תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 10:30
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
עריכת תופים עם היהאט פתוח
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  didain  
הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
עריכת תופים עם היהאט פתוח
הודעה פורסם: ראשון 08 אפר',12 18:56   
שלום,
אשמח לעזרה בנושא עריכת תופים.
אני עובד עם קיובייס 6 ארטיסט, וברצוני לבצע "הושבה" לתפקיד תופים שהקלטתי (תופים חיים).
אופי התפקיד הוא אגרסיבי, סטייל בלאק סאבאת, הי האט רבעים דומיננטי -רוב הזמן חצי פתוח.
הבעיה שלי היא כשכאשר אני מבצע את הקוונטייז (כמובן לאחר לאחר כיוון הטרשהולד בכל ערוץ חיתוכים, ביצוע, וקרוסים), אני מקבל תפקיד שאמנם יושב מעולה, אבל ההיהאט נשמע מסורס, מאבד את הססטיין הטבעי שלו ומסגיר בקלות את ביצוע פעולת העריכה.

יש לציין שהנגן הוא בחור חיובי, אך מתופף מקצועי...אולי יום אחד.

ישנה דרך לבצע קוונטיז על תפקיד כזה מבלי לפגום במעטפת המקורית של ההי האט, בכדי שהעניין ירגיש טבעי?

תודה רבה
retrolabel
Act Compatible
הצטרף: 28 יול' 08
הודעות: 714
מיקום: יבנה
הודעה פורסם: ראשון 08 אפר',12 19:22   
תנסה בערוץ של ההיאהאט לא לעשות קרוסים, אלא טיים-סטרצ'ים ..
אולי זה יפגום בסאונד מעט אבל יישמע יותר טבעי מקרוס
_________________
אמיר.

www.retrolabel.co.il
eyalamir
Expert
הצטרף: 09 אפר' 04
הודעות: 826
מיקום: ניו יורק
הודעה פורסם: ראשון 08 אפר',12 19:42   
רטרו, מה שאתה מציע לא רצוי - כשאתה עורך תופים אתה חייב לערוך את כל התופים באותה צורה, כדי להימנע מבעיות פאזה, במיוחד עם משהו כמו הייהט שמופיע בכל הערוצים האפשריים (לפחות באוברהדס ובסנייר, אם לא באחרים).

בעיקרון הדבר היחיד שאפשרי הוא לשחק עם התזמון והאורך של הקרוס, אפילו ידנית בכל מכה או איזור כדי למצוא מה שעובד. אם התפקיד מנוגן ממש רע לפעמים אפילו אין ברירה וצריך לגזור פראזות זהות ממקום אחר שנוגן טוב יותר ולהחליף.

אם שום דבר לא עובד, אפשר גם להשתמש בטיים סטרץ' (אך ורק על כל התופים כגרופ), אם כי זה פיתרון פחות טוב (קצת פוגע בסאונד) - תוודא שבהגדרות של קיובייס הסטרץ' מוגדר לאחד האלגוריתמים המורכבים יותר (poly complex, poly musical וכו'), כי בברירת המחדל הוא משום מה על האלגוריתם ה'מהיר'.
_________________
קליפים מגניבים שעשיתי ביוטיוב:
http://www.youtube.com/user/EyalAmirMusic
  didain  
הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
תודה
הודעה פורסם: ראשון 08 אפר',12 20:02   
ניסיתי לשחק עם הערוץ של ההיהאט לבדו, מה שלא עשה כל כך טוב בגלל הזליגות שלו לשאר הכלים ובעיות פאזה שנוצרו עקב כך.

אייל, כנראה שלשכפל פארטים באמת תהיה הברירה היחידה למרות שזה מבאס
ומאוד רציתי להימנע.

מוזר שלא חשבתי על זה במהלך ההקלטה אבל עכשיו למדתי שתפקיד שמתבסס על
היהאט פתוח +מתופף שלא יושב = בעיה רצינית.

שוב תודה לכם :)
retrolabel
Act Compatible
הצטרף: 28 יול' 08
הודעות: 714
מיקום: יבנה
הודעה פורסם: ראשון 08 אפר',12 20:13   
האמת שאת הקטע עם הטייםסטרצ' לא ניסיתי על היהאט.. וכשאני חושב על זה.. כן זה בעייתי צריך לעשות לכל הערוצים וזה לא מומלץ.

כשעשיתי את זה זה היה על ערוץ של גיטרה אקוסטית שלא ישבה ולפעמים לא היה מקום לקרוסים.

שמע לפעמים גם צריך להודות במצב.. זה המתופף ואנחנו לא קוסמים.
כשאין ברירה מגיעים לפשרות כואבות.. אם זה בסאונד בגרוב או פשוט בהקלטה נוספת ואפשר להרחיק לכת ולבקש שיגיע מתופף מקצועי יותר (אם זו הקלטה חשובה)

או שיקליט במערכת אלקטרונית, תעשה קוונטייז בסוף למידי וזהו..
_________________
אמיר.

www.retrolabel.co.il
orengliki
תומך
הצטרף: 06 ינו' 11
הודעות: 427
מיקום: פתח תקווה
הודעה פורסם: ראשון 08 אפר',12 22:54   
לפעמים, לצערנו או לצערי לפחות, אני נאלץ להיפטר מהערוץ עצמו ולקחת מה- OH...

האמת, שרוב הפעמים לי זה מסדר משהו בסאונד. נשמע טבעי יותר.

תנסה! תשתיק את ה-HH ותקשיב איך נשמע רק BD SNR ו- OH...

מקווה שעזרתי... #smile
  didain  
הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
אורן תודה
הודעה פורסם: שני 09 אפר',12 18:40   
במקרה שאוותר על ערוץ ה HH הוא יישמע פחות כואב ולפנים, אך הבעיה לא תיעלם, היא רק תעבור לערוצי הOH (נניח שאגייט הכל חוץ מהם) .
לאחר שאבצע קוונטיז, הHH שיישמע מערוצי הOH עדיין ירגיש קטוע, ערוך ולא טבעי.

ניקח מקרה פשוט להדגמת הבעיה- הוקלט תפקיד היהאט פתוח (לרווחה) לבדו, ברבעים על 110 bpm, יש בריחות קצב ואין מה לעשות עם זה.

מכיוון שהיהאט פתוח מייצר צליל מאוד ססטייני , פעולת הקוונטיז בחלק גדול מהפעמים פשוט תיקטע/תהרוג אותו בברוטליות עוד לפני שדעך לגמרי הססטיין , מה שמייצר תחושה לא טבעית.

שאלתי היא מהי הדרך הכי קרובה (אם יש) לפתרון הבעיה הזו? (חוץ מלהקליט מחדש/להשתמש במידי/לשכפל קטעים שכן נוגנו טוב)

שוב תודה
eyalamir
Expert
הצטרף: 09 אפר' 04
הודעות: 826
מיקום: ניו יורק
הודעה פורסם: שני 09 אפר',12 18:56   
הדרך היחידה היא כמו שנכתב - לעשות קרוסים (ובמקרי חירום - טיים סטרץ') באופן ידני ולפעמים גם לעבור מכה מכה, או להחליף מכות לא רצויות עד שכל ססטיין נשמע טוב וטבעי והתפקיד יושב וזורם.

אין פתרונות קסם אחרים ולכל פתרון יש את הבעיות שלו. לצערי (ואני אומר את זה כפנאט של עריכות תופים שעורך למוות את המתופפים הטובים והגרועים ביותר) לא תמיד יש פיתרון פשוט, במיוחד אם המכות עצמן בפלאם או שצריך להזיז יותר מחלק 32 לכיוון מסוים.

אגב, אפשר גם להחליף את כל התופים בטריגרים או סימפולים שהמתופף עצמו מקליט ולהקליט מצילות כאוברדאב - ותתפלא כמה אלבומים שאתה מכיר הוקלטו ככה. אחד הדברים שאני עושה תמיד בסוף כל סשן הוא לבקש מהמתופף עצמו להקליט דגימות של כל דבר שקיים בטראק (כולל הייהט סגור ופתוח ברבעים ושמיניות, פתיחות, סגירות וכו') בדיוק למקרי חירום כאלה שכבר נתקלתי בהם בעצמי בהם לא ניתן היה לתקן תיבה זו או אחרת.
_________________
קליפים מגניבים שעשיתי ביוטיוב:
http://www.youtube.com/user/EyalAmirMusic
jonathanbarak
תומך
הצטרף: 04 אוק' 04
הודעות: 656
מיקום: באולפן
הודעה פורסם: שני 09 אפר',12 18:58   
התעלמת מהדבר הכי חשוב שאייל אמיר כתב - לשחק עם האורך והמיקום של הקרוסים.
זה העניין פה. תנסה קרוסים ארוכים יחסית, ותדאג שיהיו לפני המכות של ההייהט.
  didain  
הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
המון תודה על התשובה המהירה
הודעה פורסם: שני 09 אפר',12 19:08   
אינני מחפש פתרונות קסמים וברור לי שלא ניתן להפוך פלסטיק לזהב, רק ללמוד מעט מהמנוסים ממני. והאמת שממך אייל לכבוד הוא לי ללמוד, ואני מאוד שמח שדווקא אתה ענית לי. :thumbsup:
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון