תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 08:58
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
Aerosmith - Cryin'
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה
  agurvitz  
הצטרף: 10 אוג' 06
הודעות: 355
מיקום: ירושלים
Aerosmith - Cryin'
הודעה פורסם: ראשון 05 יונ',11 21:07   
שלום.. בדקה הראשונה של השיר, ב 0:40 קיים איזה שהו מעבר בין סולמות.. לפחות ככה זה נשמע לי..
זה השיר... http://www.youtube.com/watch?v=qfNmyxV2Ncw

אני לא באמת מצליח להבין ממה עשויה המיקסטורה שם, אם בכלל אפשר לקרוא לזה מיקסטורה.

רצף האקורדים של הפארט הראשון (ברמה הבסיסית) הם A, E, F#m, C#m, D, A, E
ולאחר מכן, הפארט החדש ממשיך ברצף האקורדים הבאים: G, D, G, D, C, G, E
ואז שוב חוזר לסולם המג'ורי הקודם (A Major) שמתנגן ברצף אקורדים מעט שונה מהחלק הראשון אשר מתחיל באופן לא מפתיע באקורד הראשון של הסולם: A, E F#m וכן הלאה...

אשמח אם מישהו יוכל לעניק לי את הפיתרון שמאחורי שינויי הסולמות האלה דרך הדרגות המובילות / הצירים...

ההרגשה שלי אומרת שיש מעבר בין מג'ור למינור היחסי (לא המקביל!) שלו (A Major to A minor) תוך שימוש בדרגות הנכונות... (מחמישית מג'ורית לשביעית מינורית וכן הלאה)

תודה רבה...
evish
Supporter
הצטרף: 02 אוג' 05
הודעות: 3440
הודעה פורסם: ראשון 05 יונ',11 22:24   
פשוט וגאוני.
אני חושב שגם ב"קרייזי" זה קורה, השניים הרי תאומים.
_________________
פייסבוק
Evish
impressions
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
הודעה פורסם: ראשון 05 יונ',11 22:45   
לא מבין מה הבעיה..? יש מעבר סולם לסול מג'ור בקטע שאמרת 0:40 ואז זה חוזר ללה מגו'ר.
אין לזה שום פתרון או משוואה שאני מכיר, אלא אם כן אתה רוצה לקרוא לסול מג'ור ירידה לשביעית במול של לה מג'ור, היינו להפוך את זה ללה פנטטוני, שזה לדעתי הסטייל של הלהקות מהסגנון הזה, מין משחק בין מג'ור לפנטטוני, סטייל ה"בלוז", אם שמעת על "הסגנון"..
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
  agurvitz  
הצטרף: 10 אוג' 06
הודעות: 355
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שני 06 יונ',11 14:06   
גם אני חשבתי בהתחלה שזה מעבר לסול מאג'ור אבל E הוא לא חלק מאותו סולם (הדרגה השישית בסול מאג'ור צריכה להיות E minor). גם לא הפנטטוני אגב. אלא אם כן בפנטטוני אפשר להגדיל את הדרגה החמישית (להפוך למג'ור), אני לא ממש מכיר את החוקים של סוג הסולם הזה, אם ישנם כאלה בכלל.

המסקנה שלי היא ש E היא דומיננטה חמישית של שני הסולמות (A Major/Harmonic minor) ויש משיכה לאן שבוחרים...

בכל אופן, נראה לי שאין סוף לדרכים שאפשר להסתכל על מהלכים שמובילים בסופו של דבר לאותו מקום (או לאותו רגש). זה יכול להיות די סובייקטיבי.. פשוט לייסד פרספקטיבה משלך.
dror12345
הצטרף: 28 פבר' 05
הודעות: 113
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: שני 06 יונ',11 16:38   
חשבתי שאני יודע כל מה שיש לדעת על השיר הזה.
אז לא רק שבאמת יש שם את מעבר האקורדים הזה (שניגנתי אותו בערך טריליארד פעמים בהרכב קאברים נוראי בניינטיז ואף פעם לא עצרתי לחשוב עליו), מסתבר שבקליפ, הבחור שגונב לה את התיק, הוא סוייר מאבודים (Lost)!
קטע קטע.
או שלא. #smile
impressions
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
הודעה פורסם: שני 06 יונ',11 18:18   
ציטוט:
ם אני חשבתי בהתחלה שזה מעבר לסול מאג'ור אבל E הוא לא חלק מאותו סולם (הדרגה השישית בסול מאג'ור צריכה להיות E minor). גם לא הפנטטוני אגב. אלא אם כן בפנטטוני אפשר להגדיל את הדרגה החמישית (להפוך למג'ור), אני לא ממש מכיר את החוקים של סוג הסולם הזה, אם ישנם כאלה בכלל.

המסקנה שלי היא ש E היא דומיננטה חמישית של שני הסולמות (A Major/Harmonic minor) ויש משיכה לאן שבוחרים...

בכל אופן, נראה לי שאין סוף לדרכים שאפשר להסתכל על מהלכים שמובילים בסופו של דבר לאותו מקום (או לאותו רגש). זה יכול להיות די סובייקטיבי.. פשוט לייסד פרספקטיבה משלך
.

קצת הלכנו לאיבוד אני חושב, ה E הוא פשוט חזרה לסולם המקורי -דומיננטה של A.
קטע מאוד נפוץ בשירים לעבור סולם ואז להחזיר אותו בדומיננטה מהקודם, ברור ש E הוא לא מסולם סול מג'ור.
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
OrenS
תומך
הצטרף: 10 אפר' 02
הודעות: 1010
מיקום: קאלגרי, קנדה
הודעה פורסם: שני 06 יונ',11 22:28   
ציטוט:
אני חושב שגם ב"קרייזי" זה קורה, השניים הרי תאומים.


למה ללכלך, בCRAZY יש קנדצה כנסייתית מינורית (D Dm6, A)
#biggrin
_________________
http://www.myspace.com/orensteinitz
impressions
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
הודעה פורסם: שני 06 יונ',11 23:40   
וזה אחד המהלכים הכי בזויים שקיימים במוסיקה עכשווית, מעטים המלחינים שבאמת יודעים לעשות בו שימוש.
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
OrenS
תומך
הצטרף: 10 אפר' 02
הודעות: 1010
מיקום: קאלגרי, קנדה
הודעה פורסם: שני 06 יונ',11 23:58   
בזויים?!
עכשיו אתה חייב לפרט.
_________________
http://www.myspace.com/orensteinitz
TimTam
הצטרף: 09 מרץ 05
הודעות: 424
מיקום: לונדון
הודעה פורסם: שלישי 07 יונ',11 03:37   
זה דיון די משעשע #smile
_________________
Arcade Fire_Rufus Wainwright_Jeff Buckley_Amon Tobin_Fiona Apple_Neil Young_DFA_Muse_Bowie_Jobim_Herbert_Amdursky_NiN

www.RuNDoMuSiC.CoM
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון