אהלן
אני סטודנט ברימון
החלטתי שהכיוון המובהק שלי הוא הלחנה קלאסית,
לכן החלטתי לעבור בשנ"הל הבאה לאחת האקדמיות
מחיפוש שערכתי בפורום לא קיבלתי תשובות חד משמעיות על ההבדלים
בין שני המוסדות, אלא יותר תשובות מעורפלות כגון 'כל תלמיד עובר תהליך
אישי', ו'בקר במוסדות ותרגיש את הווייב בכל אחד מהם'.
מעניין אותי לדעת על סמך מה קיבלת את ההחלטה, ומה אתה באמת יודע על הלחנה של מה שנקרא מוסיקה ?קלאסית מודרנית?, כמה זה באמת מדבר אליך, אילו מלחינים אתה מכיר ומתחבר לסגנון שלהם וכו?.
התשובות לשאלות האלו יתנו כיוון איזו מהאקדמיות תתאים לך יותר.
כמה דברים שאני יודע ממה שלמדתי ברימון ומבירורים שעשיתי בירושלים אח?כ:
למיטב ידעתי הקורסים ברימון -אינם- מקבילים לאלו באקדמיה. קורס הרמוניה מסורתית הרבה יותר קל ופחות מדוקדק ומפורט מירושלים.
בעיקרון רוב המורים מלמדים בשני בתי הספר כשמדובר על התותחים הכבדים- קדישזון, מוכיח, בנאקוט וכולי.
אני חושב שבאקדמיה יש יותר מגוון קורסים שקשורים לקלאסי, יותר תלמידים שזה בראש שלהם מאשר פופ וג?אז כמו ברימון, ממוזיקאים שיצא לי לפגוש.
לך לשני המקומות בימים הפתוחים או שתסתובב בקמפוס תשאל את האנשים שאלות ענייניות, כדי להיות בטוח שזה באמת הבחירה הנכונה. _________________ music is making something out of nothing - Zappa .
מעניין אותי לדעת על סמך מה קיבלת את ההחלטה, ומה אתה באמת יודע על הלחנה של מה שנקרא מוסיקה ?קלאסית מודרנית?, כמה זה באמת מדבר אליך, אילו מלחינים אתה מכיר ומתחבר לסגנון שלהם וכו?.
התשובה היא שאיני מכיר ולו מלחין קלאסי מודרני אחד
אני פשוט מאוד אוהב מוסיקה קלאסית קלאסית, באך בטהובן שומאן שופן והשאר
אין לי שום כוונה להמציא את הגלגל עם מוסיקה מודאלית, אלא פשוט להתעמק במוסיקה קלאסית טונאלית
אני מאמין שבסופו של דבר איישם דברים כאלו (מלבד ביצירות קלאסיות)
במוסיקה פופולרית, אם זה בהרמון כרומאטי ומעניין, כתיבת תפקידי כינורות מקהלה וכו
עריכה: ממבט בתכניות הלימודים, ראיתי שבירושלים לא לומדים קונטרפונקט בכלל
הגיוני?
לא הגיוני.
לומדים גם לומדים קונטרפונקט.
אני לומד עכשיו לתואר שני באקדמיה בירושלים אחרי שלמדתי שם תואר ראשון במסלול שנקרא "יצירה רב תחומית".
נראה לי שזה יכול מאוד לעניין אותך כי לומדים שם גם בסיס קלאסי מסורתי וגם מתעסקים המון בעיבודים תזמורתיים טונאליים.
תבדוק את העניין
ירושלים זה המקום בשבילך!
קח לך כמה חודשים, תעבוד חזק על השמיעה והקריאה, אם אתה הולך לכיוון הרב תחומי תכין גם תיק עבודות יפה.
בתוכנית הלימודים בירושלים הקונטרהפונקט נכנס תחת הכותרת ?תורת המוסיקה א-ב-ג-ד?. שם לומדים במקביל קונטרהפונקט מרנסנס דרך באך ועד קונטרהפונקט מודרני סטייל הינדמית (אגב לא בהכרח בסדר הזה. קונטרהפוקט באך לומדים בשנה רביעית), והרמוניה מטונאלית דיאטונית ועד בכלל... הלימוד נעשה בצורה של הלחנה וכך יוצא שכל קורס כזה הוא בעצם מרתון קומפוזיציה אין סופי שבו כותבים יצירות במגוון סיגנונות- מסונטינה קלאסית דרך ליד של שומאן, מפרלוד בסגנון שוסטקוביץ ועד פוגה מלאה בסגנון באך.
מבחינת הרמה-הלימודים בשנה א? הם בערך ברמה של הקורסים המתקדמים ביותר ברימון, כך שיש איזה המשך ישיר בין מה שקיבלת ברימון לבין מה שאתה עשוי לקבל באקדמיה.
במחשבה שנייה- לאור הציפיות והמטרות שלך, אולי כדאי לך ללכת ללמוד תיאוריה באופן פרטי ולקבל בצורה ממוקדת את מה שמעניין אותך, בלי החובות האקדמיות הרבות שכרוכות בתואר מהסוג הזה.