תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 23:46
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  benny schwartz  
תומך
הצטרף: 26 נוב' 03
הודעות: 1009
סקר: הפתרון האידיאלי בתקציב מוגבל - האיש או המוטיבציה?
הודעה פורסם: ראשון 27 פבר',11 21:00   
הי לכולם.

בימים אלו אני לקראת סיום פרוייקט מעניין מאוד שבסיומו מקווה לשתף אתכם.

הנקודה היא, שמכל מיני סיבות, הגענו לקו הגמר של ההגשה למיקסים, עם תקציב מוגבל יחסית.
מה זה מוגבל?

תקציב שבו אפשר למצוא הרבה אולפנים ביתיים שיעשו את העבודה,
לרוב הם ינסו שוב ושוב לקלוע וגם בסוף זה לא בהכרח יהיה 'זה'.

או לחלופין לתת את העבודה אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים ב'אולפנים הגדולים' (זה במרכאות כי ממש לא בהכרח),
כשמראש יש תיאום ציפיות, של הנמכת הרף לעומת פרוייקטים שבהם יושבים ימים שלמים על כל פיסת שיר, ומתוגמלים בהתאם.

התחושה שלי היא, שאין מה לעשות, ואיש מקצוע מיומן, ידע גם תוך זמן קצר איך דברים אמורים להישמע, ויעשה את זה נכון וטוב.
כשגם ככה התקציב שלי מוגבל, אני מעדיף תמונה כללית יפה וברורה, מאשר התעכבות על פרטים, כשהסה"כ נשמע בינוני...

אבל זו רק התחושה שלי...

מה אתם אומרים?
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: ראשון 27 פבר',11 21:32   
ההרגשה שלי היא שדווקא ב"אולפנים הגדולים" יושבים מעט מאד זמן יחסי (מיקס ליום) ומתוגמלים בהתאם בעוד שבאולפנים הביתיים יושבים הרבה מאד זמן ולא מתוגמלים בהתאם. יצא לי כבר לבשל טרקים בשמונה שעות אולפן לאחר שהמפיק והאומן ישבו על אותו הטרק כמעט שלושה (!) חודשים וכעת אני מבשל פרויקט של 10 שירים כשלרשותי 5 ימי אולפן ותקציב מוגבל לאחר שאת השיר הראשון בישלו כנראה שלא בהצלחה במשך שבועים באולפן ביתי בפאתי עיר מרכזית.
מיקס באולפן ביתי לאו דווקא מניב תוצאה שאינה ראויה מסחרית ואמנותית והעבודה באולפן גדול לא תמיד מבטיחה תוצאות זהב. הכל ענין של התאמה אישית, תכנון זמן נכון והמשאבים להשגת התוצאה. תקציב קטן אינו מאפשר זמן בלתי מוגבל באולפן לכן חובה להגיע מוכנים מכל הבחינות.
לך אל טכנאי המיקס שאתה אוהב ונסה לשכנע אותו לעמוד בתקציב שיש לך.
_________________
הפקה ומיקס
sven
Act Compatible
הצטרף: 09 אוק' 01
הודעות: 183
מיקום: TLV
הודעה פורסם: ראשון 27 פבר',11 23:13   
JS :
לך אל טכנאי המיקס שאתה אוהב ונסה לשכנע אותו לעמוד בתקציב שיש לך.


נכון מאוד.

ואם לא, אז לפי דעתי ,או שתשיג עוד כסף או שתוותר על הכל. גם טכנאי המיקס הכי יקר בארץ לא יעלה כמו יח"צנית לאלבום. ולא שווה להתפשר.
  benny schwartz  
תומך
הצטרף: 26 נוב' 03
הודעות: 1009
re:
הודעה פורסם: שני 28 פבר',11 20:10   
יואב, נראה לי שנגעת בדיוק בנקודה עליה שאלתי...
כשרשמתי על "הנמכת רף ציפיות" לכך כיוונתי.
המקרה שאתה מתאר שאתה עובד עליו בימים אלו זהה בדיוק למקרה שלי...

השאלה היא האם כשאני נותן לאיש מקצוע שרגיל לעבוד בסטנדרטים מסויימים של תקציב,
לעבוד בתקציב מוגבל יותר (ואני כמובן לא מדבר על "הנחה" בסדר גודל מקובל, אלא על פרוייקט בעלויות נמוכות יותר),
ה"הפסד" שעלול להיות לי יהיה רב יותר מעבודה עם טכנאי מיומן פחות.
מהתשובה שלכם אני מבין שבכל זאת עדיף לעבוד עם זה המיומן, ושמראש אני מתחבר לעבודות שלו,
גם אם בד"כ הן נעשות על בסיס תקציב רחב יותר.

?
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: שני 28 פבר',11 20:15   
טכנאים טובים בדרך כלל מאופיינים במוסר עבודה גבוה. הם גאים בעבודה שלהם. לדעתי מעטים הטכנאים הטובים שישחררו מוצר לא-טוב, בלי קשר לתשלום. אולי לא מושלם ומצוחצח, אבל כנראה שלא-טוב זה לא יהיה.
_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
sven
Act Compatible
הצטרף: 09 אוק' 01
הודעות: 183
מיקום: TLV
הודעה פורסם: שני 28 פבר',11 20:17   
אסף :
טכנאים טובים בדרך כלל מאופיינים במוסר עבודה גבוה. הם גאים בעבודה שלהם. לדעתי מעטים הטכנאים הטובים שישחררו מוצר לא-טוב, בלי קשר לתשלום. אולי לא מושלם ומצוחצח, אבל כנראה שלא-טוב זה לא יהיה


וזאת הסיבה שהם בד"כ לא מתפשרים על המחיר, הרי לא תסכים להוסיף כיתוב על הדיסק "נעשה בתקציב מוגבל".
_________________
http://danielaandbenspector.bandcamp.com/
http://benspektor.bandcamp.com/
maor appelbaum
Expert
הצטרף: 22 מאי 01
הודעות: 230
מיקום: Los angeles
הודעה פורסם: שישי 18 מרץ,11 08:05   
the best thing i recommend is first of checking the prices - you will find that the rates change from different engineers and different situations (like if they have a studio or not) or if they have an asisstnet helping them or doing the work for them

so its a good thing to ask around - another important thing is to see if they get connected to your music
a good mixer might do a good job technicly but if he is not emotional driven by your music then it will be like giving it to some who knows how to mix but doesnt bring somthing special to it- its only certain people who can mix lots of things without getting fully driven by the music those people are specific people and they get paid lots of money to deliver a great product

another thing i recommend is saving some extra money for the mixing so at least it wont cut short on the last 3 songs

and the last thing - have it mastered by a professional mastering engineer who hasnt worked on the mixing or recording of the album - somone with a fresh ear

_________________
MAOR APPELBAUM MASTERING
Los Angeles - California - U.S.A
http://maorappelbaum.com
you can call me from Israel to this number
03-9122809 ext 2
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון