תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 09:03
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
בעית הבדלי שמיעה, דעתכם בבקשה.
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (140) › תצורת הדפסה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בריאות
  didain  
הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
בעית הבדלי שמיעה, דעתכם בבקשה.
הודעה פורסם: שלישי 13 מרץ,12 17:46   
שלום לחברי הפורום,

אפתח ואומר שלצערי הרב, אני לא שמרתי על אוזניי במשך חיי. נהפוך הוא, ממש התעללתי בהן.
חזרות, אוזניות, באוטו, בחדר, באולפן.. הכל בווליום שגורם נזק. המודעות פשוט לא הייתה קיימת רוב השנים , ומה שנקרא אכלתי אותה.

כיום קיים אצלי הבדל ניכר בשמיעה בין אוזן שמאל ששומעת עד 15 קילוהרץ,
לבין אוזן ימין שמפסיקה לשמוע ב12. וזאת מבלי להתייחס לגרף הווליום בין שתי האוזניים, שלאורך רוב הספקטרום (החל מ 2 קילוהרץ ומעלה) נוטה לטובת האוזן השמאלית ב 20 עד 40 db, ההבדל גדול יותר ככל שמטפסים במעלה התדירויות.

בהתאם לזאת, כל צליל שהוא, יישמע כמובן באוזן הימנית חלש משמעותית מהשמאלית,
ומן הסתם עקב המחסור בתדרים הגבוהים, עמום והרבה פחות מפורט.

ולסיום סיומת, אי נוחות (מן תחושת דגדוג ומלאות) באוזן שנפגעה אל מול כל רעש שמכיל תדירויות אמצע גבוה ומעלה (מוזיקה! כבר לא כל כך כיף...), והתעייפות האוזן במהירות כך שנסתמת לאחר זמו קצר של האזנה, כל אלה גם אם הווליום הוא נמוך.

בקיצור, עסק ביש למי שכל חייו ידע ורצה לעשות דבר אחד- מוזיקה, אך על טעויות משלמים.


מאז שאני מודע לנזק שנגרם (משהו כמו שנה) עברתי כמה וכמה רופאי ומומחי אאג, להם
הסברתי שמדובר כאן באהבה הכי גדולה, בקריירה ובפרנסה, אך לכולם הייתה אותה התשובה, שאין מה לעשות עם זה, וצריך לשמור על מה שנשאר.

כיום אני מתרכז בלשמור על הקיים וממשיך לעשות את מה שאני עושה (בהרבה פחות הנאה וכיף) , ואני יודע שזה לא פורום בריאות הנפש פה, אבל הסיפור הזה הביא איתו גם הרבה דכאון, כשאני כבר לא בטוח ביכולות שלי , נכנס לסרטים בלי סוף, עורך לעצמי בדיקת השוואה בין האוזניים באובססביות, ומפחד פחד מוות מהדרדרות נוספת.


האם לדעתכם אני צריך לוותר ולעזוב את התחום?
האם ידוע למישהו על מיקרים דומים שמהם אני יכול לשאוב מסקנות/עידוד/כל מידע רלוונטי?

תודה רבה לכולם.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 13 מרץ,12 18:50   
בטהובן. חפש ערך.
צא מהאובססיביות. לפי הנתונים אתה מסוגל ליהנות ממוסיקה כמו כל בן אדם רגיל. לכל אבר בגוף יש בלאי והגוף יודע לסגל ולהסתגל.
מכיר לפחות שני טכנאים שעובדים עם כמעט אוזן אחת. ועובדים.
מכיר את עצמי, אחר מה שקרה לפני לפני כשנה: בחדר חזרות, עובד החדר חסר האחריות פתח פיידרים כדי לאתר מי המיקרופון, וזאת כדי לבסוף לפתוח את הנכון בעוצמה שיצרה פידבק במוניטור ממש מולי ובסמוך לאוזן שמאל. על המקום נוצר לי איטום וחששתי לגרוע מכל. הייתי בטוח שמדובר בחור בעור התוף, ולאחר כמה ימים הלכתי לרופא שבדק ואמר שאין כל ממצא, שלח אותי לבדיקת שמיעה (לא הלכתי, הייתי בעבר והספיק לי). זה הציק מאוד, כאילו שמו ל מחסום, ומקשה על כיוניות.
פתחתי בודק שמיעה מהאינטרנט ונכנסתי לאובססיה, כל יום בודק - בזהירות, עד שהבנתי שהאובססייה הזו גם חודרת למוח וחדלתי. שמתי צמר גפן באוזן שמאל להרגיע אותה מפעילות לכמה זמן. לאחר שבועיים האטימות נחלשה, עדיין ירידה בגבוהים. לאחר חודש ומשהו האוזן חזרה לתפקד, הפעם עם רגישות חדה יותר בגבוהים מאוזן ימין. תופעה.
אל תתיאש, וגם אל תיכנס לסרטים. תן לאוזניים מנוחה מתי שאפשר, כמו כל איבר בגוף שדורש רפואה ומנוחה, ואם הסביבה רוחשת כל הזמן, רפד עם צמר גפן מדי פעם. לא אשקר שנזק מצטבר פוגע, ממש כמו שכף היד שעל העכבר חוטפת נזקים ודלקות, אך הגוף, ומזון נכון, רוגע והבנה יכולים לעשות פלאים.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
  didain  
הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
ראובן תודה רבה לך
הודעה פורסם: שלישי 13 מרץ,12 23:02   
אשתדל לשאוב עידוד מדבריך ומנסיונך,

רק מה, אצלי המצב לא משתנה כבר מעל לשנה.
אני אומנם נמצא יום יום בסביבה די רועשת (חדר חזרות ואולפן הקלטות),
אבל בהתאם למצבי אני:

1. מצוייד במיגון כבד ויקר (המצב היחיד שבו אזניי חשופות למוזיקה או לרעש ללא הגנה הוא כשאני יושב לבצע מיקס, ואז מהר מאוד האוזן הבעייתית מתעייפת ונסתמת ויוצא שאני יוצא להפסקות יותר ממה שאני עובד)

2. מקפיד לקחת לפחות יום אחד בשבוע מנוחה מוחלטת לאזניים, וכמה ימי מנוחה כאלה ברצף (לפעמים אפילו שבוע) אחת לחודש וחצי-חודשיים.

3.מסתובב באופן תדיר עם צמר גפן באוזן הפגועה, גם כשאינני בסביבה מאוד רועשת, על מנת לתת לה מנוחה וזמן איכות עם הדממה, שתתפנק.

למרות שאלו הם מנהגי כבר זמן רב, השיפור המיוחל לא מגיע. התדרים הגבוהים באוזן ימין ישנים חזק, ואי הנוחות למשמע כמעט כל סוג רעש לרבות מוזיקה קיים גם קיים.

אבל מה שכן,
דיברת על ההיבט הפסיכולוגי של הבעיה ועל כך שהתנהגות אובססיבית והתעסקות בה מעכבים את פתרונה, וזה מאוד נכון.

אני מנסה (בינתיים ללא הצלחה) ללמד את עצמי לשחרר ולצאת מהחרדות, להפסיק לערוך בחינות והשוואות כל יום- כמה פעמים ביום, בבוקר "על נקי" , אחרי העבודה וכו', להפסיק לרשרש לעצמי באזניים כל 10 דקות ולשאול את כל מי שאני מכיר (וגם את אלה שלא) "בוא בוא רגע, אתה מצליח לשמוע את זה"? "ואת זה?"
אני יודע שזה גרוע ועובד על עצמי בכדי לשנות את זה , ולנסות לחזור ולהנות ממוזיקה בפשטות, כמו שתמיד היה.

שוב תודה ראובן יקר על ההבנה ועל העצות הטובות :thumbsup:

נ.ב-
אני יכול להעלות בזכרוני כמה פידבקים כאלה "כועסים" שבגללם האוזניים שלי (ושל עוד כמה אנשים) ממורמרות עלי עד היום, אני רק מקווה שזה לא הייתי אני שם באותו היום :faint:
doctor99
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 28 מרץ 06
הודעות: 228
מיקום: udim
אצלי האוזניים נסתמות כל שבוע
הודעה פורסם: רביעי 14 מרץ,12 07:39   
בגלל תעלה קצרה
כל שבוע אני אצל הרופא כדי לנקות אותם ותמיד זה אחרי ג'ם של יום חמישי
אבל לוותר על מוזיקה ?
גם אם אוזן 1 הייתי ממשיך לנגן (שומע במונו #faint #faint #faint ).....

יום טוב
_________________
דוקטור למחשבים - מעבדה ניידת
www.0544355275.com
המוזיקה שלי באינטרנט
http://www.telesky.co.il/userinfo.php?id=34
Dror_Shi
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3171
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: רביעי 14 מרץ,12 11:53   
קודם כל, אני מבין מזדהה נורא.

באופן טבעי אין איזון מדויק בין האוזניים. אנחנו לא רובוטים. דבר שני, רוב אנשים המקצוע שבתחום שנים סובלים מבעיות אוזניים, חמורות יותר וחמורות פחות (כולל גיטריסט מפורסם ששומע באוזן אחת מרווח טרצה מאוזן אחרת) - ההבדל הוא, מי שנותן למודעות לפריע לו, ומי שפשוט משחרר או מדחיק.

יש את שלב הגילוי וההתמודדות הנפשית, הוא קשה ומדכא. אני פשוט שיחררתי מזה, מנסה לעבוד חכם, משתדל לא להתקרב למוניטורים כשעוזר טכנאי נוגע במיקסר. אוזניות בשימוש מינימלי ביותר.

לפעמים אני "מתפנק" או "מתחרע" - וזה לנפש. הולך להופעה בלי אטמים, מנגן חזק או סתם שומע בווליום. במקומות בילוי כמעט ואין מה לעשות.

ג'ף בק חצי חרש, אז מה הוא יפסיק לנגן? מטאליקה צריכים מערכת PA שלמה על הבמה כדי לשמוע משהו..נו, זה המקצוע, לעבוד חכם זה משהו שגם צריך ללמוד, לפעמים בדרך הקשה.

תעשה לעצמך טובה ושחרר מזה. תנהג בזהירות אבל אל תחפור ותתחפר בזה.
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
  didain  
הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
חברה, תודה.
הודעה פורסם: ראשון 18 מרץ,12 23:09   
מודה לכם על התשובות :blowkiss:
Assaf Katz
הצטרף: 28 פבר' 09
הודעות: 115
מיקום: מושב שדמות דבורה
הודעה פורסם: שני 19 מרץ,12 01:53   
אחד האנשים בעלי השמיעה הכי טובה שאני מכיר ויכולת אבחנה וניתוח מעולים חרש באוזן אחת מאז יום כיפור..
לטענתו המוכחת לומדים לעבוד עם הכל.
_________________
clean.
  didain  
הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
אסף תודה
הודעה פורסם: שלישי 27 מרץ,12 17:35   
בוא נגיד שעם ההבדלים בין האוזניים אפשר לחיות, לסגל דרכי עבודה בהתאם למצב הנתון,
ולשמור מהידרדרות נוספת.

אבל , קיימת אי הסבילות לכל סוג רעש באזור התדרים האמצע-גבוה ומעלה באוזן ימין (אצלי לא מתבטא בכאב אלא בתחושת דגדוג כמו של נוצה בפנים האוזן,וכמו כן תחושת לחץ ודחיסות, בלתי נסבל) שהגיעה ביחד עם נזק השמיעה באוזן ימין, ובנוסף סתימתה של האוזן לתדרים אלו לאחר זמן עבודה קצר, כך שהכול נשמע דרכה כאילו הופעל LPF בערך מאזור ה 5-6k וימינה.
בנוסף טינטונים וכאבים (דווקא הם לא היסטריים, אבל בכל זאת , הגוף מאותת)

כל אלו הם שמקשים על עיסוקי בתחום (הגברות הקלטות והכי משמעותי וכואב- מיקסים)
וגורמים לי לאט לאט לחשוב על הסבה (בצער רב), זה נעשה לא רציני לדחות סשנים כל יומיים, לאחר דד ליינים של פרוייקטים, ובעיקר להתעסק כל היום בבעיה שלי ולא ליהנות לרגע מהדרך ומהמוזיקה- המוזיקה עושה לי עצבים וחוסר שקט במקום את ההפך.

על הרפואה אין בכלל מה לדבר, אין להם תשובה בשבילי. ים של בדיקות ו "הכל תקין, אתה צריך לשמור על האוזניים". אבל מה עם תחושת החוסר נוחות דוקטור? תחלוף מתישהו? אתה מבין שזו הקריירה שלי... "פרצוף אטום וחזרה על המנטרה"

יש לי פגישה עם מומחה אאג בעל שם בקרוב ובדיקות נוספות, שלאחריהן אצטרך להחליט.

אני מפחד מגזרה כואבת, אך עם זאת יודע שאני האשם הבלעדי במצבי והייתי רוצה להעביר מסר לכל החבר'ה שלא הכי בקיאים בנושא או לא הכי מתייחסים אליו (תסמונת ה- רק בהפסקת החשמל,לומדים להעריך אותו) שעדיין לא נכנסו לסרטים של בעיות שמיעה והלוואי שגם לא ייכנסו-

שימו אטמים במקומות רועשים (כן גם בהופעות שלכם או של אחרים, יש אטמים מיוחדים לכך שלא פוגעים באיכות הצליל), הפחיתו/ ותרו על שימוש באוזניות (!), הגדילו הפסקות לאוזניים במהלך עבודה או כל חשיפה לרעש, כנסו לגוגל וחפשו טבלת זמני חשיפה מותרים לעוצמות רעש, נסו להשיג מד עוצמה ותתחילו להכיר את העוצמות בהן אתם חיים.
חלקכם יופתע לגלות לדוגמא ש105 dB- עוצמה שחשיפה אליה מעבר לשעה רצופה מייצרת נזק, היא ממש לא עוצמה חריגה בחיי היום יום המודרניים, בטח לאנשים במקצוע ובתחום המוזיקה.

גיטריסטים- לא מעטים הקולגות שלכם שהספיקו להתחרש חלקית באוזן הקרובה למגבר-
תורידו ווליום, השתמשו במיגון.

מתופפים- מכת תוף סנר בריאה עשויה להגיע ל 120 dB(!) מה שאומר, גם אטמים שמנחיתים 30 dB (המון) לא יוציאו אתכם לגמרי מהטווח המסוכן לאורך זמן.
עזבו התחרשות, גם טיניטוס, אי סבילות לרעש וכו' הם לא מה שתבקשו ליום הולדת.

בחדר חזרות- הימצאות בתוך חדר חזרות ללא מיגון היא חוסר אחריות גם בעבור עובר אורח
שקפץ להגיד שלום (אף פעם לא ניתן לצפות מאיזה כיוון יגיע הפידבק, והוא יגיע) ובטח בעבור הנגנים להם בילוי של חזרה שבועית ממוצעת כ- 3 שעות ללא מיגון פירושו נזק שמיעתי שייתן את אותותיו עם הזמן.

שוב- האזנה דרך אוזניות, במיוחד כאלה שיושבות בתוך התעלה (גם לא בווליומים היסטריים) היא מדרון חלקלק לנזק שמיעתי- להימנע ככל האפשר.

דווקא בגלל האהבה הגדולה למוזיקה, שמרו על האוזניים ותורידו את הווליום, אחרת סיפור האהבה הזה עשוי להפוך לאהבה נכזבת.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 27 מרץ,12 17:46   
לגזור ולתלות #thumbsup
ראה בנוסף:
info act טליה מרק
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
  didain  
הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
תודה רבה :)
הודעה פורסם: שלישי 27 מרץ,12 17:52   
בהחלט אבדוק את העניין
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בריאות

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון