תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 21:49
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
קומפרסיה חזקה מוציאה תחלואים בסאונד שירה
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  didain  
הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
קומפרסיה חזקה מוציאה תחלואים בסאונד שירה
הודעה פורסם: חמישי 17 מאי,12 21:51   
חברים שלום,

בפרוייקט שאני עובד עליו כרגע הכולל זמרת ואקוסטית, בסגנון רוק פופ אמריקאי, אני מעוניין למקם את הזמרת כמה שיותר בחוץ קרוב ויבש, מה שנקרא גם אין יור פייס .

בכדי להשיג את האפקט הזה ובכדי שישמע אמין ונכון , ישנו צורך בין היתר בדחיסה מאסיבית למדי, ובנוסף בשמירה על תכולת תדרים הגבוהים מפורטת טבעית ולא מסורסת.

הבעיה שלי היא להשיג את שני אלה בו-זמנית. מכיוון ש

הקומפרסיה החזקה- על גבול הברוטאלית שאני מבצע (ונשמעת לי טוב ונכון למטרה) , מוציאה החוצה מן הסתם גם את האיזור הצורמני והאססי של השירה, כך שהוא נשמע ברזלי ושורט והופך לברוטאלי על גבול האלים , הכל מתפרע שם.

ואז , בנסיון לטפל בבעיה הלא מחמיאה שנוצרה אני עושה שימוש באיקיו לפני קומפרסור ו/או די אסר אחרי וזה פשוט הורג את הטבעיות של כל העניין, ממש שומעים את ההנחתה או את החוסר בתדרים.

כל פעם שמגיעה הברה שורקנית, הסאונד המעולה הופך לבדיחה.

מהי הפעולה הנדרשת לדעתכם על מנת להשיג את הסאונד הקרוב הזה, ועדיין לשמור על תכולת תדרים מאוזנת ומחמיאה ולא פחות חשוב - אמינה .

תודה רבה לכם.
shtik
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1214
הודעה פורסם: חמישי 17 מאי,12 22:14   
באיזה דיאססר השתמשת? נסה כמה אחרים לפני או אחרי הקומפרסיה כדי לדעת בוודאות.

אם שום דבר לא עוזר, והקומפרסיה נשמעת לך נכון ובטעם טוב בהתאם לקטע, הייתי לוקח בחשבון את עבודת הנמלים מורטת העצבים של לבודד רק את האססים ועליהם בלבד לעשות מניפולציה של איקיו ו/או עוצמה, זאת בזמן שאתה מקשיב לערוץ השירה דרך השרשרת כולה ובתוך המיקס.

למרות שהקומפרסיה מושלמת לך, נסה גם אטאק טיפה מהיר יותר, אולי תצליח לרכך את השורקניות בלי להרוג לגמרי. לא בהכרח תאהב את זה אבל זו עוד אפשרות.

מקווה שזה עוזר לך
artax
הצטרף: 07 מאי 08
הודעות: 75
מיקום: מישור החוף
הודעה פורסם: חמישי 17 מאי,12 22:35   
אוטומציה נכונה ועדינה על הווליום של הערוץ, להברות השורקניות בלבד יכולה לעזור, במידה והן מופיעות בתחילה או בסוף של מילה. בנוסף תנסה לעבוד עם מולטי בנד קומפרסור שיכול לשמש גם כדיאסר עם אפשרות כיוון הרבה יותר גבוהה ומדויקת לתחום הרצוי.
  didain  
הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
אוקיי תודה על העצות הטובות
הודעה פורסם: חמישי 17 מאי,12 22:38   
אנסה את מה שרשמת כאן. תודה :thumbsup:
  didain  
הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
אטרקס תודה
הודעה פורסם: חמישי 17 מאי,12 22:47   
ניסיתי, אבל המולטי היחידי שיש לי הוא c4 של וויבס ולפי מה שראיתי, הוא לא נותן לקבוע בנד צר. ככה שהמניפולציה מתבצעת לי על שטח גדול יותר מהרצוי.
ראיתי שיש פלאג שנקרא 1tone , והוא בעצם לימיטר תלוי תדר. מישהו מכיר? אולי משהו כזה יעשה חיים נוחים יותר במקרה הזה.
octaver
Act Compatible
הצטרף: 18 מרץ 04
הודעות: 500
מיקום: רמת השרון
הודעה פורסם: חמישי 17 מאי,12 22:56   
זמרת ואקוסטית זה הכי טבעי עם הרבה הד רום ודינמיקה
לא הבנתי למה אתה צריך לקמפרס יותר מדי?
זה עם עוד כלים לא כל כך הבנתי את הקונספט
אבל אם זה מה שאתה מחפש אז הייתי ממליץ לך איקיו לפני הקומפרסור
ועוד איקיו אחרי הקופרסור לתיקון עדין וכמו שאמרו פה מעליי אוטומציה
על sh -p וכל איפה שנשמע צורם.
בהצלחה!
_________________
http://www.youtube.com/profile?user=zoomex
retrolabel
Act Compatible
הצטרף: 28 יול' 08
הודעות: 714
מיקום: יבנה
הודעה פורסם: חמישי 17 מאי,12 23:01   
תנסה קומפרסור אחר שיש בו סייד צ'יין ותקמפרס את הנמוכים והמיד.. ובגבוהים אל תגע.
אפשר לעשות את זה גם עם מולטיבנד קומפרסור..

עוד אפשרות, קומפרסיה מקבילה, תכפיל את הערוץ שירה..
תקמפרס רק אחד מהם ותעשה באלאנס בינהם אולי זה יישמע טוב.

קשה לדעת בלי לשמוע , בכל אופן תשמור על ראש פתוח תנסה כל דבר שתחשוב עליו
_________________
אמיר.

www.retrolabel.co.il
  didain  
הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 17 מאי,12 23:16   
רב תודות לכולם פתחתם לי קצת את הראש ואני אשב לנסות.
kolides
הצטרף: 06 פבר' 11
הודעות: 22
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: שישי 18 מאי,12 00:40   
לא מבין מה צריך כל כך הרבה "קימפרוס" אבל אם כבר אז תמיד עדיף לדעתי לחלק את העבודה הזאת על פני כמה קומפרסורים במקום אחד, וכך להשיג את האפקט "אין יור פייס" עם פחות ארטיפקטים - כלומר תוצאות לוואי של דחיסה מאסיבית
  didain  
הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
kolides
הודעה פורסם: שישי 18 מאי,12 01:54   
תודה על התגובה, כמו שאמרתי השימוש בקומפרסיה כבדה בכדי להשיג סאונד שירה שיושב קרוב למאזין, מה שדרוש לי. וזה עובד מעולה פרט לתופעות שתיארתי.

מדבריך אני מבין שישנן שיטות להשיג את האפקט הזה מבלי להוציא את הסאונד הבלתי מחמיא של הגבוהים החוצה וזאת ע"י שימוש בפאראלל קומפרשיין. אני מודע לעניין, אך לא בקיא עד הסוף
ואני אחפור קצת בכיוון+ אשמח אם תשאיר לי תובנה או שתיים להתחיל איתן מנסיונך בנושא.

ממה שאני זוכר פראלל קומפרשיין אומר לעבור בין מספר קומפרסורים שכל אחד תורם משהו. אפשר לכוון אחד לרסן פיקים, ואחר לייצב את האות מבחינת ווליום, אני רק לא כל כך מבין איך זה עוזר לי במקרה הספציפי.

תודה רבה.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון