותר שה למתוח ולנענע את המיתר אבל עם הטכניקה והשליטה שלו על "הידית" הוא נשמע נפלא, אבל בכל זאת לא ממש מנענע עם האצבעות וכמעט לא מותח.
סטיבי ריי ניגן על 0.13 אבל הוריד את הגיטרה בחצי טון מה שריכך קצת את העסק והפך אותו לאנושי יותר, עדיין צריך אצבעות של ברזל בשביל זה,
סלאש גם עם 0.11 אבל מוריד בחצי טון גם כן מה שהופך את התחושה דומה יותר ל - 0.10
מצד שני וואן הלן ניגן בזמנו על 00.8 וכך גם בריאן מיי והצליל שלהם לא פחות מענק , כך שמיתר גדול הוא לא תמיד הדרך היחידה לסאונד גדול, זה אכן יותר תלוי בנגן.
המיתרים העבים אמנם מעט יותר שמנים אבל יש לזה גם מחיר כי הקריספיות והטוואנגיות מעט נעלמות למי שזה חשוב לו .
אבל אני ממליץ להתנסות במיתרים עבים או דקים יותר ממה שרגילים כדי להבין מה זה עושה לצליל ולנגינה.