הצטרף: 20 אוק' 10
הודעות: 310
פורסם: רביעי 19 ינו',11 16:01
עשיתי חיפוש, ולא מצאתי
תודה!
הצטרף: 20 אוק' 10
הודעות: 310
פורסם: חמישי 20 ינו',11 00:04
תודה, אבל לא בדיוק הבנתי
ובגלל שזה פורום לנובים אני מרשה לעצמי או לבקש הסבר אחר, או לשמוע פירוט לגבי
"ייחוס ניטור ובקרה"
מהקצת שהבנתי, ובבקשה תקנו אותי אם אני טועה,
רמקול מיועד לעוצמות גבוהות יותר (מועדון, פאב...) ובד"כ עשוי מעץ. שהייתי שם על הרצפה, כמו בחדרי חזרות
ומוניטור נראה יותר פחות עמיד ומיועד לעוצמות נמוכות יותר, כלומר מתאים יותר לעבודת אולפן
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1214
פורסם: חמישי 20 ינו',11 00:30
אם כבר באמת ביקשת יפה...
קח למשל מסך. מסך טלוויזיה הוא מסך. מסך קולנוע הוא מסך. מסך עשן הוא מסך. וגם מסך מחשב הוא מסך. עד כאן ברור. בשביל עריכת וידאו קריטית או אפטר אפקטס או תיקון צבעים, בדרך כלל משתמשים במסך שמיועד לכך, שבעצם התמונה בו מתיימרת להיות מדוייקת ונייטרלית (עד כמה שאפשר כן?) כך ששינויים שייעשו בצבעים למשל תוך כדי צפייה ב"מוניטור" ייראו "מספיק" טוב על כל מסך אחר (כמו מסך טלוויזיה, מסך מחשב, מסך עשן וכו') והשינויים שתראה בין מסך למסך לא יהיו קיצוניים מדי. למשל שבמסך אחד יראו יותר מדי אדום ובאחר יותר מדי ירוק.
כך גם רמקול. רמקול למחשב הוא רמקול. רמקול של טלוויזיה הוא רמקול. רמקול של מערכת סטריאו הוא רמקול. רמקול שמוציא אותך חרש אחרי בילוי במועדון הוא רמקול. וכן, גם מוניטור הוא רמקול. המוניטור מתיימר להיות מדוייק ונייטרלי (שוב, רק מתיימר) - בניגוד לרמקול ביתי או בהגברה שמתיימר להישמע יותר "יפה" או "פתוח" או "קריספי" וכו' - כך שעבודת סאונד שתעשה תוך כדי שמיעה ב"מוניטור" תישמע "מספיק" טוב על כל רמקול אחר (במועדון, בטלוויזיה, באוטו ובסלון), והשינויים שתשמע במוסיקה בין רמקול לרמקול אחר לא יהיו קיצוניים מדי. למשל שברמקול אחד תשמע יותר מדי בס ובאחר יותר מדי טרבל.
נראה לי שקשה להיות יותר מובן מזה.
בנוסף לזה השאלה שלך מתייחסת למוניטור אולפני כן? כי יש גם מוניטור במה וגם אוזניות מוניטור וכו' שתפקידם קצת אחר ממוניטור אולפני. אבל זה בהמשך אם יהיה צריך להרחיב...
הצטרף: 01 נוב' 10
הודעות: 17
מיקום: ישראל
פורסם: חמישי 20 ינו',11 20:12
ברמקולים טווח התדרים אינו ישר לאורך הספקרום, על מנת "לייפות" את הסאונד ולהדגיש תדרים שנעימים לאוזן.
במוניטור טווח התדרים אמור להיות כמה שיותר ישר ושטוח (flat) וכתוצאה מכך מדוייק.
אם אתה מכוון טראק (מיקס, מסטרינג וכו') לפי מוניטור, זה יישמע טוב כמעט בכל רמקול. אבל אם תכוון לפי רמקול - זה יישמע שונה בכל רמקול ורמקול ולא תאהב את התוצאה ברמקולים שונים.
זה על קצה המזלג, וכמובן שנדרשת התרגלות והכרה של המוניטור כדי להגיע לתוצאות.
Expert
הצטרף: 11 ינו' 09
הודעות: 2673
מיקום: גבעתיים
פורסם: חמישי 20 ינו',11 20:39
בתכלעס, אין הבדל. אלו פשוט שני דברים שונים:
רמקול זהו רכיב אלקטרוני לתרגום אנרגיה חשמלית לאקוסטית.
מוניטור זהו כלי המשמש לניטור דברים.
כדי לנטר את המוסיקה שאנחנו עושים, אנחנו משתמשים ברמקולים. זוהי ההגדרה.
מעבר לזה, הכל עניין של העדפות אישיות.
אמרו פה דברים על הענות תדרים וכל זה...וזה לא ממש קשור. לפעמים אנחנו מנטרים את המוסיקה דווקא דרך רמקולים junk כדי לבדוק איך הכל נשמע שם.
אתה יכול תיאורטית לקחת כל זוג רמקולים ולהחליט שהם המוניטורים שלך.
_________________
Hammond B3 ('59) + Leslie 122, Wurlitzer 200A, Nord Stage 3 Compact, TE OP-1, Arturia Minibrute