תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 08:06
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
האם יותר מדי קומפרסיה מזיקה למיקס?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (140) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  נפתלי  
הצטרף: 23 פבר' 09
הודעות: 102
מיקום: ירושלים
האם יותר מדי קומפרסיה מזיקה למיקס?
הודעה פורסם: שבת 16 אפר',11 21:33   
שלום חברים!

בזמן האחרון אני מוצא את עצמי שם קומפרסור כמעט על כל TRACK האם יש אם זה בעיה? #nene
האם באולפנים שמים קומפרוסר בעיקר על כלים מסויימים?
תודה
נפתלי
רועי גבע
Act Compatible
הצטרף: 01 מאי 03
הודעות: 1253
מיקום: ראשל"צ
הודעה פורסם: שבת 16 אפר',11 22:21   
כל כלי ששמים על ערוץ, בין אם זה קומפרסור, איקיו, קורוס, דיליי, שמים מתוך סיבה וכוונה.
מכיוון שכך, אם התוצאה רצויה ונכונה, אין בעיה.
ישנם תפקידים במיקס שלא תמיד ידרשו קומפרסור, אמנם על פי רוב, או בכל אופן לא מעט ערוצים 'זוכים' לקימפרוס כזה או אחר.
זה לא חייב להיות מאסיבי, לפעמים נמצא שאנחנו שמים קומפרסור על ערוץ רק בגלל כמה וכמה פסגות.
לפעמים אפשר להמנע בכלל משימוש כזה ולתקן את הפסגות ידנית.
_________________
http://www.TheMusicBox.co.il
idanaltman
Act Compatible
הצטרף: 28 פבר' 06
הודעות: 538
מיקום: ברלין
הודעה פורסם: שבת 16 אפר',11 22:22   
כן #smile
_________________
www.altman-as.de
idanaltman
Act Compatible
הצטרף: 28 פבר' 06
הודעות: 538
מיקום: ברלין
הודעה פורסם: שבת 16 אפר',11 22:28   
אבל לשים קומפרסור על כל טרק לא נחשב להרבה קומפריסה - אלא אם כן אתה ממש מגזים עם היחס והThreshhold
_________________
www.altman-as.de
ofir_segal
הצטרף: 05 ספט' 05
הודעות: 366
מיקום: כפר סבא
הודעה פורסם: ראשון 17 אפר',11 06:56   
אבל לשים פחות מידי קומפרסיה זה יותר מידי פחות מידי, אולי סוגי קומפרסורים שונים, ומה אם אני משתמש בחצי אנלוג וחצי דיגיטל ?
אולי חצי אופטי ושלושת רבעי אלקטרו ועוד שליש טיוב ?!

אכלתי את החארטות האלה שנים, (ויסלח לי האל הטוב גם מיושבי אתר זה בחלקם).

1. פ'תח תקומפרסור....

2. צ'מע אם טוב לך לאוזן....

3. אם אתה לא בטוח. כנראה שזה סימן די וודאי לזה שזה לא טוב לך לאוזן...

4. תקום בבוקר, צרוב אקספורט לשמוע באוטו, ותאכל את אותו הסרט מחדש עוד יום שלם... וכך הלאה...

זה התהליך שלי לפחות. הוא איטי, נכון.

אבל אני נהנה #biggrin.

**** מה שכן אני יכול להגיד הוא שאני לרוב משתמש באי-קיו כדי להוציא דברים "החוצה" במיקס לפני שאני רץ לקומפרסור.
לא תמיד קומפ הוא הפיתרון הראשון להבליט דברים לפעמים אפילו להפך. זה קיבעון מחשבתי, לפעמים גם רוורב טוב ואיקיו קטן מעיף דברים כמו שאף קומפ לא יכול.

בהצלחה...
_________________
אופיר סגל
Ground Floor - a recrding hideout
העמל 25 רעננה
053-2777420
facebook :
http://www.facebook.com/ofir.segal
Manny Zagri
תומך
הצטרף: 06 אוק' 04
הודעות: 2944
מיקום: אלפי מנשה
הודעה פורסם: ראשון 17 אפר',11 07:10   
תראה בגדול אין עם זה בעיה.
אם התפקיד דורש תיקון של קומפרסור או איקיו, או שאתה רוצה לצבוע אותו כלומר
להדגיש \ להחסיר תדרים, או לקבל התנהגות דינמית מסויימת שתתרום לקטע - משיקולים אמנותיים, לך על זה.

ציטוט:
זה התהליך שלי לפחות. הוא איטי, נכון.


אמר אופיר ואני איתו באותה גישה, לך עם האוזן. תקשיב לערוץ המקומפרס בתוך המיקס עם כל הכלים.
במיקס כל התפקידים אמורים לעבוד ביחד, זאת אומרת כולם צריכים לשרת את אותה מטרה
זה שקומפרסור יכול לגרום לתפקיד להשמע מדהים כשלעצמו, זה אחלה וטוב ויפה,
אבל אם התפקיד אמור לחיות בשלום עם כל היתר והעסק לא עובד, אז טובת הכלל קודמת לכל.
קח גם בחשבון שעל היציאה הראשית בסופו של דבר יישב איזשהו סוג של קומפרסור, גם אם לימיטר,
ואז מה ייכנס אליו? #doh גם הוא צריך להתפרנס ממשהו לא? #smile

דוגמא אמיתי:
אני יכול להעיד שהרבה פעמים במהלך מיקס, הקיק והבס קומפרסו יחד ב Group Channel ונשמעו מדהים, חתונה קתולית.
בשלב יותר מאוחר במאסטרינג כשנכנסתי עם כל המיקס ללימיטר מה שהיה הכרחי ע"מ לטפל ב peaks,
הלימיטר מעך אותם עוד יותר והתוצאה - Distortion לא רצוי בכלל.
נאלצתי לחזור למיקס, לשחרר את הקומפרסור שעל ה Group Channel, ברור שכל הסאונד השתנה לי.

מסקנה:
כל עוד אתה לא עוסק במוסיקה קלאסית, קח בחשבון שב 99.9% מהמקרים יישב לימיטר על כל המיקס,
לדעתי שווה להיות מוכנים לזה מראש.
_________________
א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס
  נפתלי  
הצטרף: 23 פבר' 09
הודעות: 102
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: ראשון 17 אפר',11 07:31   
תודה לכולם!

הבנתי מכל התשובות שהאוזן זה הדבר הכי חשוב,והבנתי שכל שיר שונה,
אבל בכל זאת רק לצורך הסקרנות באולפן מקצועי שיר אם עשר רצועות כמה מהרצועות (בערך) יהיה להם קומפ?

תודה נפתלי
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: ראשון 17 אפר',11 07:42   
קומפרסור הוא אפקט. תחשוב טוב אם אתה צריך את האפקט הזה על הערוץ הספציפי או לא. במידה והתשובה חיובית, הצב אותו, במידה והתשובה שלילית אל תציב אותו.
קומפרסור חיצוני, ברזלי, יכול להיות במסלול האודיו גם בשביל צבע האלקטרוניקה (למשל למגבר היציאה של MC77 יש צבע מאד ספצייפי שנותן לערוץ ננוכחות גם ללא קומפרסיה), בשביל להרים עוצמה, ואולי לתפוס גם איזה נחשול אודיו פה ושם. בפלאגינים התופעה קצת פחות חשובה כי לקומפרסורים לא תמיד יש צבע מובחן כשהם לא עובדים.
קומפרסיה בשביל להגיד שמשתמשים בקומפרסור? נו טוב, חשבתי שעברנו את זה...
_________________
הפקה ומיקס
ultrawave
הצטרף: 22 מרץ 04
הודעות: 108
הודעה פורסם: ראשון 17 אפר',11 09:16   
אני דווקא משתמש בהרבה יותר קומפרסורים ממה שהייתי משתמש בעבר והסאונד שלי פי כמה וכמה יותר דינאמי מאשר פעם. זה לא כמה זה איך. הרעיון הוא ליצור דינאמיקה בין הערוצים, מקום לנשום. עם הרבה אוטומציות במיקס אפשר גם לקמפרס וגם ליצור דינאמיקה במוסיקה.

אך עם כל זאת אני תומך נלהב של אל תשים קומפרסור, או כל דבר אחר לצורך העניין, בשביל לשים קומפרסור. אין לך מושג מה זה עושה? תתחיל ללמוד, תעשה ניסויים. אבל אל תעשה משהו בלי שום סיבה. ראיתי אנשים ששמים קומפרסורים עם אוטו מייק אפ גיין פתוח ואומרים לי "שאני שם קומפרסור זה נשמע יותר טוב, יותר חזק מבלי שאני יעשה כלום".

אם אתה לא יודע איך, אז אין ספק שבלי קומפרסורים המיקס ישמע יותר טוב!
קלימרו
Expert
הצטרף: 30 אוק' 02
הודעות: 1190
הודעה פורסם: ראשון 17 אפר',11 09:16   
נפתלי אתה שואל בעקביות שאלות מאוד כלליות ומקבל תשובות שאני לא בטוח כמה יקדמו אותך בנושא.

חשוב לשאול שאלות ממוקדות שבאות מתוך התנסות וכך גובר הסיכוי שתקבל תשובה שתועיל לך. אחרת זו סתם רכילות סאונד.
_________________
www.shaimantzur.com
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון