תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 12:30
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
תאוריה, מוזיקה קלאסית וכלי מיתר
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה
  mayan_d11  
הצטרף: 20 אפר' 07
הודעות: 76
מיקום: המרכז
תאוריה, מוזיקה קלאסית וכלי מיתר
הודעה פורסם: חמישי 16 פבר',12 18:17   
יצא לי להיות השבוע בקונצרט שכלל כ
מובן כלי מיתר. )צלו, ויולה וכינור(

שמתי לב שהיו פעמים בהם הצלו ניגן אותו תפקיד כמו הויולה.
האם שאני מתייחס ברמה התאורתית לכלי מיתר, האם הם נחשבים כל כלי בתור קול בהרמוניה המסורתית?

במידה וכן זה יוצר אוקטבות מקבילות. איך זה יתכן?

אשמח להסבר ולהבהרה של העניין.
arbelvai
הצטרף: 12 נוב' 10
הודעות: 377
מיקום: השרון
הודעה פורסם: חמישי 16 פבר',12 19:22   
אם תגלה איזו יצירה זו , נוכל להציץ בפרטיטורה ונפתור לך את התעלומה
_________________
מורה לגיטרה בתל אביב ועמק חפר
http://www.facebook.com/arbelguitar
--
Gardner
הצטרף: 21 נוב' 09
הודעות: 220
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 16 פבר',12 19:37   
אכן כדאי שתאמר באיזו יצירה וגם רצוי שתגיד באיזה חלק של היצירה.
וחוץ מזה... אני מבטיח לך שעל כל "חוק" בהרמוניה מסורתית שאתה מכיר, אני אמצא לך לפחות 10 דוגמאות של שבירתם אצל יוהאן סבסטיאן באך בכבודו ובעצמו.
החוקים משמשים בסיס אדיר למוסיקה. כמובן שניתן לעבור עליהם. לרוב גם נמצא הסבר מוסיקלי הגיוני ומספק למדוע החוק נשבר ובכל זאת המוסיקה נשמעת היטב.
  mayan_d11  
הצטרף: 20 אפר' 07
הודעות: 76
מיקום: המרכז
הודעה פורסם: חמישי 16 פבר',12 20:22   
פחות חשוב לי ספציפית על היצירה עצמה אלא בכללי.
אני רוצה להבין את הבסיס של כתיבה לכלי מיתר.

הרי הכלים עצמם מחולקים למנעד מסויים של קולות.
לדוגמא יש לי 3 כלים, צלו וילה וכינור.

האם אני מתייחס לשלושת הכלים כמו ל3 קולות שונים כמו בהרמוניה מסורתית ואז מסתכל על זה כאילו אני פשוט מהרמן? או האם יש מהלך כלשהו של קונטרפונט בין הכלים?
האם מותר לי ששלושת הכלים ינגנו אותו דבר רק במנעדים השונים? (אסור נכון?)
Gardner
הצטרף: 21 נוב' 09
הודעות: 220
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 16 פבר',12 20:44   
1. בדרך כלל כתיבה של יצירות קאמריות למיתרים נפוצה יותר בארבעה קולות (2 כינורות, ויולה וצ'לו).

2. אין סטירה בין הרמוניה וקונטרפונקט

3. מותר הכל. אין חוקים במוסיקה

אתה מסתכל על דברים בתצורה תבניתית מדי... הרמוניה מסורתית, קונטרפונקט, תיזמור, קומפוזיציה וכו.... כל אלו כלים הנלמדים בכדי לעזור לך ליצור, לבצע ולהבין מוסיקה. כמובן שבשביל ללמוד בסיס אתה צריך להעזר בחוקים בכ'די שלא תלך לאיבוד. אתה צריך מסגרת.
תפריד בין השניים....
יש חוקים, כלים, שיטות ומתודות למוסיקה
ויש מוסיקה
  mayan_d11  
הצטרף: 20 אפר' 07
הודעות: 76
מיקום: המרכז
הודעה פורסם: חמישי 16 פבר',12 21:27   
כן.. זה ברור לי שאין חוקים במוזיקה.

אך לדוגמא אני רוצה עכשיו לכתוב את שתי התיבות הראשונות של "יונתן הקטן" למיתרים.
האם יש משהו בסיסי שאני צריך ללכת על פיו?

בנוסף לזאת, באמת שמתי לב שלרוב זה שתי כינורות.. למה זה?
Gardner
הצטרף: 21 נוב' 09
הודעות: 220
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 16 פבר',12 21:33   
אני רואה שזה הולך להיות עוד מסע מפרך של שאלות ותשובות....

חשבת ללכת ללמוד?
mandela
תומך
הצטרף: 16 יונ' 01
הודעות: 1511
מיקום: מגדים
הודעה פורסם: חמישי 16 פבר',12 22:51   
ציטוט:
מותר הכל. אין חוקים במוסיקה


זה שמותר הכל לא אומר שאין חוקים. יש חוקים של אסתטיקה, שיכולים להיות תלויים בז'אנר, תקופה, וכו'. אם תעבור על החוקים לא תעצור אותך משטרת המוזיקה, אבל זה יתבטא בתוצאה.

גם בבישול מותר הכל, זה לא אומר שאתה תלך ותגיש לאורחים שלך מילקשייק עם אורז ורוטב חרדל, רק כי זה מותר.
Gardner
הצטרף: 21 נוב' 09
הודעות: 220
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 16 פבר',12 22:54   
כן....
זה בערך מה שאמרתי אחר כך...
  mayan_d11  
הצטרף: 20 אפר' 07
הודעות: 76
מיקום: המרכז
הודעה פורסם: חמישי 16 פבר',12 23:16   
מה מסע ארוך של שאלות?!
אני שואל בשביל מן הסתם אני מתעניין בזה ורוצה להעמיק בזה.

אם יש בעיה לענות בצורה כללית אז אין צורך.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון