הצטרף: 20 אפר' 07
הודעות: 45
מיקום: רמת הגולן
פורסם: ראשון 22 מאי,11 09:23
שלום לכולם
אני מחפש המלצות לציוד אודיו להקלטה בסרטי תדמית בימי צילום, נכון לעכשיו אני יוצא עם מיקרופון boom של AKG מחובר למיקסר פשוט אבל התוצאה לא מספיק איכותית, יש כאן מישהו שיכול להמליץ על מיקרופונים איכותיים או מיקסר מומלץ?
תודה מראש
תומר
תומך
הצטרף: 16 יונ' 01
הודעות: 1511
מיקום: מגדים
פורסם: ראשון 22 מאי,11 09:39
אתה לא בהכרח צריך מיקסר, אני מניח שהשתמשת בפרה-אמפ המובנה במיקסר, אבל אם אתה מקליט ערוץ אחד או שניים, אתה למעשה צריך פרה-אמפ למיקרופון (אחד או שניים, כתלות במספר הערוצים) ולא חייב מיקסר.
אתה יכול לפרט מה בדיוק לא איכותי בתוצאה?
כמו כן, השאלה איזה פרה-אמפ (וגם איזה מיקרופון) תלויה בתקציב שלך. כמו כן התוצאה תלויה בסביבה \ חדר בהם אתה מקליט.
הצטרף: 20 אפר' 07
הודעות: 45
מיקום: רמת הגולן
פורסם: ראשון 22 מאי,11 10:12
היי
מיקסר מייעל את העבודה מאחר ולפעמים אני מקליט 3 מיקרופונים לשני ערוצים במצלמה, גם חשוב שתהיה לי שליטה ללא להפריע לצלם. אני משתמש במיקסר של DV AUDIO בשם DV PRO MIX 3, מיקרופון AKG C568B
מה שמפריע לי זה בעיקר יחס אות לרעש, אני צריך לפתוח המון GAIN כדי לקבל סיגנאל בריא אבל גם מגביר מלא רעש לא נחוץ, בסופו של דבר ההקלטה מעט דלה וחסר נוכחות.
יש המלצות?
תודה מראש
תומר
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
פורסם: ראשון 22 מאי,11 11:31
רעש לא נחוץ, אם מקורו חיצוני ולא "אלקטרוני" (היס האמ וכיוצ"ב) מקורו במייקינג לא נכון או לא מספיק טוב.
מיק' בום מיועד ביעקר למצבים בהם יש אפשרות להתקרב למקור ורעשי הסביבה הם נמוכים מספיק.
לא סתם גם בשידור TV ברשתות הכי גדולות כאשר רוצים להשיג איכות מקסימלית, נוכחות ויחס אות לרעש שדרים משתמשים בדינמי קרוב.
AKG הוא דיי סטנדרטי למטרות האלה, בלי לשפוך הרבה כסף לא מאמיןי שתתקדם הרבה למיק' שיתן תוצאה ברמה כזו שתגיד "וואו"
מה שכן צריך הוא ארסנל של מיקרופונים שמתאים למיקום הספציפי, וערכה של ציוד תואם (סטנדים, מגיני רוח וכו')
כמפעיל AV באירועים, אני רואה המון סרטי תדמית ו"חבר'ה" שהוקלטו בצורה רעה, והדברים מתחילים כבר בלוקיישן:
הקלטת בום בחדרים של עובדים (הדהוד לא נורמלי), בחירה בשעות "עומס" במשרד כאשר יש יותר מדי רעש סביבה. ואפילו אם הקפידו להשתיק את כולם, יש מחשב רועש במיוחד ברקע...
כמקליט תמיד העדפתי בום על סטנד ולא ידני, מיקרופוני דש כאשר יש צורך בידיים חופשיות, ולראיונות חוץ תמיד דינמי...
כשאתה ממקסס 3 מיק' ל2 ערוצים, שים לב שאופי של מיק אחד יכול להרוס את הכל. למשל מיק' מצלמה, אפילו אם נשתמש בדינמיים, במיקס איתם יכנס רעש הרקע שלו. לכן לפעמים עדיף לוותר עליו מראש. אם צריך להקליט אותו לרפרנס, עדיף למקסס את המיקרופונים הנקיים לערוץ אחד ואותו להשאיר לבד על ערוץ משלו