תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 05:42
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
המקום של ציוד אנלוגי בשרשרת
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג
  rami1972  
הצטרף: 14 דצמ' 01
הודעות: 110
המקום של ציוד אנלוגי בשרשרת
הודעה פורסם: שבת 05 נוב',11 08:48   
שלום,

נגיד והייתי משקיע וקונה אמפליפייר אנאלוגי, מנורות, וינטאג' ... שיחמם את הכל. מה היה מקומו בשרשרת? מזה בעצם אמפליפייר כזה? קומפרסור?

ומה דעתכם על התחליפים הדיגיטליים? לאחרונה ווייבז הוציאו את זה http://www.waves.com/content.aspx?id=11702

UAD הוציאו את זה - http://www.uaudio.com/store/special-processing/ampex-atr-102.html

תודה!
_________________
myspace.com/ahafuz
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: שבת 05 נוב',11 09:42   
הפלאגינים שהבאת אינם אמפליפיירים אלא מדמי טייפ, וליתר דיוק מדמי רוויה (סטורציה) שמאפיינת את המדיה המגנטית עליה נהגו לאחסן פעם מוזיקה. מדמי טייפים כאלה ו"מחממים אנלוגיים" קיימים ופעמים רבות נוהגים להעביר דרכם את המיקס הסופי לפני המעבר למאסטר. המכורים קשות לצליל הזה מעבירים גם ערוץ ערוץ (למשל, מתוך המחשב וחזרה אליו, להקלטה מחודשת).
_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
Manny Zagri
תומך
הצטרף: 06 אוק' 04
הודעות: 2944
מיקום: אלפי מנשה
בוקר טוב
הודעה פורסם: שבת 05 נוב',11 09:51   
בוא נעשה קצת סדר בעניינים #smile

היות והשאלה היא כללית, אז התשובות יהיו כלליות למדיי
אם תרצה לפרט על הצרכים והמטרות שלך, אני בטוח שישמחו לפרט בהתאם.

אז ככה:

1. מגבר תפקידו לספק במוצא שלו (output) סיגנל מוגבר ביחס לסיגנל הנכנס אליו (input).
הפעולה נקראת "Gain" (הגבר) והיא משפיעה על ה Amplitude (משרעת) של האות.

2. קומפרסור עושה משהו אחר לחלוטין. קומפרסור "מזהה" עוצמות סיגנל החורגות
מ Threshold (סף עבודה) ובהתאם לפרמטרים של
attack (התקף) ו decay (שחרור) הוא מבצע gain reduction (הנחתת עוצמה)
בהתאם ל ratio (יחס) כולם נקבעים ע"י המשתמש.
לחלק מהקומפרסורים יש גם gain compensation - קיזוז הגבר הסיגנל במוצא
לאחר ההנחתה. אין קשר בינו לבין amplifier.

3. אכן כפי שאמר אסף הוא הסביר זאת במדויק, מה תפקידם של התחליפים הדיגיטליים למכונות הקלטה מבוססות סרט מגנטי.

בכל מקרה אם היית רוכש pre amp אנלוגי, תפקידו היה מחוץ לכרטיס הקול שלך
לקבל סיגנל ממיקרופון (mic level) ולהגבירו ל (line level) ומשם שליחה לכרטיס
להמרה לדיגיטל למחשב.
הרבה משתמשים ב pre amp למטרות אחרות -
- הזרקת סיגנל מכרטיס הקול וחזרה ע"מ לתת צבע מסויים לתפקיד או ערוץ.
- הזרקת סיגנל מסינתסייזרים או מגברי גיטרות ע"מ לקבל את אותו צבע
שה pre amp נותן.

שבת שלום #read
_________________
א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס
  rami1972  
הצטרף: 14 דצמ' 01
הודעות: 110
הודעה פורסם: שבת 05 נוב',11 18:16   
תודה על התגובות, בהחלט מעניין!

מה שהתכוונתי זה שימוש ברכיב אנאלוגי בתהליך המאסטרינג. מהנסיון שלי כשהלכתי למסטר חומרים אצל טכנאי מאסטרינג, הוא העביר את הסיגנל דרך רכיב כזה, דבר שיצר תחושה חמימה של הסאונד.

אני לא סגור מה זה היה בדיוק הרכיב הזה, חשבתי שזה משהו שכל טכנאי מאסטרינג משתמש בו...

לפי מה שאסף אמר כנראה זה רכיב שמחברים ראשון בשרשרת מיד אחרי המיקס.
_________________
myspace.com/ahafuz
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: שבת 05 נוב',11 19:17   
הנה דוגמה:

הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא

לינק לחנות
_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון