תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 10:47
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
סינטזת STABS
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » סינתזה ומבנה צליל
  zoharr  
תומך
הצטרף: 20 אפר' 05
הודעות: 542
מיקום: Tel-Aviv
סינטזת STABS
הודעה פורסם: ראשון 26 יונ',11 16:08   
שלום לכולם,

לאחרונה אני מנסה לסנטז צליל דומה לSTABS שרצים בקטע הקצר (שגזרתי עבורנו) כאן:

STABS

לצורך העניין, אני מנסה עם ZETA+ אבל לא מגיע לתוצאה משביעת רצון.

יש למשהו רעיונות (עדיפות על ZETA+).

תודה
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: ראשון 26 יונ',11 17:09   
מס' אוסילטורים שפרוסים על כמה אוקטובות (עם מעט detune בינהם) נותנים עושר הרמוני גדול יותר ממס' זהה של אוסילטורים באוקטבה יחידה.
מלבד זאת עיקר אופי ההתקף של הצליל נובע מאיפנון פילטר ע"י מעטפת שנסגרת מאוד מהר.
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
Manny Zagri
תומך
הצטרף: 06 אוק' 04
הודעות: 2944
מיקום: אלפי מנשה
הודעה פורסם: ראשון 26 יונ',11 17:11   
נראה לי שיש לי כיוון:

1. Osc1 - Sawtooth במצב Free Run שיהיה הראשי.
2. תכניס אוסילטור נוסף במיקס איתו, בעוצמה של עד 40%, נסה לשחק עם המיקס ביניהם בהמשך...
Osc2 - Sawtooth .3 גם במצב Free Run, שלא יהיה ב Sync אל הראשי.
4. בrצע Detune נדיב ביניהם. תעצור עם ה Detune ברגע שיאבד ה Flange הטבעי של שניהם.
5. אל תפתח עדיין אוסילטור נוסף (Sub Osc) כמו שיש בסאונד שאתה רוצה, עדיף להשיג את הסאונד הראשי
ואחר כך לנסות לקבל את השכבה התחתונה. אחרת אפשר ללכת לאיבוד ככה בחיפושים.

עיקר האופי של ה Stab הספציפי הזה:

6. אם יש שני פילטרים בכלי שלך, מעולה. פילטר עיקרי במצב Band Pass
המשחק סביב נקודת החיתוך יחד עם ה Resonance קובע כאן את רוב האופי של הסאונד הזה,
יחד עם מעטפת על ה Filter (וכמובן על ה Amplifier).
7. הייתי מבצע גם פילטר משני, במצב Low Pass ואם אפשר עם ערך Resonance עצמאי
שלא קשור לפילטר הראשון, ע"מ לחתוך גבוהים אבל להשאיר נמוכים שתוסיף ב Sub Osc בשלב יותר מאוחר.
היחס ביניהם הוא 80/20 - הרוב כמובן לטובת ה Band Pass.

תשקיע זמן בעיצוב הסאונד ע"י הפרמטרים הבאים:
BPF Cutoff, Resonance, Osc2 Level, Osc2 Detune

8. פתח לך Sub Osc לפי דעתי צורת גל Square כי Taingle יהיה נמוך מדיי,
ובטח שלא בצורת Sine. הייתי הולך על Square ללא PWM. ככה נקי.
אוקטבה או שתיים מתחת ל Osc1. תוסיף את זה בעדינות ממש, עד שתקבל את ה Rumble הרצוי.

קח בחשבון שלכל כלי יש צבע ייחודי, ויכול להיות ש Zeta לא יגיע לצבע שאתה מחפש,
זה תלוי באוסילטורים פילטרים ומעטפות, כל אלגוריתם וההשפעה שלו - ויש הבדלים קיצוניים בין כלים שונים.

בהצלחה אחי #thumbsup
_________________
א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: ראשון 26 יונ',11 18:04   
ציטוט:
לאחרונה אני מנסה לסנטז צליל דומה לSTABS שרצים בקטע הקצר (שגזרתי עבורנו) כאן


כמעט כל הסטאבים מתבססים על אותו עיקרון בסיסי:
צורת גל עשירה בהרמוניות, שעוברת דרך פילטר LP או BP עם איפנון מהיר של תדר החיתוך.
האתגר המרכזי הוא ליצור את הטראנזיאנט של ההתחלה, שנושא את רוב האופי של הצליל.
להערכתי מדובר באוסילטור של גל-פולס. שחק עם הרוחב שלו לפי האוזן עד שתגיע לצבע המתאים.
אני ממליץ שתתחיל מפולס אחד, ורק אח"כ תוסיף אוסילטורים נוספים במידת הצורך.
כך גם תוכל להגדיר במדוייק את התנועה של מעטפת העוצמה ומעטפת הפילטר.
בשלב הראשון תשאיר את מעטפת העצמה פתוחה יחסית (סוסטיין גבוה),
ורק לאחר שתגיע לצבע הנכון מבחינת התוכן ההרמוני, קצר אותו בעזרת דיקיי וסוסטיין סגור.
אם אתה עובד עם כמה אוסילטורים ונעזר ב-detune, אל תשכח לסנכרן אותם לגייט של המידי (Gate2Sync) כדי ליצור טראנזיאנט עקבי.
אח"כ תוכל לפזר אותו עם קורוס או אפקט מודולאציה אחר.


ציטוט:
לצורך העניין, אני מנסה עם ZETA+ אבל לא מגיע לתוצאה משביעת רצון.


מה קורה עם המודולאר? נשמע כמו סינטוז שתפור עליו.
אם לא זטא, יש את אלבינו (שלא נשמע משהו, אבל נוח מאוד לסינטוז מהסוג הזה), או את מאסיב.
אגב, יצא לך לעבוד עם Zebra? סינטי מרשים מאוד, אחד הנייטיבים הטובים שפגשתי.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
Kundara
תומך
הצטרף: 02 פבר' 03
הודעות: 2645
מיקום: בין מוניטור שמאל לימין
הודעה פורסם: ראשון 26 יונ',11 19:18   
אני חולק.

במיוחד בסטאבים צריך לעצב אותם עם המעטפת פועלת, רק ככה יודעים מה מקבלים. צליל בסוסטיין לא נשמע אותו דבר כשאתה מקצר אותו.
אני גם לא ממליץ לפתוח אוסילטורים בהדרגה. אתה צריך לעצב את השילוב בינהם. להתחיל מ 3 אוסילטורים ומעטפת על הפילטר זה דיי בסיסי.
_________________
http://www.facebook.com/kundara.music
http://youtube.com/kundaramir
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: ראשון 26 יונ',11 19:31   
ציטוט:
אני חולק.


זה בסדר, יש יותר מדרך אחת להגיע לתוצאות.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
Manny Zagri
תומך
הצטרף: 06 אוק' 04
הודעות: 2944
מיקום: אלפי מנשה
הודעה פורסם: ראשון 26 יונ',11 21:02   
ציטוט:
זה בסדר, יש יותר מדרך אחת להגיע לתוצאות.


אכן.

סינתזה לא שונה ממיקס, בשניהם מדובר בהמון אלמנטים עם יחסי גומלין ביניהם.
_________________
א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס
  zoharr  
תומך
הצטרף: 20 אפר' 05
הודעות: 542
מיקום: Tel-Aviv
הודעה פורסם: שני 27 יונ',11 01:31   
חברים,

תודה רבה על התשובות.

האמת היא שאני כרגע בטיוואן, ויכול לענות לכם רק בהפרש זמן גדול...

מלכתחילה ניסיתי משהו דומה להצעה של מני זגרי (שני אוסילטורים של SAW, BPF מהיר), אבל קיבלתי תוצאה שאינה משביעת רצון -שוה על הZETA+.

רק שבוע הבא אני בסטודיו שלי עם סינטי מודולרי, אנסה שיטות נוספות כמוצע פה.

אם למישהו בא להעלות סינטוז שלו הדומים לSTABS האלו, זה יכול להיות מעניין.


בכל מקרה, תודה.
yoakemusic
הצטרף: 26 אוק' 09
הודעות: 14
stabs
הודעה פורסם: שבת 08 אוק',11 01:56   
אמממ....ניסיתי באמת את מה ש Manny zagry אמר ויצא תוצאה יפה

ניסיתי גם משלי קצת

לינק
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: שבת 08 אוק',11 11:22   
כן, קלעת. בעזרת טיפה שינויים וEQ שמשחק באופן חשוב באופי הצליל בדגימה המקורית אתה שם.
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » סינתזה ומבנה צליל

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון