Act Compatible
הצטרף: 28 פבר' 06
הודעות: 538
מיקום: ברלין
פורסם: חמישי 26 ינו',12 15:15
קצת לא קשור לשאלה שלך אבל אתה מכיר את זה שבכל ביקורת שקוראים על ציוד תמיד כתוב "תמורה מצויינת בשביל הכסף"? (אפילו עם שילמת 30 שקל והמכשיר עובד - עדין תמורה מצויינת)
הNTK הוא לא דוגמה כזאת - הוא יקר ולא נשמע יקר כמו שהוא עולה..
אם אתה נעול על מנורות תבדוק SE GEMiNI, יש גם הרבה אחרים שהם פחות מפורסמים מהNTK ועושים עבודה יותר טובה אבל לא עולה לי משהו כרגע...
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
פורסם: שישי 27 ינו',12 14:04
יש קשר הדוק בין מיקרופון לפרה אמפ.
הקשר הזה הוא הבסיס ליצירת סאונד והוא לב ליבו של מקצוע ההקלטה. התוצאה תלויה בתכנון המיקרופון מחד וביכולותיו האלקטרוניות של הפרה אמפ מאידך.
יש להבדיל בין מיקרופונים דינמיים (דינמי וריבון) לבין קונדנסר משום שמאפייני שתי שיטות הפעולה מכתיבות הבדלים בהקשר ובקשר שבין מיקרופון לפרה אמפ שבא אחריו, מקבל ממנו אות או מזין אותו במתח ובזרם.
במיקרופון דינמי שאינו מכיל שנאי מוצא הממברנה מחוברת ישירות לפרה אמפ ומזינה אותו במתח. מיקרופונים אלו רגישים ביותר להתנהגות הפרה אמפ וישמעו שונה לחלוטין ע"פ השלב הבא בשרשרת. SM57 הוא הדוגמא הטובה ביותר לסוג זה של מיקרופונים ולבעלי הנסיון כבר ידוע בוודאות שמיקרופון זה ישמע אלוהי עם פרה אמפ אחד או כמו ג'וק מת על אחר.
זאת גם הסיבה שבחלק מפרה אמפים מתקדמים יש פונקציה המכונה "ריבון" להעלאת רגישות הכניסה, תוספת עוצמה נקיה ושינויים אחרים להכלת רגישויות המיקרופונים הספציפיים הללו.
מיקרופונים דינמיים בעלי שנאי מוצא רגישים פחות להתנהגות הפרה אמפ שאחריהם אולם אלו נמצאים כיום במשורה. הכנסת שנאי איכותי קטן אל גוף המיקרופון אינה משימה קלה והיא מייקרת את המוצר. ובסך הכל למי בכלל איכפת מסאונד טוב... העיקר מחיר נמוך.
מיקרופוני קונדנסר הינם מיקרופונים הדורשים מתח לעבודתם. פרה אמפ איכותי יספק מספיק מתח זמין כדי שהמיקרופון יהיה מסוגל 1) למשוך זרם כניסה כשתדרש עבודה 2) יהיה מסוגל להפעיל בצורה יעילה את מגבר הראש שנמצא בתוך המיקרופון - מייד אחרי הממברנה וביציאה. כל מי שעבד עם מיקרופוני קונדנסר יודע שהם יכולים להשמע גדולים מהחיים על פרה אמפ אחד וכמעט לא מכוונים על אחר. ככל שצריכת המשאבים של המיקרופון גדולה יותר כך פרה אמפ חלש "יחנוק" אותו והתוצאה תהיה סאונד קטן וברוב המקרים מאד מתכתי.
מכאן שיש חשיבות גדולה מאד לקשר הישיר בין מיקרופון לפרה אמפ שבא מייד אחריו בשרשרת ההקלטה. ההתאמה הנכונה תשנה מהקצה עד הקצה את איכות הצלילי המופק משרשרת ספציפית לטוב או לרע.
_________________
הפקה ומיקס