תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 15:34
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
בידוד תדרים נמוכים הדולפים לשכנים
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה
  jbs  
הצטרף: 09 אוק' 02
הודעות: 54
בידוד תדרים נמוכים הדולפים לשכנים
הודעה פורסם: שישי 25 מאי,12 04:08   
ברשותי אולפן הקלטות הממוקם במרתף של ביתי אך השכנים אינם מסתפקים בכל המאמצים שנעשו לבידוד הרעש אם כי ישנה דליפת נמוכים שכנראה מציקה להם בשעות הלילה ולא מאפשרת לי לעבוד בשעות אלו כאמור המבנה הוא דו משפחתי שחוץ מהמרתף משתרע על שתי קומות נוספות ועליית גג כאמור השכנים הם הדו של המבנה אך בל נשכח שמרכז הפעילות הינו במרתף והשכנים ישנים בקומה שנייה שזה מרחק לא מבוטל ובכל זאת הם שומעים - מטרתי היא להביא את הבידוד למצב של 0 דליפה ולהלן הנתונים הטכניים:
ישנם עוד חדרים במרתף אך כעת נתמקד בחדר בקרה אחד שבוא הפעילות העיקרית
כרגע החדר מדופן היטב בכמות לא מבוטלת של אקוסטיקה לטובת סביבת העבודה אך כנראה לא לדליפת הרעש - לדעתי מוקד הבעיה היא התקרה שנכון לעכשיו היא מצווידת בהנמכה אקוסטית מסוג "משרדי" של 40 ס"מ ולטובת מזגן מרכזי, כולל הנחת צמר סלעים וספוגים לא מעטים בין ההנמכה לתיקרה אך לא מילוי מלא.
גודל החדר 4.20 על 3.00 גובה ברוטו 2.60 ברצפה, פרקט למינציה בסיסי. בקירות ישנו שילוב של צמר סלעים וספוגים, אין לי טענות לגבי סביבת העבודה.
מערכת השמע adam a7 genelec 8050a
בוא נסתפק ב adam לצורך העניין. המוניטורים יושבים בקיר המקביל של החדר ולא בקיר הצמוד לשכנים כאמור הקיר המשותף הינו גם של המרתף של השכנים ששם כרגע לא מאוכלס בדיירים.
אני סבור שמילוי כל מרווח התיקרה בין ההנמכה לתיקרה בחומר כלשהוא תפתור את הבעיה של דליפת הנמוכים. אני אישית הייתי בבית השכנים בלילה והיה מאוד קשה לשמוע אם בכלל. נסיונותיהם להביא משטרה וכאלה עלו בתהו כיוון שגם השוטרים כנראה התקשו לשמוע כל רעש - ולצערי שכנים אלה חיים בבית שקט שאין גם כל מכשיר מדיה או טלוויזיה מה שמקשה מאוד את המצב.
מה עושים ?
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: שישי 25 מאי,12 04:18   
נושא כאוב מכל הצדדים. #sad

רעש הוא עניין סובייקטיבי, ולפעמים לא הגובה האבסולוטי שלו רלבנטי אלא הניגוד בינו לבין הסביבה השקטה מאד, כמו במקרה של השכנים שלך.

חומרי ספיגה לא נועדו לבודד רעש. ספוגים, צמר סלעים וכדומה הם לא חומרי בידוד (כשלעצמם). יתכן שיהיו גם חסרי משמעות משום שנראה שהרעש במקרה שלכם עובר דרך יסודות הבניין. כדי לקבל חוות דעת מלאה תצטרך אקוסטיקאי שיבקר אצלך, דוגמת יונתן או יורם לב שמסתובבים כאן בפורום, אבל סביר מאד להניח שאין פתרון פשוט וזול לבעיה, ויתכן שתצטרך "להציף" את האולפן שלך.

ציטוט:

ישנה דליפת נמוכים שכנראה מציקה להם בשעות הלילה ולא מאפשרת לי לעבוד בשעות אלו


המלצתי לך, כבנאדם וכמי שמכיר את תחום האקוסטיקה: יש כפתור שנקרא "ווליום" במגבר שלך, שבדיוק בשביל זה המציאו אותו #smile. יש גם אוזניות. זה לילה. תנמיך ווליום כמה שצריך ותן להם לישון.
_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 25 מאי,12 06:44   
בהמשך לנאמר מעלה, המבנה יושב בצמוד ליסודות ואולי רובו/כולו מבטון, וההולכה מתבצעת באמצעות עמודים וקורות וקירות, ברגע שאלה חשופים לתדר הנמוך.
ברגע ששכנים יודעים שיש אולפן או מקור למוסיקה, הם תמיד 'יישמעו', בעיה סובייקטיבית ופסיכולוגית גם יחד.
בצורה הפחות יקרה יש לדפן היטב כל מוליך אפשרי במבנה, וזאת עם חומר בעל מסה כבדה. יכול להיעשות בשכבה אחת או יותר, תלוי בשיכוך שיושג.
ראה פתרונות דומים, כמו כאן לדוגמה:
בידוד רעש מקיר סמוך + צמר סלעים
או כל שרשור בדבר שכנים, רצפה/תקרה, מרתפים וחדרי מדרגות
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: שישי 25 מאי,12 08:02   
בידוד מלא הינו מושא חלומות שרבים שואפים אליו מבלי להשקיע את משאבי הממון ונכסי הדלא ניידי הנדרשים לכך. הדרך היחידה לבודד בצורה מיטבית היא לבנות בתוך החלל הנתון מעטפת בידודית מנותקת מהמבנה - מה שנקרא חדר בתוך חדר - שעונה על דרישותיך. היות ובידוד הוא מושג יחסי, לא כל מעטפת בידודית עונה על הצרכים ויש לחשב את הרכב הבידוד בהתאם לעוצמת הקול הנישא וההולם בתוך המעטפת ומה יהיה "נסבל" מחוץ למעטפת.
מערכת של "חדר בתוך חדר" דורשת חלל בגודל מתאים ותקציב הולם, משחק המילים מכוון, אך היות ואלו לא תמיד בנמצא רבים הנוקטים באסטרטגיות בידוד אחרות כולל מעטפת חלקית, בידוד המרכיבים הרוטטים מהמבנה, טיפול בפתחים/עמודים/ משטחים חשודים אחרים.

יש להדגיש, לשנן ולזכור כי חומרים נקבוביים כגון ספוג אקוסטי, צמר זכוכית, צמר סלעים, כותנה אקוסטית, צמר כבשים או שפנים אינם בידוד אלא ריסון = המרת אנרגית תנועה בחום תוך כדי תנועת האוויר/סאונד דרך החומר. בידוד מושג על ידיד מניעת התנועה הזו על ידי שיכוך באמצעות מערכות מסה וקפיץ אקוסטי ובדרך כלל מדובר בקירות מסיביים אטומים לחלוטין למעבר אוויר עם מרווחי אוויר כלוא ביניהם. השגת מסה לקיר יכולה להיות מושגת באמצעים שונים שעל חלקם כבר עמדו כאן ובמקומות אחרים.
_________________
הפקה ומיקס
Vintage
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 20 יול' 01
הודעות: 1059
מיקום: ramat-gan
הודעה פורסם: שישי 25 מאי,12 08:07   
הפתרון של יואב הוא האפשרות הראשונה והטובה ביותר
והפתרון השני לסובב שמאלה את כפתור הווליום, פתרון זול ביותר, סתם......
_________________
יורם לב - יעוץ אקוסטי, ציוד אנלוגי, 050-4295458
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שישי 25 מאי,12 08:47   
גובה התקרה אצלך לא מאפשר "חדר צף".
עוד דבר שנאמר בפוסטים מעלי קשור בהולכת התדרים הנמוכים דרך יסודות המבנה. זה כמובן אפשרי אבל נראה לי לא סביר.
אתה נדרש להגיע לעוצמות מטורפות כדי לתפעל יסוד.
בהודעה שלך דיברת על הבעיה כשמדובר בעבודת מיקס=מוניטורים.
אם היית אומר לי שאתה מקליט בס-תופים וזה זולג, ניחא. זה אפשרי. מדידת רעש יכולה לסייע אבל מניסיוני, בייס-דראם חודר קומות (ד.א. לא דרך היסודות). מניסיוני וככל שאני בדקתי את הדברים, הנושא יותר קוגניטיבי (קשור לתפיסת הרעש ולמאפיינים של הצליל) מאשר אמפירי (קשור בעוצמה האבסולוטית).

מכל מקום: הימור ראשון - סדקים, פתחים ונקודות כשל. דלת דקה, חלון שאינו נסגר עד הסוף, ובמיוחד, תעלות מיזוג - כל אלה דורשים טיפול והוא איננו בלתי אפשרי מבחינה תקציבית.
2. אם אתה מקליט בשעות האלה (אין לי מה להגיד - זה לא בסדר אבל זה שלכם), הפרדה מהרצפה (באמצעות פודיום סופג) מאד מעדנת את תחושת ה-ATTACK שוא הגורם המפריע ביותר.
3. אם הסיפור הוא רעש שיוצא מהמוניטורים, ת'שמע, אתה הולך להתחרש בגיל מאד צעיר. אם אתה ממקסס בעוצמה שהיא אפילו שליש מהעוצמה שבוקעת ממערכת תופים אתה פשוט לא בכיוון. אי אפשר לעבוד ככה. אני מוכן להסביר לך את זה ברמה האנטומית אבל זה ממש לא משנה. אתה לא יכול להישאר מרוכז מול עוצמת רעש כזו (אנחנו מדברים על 80DB ומעלה, לאורך זמן - זה אפילו לא חוקי מבחינת משרד הבטיחות והגהות).
אם תרצה, אני יכול לשלוח לך את תקנות הבטיחות של משרד העבודה וגם מחשבונים שיעזרו לך להבין כמה אתה מזיק לעצמך אבל אלא אם אני לא קולט משהו, אתה מוכרח להחליש.
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שישי 25 מאי,12 09:09   
אם תוכל לציין מה בדיוק אופי ההקלטות שאתה רוצה לעשות בשעות האלה ואת עצמת הקול מהמוניטורים אולי יוכלו לעזור לך יותר.

למיטב ידיעתי עד 85 dbA היא עצמה שניתן לעבוד בה גם לאורך זמן, אם כי לעבודת עריכה ומיקס ניתן גם להסתפק בפחות.

ראה כאן למשל.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
  jbs  
הצטרף: 09 אוק' 02
הודעות: 54
הודעה פורסם: שישי 25 מאי,12 14:40   
תודה לכולם על גל התגובות הסוחףףף ! אבל גם הותקפתי לא מעט ... אוקיי ידוע לכולם שחומר אקוסטי לא תפקידו לבודד אלה חומר בעל מסת משקל אבל בוא לא נהיה נאיבים אם לא היה חומר אקוסטי בחדר, ההידהודים של הרעש הפנימי היו גורמים לאנדרלמוסיה בחוץ... טוב.
שכחתי לציין אבל הבנתם שזו עבודה רק עם המוניטורים ולא תופים וכלים אחרים.
ולגבי עוצמת העבודה, אני עובד בעיקר על הadam ולא עובר את ה 85 db בלילה גם בפחות מ70db אני לא יכול לעבוד איתם, ונכון לעכשיו אני נאלץ לעבוד עם מוניטורים 4" עם ניצול של 10 % משהו כמו טייפ נייד זול, אלה השעות שאני ממקסס בעיקר ואי אפשר למקסס בעוצמה הזו, אז בלי לתקוף אני מדבר על מצוקה של ממש , על חדר צף אני לא יודע איך להגיב... מה זה עלויות גבוהות היום ? אולי לעבור למקום אחר זה יותר זול, אני בהחלט אשמח לקבל עצה ממיקצוען שיחליט מה נכון.
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שישי 25 מאי,12 15:03   
חלילה להתקיף - רק רוצים לעזור.

1. לי אישית נשמע מאוד מוזר שעבודת מיקסים עם מוניטורים בלבד, בעצמה נמוכה מ-85dBa תגרום לדליפה מורגשת אצל השכנים. אם זה אכן המצב ולא מדובר בהפרעה פסיכולוגית-פתולוגית לא הייתי משקיע שקל לפני הזמנת איש מקצוע טוב עם ציוד מדידה, תוך שיתוף פעולה עם השכנים (למען יראו וייראו) שיאתר את מקור הבעיה.

2. מנסיוני וידיעותי המצומצמים זה נשמע כמו מקרה של העברה דרך תווך מוצק (העברת קול הולם) כך שהפתרון לדעתי יהיה בכיוון של שיכוך הרעידות מהמוניטורים למשטח שעליו הם יושבים ומשם לבניין. סתם לשם הנסיון, אני יודע שלג'נלק שלך יש מעין בסיס גומי המיועד לשיכוך כזה, למרות שאולי אינו יעיל לחלוטין - יש מצב שאתו הבעיה חמורה פחות?

בכל מקרה, ראה סעיף 1.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון