תפריט
שלום Anonymous ::: 2021, 10:48
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מה הסוד של מאסטרינג?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (50) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג
  נפתלי  
הצטרף: 23 פבר' 09
הודעות: 102
מיקום: ירושלים
מה הסוד של מאסטרינג?
הודעה פורסם: שלישי 12 אפר',11 21:15   
טוב אז סיימתי את הפרוייקט העברתי אותו בL-3 והלכתי לבחון אותו על כל הנגנים למיניהם בבית, על אחד זה נשמע מצויין ועל אחד זה נשמע הרבה פחות טוב. רציתי לדעת מה הסוד שאחרי מאסטרינג מקצועי זה נשמע כל כך טוב גם על נגנים לא הכי טובים?

תודה נפתלי #faint
וירץ
Act Compatible
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 926
מיקום: הרצליה
הודעה פורסם: שלישי 12 אפר',11 22:35   
ציטוט:
מה הסוד שאחרי מאסטרינג מקצועי


זה בדיוק אותו הסוד שיש מאחורי מיקס מקצועי, נגינה מקצועית וכו':
שילוב של כשרון, ידע, ניסיון וציוד מתאים.
_________________
אילן וירצברג
http://www.virtzberg.com
ehudh
הצטרף: 08 אפר' 08
הודעות: 3
מיקום: ישראל
הודעה פורסם: רביעי 13 אפר',11 10:02   
כמו כל דבר אחר בתחום, אין סודות, כל מה שצריך זה נסיון נסיון נסיון ועוד קצת נסיון יעזור.
ברור שצריך לדעת באיזה כלים להשתמש, ולדעת מה התוצאה שאתה רוצה להגיע אליה.
לזרוק L2 או L3 על ערוץ מאסטר לפעמים יכול להספיק (למרות שתמצא שבדרך כלל זה לא, או שזה מוציא דברים שלא רצית שיצאו)
יש ים PDFs בחוץ עם כל מיני טיפים ו"עצות מומחים" בנושא, כמו גם ווידיואים, אם אתה באמת רציני בעניין יש גם קורסים.
בתור התחלה, הייתי ממליץ לפתוח פלאגינים שונים (קומפרסוירים, מולטיבאנד, איקיו) ולפתוח את הפריסט שבא איתם של מאסטרינג, זה ייתן לך מושג, כללי מאוד אמנם, על הפרמטרים.
אבל כמו שאמרתי בהתחלה, רק מנסיון וטעייה לומדים.
תנסה לזרוק מעבדים שונים על הפרוייקט שלך ותראה מכל אחד איזה תוצאה מתקבלת, כך פחות או יותר תדע בפעם הבאה לאן לגשת.
נ.ב.
אם זה פרוייקט שאתה רוצה לשחרר החוצה לרדיו או whatever מומלץ לשלוח אותו לאולפן מאסטרינג שם יש ציוד שבדרך כלל אין באולפנים ביתיים (מפאת המחיר)
וכמובן טכנאי מאסטרינג בדרך כלל עם הרבה מאוד נסיון שיוכלו לתת לך תוצאה מדוייקת.
_________________
cannot the kingdom of salvation take me home?
evish
Supporter
הצטרף: 02 אוג' 05
הודעות: 3440
הודעה פורסם: רביעי 13 אפר',11 10:16   
ציטוט:
על אחד זה נשמע מצויין ועל אחד זה נשמע הרבה פחות טוב


אני אגיד לך משהו נפתלי, נראה לי שאתה קצת מחמיא לעצמך ולא מספיק מחמיר.
אל תבדוק אם זה נשמע טוב על מערכות מסויימות אלא פשוט תשווה למאסטרים אחרים וזה יתן לך קנה מידה אמיתי לגבי המקום שלך ביחס לתעשייה.
וככל שתלמד להקשיב טוב יותר לדקויות, ילכו ויגדלו הפערים בין המאסטר שלך למאסטרים מסחריים, כי פשוט תלמד לזהות יותר הבדלים ויתרונות של מאסטרים אחרים על שלך.
אבל אל תמהר להתבאס כי ככל שתזהה יותר הבדלים כך תדע שהתקדמת יותר.

אך כמו שאהוד אמר, נסיון נסיון ועוד נסיון וזה אפילו הרבה יותר חשוב מהכלים עצמם.
_________________
פייסבוק
Evish
maor appelbaum
Expert
הצטרף: 22 מאי 01
הודעות: 230
מיקום: Los angeles
הודעה פורסם: רביעי 13 אפר',11 11:11   
Thats one of the most interesting topics on mastering - as every system is different and its hard to know how each one will react.

so the more you work on mastering projects the more you get a feel of what the style of music needs and what to do with what you get from the mix - it can be small things that will give a big difference or it can be lots of things that will make a small difference


some people look at mastering as just getting the levels right and some look at it as a creative process too.

so you can take it to any side of the spectrum

limiters can do more then what we seem to hear in the moment we strap them on especially when the limiters are maximizers which are actually a different device which includes a limiter


if you ask whats the secret to mastering - the answer will be working the problems out and finding out what the client likes


 

_________________
MAOR APPELBAUM MASTERING
Los Angeles - California - U.S.A
http://maorappelbaum.com
you can call me from Israel to this number
03-9122809 ext 2
  נפתלי  
הצטרף: 23 פבר' 09
הודעות: 102
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: רביעי 13 אפר',11 12:50   
תודה לכולם על התשובות המפורטות!

אבל אני אפרט טיפה יותר הבעיה שלי היא יותר אם הEQ לדוגמא הבאס נשמע מצויין במערכת אחת ובמערכת שניה זה חזק יותר מדי,
אבל אם אני אוריד את הבאס קצת אז הוא יהיה חסר במערכת השניה.
השאלה איך מסתדרים אם זה באולפנים?

תודה #thankyou
reso
Expert
הצטרף: 27 יול' 03
הודעות: 243
הודעה פורסם: רביעי 13 אפר',11 13:17   
קומפרסורים קומפרסורים קומפרסורים קומפרסורים קומפרסורים קומפרסורים קומפרסורים קומפרסורים קומפרסורים קומפרסורים קומפרסורים קומפרסורים קומפרסורים קומפרסוריםקומפרסורים קומפרסורים
idanaltman
Act Compatible
הצטרף: 28 פבר' 06
הודעות: 538
מיקום: ברלין
הודעה פורסם: רביעי 13 אפר',11 13:38   
תשובה קצת יותר מפורטת מ"קומפרסורים קומפרסורים"
כמובן שאתה צריך קומפרסור כדי "להדק" את הבאס אבל איזה ואיך?
אתה צריך קומפרסור מאסטרינג - אני אוהב את ה WAVES C1 SC בגלל שאפשר למקד אותו על התדר שאתה רוצה להדק
אני בדרך כלל מוסיף עליו LOW PASS FILTER ב110-120HZ עם 10DB קומפרסיה (אפשר יותר -אפשר פחות) - עם יחס של 50:1 ATTACK איטי וRELEASE הכי מהיר שהקומפרסור מאפשר - לדעתי זה עושה את העבודה
_________________
www.altman-as.de
  נפתלי  
הצטרף: 23 פבר' 09
הודעות: 102
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: רביעי 13 אפר',11 21:26   
תודה רבה נפתר הבעיה. #clap
SynthEtnic
הצטרף: 10 יול' 09
הודעות: 54
מיקום: באר שבע
המיקס שלך הוא הסוד
הודעה פורסם: שבת 14 מאי,11 04:37   
אם אין שום קליפים בזמן המיקס והכל יושב מתחת ל - מינוס 6 דציבל לכל היותר - לאחר מכן אם הכל נשמע טוב כמובן יכול להספיק נורמלייז וקומפרסור מולטיבאנד כמיסטור

מישהו חכם באתר פה הגיעה בסוף שירשור למסקנה שהפכה אצלי למוטו:
במיקס מושלם בעצם אין צורך במיסטור ~ למרות שרחוק המשפט הזה מין המציאות כי גם מיקס מושלם עובר תאליך זה או אחר כדי לספק את צורכיי המדפים
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון