הצטרף: 09 מאי 02
הודעות: 56
פורסם: שני 14 מאי,12 23:40
ואני ,מנסיוני בניצוח על מקהלות ילדים עבדתי דווקא הפוך. ראשית הכנסתי את כולם ,תוך כדי שדאגתי שהזייפנים יהיו במקום שלא יבלוט והקלטתי והכפלתי את כל השיר מהתחלה ועד הסוף ללא קולות.לאחר מכן השארתי מובילים והקלטתי ערוצי קולות.כך קיבלתי נפח במסה של ילדים וצבע ודיוק בהקלטת הקולות
הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
פורסם: שלישי 15 מאי,12 01:52
תודה על הטיפים ועל ההפניה למאמר המצויין, שגרם לי לחשוב- אולי השימוש שלי במיקרופונים כיווניים שמוצבים יחסית רחוק ממקור הסאונד, גורמים לאובדן הנמוכים ומייצרים איכות הקלטה דלה.
לגבי חוק 3 ל 1 במקרה של מקהלה, מכיוון שהסורס הוא לא נקודתי ומדובר במספר, ולפעמים
בהרבה מאוד סורסים מפוזרים, אני מתקשה להבין מהי נקודת המדידה שלי. זאת אומרת,
אם הצבתי את שני המיקרופונים בסטריאו AB במרחק של מטר אחד מהשני, המרחק מהסורס שלי צריך להיות 33 ס"מ, אז מאיפה אני מודד אותו במקרה כזה? ממרכז המקהלה?
Act Compatible
הצטרף: 28 פבר' 06
הודעות: 538
מיקום: ברלין
פורסם: שלישי 15 מאי,12 02:12
הכי פשוט, קח מיקרופון אחד ביד, שים אוזניות, תגיד לילדים לשיר וגשש סביבם עם המיקרופון עד שאתה מוצא את הנקודה שנשמעת הכי טוב, עשה את אותו הדבר עם המיקרופון השני בזמן שאתה מאזין לשילוב של שניהם.
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
פורסם: שלישי 15 מאי,12 08:03
אולי נתחיל במה אתה מקליט:
ההצבות רק באות למקסם את התוצאה המקווה.
מקהלה ששרה כוראל לותרני בכנסיה עם תקרה גבוהה (וקמורה) לא צריכה להישמע (ולהתמקלט) כמו מקהלת גוספל ששרה בכנסיה הבפטיסטית הצנועה או מקהלה גרגוריינית ששרה במערה בחבל ואסקז.
גם לא כמו מקהלה ששרה באולפן או כמו מקהלת ילדים ששרה שירי ט"ו בשבט או מקהלת נערות (וונאביז) ששרה היפהופ במסיבת סיום.
איפה השירה צריכה להתמקם?
כמה אחידה?
כמה חשיבות יש למילים (ולא - זה ממש לא מובן מאליו)?
כמה חשיבות יש לקליטת החלל?
מה איכויותיה / חוזקותיה / חולשותיה של המקלה?
כמה מורכב העיבוד? האם הוא מונופוני / הומופוני / פוליפוני? אם הוא פוליפוני, האם הוא פוליפוני גם ברובד הטקסטואלי (כמו מדריגל רנסנסי) או רק ברובד הריתמי כמו עיבוד מורכב של יחזקל בראון.
אני מת על בלומליין-פייר
זו שיטה שמוציאה דברים מדהימים, אבל היא מתאימה בסיטואציות מאד מסויימות. בסיטואציות אחרות היא מרוחה ועמומה.
גם לא כל מיקופון עם צורת 8 מתאים לה.
אני מת על MS אבל זה לא יעבוד עם 15 בנות ששרות היפ-הופ. במקרה הזה עדיף לתת לכל בת דינאמי (אם חייבים להקליט בטייק אחד) או לעשות אובר דאב לקבוצות/סולנים.
בקיצור (וכרגיל): תמיד תמיד, לפני ההצבה והפרה-אמפ והנס-קפה: מה החומר המונצח, מה הפריטנזיות האומנותיות וכמה משלמים לשעה...