תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 14:14
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הקלטה בכנסייה
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (100) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  moshenuri  
הצטרף: 20 ספט' 03
הודעות: 107
מיקום: ת"א
הקלטה בכנסייה
הודעה פורסם: שבת 22 אוק',11 01:12   
שלום,

אני מתכוון להקליט היום מופע בכנסייה באבו גוש.

שלושה נגנים: חלילית, גיטרה (קלאסית), כלי הקשה (קחון, דומבק)
זמרת סופרן.

אני יכול לבקש מהנגנים לשבת בסדר שיתאים להקלטה. העניין הוא שהחלילית משתלטת מאוד והגיטריסט מנגן ממש חלש.
יש לי שני מקרופונים AKG C535EB ו AKG C3000B
הם להציב את שני ה 535 כ X-Y או A-B? (הבמה די קטנה)

האם ניתן לתת בשר לגיטרה עם מיקרופון שלישי?

תודה
משה
tomshir
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שבת 22 אוק',11 02:12   
אם השלישייה לא ממש מחוברת ולא ממש יודעת לאזן את עצמה, אז המשימה בהחלט קשה יותר עם זוג מקרופונים.

קשה לתת לך עצה כי זה תלוי מקום, ומכיוון שאיננו מכירים את המקום...

מה גם שהמקרופונים שלך די שונים, בקיצור לא אידיאלי.

הייתי משתמש בפרא מהסוג השקוף למשימה מעין זו.

אם השלשייה יכולה לנגן לך לפני ההופעה ,כטסט לפני הקלטה זה יהיה הדבר הכי נכון לעשות,

לפחות לגבי הגיטרה , אתה לא מכיר בדיוק את המקום , אז כמובן שאם יש לך אפשרות לעוד מקרופונים אז מדוע בעצם לא? לוותר על אחד אתה תמיד יכול.

אם יש לגיטרה DI הייתי ממליץ לקחת גם את זה כגיבוי וכחיזוק, לפעמים תוספת קלה של DI יכולה להוסיף קצת יותר בהירות ויציבות להקלטה.

אתה צריך להחליט גם , איזה סאונד אתה מחפש, יש כל כל כך הרבה משתנים, קרוב ,מלא בפרטים ומופרד , לעומת רחוק קוהרנטי וחללי.

אתה רוצה הרבה כנסייה בסאונד? אתה רוצה קצת יותר פאנצ' לכלי ההקשה?

אם אני לא מכיר את השטח ויש לי את היכולת , אני לוקח את כולם קרוב , ועם ארבעה מקרופוני אומני - זוג על הבמה מרחק בינוני, וזוג נוסף רחוקים לחלל הכנסייה ולקהל.

יש הגברה במקום?
Manny Zagri
תומך
הצטרף: 06 אוק' 04
הודעות: 2944
מיקום: אלפי מנשה
הודעה פורסם: שבת 22 אוק',11 07:21   
אם יש לך אפשרות למיקרופון שלישי לטובת הגיטרה, מה טוב.
תפריד בין החלילית לבין הגיטרה לבין כלי ההקשה. מיקרופון לכל section.

אני זוכר שעשינו פעם 8 קווים בכנסיית אוגוסטה וויקטוריה בירושלים למקהלה וזה לא היה קל
חלק מהמיקרופונים היו בתצורת A-B וחלק היו ב X-Y
ממה שאני זוכר, הזוגות שהיו ב X-Y נתנו תוצאה יחסית יותר ממוקדת וכיוונית מאלו שביצעו A-B

דוקוא פה לא הייתי הולך על Omni אלא על Cardio או כיווני יותר
כי המון חלל נכנס להקלטה גם ככה. תחשוב שככל שאתה תופס יותר חלל,
זה בא על חשבון מיקוד של נגן.
אתה יכול לנסות לאלתר עם החלילית החזקה ולתפוס אותה עם Omni
בתקוה שה Omni יכניס קצת יותר חלל יחד עם החלילית וזה ירגיע אותה קצת
ועם השאר לנסות להיות כמה שיותר כיווני.
_________________
א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: שבת 22 אוק',11 11:13   
תנחומי. המיקרופונים אינם מתאימים לסוג זה של הקלטה, הנגנים לא מנגנים בבלאנס נכון, המקום מהדהד, בקיצור יום קשה. בהקלטות אקוסטיות "קלאסיות" יש צדדים שהם כמעט מנדטוריים כגון נגינה ויכולת המוזיקאים, מיקרופונים מתאימים, פרה אמפ שקוף, הצבה נכונה של המיקרופונים וטכניקה של המקליט. יהיה קשה ללמוד את זה מפורום אפילו המקצועי ביותר...
שיטה שיכולה להועיל לך אך במעט היא ORTF שמניבה תוצאות סטריאופוניות קלות לשליטה, רחבות ומרשימות מספיק, מהירות יחסית להצבה. הטכניקה שלך ומיקום המיקרופונים תהיה החלק הטכני הקשה ביותר. יש להגיע לאיזון נכון בין הסאונד הישיר להידהוד של החדר, לאיזון נכון בין הכלים (קרוב = חזק, רחוק = חלש) איזון נכון בפנורמה הסטריאופונית. גם NOS תהיה נוחה לשליטה ואף קלה ליישום במצב אליו נקלעת. דווקא שיטה כגון XY תהיה זו שתניב תוצאות מרשימות פחות, רוב המשתמשים אינם מבינים את השיטה והיא רגישה במיוחד למיקום המיקרופונים יחסית לקבוצת הנגנים.
_________________
הפקה ומיקס
  moshenuri  
הצטרף: 20 ספט' 03
הודעות: 107
מיקום: ת"א
תודה רבה
הודעה פורסם: שני 24 אוק',11 22:02   
תודה רבה
  moshenuri  
הצטרף: 20 ספט' 03
הודעות: 107
מיקום: ת"א
ל JS
הודעה פורסם: חמישי 24 נוב',11 22:38   
שלום,

ציטוט:
"תנחומי. המיקרופונים אינם מתאימים לסוג זה של הקלטה"

בעבר השבת לשאלתי ואמרת שמיקרופון AKG C535EB לא מתאים להקלטה בכנסייה.
רציתי לומר לך שניסיתי בכל זאת ויצא מ-ד-ה-י-ם!
אחרי שראיתי בפורומים כמו זה, באתר של AKG וגם בסרטון הבא
הבנתי שהם ממש מתאימים לסוג זה של הקלטות.

תודה
משה
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: שישי 25 נוב',11 08:34   
מ-ד-ה-י-ם הוא ענין יחסי לחלוטין. הכל ענין של נקודת היחס וההתיחסות על כל המשתמע מכך.
שמח שיצא מדהים כולל כל המקפים ומציע כי עד ההקלטה הבאה תלמד מעט יותר לעומק מאשר קריאה פורומים באינטרנט שמדברים על הגברה (ולא הקלטה) ועל שימוש במיקרופונים זהים (!) ולא על מיקרופונים שונים. אני סבור, ואפילו מוכן לחתום על זה, שתוכל להוציא הקלטות הרבה יותר מ-ד-ה-י-מ-ו-ת.
בעבר כתבתי מאמר שלם על הקלטה בסטריאו והוא נמצא בספריה שלנו. יכול להיו שתמצא אותו מענין לסוג זה של עבודה.
כנראה חמקה מעינך העובדה שדובר באסטרטגיה ולא בטקטיקה. דבר לא נאמר בגנות מיקרופון ספציפי אך נכתב בחשיבות שבשימוש במיקרופונים דומים/זהים להקלטות אלו.
_________________
הפקה ומיקס
  moshenuri  
הצטרף: 20 ספט' 03
הודעות: 107
מיקום: ת"א
אווופס
הודעה פורסם: שישי 25 נוב',11 09:24   
אווופס, נראה לי שלחצתי על כפתור אדום.

אני "חותם" לך שאם תתן לי מפרט שלך להקלטה, תמיד יבוא מישהו אחר וימצא קומבינה אחרת ויגיד שהיא יותר טובה.
היה לי מורה למוסיקה שאמר שהאזניים קובעות. למרות שהכל יחסי ושתמיד אפשר טוב יותר, יצאה אחלה הקלטה. פרזנס יפה לכל הכלים. קירבתי טיפה את המיקרופונים כדי שלא יקבלו את האפקט המוגזם של החלל.
אני מנסה להבין משהו. היצרן מציין שהמיקרופון מיועד להקלטות מהסוג הזה. מדוע אתה טוען שלא? בגלל שיש טובים יותר?
אני לא מנסה לעסוק באפולוגטיקה. אני מנסה להבין על מה את מבסס את הטענה הזאת במקום שתגיד לי כמה אני לא מבין ואתה כן. אולי אלמד משהו חדש...

תודה ששיתפת את המאמר
משה
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: שישי 25 נוב',11 09:53   
איננו עוסקים בהתאמתו של מיקרופון כזה או אחר למשימה אלא לשימוש בשני מיקרופונים זהים למשימת הקלטה בסטריאו!
יש לך שני מיקרופונים זהים - הרווחת, אין לך - הפסדת. אלו עקרונות הבסיס של הקלטה (בסטריאו). סוג המיקרופון, שם היצרן, מקום הייצור, תאריך הייצור, מחיר המיקרופון ושלל פרטים אחרים אינם רלוונטיים לדיון כלל. אם לא הצלחתי להעביר את זה במשפט אחד פשוט כנראה שמשהו בי לא בסדר, לא בך.

מידע חשוב למקליט החובב: יש שיטה אחת שבה הנאמר מעלה אינו נכון בכל מאת האחוזים, למרות שהוא רלוונטי ביותר. שיטת הקלטה המכונה MS אינה מחייבת מיקרופונים זהים משום ששני המיקרופונים המשמשים לשיטת הקלטה זו אינם מכוונים לאותו שדה מרחבי (M למרכז, S לצדדים) וכן אפשר ומותר להשתמש במיקרופונים מדגמים שונים. למותר לציין כי מומלץ השימוש במיקרופונים זהים גם בשיטה זו משום שאנו משתדלים להשיג התנהגות צפויה מראש של שני המיקרופונים (מהירות הממברנה, מהירות המגבר הפנימי במיקרופון, מהירות שנאי במידה וקיים).
תמונה סטריאופונית אמינה שאינה צפה ונעה במרחב כמו סירת דייג מושגת כששני המיקרופונים מציגים התנהגות דומה. זאת אחת הסיבות שיצרניות מיקרופונים מיצרות זוגות המכונים בעגה המקצועית Matched Pair. מיקרופונים הקרובים בהתנהגותם עד זהים - להקלטות סטריאו קריטיות...
_________________
הפקה ומיקס
  moshenuri  
הצטרף: 20 ספט' 03
הודעות: 107
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שישי 25 נוב',11 10:13   
יש לי שני AKG 535 למרות שלא נרכשו כ Matched Pair.

תודה על האינפורמציה השימושית....
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון