תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 22:41
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מה ההבדל בין רמקולים למוניטורים?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  groomage  
הצטרף: 20 אוק' 10
הודעות: 310
מה ההבדל בין רמקולים למוניטורים?
הודעה פורסם: רביעי 19 ינו',11 16:01   
עשיתי חיפוש, ולא מצאתי
תודה!
nimrod
Supporter
הצטרף: 01 אוג' 01
הודעות: 3887
מיקום: בצומת של אלקטרוניקה, חשמל, רמקולים ומוזיקה
הודעה פורסם: רביעי 19 ינו',11 21:05   
כל מוניטור הוא רמקול, אבל לא כל רמקול הוא מוניטור #think

כי...

רמקול הוא תאור כללי של מכלול הארגז והדרייבר/ים (או האלמנט/מתמר עצמו)
יש רמקולי מחשב, רמקולי PA, רמקולי סטריאו/HT וכו'

המוניטור הוא תת משפחה של הנ"ל, רמקול ייעודי ובד"כ מדוייק ואיכותי לשימושי ייחוס, ניטור ובקרה.

#smile
_________________
... http://boniton.co.il הגברה,תאורה ותיקונים
http://bt-12.com The Balanced Tilters...
בונה מורשה לארגזים שופריים של http://billfitzmaurice.net/
  groomage  
הצטרף: 20 אוק' 10
הודעות: 310
הודעה פורסם: חמישי 20 ינו',11 00:04   
תודה, אבל לא בדיוק הבנתי
ובגלל שזה פורום לנובים אני מרשה לעצמי או לבקש הסבר אחר, או לשמוע פירוט לגבי
"ייחוס ניטור ובקרה"

מהקצת שהבנתי, ובבקשה תקנו אותי אם אני טועה,
רמקול מיועד לעוצמות גבוהות יותר (מועדון, פאב...) ובד"כ עשוי מעץ. שהייתי שם על הרצפה, כמו בחדרי חזרות
ומוניטור נראה יותר פחות עמיד ומיועד לעוצמות נמוכות יותר, כלומר מתאים יותר לעבודת אולפן
shtik
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1214
הודעה פורסם: חמישי 20 ינו',11 00:30   
אם כבר באמת ביקשת יפה...

קח למשל מסך. מסך טלוויזיה הוא מסך. מסך קולנוע הוא מסך. מסך עשן הוא מסך. וגם מסך מחשב הוא מסך. עד כאן ברור. בשביל עריכת וידאו קריטית או אפטר אפקטס או תיקון צבעים, בדרך כלל משתמשים במסך שמיועד לכך, שבעצם התמונה בו מתיימרת להיות מדוייקת ונייטרלית (עד כמה שאפשר כן?) כך ששינויים שייעשו בצבעים למשל תוך כדי צפייה ב"מוניטור" ייראו "מספיק" טוב על כל מסך אחר (כמו מסך טלוויזיה, מסך מחשב, מסך עשן וכו') והשינויים שתראה בין מסך למסך לא יהיו קיצוניים מדי. למשל שבמסך אחד יראו יותר מדי אדום ובאחר יותר מדי ירוק.

כך גם רמקול. רמקול למחשב הוא רמקול. רמקול של טלוויזיה הוא רמקול. רמקול של מערכת סטריאו הוא רמקול. רמקול שמוציא אותך חרש אחרי בילוי במועדון הוא רמקול. וכן, גם מוניטור הוא רמקול. המוניטור מתיימר להיות מדוייק ונייטרלי (שוב, רק מתיימר) - בניגוד לרמקול ביתי או בהגברה שמתיימר להישמע יותר "יפה" או "פתוח" או "קריספי" וכו' - כך שעבודת סאונד שתעשה תוך כדי שמיעה ב"מוניטור" תישמע "מספיק" טוב על כל רמקול אחר (במועדון, בטלוויזיה, באוטו ובסלון), והשינויים שתשמע במוסיקה בין רמקול לרמקול אחר לא יהיו קיצוניים מדי. למשל שברמקול אחד תשמע יותר מדי בס ובאחר יותר מדי טרבל.

נראה לי שקשה להיות יותר מובן מזה.

בנוסף לזה השאלה שלך מתייחסת למוניטור אולפני כן? כי יש גם מוניטור במה וגם אוזניות מוניטור וכו' שתפקידם קצת אחר ממוניטור אולפני. אבל זה בהמשך אם יהיה צריך להרחיב...
Moshiko!
הצטרף: 01 נוב' 10
הודעות: 17
מיקום: ישראל
הודעה פורסם: חמישי 20 ינו',11 20:12   
ברמקולים טווח התדרים אינו ישר לאורך הספקרום, על מנת "לייפות" את הסאונד ולהדגיש תדרים שנעימים לאוזן.
במוניטור טווח התדרים אמור להיות כמה שיותר ישר ושטוח (flat) וכתוצאה מכך מדוייק.

אם אתה מכוון טראק (מיקס, מסטרינג וכו') לפי מוניטור, זה יישמע טוב כמעט בכל רמקול. אבל אם תכוון לפי רמקול - זה יישמע שונה בכל רמקול ורמקול ולא תאהב את התוצאה ברמקולים שונים.

זה על קצה המזלג, וכמובן שנדרשת התרגלות והכרה של המוניטור כדי להגיע לתוצאות.
C172
Expert
הצטרף: 11 ינו' 09
הודעות: 2673
מיקום: גבעתיים
הודעה פורסם: חמישי 20 ינו',11 20:39   
בתכלעס, אין הבדל. אלו פשוט שני דברים שונים:

רמקול זהו רכיב אלקטרוני לתרגום אנרגיה חשמלית לאקוסטית.
מוניטור זהו כלי המשמש לניטור דברים.

כדי לנטר את המוסיקה שאנחנו עושים, אנחנו משתמשים ברמקולים. זוהי ההגדרה.
מעבר לזה, הכל עניין של העדפות אישיות.

אמרו פה דברים על הענות תדרים וכל זה...וזה לא ממש קשור. לפעמים אנחנו מנטרים את המוסיקה דווקא דרך רמקולים junk כדי לבדוק איך הכל נשמע שם.
אתה יכול תיאורטית לקחת כל זוג רמקולים ולהחליט שהם המוניטורים שלך.
_________________
Hammond B3 ('59) + Leslie 122, Wurlitzer 200A, Nord Stage 3 Compact, TE OP-1, Arturia Minibrute
shtik
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1214
הודעה פורסם: שישי 21 ינו',11 01:22   
עדי, אני מניח שפותח השרשור שאל ספציפית על מוניטורים אולפניים (אלא אם כן אני טועה).

רמקולים המשווקים כמוניטורים אולפניים וזה ייעודם מתיימרים להוות נקודת ייחוס (REFERENCE) שעליה אפשר להסתמך כשלוקחים החלטות לגבי עיצוב הצליל.

לעומת זאת, רמקולים המשווקים כרמקולים לשמיעה ביתית מתיימרים להישמע "גדול מהחיים", "יפה", "בעלי באס עמוק וטרבל נוצץ" (לא ציטוט מדוייק אבל דומה). אין שום מטרה שהם יהוו נקודת ייחוס כלשהי שעליה אפשר להסתמך. נכון, בתור עוד בדיקה זה נחמד לשמוע איך נשמע המיקס ברמקול ביתי אבל בסופו של דבר את ההאזנה הקריטית והשינויים העדינים ביותר נעשה במוניטור אולפני.

ציטוט:
אתה יכול תיאורטית לקחת כל זוג רמקולים ולהחליט שהם המוניטורים שלך.


הצהרה קצת קיצונית מדי הייתי אומר, בייחוד כשאומרים את זה למישהו שמתחיל בתחום ולוקח את כל מה שאומרים לו כמשהו שחקוק בסלע...
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 21 ינו',11 08:22   
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: שישי 21 ינו',11 09:25   
ציטוט:

רמקולים המשווקים כמוניטורים אולפניים וזה ייעודם מתיימרים להוות נקודת ייחוס (REFERENCE) שעליה אפשר להסתמך כשלוקחים החלטות לגבי עיצוב הצליל.

לעומת זאת, רמקולים המשווקים כרמקולים לשמיעה ביתית מתיימרים להישמע "גדול מהחיים", "יפה", "בעלי באס עמוק וטרבל נוצץ" (לא ציטוט מדוייק אבל דומה). אין שום מטרה שהם יהוו נקודת ייחוס כלשהי שעליה אפשר להסתמך. נכון, בתור עוד בדיקה זה נחמד לשמוע איך נשמע המיקס ברמקול ביתי אבל בסופו של דבר את ההאזנה הקריטית והשינויים העדינים ביותר נעשה במוניטור אולפני.


מחשבה מקסימה, אבל במציאות לא יכולה להתקיים.

נקודת רפרנס ניתן לקבוע רק למדדים אובייקטיביים (טמפרטורה אבסולוטית, מתח, כמות קמח בעוגה).

תפישה שמיעתית היא סובייקטיבית לחלוטין, ולכן אף אחד לא יכול לטעון שרמקולים של ג'נלק הם נקודת רפרנס יותר טובה מרמקולים של Bose.

יש לא מעט טכנאים לאורך ההיסטוריה שדווקא בחרו במה שאתה מכנה "רמקולים" כנקודת הרפרנס שלהם.

דוגמא חיה ובועטת היא ה-NS10 שבמקור שווקו כרמקולים לבית, וסיימו את הקריירה שלהם בתור ה"רפרנס האולטימטיבי לאולפנים" (וזה לא סתם במרכאות).

ולכן האמירה ש:

ציטוט:
אתה יכול תיאורטית לקחת כל זוג רמקולים ולהחליט שהם המוניטורים שלך.


היא מדוייקת לחלוטין.

אם היית רואה את כמויות הבולשיט שהולכות מאחורי הקלעים של תעשיית הרמקולים, גם אתה היית חושב כך... #smile

יש מעט מאוד יצרנים שמקדישים מו"פ רציני לנושא ההעדפות של טכנאים (ג'נלק שהוזכרה היא דווקא אחת מאלה שלוקחת את העניין ברצינות), וגם אז אפשר לקחת דברים בערבון מוגבל בכל הקשור ל"נקודת רפרנס", לא רק מכיוון שמדובר במאפיין סובייקטיבי, אלא גם כי כמות המשתנים הלא ידועים (בעיקר אינטראקציית רמקול-חדר-מאזין) הופכים את העסק למורכב ביותר.
shtik
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1214
הודעה פורסם: שישי 21 ינו',11 14:15   
או קיי יונתן.. אז ההבדל בין רמקול ביתי לאולפני הוא בשיווק בלבד..

אז בעצם הסיבה שלא נראה בקונטרול של אולפן מקצועי רמקולים מוגברים של לוג'יטק (דגם טוב) למשל, היא רק בגלל שהלקוח יחשוב שזה לא מקצועי?

האם מיקס של טכנאי מקצועי באותו אולפן, על רמקולים מוגברים של לוג'יטק (אותם הוא מכיר היטב) יהיה באותה רמה של מיקס של אותו טכנאי באותו חדר, רק עם מוניטורים של DYNAUDIO (אותם הוא מכיר היטב) למשל? לפי הפוסט האחרון שלך התשובה צריכה להיות כן באופן מוחלט.

אני יודע מדברים שאמרת בעבר שהאינטגרציה של חדר לרמקול היא חשובה ביותר. האם יש אפשרות ליצור אינטגרציה בין חדר לבין רמקולים של לוג'יטק?

באמת שאני לא שואל את הדברים כדי להוכיח משהו אלא רק מתוך סקרנות.

ציטוט:
מחשבה מקסימה, אבל במציאות לא יכולה להתקיים


בגלל זה כתבתי "מתיימרים"
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון