תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 14:03
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
יחסי הגומלין בין מיקרופון (קונדנסר) ופרה-אמפ.
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  yariv12  
הצטרף: 03 יונ' 05
הודעות: 72
מיקום: תל אביב
יחסי הגומלין בין מיקרופון (קונדנסר) ופרה-אמפ.
הודעה פורסם: חמישי 26 ינו',12 11:17   
שלום .

למרות שהשאלה שלי יכולה גם להתאים לקטגוריה של "המלצה לפני רכישה"..אני מנסה להבין את התמונה היותר רחבה של הקשר הרומנטי בין המיקרופון לפרהאמפ. #doh

באופן עקרוני אני מעוניין לשדרג את האולפן הביתי שלי,וליתר דיוק את המיקרופון-קונדנסר, והפרה-אמפ. כרגע יש לי פרהאמפ פשוט תוצרת maudio דגם dmp3" וקונדנסר פשוט וזול תוצרת אודיו-טכניקה.

חשבתי לקנות מיקרופון חדש,את הNTK של RODE' אבל השאלה אם יש טעם בשידרוג המיקרופון,מבלי לשדרג את הפרה אמפ יחד איתו...והאם בכלל באופן כללי - מיקרופון יקר ואיכותי שמחובר לפרהאמפ בסיסי ופשוט...בכל זאת "יוציא" מהמיקרופון את האיכויות שלו..?

תודה לעונים #smile
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 26 ינו',12 11:40   
חוק החוליה החלשה בשרשרת חל תמיד, גם במקרה הזה. אם אחת החוליות חלשה, כל מה שלפניה יונחת לתכונות שלה, לטובה או לרעה או לפי הטעם, לא תמיד זה 'רע'.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
artax
הצטרף: 07 מאי 08
הודעות: 75
מיקום: מישור החוף
הודעה פורסם: חמישי 26 ינו',12 11:54   
אל תשכח שהבא בשרשרת הוא הממיר שגם לו תפקיד לא פחות חשוב באיכות התוצאה המתקבלת. #wink
  yariv12  
הצטרף: 03 יונ' 05
הודעות: 72
מיקום: תל אביב
תודה לעונים..
הודעה פורסם: חמישי 26 ינו',12 13:09   
אז בעצם,אם הבנתי נכון, אין הרבה משמעות (במקרה שלי בכל אופן) לשידרוג "חוליה" אחת בשרשרת.

תודה על העזרה. #thumbsup
yariman
Act Compatible
הצטרף: 17 אוק' 09
הודעות: 552
הודעה פורסם: חמישי 26 ינו',12 13:33   
ציטוט:
אז בעצם,אם הבנתי נכון, אין הרבה משמעות (במקרה שלי בכל אופן) לשידרוג "חוליה" אחת בשרשרת.

לא מדוייק (לדעתי לפחות).

חוק החוליה החלשה אכן תופס כאן מקום חשוב בהחלט.

אבל מקרופון אחר ייתן לך תוצאה אחרת, גם אם אתה מחליף רק אותו בשרשרת.
(לכל רכיב יש אופי, וההתאמה ביניהם חשובה לא פחות מהאיכות או המחיר של הרכיבים עצמם).

יש פרה'ס ומיקרופונים שלמרות איכותם (או מחירם, למרות שזה לא בהכרח קשור) הגבוהה לא יתאימו יחד, ויתנו תוצאה שונה ממה שאתה מחפש (ולכן ראובן כתב:
ציטוט:
חוק החוליה החלשה בשרשרת חל תמיד, גם במקרה הזה. אם אחת החוליות חלשה, כל מה שלפניה יונחת לתכונות שלה, לטובה או לרעה או לפי הטעם, לא תמיד זה 'רע'.


לכן, יש משמעות לשימוש במיקרופון אחר, אך באותה נשימה יש גם משמעות לפרה ולממיר (וגם לכל שאר הרכיבים).

אני הייתי באותו מצב עד לא מזמן בכלל (ובאיזה מקום אני עדיין).
אני אישית מאמין בלקנות רק רכיבים איכותיים, גם אם זה אומר שלתקופה קצרה הם יעברו דרך ממיר בינוני (למשל), עד שאשדרג גם אותו.
כי בסופו של דבר, השדרוגים האלה לא נגמרים אף פעם #wink
_________________
יאיר כהן, jah studios
__________________________________
"הפיתוי ליצור תיאוריות ראשוניות על סמך מידע חלקי הוא קללת המקצוע שלנו" - שרלוק הולמס
idanaltman
Act Compatible
הצטרף: 28 פבר' 06
הודעות: 538
מיקום: ברלין
הודעה פורסם: חמישי 26 ינו',12 15:15   
קצת לא קשור לשאלה שלך אבל אתה מכיר את זה שבכל ביקורת שקוראים על ציוד תמיד כתוב "תמורה מצויינת בשביל הכסף"? (אפילו עם שילמת 30 שקל והמכשיר עובד - עדין תמורה מצויינת)
הNTK הוא לא דוגמה כזאת - הוא יקר ולא נשמע יקר כמו שהוא עולה..
אם אתה נעול על מנורות תבדוק SE GEMiNI, יש גם הרבה אחרים שהם פחות מפורסמים מהNTK ועושים עבודה יותר טובה אבל לא עולה לי משהו כרגע...
idanaltman
Act Compatible
הצטרף: 28 פבר' 06
הודעות: 538
מיקום: ברלין
הודעה פורסם: חמישי 26 ינו',12 15:18   
אגב סאונד של מנורות אפשר גם לקבל מהפריאמפים ואם אתה כבר מחפש, אלה נשמעים מצויין והמחיר שלהם ממש זנות בשביל מה שאתה מקבל... GOLDMIKE
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: חמישי 26 ינו',12 20:06   
הפרה הנל של Maudio הוא סך הכל פרה שקוף דיי טוב שנותן תמורה למחיר.
יצא לי לשמוע עם מודיפיקציה שמוצעת בשבילו,שווה לבדוק.
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
nimrod_wagner
Expert
הצטרף: 29 דצמ' 04
הודעות: 725
מיקום: ק. ניר דוד
הודעה פורסם: שישי 27 ינו',12 00:45   
ציטוט:
קצת לא קשור לשאלה שלך אבל אתה מכיר את זה שבכל ביקורת שקוראים על ציוד תמיד כתוב "תמורה מצויינת בשביל הכסף"? (אפילו עם שילמת 30 שקל והמכשיר עובד - עדין תמורה מצויינת)
הNTK הוא לא דוגמה כזאת - הוא יקר ולא נשמע יקר כמו שהוא עולה..


קניתי לא מזמן שני מיקרופונים של MXL אצל קובי פרחי במצלול, וניסיתי גם מיקרופונים שלא קניתי בסוף (גם מיק' מנורות). לדעתי כדאי לך לבדוק, כי אלו מיקרופונים טובים שכן עולים (הרבה) פחות ממה שהם נשמעים.
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
קשר הדוק בין מיקרופון לפרה אמפ
הודעה פורסם: שישי 27 ינו',12 14:04   
יש קשר הדוק בין מיקרופון לפרה אמפ.
הקשר הזה הוא הבסיס ליצירת סאונד והוא לב ליבו של מקצוע ההקלטה. התוצאה תלויה בתכנון המיקרופון מחד וביכולותיו האלקטרוניות של הפרה אמפ מאידך.
יש להבדיל בין מיקרופונים דינמיים (דינמי וריבון) לבין קונדנסר משום שמאפייני שתי שיטות הפעולה מכתיבות הבדלים בהקשר ובקשר שבין מיקרופון לפרה אמפ שבא אחריו, מקבל ממנו אות או מזין אותו במתח ובזרם.

במיקרופון דינמי שאינו מכיל שנאי מוצא הממברנה מחוברת ישירות לפרה אמפ ומזינה אותו במתח. מיקרופונים אלו רגישים ביותר להתנהגות הפרה אמפ וישמעו שונה לחלוטין ע"פ השלב הבא בשרשרת. SM57 הוא הדוגמא הטובה ביותר לסוג זה של מיקרופונים ולבעלי הנסיון כבר ידוע בוודאות שמיקרופון זה ישמע אלוהי עם פרה אמפ אחד או כמו ג'וק מת על אחר.
זאת גם הסיבה שבחלק מפרה אמפים מתקדמים יש פונקציה המכונה "ריבון" להעלאת רגישות הכניסה, תוספת עוצמה נקיה ושינויים אחרים להכלת רגישויות המיקרופונים הספציפיים הללו.
מיקרופונים דינמיים בעלי שנאי מוצא רגישים פחות להתנהגות הפרה אמפ שאחריהם אולם אלו נמצאים כיום במשורה. הכנסת שנאי איכותי קטן אל גוף המיקרופון אינה משימה קלה והיא מייקרת את המוצר. ובסך הכל למי בכלל איכפת מסאונד טוב... העיקר מחיר נמוך.

מיקרופוני קונדנסר הינם מיקרופונים הדורשים מתח לעבודתם. פרה אמפ איכותי יספק מספיק מתח זמין כדי שהמיקרופון יהיה מסוגל 1) למשוך זרם כניסה כשתדרש עבודה 2) יהיה מסוגל להפעיל בצורה יעילה את מגבר הראש שנמצא בתוך המיקרופון - מייד אחרי הממברנה וביציאה. כל מי שעבד עם מיקרופוני קונדנסר יודע שהם יכולים להשמע גדולים מהחיים על פרה אמפ אחד וכמעט לא מכוונים על אחר. ככל שצריכת המשאבים של המיקרופון גדולה יותר כך פרה אמפ חלש "יחנוק" אותו והתוצאה תהיה סאונד קטן וברוב המקרים מאד מתכתי.

מכאן שיש חשיבות גדולה מאד לקשר הישיר בין מיקרופון לפרה אמפ שבא מייד אחריו בשרשרת ההקלטה. ההתאמה הנכונה תשנה מהקצה עד הקצה את איכות הצלילי המופק משרשרת ספציפית לטוב או לרע.
_________________
הפקה ומיקס
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון