תפריט
שלום Anonymous ::: 2021, 14:42
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
בעיית DESSER
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (80) › תצורת הדפסה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מונחים בשרשרת
  orior  
הצטרף: 10 יונ' 01
הודעות: 18
הודעה פורסם: שישי 03 אוג',01 22:40   
אוקיי,

המצב הוא כזה,
יש לי שיר חדש, שבו הקול הבאסי (לצערי) שלי, משתלב בו רק אחרי שאני מעלה הרבה את איזור ה18000HZ, ואז כמובן שנוצרת בעיה עם הS וה T החותכים.

ניסיתי כל מיני דאסרים כמו SPL ו-WAVES , ופשוט נראה כאילו כולם פשוט מורידים את איפה שהעלתי ומחזירים אותי לאותו מצב,
במקום להתעסק רק עם הS וה T.

האם לימיטר או קומפרסור זה התשובה או שהם פשוט ישאירו אותי עם S ו T חותכים רקעם פחות ווליום??

למישהו יש פתרון?
צור
אורח
הודעה פורסם: שבת 04 אוג',01 01:47   
קצת לא מובן מה עשית ולמה (,קול באסי ומעלה 18000"??).
יש הגיון בלפנות תדרים בשביל אחרים אבל זה לא אומר שזאתי הבעיה תמיד.
גם נורא קשה לדעת מה מפריע שם ולפעמים צריך לטפל בפרטים
אחרים לפני שאתה פוגע בשירה.
אפשר לעשות נפלאות עם קומפרסור ולימיטר
ויכול להיות שזה פתרון בשבילך.
אם ככה אז כדאי שתקרא הרבה הודעות קודמות בענין זה.
דיהסר עוזר בייחוד אם תחום הבעיה מצומצם יותר. אם הוא לא עוזר אז כנראה שיש לך כבר הרמוניות ליד האסססים או משהו דומה (עיוות?).
  orior  
הצטרף: 10 יונ' 01
הודעות: 18
הודעה פורסם: שבת 04 אוג',01 02:04   
טוב,
אני אסביר מה עשיתי קצת יותר ברור.

אני חושב שזה לא רק בעייה של הקול שלי,
פשוט יש לי גם כרטיס קול סתמי ביותר (ESS-solo1) וגם מיקרופון של AIWA של 100 ש"ח.(אני עני)
והוא מקליט לי הכל בלי גבוהים בכלל,
אז אני מעלה את הגבוהים בשביל להגיע לתוצאה נורמלית.

ואז הWAVE של השירה שלי קופץ כל פעם שיש S או T.

השאלה שאני שואל זה האם לימיטר מכוון על האיזור שבו הוא קופץ יפתור את הבעייה,
כי להוריד מהאיזור שבו הS זה גם מוריד לי מהגבוהים ומחזיר אותי לשירה עמומה שלא משתלבת בשיר...
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שבת 04 אוג',01 03:06   
Well, de-essing MEANS reducing selected fqs’ volume…

However, try the following:

Monitor the de-esser’s side-chain, and emphasize offending fqs. Most de-essers have several controls 4 that. Try a peak @ 10Khz 4 “s”, and @ 6Khz 4 “sh”. Avoid shelving. Personally, I prefer the wideband mode 2 the HF only one.

If side chain access is available, try adding an additional eq unit and emphasizing offending fqs even more.

Use the look ahead feature if available. If not try advancing (negative delay) a copy of the track and feed it to the side-chain.

Adjust threshold 4 9 dB GR max.
If more, U might b working on the wrong fqs.

BTW: 18Khz is more of an “air” fq, not a “cutting” 1. U might b boosting 18k broadband, dragging along most harsh sibilance fqs. Trying boosting LESS in the right bands, or cutting wooly & muffled junk out.

De-essing can b achieved by inserting an eq in a compressor’s side chain as well.

If U’re in a DAW environment (I presume U r), U can:
1.Edit out the “s”s, “t”s & “sh”s, dump the cuts onto a different track, and balance the 2. –or-

2.Copy the track, emphasize offending fqs, gate, reverse phase and add 2 the original.

If compressing, try using a multi-band compressor like the C4 instead, and use a higher ratio on the HF band.

Peace,
Zooot
  orior  
הצטרף: 10 יונ' 01
הודעות: 18
הודעה פורסם: שבת 04 אוג',01 04:16   
תודה ZOOOT,

מה עם לימיטר בגובה של הכללי של הWAVE ולהגביל את הSSSS שקופצים?

זה עדיין יישאר חד?
זה הבעיה עם זה?
צור
אורח
הודעה פורסם: שבת 04 אוג',01 16:55   
אני חושב שהבעיה שלך מתחילה בזה שאתה מגביר גבוהים שבכלל אינם.
אם המקרופון לא מעביר גבוהים כמו שאתה אמרת, אז מה בדיוק אתה מנסה להגביר? זו בעיה קלסית של טכנאים, שמנסים להגביר משהו שאיננו, ואז נוספים רעשים ודיסטורשן.
אם נגיד שה-10 קילוהרץ שלך טבוע 20- מתחת לשאר, אז אפילו אם תגביר 20 דיבי לא תביא כלום, כי גם השיפוע יהיה מעוות (של הפילטר) וישפיע על כל הבלנס שלך, וגם תתקרב למקסימום בהקלטה, ואולי מפה מגיעה לך העיוותים ב-SS (שזה לא רק אסים, אלא גם עיוותים שלהם ואת זה אפשר לראות בגל).
יש דרכים להוסיף גבוהים בצורהה מאלכותית על משהו מוקלט. הכוונה היא להלביש משהו על השירה, אם המיקרופון כל כך אבוד.
דוגמא, ככה עושים כשחסרים בסים (ראה מקס-בס של וויבס). אותו הדבר אתה יכול לעשות עם אקסייטר טוב. זה דברים שעושים בכל האולפנים, ואפילו לאלה שיש להם ציוד מאוד יקר.
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שבת 04 אוג',01 18:51   
ציטוט:

בתאריך 2001-08-03 22:16, orior כתב:
תודה ZOOOT,

מה עם לימיטר בגובה של הכללי של הWAVE ולהגביל את הSSSS שקופצים?

זה עדיין יישאר חד?
זה הבעיה עם זה?


Unfortunately, no.

“S” levels r usually way under the fundamental’s level.
That means that ur limiter will sense the lower fqs instead, and GR will b triggered by mid or LF.
Actually, this will BOOST “s” levels relatively, when dynamic range is reduced….
That’s what the de-esser is 4: selective GR of given fqs.

Peace,
Zooot
  orior  
הצטרף: 10 יונ' 01
הודעות: 18
הודעה פורסם: שבת 04 אוג',01 20:21   
אבל כל הקטע הוא שהדא-אסרים שניסיתי,
עושה רושם שכל מה שהם עושים זה בדיוק כמו להוריד בBAND PASS בHIGH MID,

הם לא תוקפים רק את הS אלא את הכל.

למרות שעכשיו ניסיתי את הדא-אסר של קול אדיט ועושה רושם שהוא קצת יותר טוב, ולא סתם אקולייזר בשינוי אדרת...
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שבת 04 אוג',01 20:57   
Bset 1= DBX 902… (Analog)

:-)

Peace,
Zooot
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מונחים בשרשרת

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון