תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 11:27
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
שאלות בסיסיות וחשובות בענייני המיקסר
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA
  harel.harel  
הצטרף: 26 אוק' 10
הודעות: 72
מיקום: מרכז
שאלות בסיסיות וחשובות בענייני המיקסר
הודעה פורסם: שלישי 02 נוב',10 10:28   
כמה שאלות בסיסיות – תודה מראש לכל המשיבים:

א.במיקסר שלי יש 24 ערוצי מיקרופון ועוד כמה סליידרים של ערוצי sub grou שישה כמדומני. למה הם משמשים (ערוצי הסאב גרופ)? כמו כן, ראיתי שיש יציאות pl גדול כנגד כל סליידר - איך אני אמור לעבוד איתן אם בכלל.

ב.מה סדר החיבורים לגבי יציאות אוקס למוניטורים:
מיציאת אוקס --- לאקולייזרים ----- למגבר והרמקולים
או שמכניסים את האקולייזר לתוך הערוץ בצורה כלשהי (insert?) ואז הכבל יוצא ישירות מהערוץ של האוקס למגבר והרמקולים?

ג.ואותה שאלה בהקשר למאסטר - כשאני משתמש בפרוססור/אקולייזר לכיול ה-p.a האם אני מוציא כבלים מהמאסטר לאביזרים השונים (פרוססור /אקולייזר) ומשם לכיוון המגברים או שאני מכניס בצורה כלשהי את העיבוד לתוך המיקסר ואז מוציא כבלים ישירות מהמיקסר למגברים והרמקולים.

התשובות חשובות לי גם לצורך הבנה בסיסית וגם כדי להבין איזה כניסות/יציאות אני צריך למולטי כבל שאני רוכש.

תודה רבה!
_________________
יום טוב!
nimrod
Supporter
הצטרף: 01 אוג' 01
הודעות: 3887
מיקום: בצומת של אלקטרוניקה, חשמל, רמקולים ומוזיקה
שאלה גסה...
הודעה פורסם: שלישי 02 נוב',10 11:28   
חיפשת קצת? אני בטוח שתמצא תשובות למה ששאלת והרבה יותר... #search

ציטוט:
ראיתי שיש יציאות pl גדול כנגד כל סליידר - איך אני אמור לעבוד איתן אם בכלל

היה עוזר לך (ולנו) אם היית מגלה לנו מה כתוב ע"י החיבורים, אלה יכולים להיות כמה דברים... #confused

כמו כן, לכל מיקסר ממוצע ומעלה יש אבא/אמא = אתר יצרן עם רפרנסים וכל האינפורמציה.
שוב, גם כאן נדרש לאמץ קצת את האצבעות... #faint #wink

בגדול, האינסרטים (בערוצים וכן בגרופים) משמשים איפה שנדרש להשחיל (...) מעבד חיצוני
ועדיין להמשיך ולהשתמש באפשרויות הבקרה והניתוב שבערוץ/מיקסר.

אם לאחר העיבוד, האות גם ככה עובר הלאה אל מחוץ למיקסר (כמו לדוגמא בשליחות ל EQ/פרוססור של ה PA או המוניטורים)
אזי אפשר לנתב את המכשירים בטור, כלומר מהמיקסר > למעבד > למגברים...

#smile
_________________
... http://boniton.co.il הגברה,תאורה ותיקונים
http://bt-12.com The Balanced Tilters...
בונה מורשה לארגזים שופריים של http://billfitzmaurice.net/
  harel.harel  
הצטרף: 26 אוק' 10
הודעות: 72
מיקום: מרכז
מודה ומתנצל...
הודעה פורסם: שלישי 02 נוב',10 11:47   
היי נמרוד,

תודה על התשובה המהירה. #clap

אמנם לא התעצלתי וחיפשתי בהרבה דפים לעומקו של הפורום אך דווקא את השרשור המעולה "מיומנו של עובד במה" הצלחתי איך שהוא לפספס ואני בדיוק עובר עליו עכשיו ונהנה מכל רגע מהמידע היעיל שיש בו.

המיקסר שלי הוא soundcrafrt studio 4 - עשרים וארבעה ערוצים - קצת ישן אבל טוב בשביל ההתחלה וישודרג בהמשך (אגב, עברתי על החוברת של המכשיר ועדיין נשארו לי השאלות ששאלתי #read ).

כל טוב, הראל
_________________
יום טוב!
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שלישי 02 נוב',10 12:55   
לגבי המולטי, כמעט תמיד מקובל שכל השליחות והחזרות יהיו בחיבורי XLR. אם המיקסר מוציא PL מיציאות ה-AUX מחברים את יציאת ה-AUX ל-EQ בכבל PL ומיציאת ה-EQ (שבכל מכשיר המכבד את עצמו תהיה גם ב-XLR) ממשיכים ב-XLR.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
nimrod
Supporter
הצטרף: 01 אוג' 01
הודעות: 3887
מיקום: בצומת של אלקטרוניקה, חשמל, רמקולים ומוזיקה
ולגבי מספר הקווים במולטי...
הודעה פורסם: שלישי 02 נוב',10 13:35   
הנה הצעת סיכום...

1. קווי מיקרופון (XLR נקבות בקופסת הבמה וזכרים ב'מניפה' שבפרונט) - לפחות כמספר כמספר כניסות המיק' במיקסר + עוד כמה לפי הצפי להתרחבות עתידית...

2. חזרות/שליחות (XLR נקבות בפרונט וזכרים בקופסת הבמה) לפי מספר הקווים/ערוצי מוניטורים ותחומי התדר של מערכת ה PA (בהנחה שהפרוססור ממוקם בפרונט)
כך לדוגמא עבור מערכת 3-way (בסטריאו) תצטרך 6 קוים, ועוד נאמר 4 או 6 למוניטורים.

3. עוד מס' קוים (ב'כיוון' כמו קווי מיק') לתקשורת דיבור (קלירקום), 'עולמוות' של פיקוד תאורה DMX (למרות שלא תקני להוביל בכבל אודיו ו/או בצמוד לקווי אודיו...) וכו'.

ולגבי האורך...
כמרחק מצד הבמה ועד לפרונט (שבד"כ יהיה ממוקם באיזור אמצע גב הקהל) + ספר להקפה של מכשולים, משקופי דלתות, הצמדה לפינות/מדרגות וכו'
בתלות בגודל האירועים/מקומות/קהלים שאתה מתכנן לפגוש, בד"כ כ 50 מטר מספיקים.

#smile
_________________
... http://boniton.co.il הגברה,תאורה ותיקונים
http://bt-12.com The Balanced Tilters...
בונה מורשה לארגזים שופריים של http://billfitzmaurice.net/
  harel.harel  
הצטרף: 26 אוק' 10
הודעות: 72
מיקום: מרכז
אתם גדולים
הודעה פורסם: שלישי 02 נוב',10 14:06   
ממש משמח שאפשר לקבל כאן בקלות ובמהירות תשובות רציניות של אנשי מקצוע במקום לבזבז אלפי שקלים על התגלחויות מיותרות.

תודה.
_________________
יום טוב!
dabeshet
הצטרף: 31 אוג' 08
הודעות: 63
מיקום: ירושלים
מי עומד להפעיל את הציוד?
הודעה פורסם: רביעי 03 נוב',10 00:22   
בין השורות [אבל בפונט ענק]
נראה שאין לך נסיון וידע מספיקים בתחום ההגברה.
בלי להעליב או להוציא את רוח מהמפרשים
האם אתה עומד להפעיל לבד את הציוד?

אם בתור התחלה תשכור טכנאי, וממנו תלמד את העבודה, מגניב.
אם לא, אולי כדאי לך להצטרף לצוות של חברת הגברה ל2-3 אירועים
להבין מי נגד מי, מה מתחבר איפה, איך קוראים לכל דבר
ועל מה אנשים לוקחים כל-כך הרבה כסף.

יקדם אותך המון [כמו שקידם אותי]
אחרי השיעור הבסיסי, באמת הדרך הכי טובה היא הדרך שבחרת -
להתחיל להשתפשף ולצבור נסיון.
אבל שווה לעבור [אפילו לקפוץ להציץ] ולהבין את שיטת העבודה

ואנחנו פה בשביל לסגור את הפינות... #thumbsup
_________________
בדם הבורגנים נניע את גלגלי המהפכה
  harel.harel  
הצטרף: 26 אוק' 10
הודעות: 72
מיקום: מרכז
מפעיל הציוד
הודעה פורסם: רביעי 03 נוב',10 00:33   
dabeshet, אתה ממש צודק...

ככל שאני נובר כאן בפורום אני מבין עד כמה יש לי הרבה ללמוד.

ההצעה שלך היא בדיוק התכנון המקורי שלי - להצטרף לכמה אירועים לחברת הגברה רצינית וללמוד ממקור ראשון.

לחילופין או במקביל חשבתי לקחת גם קורס באחד מהמקומות שמתעסקים בהוראת הנושא (כדוגמת ביפיאם, סאונד וכיו"ב...).

ובכל זאת, אני מנצל את החודשים הספורים שנותרו עד לסיום התואר שלי ל"מסע רכישות" (לעניים...) כדי שלא יהיה "בום" של הוצאות בבת אחת.

לילה טוב,
_________________
יום טוב!
Kwebos
תומך
הצטרף: 08 ינו' 06
הודעות: 2667
מיקום: ר"ג
הודעה פורסם: רביעי 03 נוב',10 00:41   
בבי.פי.אם מלמד (בין היתר) את תחום ה-PA יוסי לוגסי, האיש בן אדם מדהים ואולי אחד המורים הכי טובים שהיו לי אי פעם. בן אדם מבריק בשלל תחומים וגם בעל אוזן מצוינת.
לא יודע איך הקורס שם במכללה וכמה הוא משתלם, אבל שווה לנסות ליצור קשר עם הבן אדם ולנסות אולי להצטרף אליו או משהו, למרות שהוא עובד לבד עד כמה שאני יודע.

כנראה שלאנשים פה היו חוויות שונות, אבל הפעמים הספורות בהן עבדתי בהגברה הסתכמו בסבלות נטו.
_________________
http://www.myspace.com/kwebos
gurspiegel
Act Compatible
הצטרף: 01 ספט' 06
הודעות: 582
מיקום: עכו
זה לא קצת מוזר,בלשון המעטה
הודעה פורסם: רביעי 03 נוב',10 18:38   
שטכנאי סאונד לאולפן לומד שלוש שנים וקורס PA מסתכם ב4 חודשים,בעצימות נמוכה יחסית?
_________________
The only Good System Is The Sound System

http://akkojam.co.il/
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון