תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1214
פורסם: חמישי 15 ספט',11 18:43
בוא ניקח את זה שלב אחד קדימה ונאמר שדרך עבודה טובה היא גם להיכנס להקלטה כך שכשכל הפיידרים ב 0, המיקס הסטטי קרוב למה שהולך להיות בסוף.
לשחק עם TRIM באינסרט על הערוצים, המטרה היא לשמור יותר על הדרום בכניסה לפלאגינים במקרה שהחומר המוקלט מוקלט חזק מדי (ז"א בניסיון להקליט "הכי גבוה שאפשר ל-0 בלי להגיע לאדומים" - מה שהוכח דווקא כגורע מהסאונד).
כשאני מקבל חומרים שמוקלטים ככה למיקס, קודם כל אני שם TRIM באינסרט של הערוצים שצריך, מגיע למיקס סטטי שיכול לשמש כראף מיקס טוב כשכל הפיידרים ב 0 או קרוב ל 0 ומשם מתחיל את המיקס.
מה שטוב בדרך עבודה כזאת זה שרזולוציית הפיידרים נשמרת במקסימום ז"א כשהפיידר באיזור ה - 0, מרווח של 1DB לוקח תזוזה יותר גדולה של הפיידר מאשר באיזור המינוס 25. אין שום תועלת בלהקליט סיגנל חזק כדי "לנצל את הרזולוציה" אם אח"כ אתה מוריד את הפיידר למינוס 30, כשכל תזוזה של שערה משנה 5DB.
זה קורה גם בשולחנות מיקס אנלוגיים, מדובר בשמירה על מבנה גיין נכון. אמנם ב SSL למשל המרווח בין 0 למינוס 5 הוא אותו מרווח בין מינוס 20 למינוס 25, אבל כמובן אין שום צורך להגיע למקומות כאלה אם האות מוקלט נכון אלא אם כן רוצים להגיע לרוויה מטורפת (לא מומלץ במיקסר של ברינגר - ב SSL זה מבורך בז'אנרים מסויימים) בחזרה מה DAW\טייפ ואז יש צורך להוריד את הפיידר כדי לפצות.
ברגע שהתחלתי להקליט בצורה כזאת הכל עלה שלב אחד קדימה. אפשר ככה להקליט פרוייקטים שלמים בלי להסתכל בכלל על עוצמות כניסה להקלטה ובלי לפחד מאדומים, לסמוך על האוזן בלבד. תמיד יש הדרום והכל נשמע הרבה יותר נכון.