תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 08:07
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
כיצד להגיע לסאונד של הופעה חיה שעדיין ישמע היי אנד במיקס?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  Assaf Katz  
הצטרף: 28 פבר' 09
הודעות: 115
מיקום: מושב שדמות דבורה
כיצד להגיע לסאונד של הופעה חיה שעדיין ישמע היי אנד במיקס?
הודעה פורסם: שישי 03 פבר',12 02:26   
הקלטתי הרכב רגאי ואני בשלב המיקסים, מחפש כרגע רעיונות או קצת מסיונכם כיצד לגרום למיקס להשמע גדול ושייתן תחושה של הופעה חיה ועדיין לשמור על חדות ומיקס בסגנון "היי אנד"?

אשמח גם לרפרנסים טובים למיקסים של הופעות רגאי..
אני יודע שלרוב ברגאי מחפשים שזה ישמע קצת יותר "מלוכלך" ו"עגול". אני בכוונה מכוון לסאונד יותר נקי.

תודה מראש על השיתוף בידע, כל מה שמצאתי בחיפוש לא דיבר ספציפית על זה ומה שהיה רלוונטי הוא מלפני כמעט עשור ואני בטוח שכמה דברים התחדשו מאז.

#biggrin
_________________
clean.
retrolabel
Act Compatible
הצטרף: 28 יול' 08
הודעות: 714
מיקום: יבנה
רפרנס
הודעה פורסם: שישי 03 פבר',12 02:47   
האלבום
bob marley - the legend

יש שם שירים שוקלטו בהופעה
_________________
אמיר.

www.retrolabel.co.il
idanaltman
Act Compatible
הצטרף: 28 פבר' 06
הודעות: 538
מיקום: ברלין
הודעה פורסם: שישי 03 פבר',12 03:45   
פתחת פה חתיכת נושא..
מהנסיון שלי - תנסה להקליט את כל הנגנים בלייב ולא אחד אחרי השני, יש מלא טכניקות של איך להכניס 4 חברה לחדר ולהקליט את כולם בלייב בלי הרבה SPIL, תנסה להקליט גיטרות עם DI ואחרי זה לעשות , REAMPING
או אם יש לך אפשרות תוציא מגברי גיטרות מהחדר ותן לכל הנגנים לנגן על מיקס אוזניות.
עוד טיפ שאני יכול לתת זה להקליט את הלהקה עם מיקרופון חדר בזמן שכולם מנגנים לייב באולפן ואז להשתמש בטרק הזה בזמן המיקס (כדי לזכור איך זה אמור להשמע בלייב)
קיצר לוקח די הרבה זמן במצב כזה עד שמתחילים להקליט (כי צריך לדאוג שכולם מסתדרים עם המיקס אוזניות ושאין ספיל מוגזם מהמיקרופונים של הגיטרות לתופים ולהפך וכך מהאוזניות של כולם לכל המיקרופונים) אבל ברגע שאתה מתרגל לעבוד ככה אתה לא תחזור ללהקליט להקות אחד אחרי השני... (בהנחה שאתה עובד עם להקה שמנגנת טוב ביחד..)
  Assaf Katz  
הצטרף: 28 פבר' 09
הודעות: 115
מיקום: מושב שדמות דבורה
הודעה פורסם: שישי 03 פבר',12 05:39   
אני אתקן כי כנראה לא הובנתי נכון,
הלהקה הוקלטה בזמן הופעה חיה ואני עכשיו נמצא בשלב המיקסים.
כרגע לא נראה שיהיו השלמות באולפן.
אני מחפש לתת Feel של הופעה חיה ועדיין לשמור על מיקס נקי.
_________________
clean.
גיא ב
הצטרף: 22 אפר' 08
הודעות: 95
מיקום: אשקלון
הודעה פורסם: שישי 03 פבר',12 06:42   
feel זה יהיה קצת קשה לשחזר אבל מעבר למיקס ניראה לי שריוורבים נכונים יעזרו לסאונד #smile (גם ריוורב על כל המיקס הסופי -שים 3% מEWQL space יוצא סוכר)
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 03 פבר',12 08:03   
אם ההקלטה הייתה חייה אז כבר הנצחת הרבה מהתחושה, תרצה או לא. אפשר שגם ניקית, הדקת כלי הקשה ודליפות, אך השארת את אלה שמעניקים רמזים לנפח הופעה.
אם הקלטת בנפרד את האווירה, אתה משלב אותה למיקס במקומות נכונים ובמינון זהיר. אם ההקלטה סטרילית מדי (סיכוי קלוש להשוואה לאולפן, גם אם היא נקייה) או שחסרה בהירות האופיינית להקלטת איכות אולפנית (גם בגלל מיקס מסונן ומנוקה), זו ניתנת להכנסה, ביחוד על השירה כדי ליצור מובנות ומיקומיות ברורה יותר ותעניק את ה"הי-אנד" שאתה מחפש.
אם יש תפקידים שזכו להחזרים הפוגעים במובנות או לא יציבים דינמית, יש להדק/לגייט/לקצר אותם. תוכל למדוד לעצמך כמה אווירה קיימת אם הזמר או תפקיד מסוים היה בסולו לכמה שניות (או דיבר לקהל) ולמצות משם את התזמון המרחבי שהיה. באותה לשון, תדר סופר-נמוך שהסתובב באולם דורש סינון בריא.
אם אתה בכוונה רוצה שזה יישמע הופעה (מתאים גם למשהו שהוקלט באולפן) לרשותך שלל אמצעי המחשה, כמו מעט החזרות, פרה-דיליי על ריוורב, רברס-דיליי עדין שיעשה פלאים בתחושה ואווירת קהל ו/או דיבור לקהל מעוצבת כנ"ל.
במקרה כזה דוגמה הייתה עוזרת.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
מיקס הופעה בהופעה תחילה
הודעה פורסם: שישי 03 פבר',12 13:04   
סיפור שאיני יודע אם יתאים לצורת העבודה שלך או לעבודה עם עכבר ומחשב אך באלבום ההופעה האחרון שבישלתי, וגם עשיתי לו סאונד בהופעה עצמה וגם הפקתי..., פרשתי את הערוצים על הקונסולה בדיוק באותה הצורה כמו בהופעה פתחתי ווליום של הופעה ברמקולים, עמדתי ופשוט הרצתי את הההקלטה תוך כדי בישול כמיקס הופעה. כדי לשמור על התחושה המקורית ומבלי להסחף לטכניקות אולפן מורכבות פתחתי ריוורבים דומים לאלו בהם אני משתמש בהופעה וביצעתי מהלכים דומים על הפיידרים. אפילו סאונד צ'ק של כשעה איפשרתי לעצמי... כל המיקס לקח 7.5 שעות, האומן נשבה בקסם, הנגנים שמעו בפעם הראשונה איך נשמעת ההופעה מנקודת המבט של הקהל וחברת התקליטים היתה מאד מרוצה מהתקציב... ידידי האודיופילים מספרים לי כי הם משתמשים בו כרפרנס לבדיקת מערכות שלהם (אצלם המטרה היא להעביר את תחושת המציאות לחדר ההאזנה) כך שכנראה האיכות אינה רעה.
_________________
הפקה ומיקס
mastersound
הצטרף: 28 נוב' 11
הודעות: 72
מיקום: ארץ הקודש
הודעה פורסם: שישי 03 פבר',12 14:13   
מנסיוני הסאונד צריך להישמע הי אנד עוד בשלב ההקלטה.
אחרת העבודה בשלב המיקס הרבה יותר קשה.
_________________
Mixing&mastering in the highest quality
http://www.facebook.com/soundmastering
idanaltman
Act Compatible
הצטרף: 28 פבר' 06
הודעות: 538
מיקום: ברלין
הודעה פורסם: שישי 03 פבר',12 14:15   
תשתמש הרבה בGATE אבל תשחק עם הRANGE ככה שעדין ישמעו טיפה מהכלים האחרים הכל מיקרופון במקום להנחית אותם לגמרי...
  Assaf Katz  
הצטרף: 28 פבר' 09
הודעות: 115
מיקום: מושב שדמות דבורה
הודעה פורסם: שלישי 07 פבר',12 04:22   
אשמח לעוד תגובות וטיפים #smile
יואב, הלוואי והייתה לי את האפשרות לעבוד כך אך לצערי אני עובד לגמרי בתוך הקופסא.
ראובן, כשאתה מבקש דוגמא אתה מתכוון לחלק מהמיקס עד כה?
_________________
clean.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון