תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 01:15
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
להשוויץ בפני תלמידים?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (105) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » לימודים, הוראה, ספרות מקצועית ומוסדות לימוד
  groomage  
הצטרף: 20 אוק' 10
הודעות: 310
להשוויץ בפני תלמידים?
הודעה פורסם: ראשון 31 אוק',10 16:00   
אני מלמד גיטרה, ילדים ומבוגרים

שבוע שעבר תלמידה שלי התמרמרה בפני שכל מה שאני מנגן נשמע טוב יותר ממה שהיא מנגנת
לימדתי אותה את הריף של people are strange
היא כבר הצליחה לנגן הכל בקצב ובמהירות הנכונה, ועדיין, בצדק היא טענה שאני מנגן את זה טוב יותר
ניסיתי לשווא להסביר לה שטאץ' וסאונד זה עניין של שנים (היא מנגנת כמה חודשים, מוכשרת מאוד אגב)
וגם שכשהמורה שלי לפנסתר (אני לא משהו..) מלמד אותי יצירה, הוא ינגן אותה טוב יותר
גם אם זה משהו פשוט שאני מנגן בלי בעיה, דינמיקה והטאץ' זה עניין של זמן

הרבה פעמים אני משוויץ בפני תלמידים, לדוגמה כשאני מלמד אותם תרגיל טכניקה ועושה אותו מהר מאוד
או מנגן סולו מגניב
כשאני למדתי כשהייתי קטן, אני זוכר שזה נתן לי המון מוטיבציה כשהמורה השוויץ. זה נתן לי בוסט
גם לדעת שהמורה שלי תותח ואם אני אתאמן אני אהיה כמוהו, וגם לדעת איך תרגיל כרומאטי לדוגמה ישמע מהר.

לעומת זאת, אחי למד תופים אצל מורה בוגר M.I והוא טוען שהוא מעולם לא שמע אותו מנגן פעם אחת בשיעור!
הוא רק יושב בצד, ואומר לך מה לעשות ומעיר הערות.

אשמח לשמוע דעות ממורים/תלמידים אחרים
kimchy
S.Supporter
הצטרף: 28 מאי 01
הודעות: 7919
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 31 אוק',10 16:55   
הכנות שלך מעלה חיוך (של סימפטיה, לא חיוך מרושע וציני... #wink)
אני יכול לשתף מניסיון קצרצר של תלמיד לרגע.
לפני מליון שנה, לקחתי איזה שני "שיעורים", מאושיית גיטרה ישראלית נודעת (בלי שמות)
האיש, חוץ מדאווינים, שואו אוף ושוויץ, לא תרם לי תובנות מוסיקליות/גיטריסטיות של ממש.

אז זה אולי מקרה קיצוני שלילי, אבל נדמה לי שמורה שהוא קודם בעל אישיות נעימה, ידע נרחב
ויכולת להעביר את הידע הזה, בצורה שגורמת לך כתלמיד, לחכות בכיליון לשיעור הבא,
זה מורה שאם הייתי בתחילת דרכי, הייתי רוצה לעצמי... #sorry
ההיגיון שלי אומר שמי שצריך להשוויץ, אם כבר, זה התלמיד ולא המורה,
אבל כמובן, בבוא היום, אחרי X שיעורים מוצלחים ולא בביקור הראשון
(כמו בסיפור מצחיק של החבר רביץ, על התלמיד שחשב שהשמש זורחת לו מהXXX... #biggrin )

(לא נכחתי לצערי מימיי, בשיעור של אגון קרטן, אבל אני מעיז לנחש שהשיעורים שלו לא כללו יותר מדי, אם בכלל, ענייני שופוני... #smile )
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: ראשון 31 אוק',10 17:25   
גם כמורה וגם כתלמיד אני לא סובל מורה שמנגן בשיעור שום דבר מעבר למינימום ההכרחי להבהיר לתלמיד מה צריך לעשות. המורה שלי לפסנתר לא ניגן דבר (!) במשך 4 השנים שהייתי אצלו, וכמורה הוא היה אחד הטובים ביותר שאי פעם ראיתי.

לדעתי "מותר" לך להשוויץ פעם אחת, ופעם אחת בלבד, בכל השיעורים שהתלמיד לוקח אצלך (אני מדבר על פעם אחת בכל השנים שהוא נמצא אצלך, לא פעם אחת בכל שיעור). הסיבה לכך היא פשוטה: יש תת-קבוצה של תלמידים שלא יכבדו את המורה שלהם אלא אם כן הם יראו אותו מנגן משהו מרשים לפחות פעם אחת.

אם תחשוב על זה, התלמיד לא באמת צריך לדעת "איך נשמעת גיטרה מהירה". הוא לא טמבל. הרי הוא שומע גיטרות כל הזמן, ברדיו ובשירים, אז מה באמת באה ההדגמה שלך להמחיש? אם אתה רוצה להסביר לו איך נשמע שיר מסוים, תן לו הקלטה של השיר (עדיף בקצב איטי, שיהיה בר-ביצוע מצידו).
_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
ogeva
Act Compatible
הצטרף: 15 אפר' 06
הודעות: 1213
מיקום: כפר סבא
הודעה פורסם: ראשון 31 אוק',10 17:56   
אני לא חושב שיש רע בלהראות לתלמיד "איך צריך לנגן את זה"!
כמובן שזה לא יכול להיות החלק העיקרי של השיעור, וזה לא יכול להיות סתם "שוויץ" אלא הדגמה פרקטית של טכניקות.
פיל וטאצ' זה עניין של שנים אמנם, אבל בסופו של דבר הם מורכבים מטכניקות שאתה מסגל לעצמך - פה לחפור עם המפרט לתוך הגיטרה בכח, כאן לתת משיכה קטנה, פה להשהות טיפה את הכניסה - אלה בהחלט דברים שאפשר להסביר לתלמיד ולהדגים לו.
סתם להשוויץ במהירת וטכניקה לא מושגת מבחינתו - זה לא לעניין ויכול רק לתסכל.
ספציפית בגיטרה אני חושב שהמורה חייב לנגן בשיעור - הרבה יותר הגיוני לשבת עם שתי גיטרותמאשר להעביר גיטרה מאחד לשני, לא? וגם מתבקש ללוות את התלמיד כשהוא מנגן קטע שהוא למד. וגם לעבוד איתו על ליווי כשהמורה נותן את המלודיה.
_________________
אורן
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: ראשון 31 אוק',10 20:00   
נלסון מנדלה הצליח לנסח את זה במדוייק:

ציטוט:
"הפחד העמוק ביותר שלנו הוא לא שמא אנחנו חלשים מדי.
הפחד העמוק ביותר שלנו הוא שאנחנו בעלי עוצמה שמעל לכל שיעור.
זה האור שבנו לא האפלה שבתוכנו שמפחיד אותנו יותר מכל.
אנחנו שואלים את עצמנו, "איזה זכות יש לי להיות מבריק, יפהפה, מוכשר ואהוב?"
למען האמת, איזה זכות יש לכם לא להיות? אתם ילדיו של אלהים.
כשאתם בוחרים לשחק בקטן אתם לא משרתים את העולם.
אין שום דבר נאור בצמצום האישיות שלנו כדי שאחרים לא ירגישו חסרי ביטחון.
נולדנו כדי לממש את הקסם האלוהי הגלום בנו. הוא לא גלום רק בחלק מאיתנו,
כל אחד מאתנו נושא את הקסם הזה בתוכו.
כאשר אנחנו נותנים לאור הפנימי שלנו לזרוח אנחנו מעניקים, בלי מודע,
רשות לאחרים לעשות כמונו.
כשאנחנו משתחררים מהפחדים שלנו, הנוכחות שלנו משחררת אחרים."


זה נכון על אחת כמה וכמה בהוראה.
כשתלמידים שלי אומרים לי בתסכול "כמה מהר אתה עובד בקיובייס",
או "איך ידעת שצריך להנחית דווקא את התדר הזה באיקיו?",
אני בד"כ עונה: "מישהו שיסתכל מהצד עוד יכול לחשוב שאני מלמד את זה למחייתי, הא?".

בעיני, אחד התפקידים שלנו כמורים הוא לתת השראה, ולהמחיש לאן אפשר להגיע.
לאלה שבטוחים שאני "נולדתי ככה" ושהם "לא יצליחו אף פעם", אני משמיע טראקים ראשונים שלי מתחילת שנות התשעים.
הם נשמעים הרבה יותר מזעזע מכל מה שהם מתרגלים באולפן, וזה מנחם. #wink

עם זאת, חשוב שכשאתה נותן להם משימה, תבצע אותה ברמה הנדרשת, ולא ברמה שבה אתה מסוגל.
צור הפרדה ברורה בין המקום הנוכחי שלך כאיש מקצוע מיומן, לבין המקום שהוא הצעד הבא עבור התלמידים שלך.

בהצלחה,
עודד
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
astond
Act Compatible
הצטרף: 19 ספט' 01
הודעות: 4069
מיקום: gan yavne
הודעה פורסם: ראשון 31 אוק',10 21:04   
השווצה ושחצנות הן תכונות רעות בעיניי. אני לא אוהב שחצנים. ולא הייתי לומד אצל אחד כזה.
אבל השראה היא דבר מאוד חשוב.
למדתי לפני שנים אצל אחד הבסיסטים המובילים במדינה. היה תענוג לראות אותו מנגן את התרגילים והדוגמאות.
הלכתי גם למספר רב של הופעות שלו באותה תקופה והקשבתי לאלבומים אותם הקליט. כדי לספוג השראה וללמוד.
השיא היה אחרי מספר שנים, זמר שעבדתי איתו, קיבל תקציב להקלטות באולפן טוב ומקצועי. הוא החליט לשכור את אותו בסיסט שהיה מורה שלי, ואיתו מתופף גם הוא חתול בעל שם.
כמובן שיכולתי להתבאס מהעניין.. אבל בחרתי לשבת שלושה ימים באולפן, לראות את המאסטר בפעולה. זו היתה חוויה חזקה ולימודים יותר מהרבה שיעורים שלמדתי ממורים. פשוט לראות את המקצוענים בפעולה על אמת. הגישה והעבודה.
אבל זה לא מוגדר כשוויץ ושחצנות, לגמרי לא. יותר כהשראה.
_________________
Are you a mod or a rocker?
Um no,I'm a mocker

http://www.act.co.il/guide/index.php?gu=shwad&ad=261

?

למכירה בבזאר
  groomage  
הצטרף: 20 אוק' 10
הודעות: 310
-
הודעה פורסם: ראשון 31 אוק',10 21:21   
אסף

התלמיד אולי לא טמבל, אבל הוא לא בהכרח יודע איך נשמעת גיטרה מהירה
רבים מתלמידיי הם ילדים, ורוב המוסיקה שהם שומעים זה מה שיש בבית/מה שאני מלמד אותם

בד"כ יש בבית מוסיקת "הורים".. לא בדיוק מטאליקה...
יש לי תלמידה שלפני שהיא הגיעה אליי הכירה רק שירים של שלמה ארצי ואריק איינשטיין

אני בתור תלמיד תמיד הייתי בהלם ששמעתי את המורה שלי מנגן משהו מגניב
למרות שהוא לא היה ון הלן או סטיב ואי, ואפילו לא סלאש,
כשמשהו מול הפרצוף שלך הוא הרבה יותר חזק

הוא ניגן לי את הסולו של סטיל גט דה בלוז, שהוא אמנם מאוד מרגש אבל לא שיא הטכניקה,
והייתי בהלם, חזרתי הביתה וניגנתי ארבע שעות!
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: ראשון 31 אוק',10 22:36   
ציטוט:

התלמיד אולי לא טמבל, אבל הוא לא בהכרח יודע איך נשמעת גיטרה מהירה


אם אתה רוצה להדגים לו פעם אחת, או לתת לתלמיד שוק תרבותי, זה מקובל. עדיף עוד יותר בעיני שאחרי השוק הראשוני, תפתח אותו לנושא באמצעות אלבומי מופת.

אם אתה רוצה להזכיר לו כל שיעור "איך נשמעת גיטרה מהירה" אז כן, אתה בעצם אומר שהוא טמבל. אני מתנצל אם אני נשמע קצת קשוח, אבל שאלת לדעתי וזו נקודה שאני מאד מקפיד עליה. #smile

בקיצור, מה שעודד אמר,

ציטוט:

חשוב שכשאתה נותן להם משימה, תבצע אותה ברמה הנדרשת, ולא ברמה שבה אתה מסוגל.


נגן לו את ברמה לה הוא נדרש בשיעור הבא, לא ברמה האולטימטיבית אליה יגיע בעוד 5 שנים.
_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: ראשון 31 אוק',10 22:43   
ציטוט:
רבים מתלמידיי הם ילדים, ורוב המוסיקה שהם שומעים זה מה שיש בבית/מה שאני מלמד אותם


אז על אחת כמה וכמה חשוב שתיתן להם דוגמא אישית.

"שוויצר" הוא אדם שמשדר עליונות, לא חולק ידע עם אחרים, ונותן להם את התחושה שלעולם לא יהיו טובים כמוהו.
כל עוד אתה לא לועג לתלמידים שלך כשהם עושים טעויות, או אומר "נה נה נה, הנה אני כן מצליח", אין לך מה לחשוש.
תגיד בגאווה: "למדתי, תרגלתי והתאמצתי, ובזכות זה אני נגן טוב. תעשו את זה גם, ותצליחו גם אתם".

אבל בשום פנים ואופן אל תוריד את רמת ההדרכה שלך, או תימנע מלאתגר את התלמידים שלך.
הם לא באו אליך כדי להיות בינוניים, וזו האחריות שלך לוודא שהם לא מוותרים לעצמם.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: ראשון 31 אוק',10 22:48   
ציטוט:

כל עוד אתה לא לועג לתלמידים שלך כשהם עושים טעויות, או אומר "נה נה נה, הנה אני כן מצליח", אין לך מה לחשוש.


עודד,

הייתי אצל מורה לגיטרה או שניים שהיו נוטלים את הגיטרה להדגים פראזה, ואחר כך גולשים לאיזה סולו של סלאש ומסיימים במתיחת מיתר ב-5 חצאי טונים עם חיוך דבילי על הפרצוף שלהם.

הם היו אנשים סופר נחמדים וענווים, אבל מורים מזעזעים. זה לא קשור לעליונות או לגלוג.

ואפרופו סולואים של גארי מור, זה הסימן הראשון לברוח ממורה. #biggrin סתם סתם.
_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » לימודים, הוראה, ספרות מקצועית ומוסדות לימוד

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון