תומך
הצטרף: 06 אוק' 04
הודעות: 2944
מיקום: אלפי מנשה
פורסם: ראשון 26 פבר',12 14:45
לא חייב.
תלוי מה התפקיד.
נאמר אם מדובר במצילות שנמצאות ממש בתחום העליון, אז כן.
שאר התפקידים תעשה ניסוי וטעיה באופן הבא:
האזן לערוצים הנמוכים - Bass Drum, Bass Line, Sub Synth
נגן את שלושתם יחדיו (בהנחה ויש שלושה) ועשה ביניהם מיקס
שמתיישב טוב.
לאחר מכן עבור ערוץ ערוץ יחד איתם כששלושתם מנגנים,
ונסה לחוש (האוזן פחות רגישה לתדרים הנמוכים) נסה לחוש עם החזה
ועם הגוף וגם עם האוזן, האם משהו אבד?
האם התפקיד המטופל כרגע ממסך משהו מהתערובת שיצרת?
במידה וכן, סנן אותו.
גם לא חייב Low Cut אגרסיבי.
אפשר גם Low Shelve (מדף) שיוריד את הנמוכים בעוצמה מסויימת
וכך הם פחות יפריעו.
_________________
א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
פורסם: ראשון 26 פבר',12 16:44
בדרך כלל למיקס מודרני ונקי , מתחת לאזור ה- 100HZ אתה לא רוצה שום דבר , חוץ מבס וקיק, שגם ככה רבים אחד עם השני על מקום,
יש לא מעט כלים שאני אחתוך גם למעלה מ - 100HZ ,
גם בעניין הזה אין חוקים , פשוט צריך להקשיב ולראות מה צריך ברגע נתון ,
אני עשוי לחתוך ערוץ מסויים ב - 100HZ ולפעמים עשוי להגיע גם עד 500HZ אם זה מה שישרת לי את המיקס.
באמצע ובמיוחד למעלה יש הרבה מקום , אבל למטה מאוד מאוד צפוף,
בסופו של דבר המטרה היא לחתוך תדרים שלא ממש נשמעים בתוך המיקס אבל מאוד מכסים על מה שבאמת חשוב.
חשוב לשים לב גם לא לחתוך יותר מידי כי אז מאבדים את הבריאות של הצליל , הכל ישמע רזה , הערוצים לא מתחברים היטב אחד לשני ואין פאנצ'.