תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 04:38
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
למה ב-90% מההופעות שאני רואה הסאונד מתחת לכל ביקורת?!
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (100) ›
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA
  dror12345  
הצטרף: 28 פבר' 05
הודעות: 113
מיקום: רחובות
למה ב-90% מההופעות שאני רואה הסאונד מתחת לכל ביקורת?!
הודעה פורסם: שלישי 02 אוג',11 20:32   
בא לי להתלונן, זה באופנה בכל מקרה אז מה איכפת לכם.
אתמול הייתי בהופעה של RETURN TO FOREVER (צי'ק קוריאה, סטנלי קלארק, ז'אן לוק פונטי, פרנק גמבלי ולני וויט) - קיסריה, שורה שביעית, באמצע, תענוג, מה יכול להיות רע?

אז זהו, הסאונד. לא הצלחתי להבין ולו תו אחד שהבסיסט ניגן, וכל בייס דראם של המתופף העיף אותי מטר אחורה. זהו, בזה זה התחיל ובזה זה נגמר, לא יכלתי להנות מההופעה והלכתי לפני ההדרן.

כל מי שישב לידי, התבאס באותה מידה, אולי במקומות אחרים שמעו יותר טוב, אני לא יודע. אבל בסביבה שלי זה פשוט הכניס את כולם לבאסה.

זה מאפיין כל כך הרבה הופעות שזה מבאס ברמות, את פט מתיני אני לא הולך לשמוע כי זה בהאנגר 11, ושם תמיד הסאונד נורא ואיום.

איך אתם מסבירים את זה? איפה כל הסאונדמנים הטובים? או שזה עניין של תקצוב מערכות הגברה?

אני מתחיל מחאה (זה גם באופנה עכשיו), במידה והסאונד רע, לא מוחאים כפיים, שהאמנים עצמם יתחילו לדרוש איכות בהפקות האלו. לא הגיוני לשלם סכומים יפים על כרטיסים בשורות הראשונות ולא לשמוע כמו שצריך, ראבק, זה כמו ללכת לסרט בקולנוע שרואים את הסרט בלי פוקוס, או כמו לראות הצגה בתיאטרון שמול העיניים פורסים לנו איזה ניילון חצי שקוף, לא הוגן, ומבאס ת-ח-ת. ותסלחו לי על הצרפתית שלי.
idanaltman
Act Compatible
הצטרף: 28 פבר' 06
הודעות: 538
מיקום: ברלין
הודעה פורסם: שלישי 02 אוג',11 21:07   
צודק אלף אחוז - אבל - זה לא תמיד ככה
לפני איזה שבועיים ראיתי את הסקורפיונס והם ניגנו עם תזמורת פילהרמונית והסאונד היה מדהים!- היה אפשר לשמוע כל כלי שהיה על הבמה והמוסיקה בכלל לא הייתה חזקה - היה אפילו אפשר לדבר אחד עם השני..
מצד שני כמה ימים אחרי זה ראיתי את סנופ דוג ואחרי 5 דקות יצאתי החוצה כי התחילו לכאוב לי האוזניים

אני באמת מאמין שזה בגלל שרוב האנשים היום לא יודעים מה זה סאונד טוב - בסקורפיונס רק שמעתי תלונות שלא היה מספיק חזק ובסנופ דוג לאף אחד זה לא הפריע חוץ ממני - אנשים היום באמת לא יודעים כמה רע הם שומעים וכמה נזק הם עושים לעצמם שהם שומעים בווליום חזק
אגב אני גם מרגיש לפעמים שהסאונד בקולנוע קצת מוגזם
_________________
www.altman-as.de
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שלישי 02 אוג',11 21:15   
רוב הסאונדמנים שיצא לי להתקל בהם, לפחות ברמות הטובות ומעלה, הם אנשים אכפתיים לגבי התוצאה שהם מוציאים ובעלי יכולת להוציא את אותה תוצאה. מה שאתה מתאר הוא בעיה בתחום תדר ספציפי - הנמוך, אם הבנתי נכון, ובהחלט יכול להיות שהסאונדמן שמע אחרת ממך ואולי כך גם חלק גדול מהקהל (זהו דרך אגב תירוץ חלקי בלבד מפני שתפקידו הוא לדאוג שבכל מקום בשטח פיזור הקהל ישמעו טוב).

יכול להיות גם שזהו מקרה קלאסי של סאונדמן רוק (הרבה בס ובייס-דראם) להופעה שהיתה צריכה להיות יותר ג'אזית - אבל זו רק ספקולציה.


באותו עניין בהופעה הלפני אחרונה שהגברתי (לא קיסריה ולא קרוב לזה...) זכיתי להמון מחמאות מהנגנים וממפיקת האירוע (אחת שבהחלט מבינה בתחום) ואחר-כך שמעתי גברת אחת מהקהל מקטרת לחברתה על הסאונד הנוראי.

בסופו של דבר סאונדמן צריך בעיקר לסמוך על עצמו, לדאוג שלהסתמכות הזו יהיה גיבוי מקצועי אמיתי (כלומר לא להתעצל, לחפש בעיות, ולהקשיב במיקומים שונים) ורק אחר כך לתת מקום (מוגבל ומבוקר) גם לשיפוט של אנשים אחרים. (וזה דרך אגב קורה גם כשאנשים אומרים "נשמע מצויין" ואתה כאיש מקצוע יודע שזה לא לגמרי כך).

ועם כל מה שאמרתי יכול להיות שבאמת היה סאונד לא טוב בהופעה ההיא.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
benny schwartz
תומך
הצטרף: 26 נוב' 03
הודעות: 1009
re:
הודעה פורסם: רביעי 03 אוג',11 00:09   
מהסיבה הזו בדיוק. כשיש לי את אפשרות בחירה איפה לשבת, ולא הזמנה מראש למקום ספציפי, אני תמיד אבחר לשבת קרוב לעמדת הסאונדמן...

שם זה נשמע לו הכי טוב, ומן הסתם גם לי

את פט מתיני אני אאלץ לראות גם אם הסאונד לא יהיה משו #smile
hendrix1406
Act Compatible
הצטרף: 17 יונ' 02
הודעות: 455
הודעה פורסם: רביעי 03 אוג',11 10:32   
זה מזכיר לי את ההופעה של דרים תיאטר שהייתה
לפני כמה שבועות בביתן אחד בתל אביב.
פשוט סאונד מזעזע,הבס מרח הכל ושמעתי בוץ ותופים,לא משנה כמה עמדות החלפתי .
אפילו ליד עמדת הסאונד מן ולא הצלחתי לשמוע שום דבר ברור
אם לא הייתי מכיר את השירים בעל פה לא הייתי מבין מה הם מנגנים.
מבאס. #thumbsdown
idanaltman
Act Compatible
הצטרף: 28 פבר' 06
הודעות: 538
מיקום: ברלין
הודעה פורסם: רביעי 03 אוג',11 12:23   
אני הולך לראות את רוברט פלנט היום בערב - אני יעדכן מחר איך היה
_________________
www.altman-as.de
fugazi
הצטרף: 01 אוג' 08
הודעות: 398
הודעה פורסם: רביעי 03 אוג',11 13:43   
UV, כתבת:"
יכול להיות גם שזהו מקרה קלאסי של סאונדמן רוק (הרבה בס ובייס-דראם) להופעה שהיתה צריכה להיות יותר ג'אזית - אבל זו רק ספקולציה."

ומה?! רוקיסט לא אוהב לשמוע את התפקיד של הבס או להבין את המילים של השיר?

הייתי בהופעה הקודמת של "Deep Purple" בקיסריה וישבתי במיקום דומה - אני מבין בדיוק למה דרור מתכוון - סאונד "באסי" ורועש שחירב לי את כל ההופעה, יצאתי מאוד מאוכזב.

הנסיון שלי מהופעות בארץ, הוא שבד"כ בהופעות במקומות פתוחים המצב נסבל - אולי יש פחות החזרים של בסים כי יש לגל לאן להתפשט אבל זה לא תירוץ! יש בעיה אבל אני בטוח שיש שיטה לטפל בה.

אני מגיע להופעות במקומות סגורים ורואה סוללות אדירות של רמקולים - יכול להיות שאני מדבר שטויות כי אני לא מומחה בתחום, אבל נראה לי שאם היו מורידים חצי מהוופרים העצומים האלה ומורידים קצת עוצמה, ניתו היה לקבל סאונד יותר נקי ויותר ברור.

שוב - אני לא מומחה בתחום, אז אשמח לשמוע הסבר ממשהו שכן מבין בנושא.
idanaltman
Act Compatible
הצטרף: 28 פבר' 06
הודעות: 538
מיקום: ברלין
הודעה פורסם: רביעי 03 אוג',11 14:38   
זה בגלל שאנחנו דור של חרשים שאוהבים לעשות דעווינים עם רמקולים ענקיים בחדרים קטנים, אני אישית אפילו לא מגביר את התופים אם החדר לא ממש גדול...
_________________
www.altman-as.de
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 03 אוג',11 14:55   
ציטוט:
יכול להיות שאני מדבר שטויות כי אני לא מומחה בתחום, אבל נראה לי שאם היו מורידים חצי מהוופרים העצומים האלה ומורידים קצת עוצמה, ניתו היה לקבל סאונד יותר נקי ויותר ברור.

כמה מומחה אתה אמור להיות כדי ליהנות מהופעה? אתה לא מדבר שטויות, לצערי הסאונד PA בארץ הוא 30% הגרלה, 30% עגיל באוזן והשאר שופני אנאס, וזה אמור להיות 90% קרוב למושלם עם רמת הציוד ויכולות הלמידה שיש כיום.
לשמחתנו יש כמה סוסים שסוחבים על גבם את התוצאות הטובות יותר בארץ, רובם וותיקים במקצוע או כאלה שיש להם גם אוזן.
לגבי הסיבות, הן מורכבות, חלקן לא אפתח אפילו כי תצא אש. עידן נתן למעלה דוגמה לא רעה.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
GCmusic
הצטרף: 10 אוק' 04
הודעות: 3103
מיקום: ,תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 03 אוג',11 14:59   
חופשי גדלנו על פוזות של להגביר ווליום באוטו ולהשוויץ עם הגודל של הרמקול...מה לזה ולאיכות?(סמיילי של הקאה)
_________________
שיעורי פסנתר 0504-774664

http://www.giladchatsav.com
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון