תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 23:54
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
עוצמה נמוכה ביציאה מהסינטי :(
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מקלדות, סינטים ושלטים - Synth
  talnadav  
Act Compatible
הצטרף: 29 אוג' 05
הודעות: 481
מיקום: תל אביב
עוצמה נמוכה ביציאה מהסינטי :(
הודעה פורסם: שני 28 מרץ,11 09:19   
אהלן חבר'ס,
ברשותי נורד מודולר G2. אחל'ה מכשיר, אמה-מה? היציאות שלו מונחתות ב-10 דיבי (לפי המנואל) . . .תכל'ס גם הכניסה אליו מונמכת, אבל זה בינתיים לא שימושי אצלי . . .

אם אני מחבר אותו ישירות למוניטורים, אין לי בעית שמיעה, אבל ברגע שאני משתמש בו בשילוב כלים ווירטואלים (על אבלטון לדוגמא) הבאלאנס בין הנורד לוירטואלים של המחשב בלתי הגיוני . . . הפיידר של ערוץ הנורד מוקפצ עד הטופ (כמעט יוצא לי מהמסך #lol ) ועדיין העצמה בקושי מגרדת את חצי הפיידר, ואילו העצמות שיוצאות פנימית מהמחשב (ערוצי כלים וירטואלים) גם על מינימום גובה הפיידר די חזקים ומשתלטים . . .

האם יש מה לעשות? להעביר את הסינטי דרך איזה מגבר? האם כדי להתשמש בו לייב (עם נגנים וכלים נוספים, בשילוב מחשב) כדאי לרכוש ציוד עזר נוסף? לא מבין בזה, ואני די חובב (מופיע בין המטבח לסלון) - לא נגן מקצועי שכל הזמן בהופעות ואינטראקציה עם חבר'ה מתחום הנגינה/הגברה . . . כך שחוץ מכם - אין לי את מי לשאול #doh

תודה, ושבוע כייפי!
Orit
הצטרף: 12 יונ' 08
הודעות: 172
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: שני 28 מרץ,11 09:56   
נסה להגביר את הגיין שלו בכרטיס קול או להעביר דרך מיקסר ולהגביר את הגיין שם.
הייתה לי בעיה דומה בזמנו.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 28 מרץ,11 09:58   
תן קישור למפרט/סכימה/PDF שלו לכל מקרה כדי שנבדוק.
ניתן להגביר בכמה צורות, השאלה לאיזה התקן אתה מחבר אותו (שוב, קישור/סכימה/מדריך).
לעתים אפשר לשנות ברגישות הכניסה בכרטיס הקול, או להשתמש במתאם פסיבי או בפרה-אמפליפייר/מיקסר או מגבר רגיל עם יציאת PRE.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שני 28 מרץ,11 10:40   
הוא לא מונחת ב10 דיבי, זהו ציון של יחוס, וכמו שראובן ציין, צריך להתאים את רגישות הכניסה בכרטיס אליו
קרא את זה למשל:
http://www.act.co.il/forums/viewtopic.php?t=9882&postdays=0&postorder=asc&highlight=dbu&start=10
  talnadav  
Act Compatible
הצטרף: 29 אוג' 05
הודעות: 481
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 28 מרץ,11 13:53   
קודם כל: תודה רבה . . .
אז הנה המנואל של Nord Modular G2

ובעיקרון אני מתחבר לכרטיס קול של אדירול UA-101

את יציאות 1-2 של הסינט אני מחבר לכניסות 3-4 (כניסות מאוזנות) או לכניסות 1-2 בכרטיס ואז קצת משחק עם הגיין שלהם (כניסות כלי + פאנטום) אבל לא מבין אם מה שאני עושה זה בסדר, אם ללחוץ על כפתור ה"HiZ" של כניסה 2 . . .
בקיצור, מבולבל . . .

כשאני בסיפור הזה עם כלים וירטואליים יש פערים מאוד מהותיים בעוצמות (לטובת הוירטואלים). אגב, זה קורה גם כשאני שומע משהו מהאינטרנט או מוזיקה מהמחשב...

תודה !
Manny Zagri
תומך
הצטרף: 06 אוק' 04
הודעות: 2944
מיקום: אלפי מנשה
הודעה פורסם: שני 28 מרץ,11 14:29   
ציטוט:
בסדר, אם ללחוץ על כפתור ה"HiZ" של כניסה 2 . . .
בקיצור, מבולבל . . .


כניסת ה Hi -Z היא כניסה שמאפשרת לך לחבר גיטרה חשמלית ישירות אליה, מבלי הצורך בקופסת DI (תיאום עכבות).
מה שקופסת DI עושה, זה מקבלת Instrument Level בעכבה גבוהה, ומוציאה Mic Level בעכבה נמוכה, ומשם ל Preamp וכיו"ב...
ברגע שאתה לוחץ על כפתור ה Hi -Z, אתה בעצם עושה בכניסה מה שקופסת DI חיצונית עושה- כלומר
העכבות בכניסה מתואמות לאלו שיש ביציאה מהפיקאפים בגיטרה חשמלית.
זה לא כל כך קשור למה שאתה מחפש להשיג.

היה לי אותו סיפור בין Virus TI שחובר אנלוגי לכניסת Line ב RME. הוא היה נמוך ביחס לשאר הכלים.
אתה צריך לבצע הגברת Gain בכניסה לכרטיס קול. גם אצלי היה חסר משהו כמו 10.0 dB עד שהגעתי לאותו Level כמו שאר הכלים.
נסה להיכנס למיקסר של ה Edirol, לאתר את ה Gain של הכניסה אליה מחובר הסינתיסייזר.
בהנחיה ויש שם מיקסר ששולט בכרטיס, אתה אמור לשלוט בעוצמת הכניסה.
נסה גם לראות אם יש אופציית PAD (הנחתה) שמופעלת על הכניסה, במידה ויש, נטרל אותה בבקשה
[B]רק תנהג בזהירות[/B], כל נטרול PAD הווה אומר ביטול של 20.0 dB הנחתה (בדרך כלל),
מה שיכול להעיף מוניטורים, וזה לא נעים #smile

ציטוט:
(כניסות כלי + פאנטום)


פאנטום לא אמור להשפיע אלא אם כן אתה מחבר לכניסה מיקרופון קיבולי - Condenser.
אז דרוש מתח פאנטום להפעלת המיקרופון. אחרת, או אם אתה מחבר מיקרופון דינמי, אין צורך בפאנטום.
_________________
א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שני 28 מרץ,11 17:49   
אישית, לא יצא לי להתקל בסינטים ומקלדות ברמה הזו שמוציאים אאוטפוט חלש מדי, לרוב זה כיול לא נכון או הרגלים גרועים:
במיקסים שיוצא לי לעשות, סאונדים שמגיעים מכלים וירטואלים, והסיכום של סה"כ הערוצים גם ככה כל כך חזקים שאני צריך להנחית את כל הערוצים כדי לשמור על המיקס מאוזן ומתחת לCLIP של המאסטר.
מכאן, שגם אם הכלי נשמע לך חלש באופן יחסי, הסבירות היא גבוהה שבמיקס נכון בין הכלים, כל הוירטואלים יתיישרו אליו ולא להפך. תעשה לך ניסוי שמדמה מיקס שלם ותראה אם אתה עדיין בבעיה. יש סיכוי סביר מאוד שלא.
בנוסף, אם אתה מקליט ל24 ביט, לא צריכה להיות לך בעיה של איבוד איכות בהקלטה גם בעוצמה נמוכה יחסית.
ככה אגב ממליצים להקליט לדיגיטל הרבה "גורואים": להקליט מראש בצורה שתואמת את המיקס ועם חשיבה קדימה ולא סתם לתת למיטרים לדפוק הכי גבוה שאפשר.

אם ובלי קשר, גש לעמוד 15 בהוראות של הכרטיס ואתר את בוררי העוצמה (מסומן ב22). ניסית לעבוד בשני המצבים?
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 28 מרץ,11 18:48   
בנוסף למה שאמרו מעלי: בעקרון כניסות 1-2 אמורת לתת לך יותר עצמה. כיוון שהכניסות הינן מאוזנות, יש לבחון את החיווט בין הסינתי לכרטיס, שכן יש אפשרות שהוא מפסיד כמה דיבי בחיבור עם PL רגיל (מומלץ פלג "סטריאו או TRS מחווט נכון, ראה "מאוזן balanced כאן בפורום).
שווה לבחון את לחצן העכבה הגבוהה (Hi Z), אפשר שהוא יעניק לך עוצמה נוספת בהרבה. ניתן לבחון זאת אם תכניס את הפלג לחצי הדרך היכן שהוא נתקע שם, ולבחון אם עדיין שומעים צליל. אם כן חיבור מאוזן עשוי לעזור גם באיכותית (שם הכניסה ממתינה לאות נמוך יותר אפילו). ראה עמוד 9 במדריך של הכרטיס לגבי חיבור כפי שהמלצתי (ומודגש שם).
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
  talnadav  
Act Compatible
הצטרף: 29 אוג' 05
הודעות: 481
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 29 מרץ,11 10:04   
שוב, תודה רבה . . . אבדוק את כל ההמלצות ואעדכן תוצאות:

ראובן, 2 שאלות קטנות:
א'. לעניין מתג העכבה . . . הוא מתייחס רק לכניסה 2 בכרטיס (כניסה 1 היא בעכבה נמוכה כברירת מחדל) כך שאם אני מחבר את הסינטי שלי לשתי כניסות אלו, מן הראוי שהן יהיו "שוות ערך", לא?
ב'. הסוגיה השניה: היציאות שלי (נורד G2) הן בלתי מאוזנות (לפי המדריך), ואילו הכניסות של כ'-קול כולן מאוזנות. . . כך שאם אנסה לחבר ביניהן באמצעות כבל מאוזן לא אקבל שום יתרון, אבל בקישור ששלחת לי רשמת משהו על "קומבינה" של חיבור בין יציאה לא-מאוזנת לכניסה מאוזנת: האם מדובר בכבל ייחודי? בבניה/הלחמה אישית (לא שלי כמובן)? ובאותו עניין - יש כאן משמעות לאיכות הכבל (מותג, וכו' כאשר המדובר בבית, ואורך כבל קצר יחסית עד 3 מטר גג) יש המלצה למשהו בת"א?

תודה רבה רבה . . .
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 29 מרץ,11 11:04   
לגבי מתג HZ - אם כך רק שווה לבדוק עם צד אחד כדי לראות אם יש הבדל, זה יצביע על יכולות קדם המגבר בכרטיס להגבר נוסף.
לגבי החיווט, אם אתה לא מוצא כבל מתאים יש להכין אחד כזה, ואכן, ניתן לחבר בין יציאה רגילה לכניסה מאוזנת וברוב המקרים זה מועדף והתוצאה משופרת (יחס אות לרעש ועוצמה). בכל מקרה גם במנואל ממליצים על החיבור הזה אם אינני טועה.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מקלדות, סינטים ושלטים - Synth

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון