תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 12:31
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
two stage compressor
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (555) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  octaver  
Act Compatible
הצטרף: 18 מרץ 04
הודעות: 500
מיקום: רמת השרון
two stage compressor
הודעה פורסם: שלישי 03 מאי,11 06:31   
למישהו יש מושג איך התהליך נעשה ואיך ניגשים לזה
ומה ההבדל בין parallel compressor ל two stage compressor
ואיך אפשר ליישם את השיטה בפרוטלס או בכל תוכנת הקלטה.
אני אשמח לשמוע תשובות בנושא כי לא מצאתי מידע בנושא
יום טוב!
_________________
http://www.youtube.com/profile?user=zoomex
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: שלישי 03 מאי,11 09:01   
שם על הראש את כובע המפיק לכמה דקות... המושגים מעט מבולבלים ומבלבלים.
לרוב הכוונה בקומפרסיה בשני שלבים היא הצבת שני קומפרסורים בעלי ספי עבודה, מהירות התקף ושחרור, שונים על אותו אות אודיו. האחד שולט בדינמיקה הכללית כקומפרסור רגיל והשני נכנס לפעולה מאד מהירה ברמות האודיו הגבוהות ביותר (לימיטר). בדרך זו משיגים שליטה דינמית כללית וגם מונעים התפרצויות עוצמה רגעיות הנובעות ממילה או הברה חזקה במיוחד. לקומפרסיה חזקה יש השפעות על הסאונד, השפעות אלו יכולות להיות רצויות או לא רצויות ע"פ הצורך. כדי להשיג קומפרסיה מאד משמעותית שלא תורגש אפשר להציב מספר קומפרסורים בטור - בזה אחרי זה - כשכל אחד מקמפרס 2-3dB ולא יותר. דחיסה של 9dB- בקומפרסור אחד נשמעת משמעותית ביותר בעוד שסאונד של 3 קומפרסורים שכל אחד מהם דוחס 3dB יהיה כמעט בלתי מורגש עם תוצאה דינמית מאד דומה. ההחלטה באיזו דרך לבחור להשגת המטרה היא לב ליבו של תפקיד הטכנאי (במקרה זה).

סוג אחר של טכנאים גורס שקומפרסיה בשני שלבים היא הצבת שני קומפרסורים בעלי ספי עבודה שונים, על קטע אודיו אחד המפוצל לשני חלקים: חלק האות החלש וחלק האות החזק. את האות החלש מפנים לקומפרסר האחד ואת האות החזק לשני תוך כדי מניעת דחיסת יתר באות החזק, דחיסה שהיתה מתרחשת אילו אותו הקומפרסור היה פועל על שני חלקי האות.

דחיסה מקבילה היא דחיסת אותו אות אודיו המפוצל לשתים או יותר יציאות (busses) במערכת ההקלטה. אות אחד נדחס בצורה דינמית רגילה ולפי הצורך לאותו הכלי, ולא יותר מידי, להשגת שליטה דינמית ממוצעת. האות השני מקומפרס חזק מאד ובצורה מוגזמת להשגת אפקט. האות הדחוס מאד מסוכם ומשולב באות הראשון לפי הטעם. התוצאה המושגת היא סאונד מקומפרס עם תחושה דינמית מלאה (בגלל האות הראשון) והשגת הטוב מכל העולמות.

לכל האפשרויות הללו יש דרכים נוספות, מטרות נוספות, ואפשרויות רבות להשגת שליטה דינמית במהלך שלם של שיר/קטע מוזיקאלי.
לדוגמא, פיצול של ערוץ בעל דינמיקה שונה בבתים ובפזמונים לשני Busses והצבת קומפרסור מתאים על כל קבוצה יכול להניב שילוב של קופרסיה שני שלבים + קומפרסיה מקבילה! הקומפרסור שמוצב על הערוץ החלש יותר עשוי לקמפרס חזק מאד בחלקים החזקים יותר בעודו דוחף מטה את הסאונד ב Buss זה ומשיג סאונד דינמי בערוץ "החזק" וסאונד מקומפרס בערוץ "החלש". ובכל מקרה היות ואות זה נחלש הוא מורגש פחות בתוצאה המסוכמת הסופית.

כל השיטות שפורטו מעלה אך לא דחיסה מקבילה וכל הווריאציות שלה יעבדו בעולם הדיגיטלי בצורה דומה לזה האנלוגי. השגת תוצאות מדוייקות בשיטת הקומפרסיה המקבילה מוגבלת בינתים לעולם האנלוגי וכיום יש מספר מכשירים שכבר כוללים בתוכם את אפשרות המיקס המקביל עליה דובר מעלה, אחרים את אפשרות שני הקומפרסורים שפועלים בצורה שונה על מרכיבי האות השונים ואפילו שירשור של שלושה קומפרסורים זה אחרי זה באותו המכשיר. השגת תוצאה איכותית של דחיסה מקבילה במימד הדיגיטלי אפשרית במידה אך מנסיוני מוגבלת משום חוסר דיוק מובנה בפיצוי העכבה. למרות שעל הנייר דיווח הפלאגים על זמן העיבוד שלהם למערכת האם אמור להיות מדוייק - המציאות מראה אחרת והתוצאה (אפילו עם אותו פלאג המוצב על אותו ערוץ שפוצל) נשמעת מתאבכת כפייזר = בעיות תזמון.

מבולבל? הטוב ביותר יהיה לנסות בפועל את האמור מעלה ולנסות לזהות את ההשפעות השונות של כל שיטה.

בהצלחה
_________________
הפקה ומיקס
Tomerttb
הצטרף: 24 מאי 09
הודעות: 407
מיקום: ישראל
הודעה פורסם: שלישי 03 מאי,11 11:23   
פריסט מספר 2310
#thumbsup
yoavasif
Act Compatible
הצטרף: 18 אוג' 04
הודעות: 863
מיקום: Tel Aviv
הודעה פורסם: שלישי 03 מאי,11 11:33   
אילו רק היה אפשר לעשות כאן לייק......

הסבר מקיף ומעולה, תורם מאוד !

דאבל ליייק #thumbsup #thumbsup
_________________
יויה-מיוזיק | הלחנה לויז'ואל ובמה | הפקה מוזיקלית לאמנים | מיקסים | www.yoyamusic.com
djbarak
הצטרף: 31 מרץ 11
הודעות: 199
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: שלישי 03 מאי,11 14:09   
אפשר לדרג #wink
  octaver  
Act Compatible
הצטרף: 18 מרץ 04
הודעות: 500
מיקום: רמת השרון
הודעה פורסם: שלישי 03 מאי,11 14:20   
תשמע יואב העפת אותי פה מההסבר המעולה שהבאת לכאן #clap #clap #clap
ואני חשבתי שאני יודע מה הכוח של קומפרסור #biggrin מסתבר שעכשיו נוספו לי עוד אלף שאלות בנושא והרבה חומר למחשבה
איך לגשת לקומפרסור וכמובן שיש צורך לאמן את האוזן כדי לשמוע את ההבדלים בין כל השיטות .
אתה טוען שהתהליכים שציינת לא עובדים טוב ITB בגלל העכבה שיש (למרות שהיום יש שיפור ניכר בנושא לפחות בפרוטולס 9)
האם שווה בכלל לנסות את זה בעולם הפלגינס או פשוט לוותר מראש על הבדיקה?

מזמן לא נהנתי כל כך מהסבר מקיף כמו שהצגת פה היום ואני מודה לך על העזרה וההשראה בנושא #thankyou
_________________
http://www.youtube.com/profile?user=zoomex
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: שלישי 03 מאי,11 15:58   
הבהרה שהיא גם תיקון כאן ולמעלה
כל השיטות שפורטו מעלה אך לא דחיסה מקבילה וכל הווריאציות שלה יעבדו בעולם הדיגיטלי בצורה דומה לזה האנלוגי. השגת תוצאות מדוייקות בשיטת הקומפרסיה המקבילה מוגבלות בינתים לעולם האנלוגי. הרציונל למעלה.
_________________
הפקה ומיקס
  octaver  
Act Compatible
הצטרף: 18 מרץ 04
הודעות: 500
מיקום: רמת השרון
הודעה פורסם: שלישי 03 מאי,11 16:59   
הנה שימוש יצירתי בכוח הקומפרסור לדעתי שיטה גאונית אך לצערי רק על הברזלים #sad

Michael Brauer
_________________
http://www.youtube.com/profile?user=zoomex
koryto
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 10 ינו' 02
הודעות: 145
הודעה פורסם: שלישי 03 מאי,11 17:29   
כיום יש מערכות הקלטה דיגיטאליות (אמנם עדיין לא מספיק פופולאריות בישראל) שמאפשרות לבצע גם קומפרסיה מקבילית ללא עכבה פנימית מצד המערכת. זה עדיין לא שווה ערך לקומפרסיה מקבילית בעולם האנלוגי בגלל הדרך שבה מסוכמים ערכי העוצמה במתחם האנלוגי ביחס למתחם הדיגיטאלי אולם עדיין קיימת אפשרות להגיע לתוצאות מרשימות למדי.

#thumbsup וכל הכבוד על ההסבר המקיף
_________________
www.record.org.il
www.recordshop.co.il
DrDataMiner
Expert
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1944
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
הודעה פורסם: שלישי 03 מאי,11 18:17   
octaver :
הנה שימוש יצירתי בכוח הקומפרסור לדעתי שיטה גאונית אך לצערי רק על הברזלים

אתה מדבר על השיטה שבה הוא מבצע Multibuss Compression ?

אם כן, זה לגמרי לא "על הברזלים בלבד" #thumbsup #yes

השיטה יכולה להיות משוחזרת (ושו?חזרה) בקלות וביעילות לתוך העולם הוירטואלי #wink


אריאל

נ.ב.

אחרי שקראתי את מה שיואב כתב זה מעלה בי שאלות.... לא זוכר שקראתי על בעיות כאלו עם השיטה של
קומפרסיה מקבילה בוירטואל אבל אולי כדאי לחזור לכתבה או לשאול את כותב הכתבה.
_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון