הצטרף: 23 פבר' 09
הודעות: 102
מיקום: ירושלים
פורסם: ראשון 17 אפר',11 07:31
תודה לכולם!
הבנתי מכל התשובות שהאוזן זה הדבר הכי חשוב,והבנתי שכל שיר שונה,
אבל בכל זאת רק לצורך הסקרנות באולפן מקצועי שיר אם עשר רצועות כמה מהרצועות (בערך) יהיה להם קומפ?
תודה נפתלי
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
פורסם: ראשון 17 אפר',11 07:42
קומפרסור הוא אפקט. תחשוב טוב אם אתה צריך את האפקט הזה על הערוץ הספציפי או לא. במידה והתשובה חיובית, הצב אותו, במידה והתשובה שלילית אל תציב אותו.
קומפרסור חיצוני, ברזלי, יכול להיות במסלול האודיו גם בשביל צבע האלקטרוניקה (למשל למגבר היציאה של MC77 יש צבע מאד ספצייפי שנותן לערוץ ננוכחות גם ללא קומפרסיה), בשביל להרים עוצמה, ואולי לתפוס גם איזה נחשול אודיו פה ושם. בפלאגינים התופעה קצת פחות חשובה כי לקומפרסורים לא תמיד יש צבע מובחן כשהם לא עובדים.
קומפרסיה בשביל להגיד שמשתמשים בקומפרסור? נו טוב, חשבתי שעברנו את זה...
_________________
הפקה ומיקס
הצטרף: 22 מרץ 04
הודעות: 108
פורסם: ראשון 17 אפר',11 09:16
אני דווקא משתמש בהרבה יותר קומפרסורים ממה שהייתי משתמש בעבר והסאונד שלי פי כמה וכמה יותר דינאמי מאשר פעם. זה לא כמה זה איך. הרעיון הוא ליצור דינאמיקה בין הערוצים, מקום לנשום. עם הרבה אוטומציות במיקס אפשר גם לקמפרס וגם ליצור דינאמיקה במוסיקה.
אך עם כל זאת אני תומך נלהב של אל תשים קומפרסור, או כל דבר אחר לצורך העניין, בשביל לשים קומפרסור. אין לך מושג מה זה עושה? תתחיל ללמוד, תעשה ניסויים. אבל אל תעשה משהו בלי שום סיבה. ראיתי אנשים ששמים קומפרסורים עם אוטו מייק אפ גיין פתוח ואומרים לי "שאני שם קומפרסור זה נשמע יותר טוב, יותר חזק מבלי שאני יעשה כלום".
אם אתה לא יודע איך, אז אין ספק שבלי קומפרסורים המיקס ישמע יותר טוב!