הפלאגינים שהבאת אינם אמפליפיירים אלא מדמי טייפ, וליתר דיוק מדמי רוויה (סטורציה) שמאפיינת את המדיה המגנטית עליה נהגו לאחסן פעם מוזיקה. מדמי טייפים כאלה ו"מחממים אנלוגיים" קיימים ופעמים רבות נוהגים להעביר דרכם את המיקס הסופי לפני המעבר למאסטר. המכורים קשות לצליל הזה מעבירים גם ערוץ ערוץ (למשל, מתוך המחשב וחזרה אליו, להקלטה מחודשת). _________________ שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
היות והשאלה היא כללית, אז התשובות יהיו כלליות למדיי
אם תרצה לפרט על הצרכים והמטרות שלך, אני בטוח שישמחו לפרט בהתאם.
אז ככה:
1. מגבר תפקידו לספק במוצא שלו (output) סיגנל מוגבר ביחס לסיגנל הנכנס אליו (input).
הפעולה נקראת "Gain" (הגבר) והיא משפיעה על ה Amplitude (משרעת) של האות.
2. קומפרסור עושה משהו אחר לחלוטין. קומפרסור "מזהה" עוצמות סיגנל החורגות
מ Threshold (סף עבודה) ובהתאם לפרמטרים של
attack (התקף) ו decay (שחרור) הוא מבצע gain reduction (הנחתת עוצמה)
בהתאם ל ratio (יחס) כולם נקבעים ע"י המשתמש.
לחלק מהקומפרסורים יש גם gain compensation - קיזוז הגבר הסיגנל במוצא
לאחר ההנחתה. אין קשר בינו לבין amplifier.
3. אכן כפי שאמר אסף הוא הסביר זאת במדויק, מה תפקידם של התחליפים הדיגיטליים למכונות הקלטה מבוססות סרט מגנטי.
בכל מקרה אם היית רוכש pre amp אנלוגי, תפקידו היה מחוץ לכרטיס הקול שלך
לקבל סיגנל ממיקרופון (mic level) ולהגבירו ל (line level) ומשם שליחה לכרטיס
להמרה לדיגיטל למחשב.
הרבה משתמשים ב pre amp למטרות אחרות -
- הזרקת סיגנל מכרטיס הקול וחזרה ע"מ לתת צבע מסויים לתפקיד או ערוץ.
- הזרקת סיגנל מסינתסייזרים או מגברי גיטרות ע"מ לקבל את אותו צבע
שה pre amp נותן.
שבת שלום _________________ א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס
מה שהתכוונתי זה שימוש ברכיב אנאלוגי בתהליך המאסטרינג. מהנסיון שלי כשהלכתי למסטר חומרים אצל טכנאי מאסטרינג, הוא העביר את הסיגנל דרך רכיב כזה, דבר שיצר תחושה חמימה של הסאונד.
אני לא סגור מה זה היה בדיוק הרכיב הזה, חשבתי שזה משהו שכל טכנאי מאסטרינג משתמש בו...
לפי מה שאסף אמר כנראה זה רכיב שמחברים ראשון בשרשרת מיד אחרי המיקס. _________________ myspace.com/ahafuz