תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 12:51
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מה סדר הלימוד שלכם בתור מורים פרטיים לקלידים?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » לימודים, הוראה, ספרות מקצועית ומוסדות לימוד
  Barnb  
הצטרף: 22 דצמ' 10
הודעות: 92
מיקום: ירושלים
מה סדר הלימוד שלכם בתור מורים פרטיים לקלידים?
הודעה פורסם: ראשון 03 יונ',12 13:35   
אני רוצה להתחיל ללמד שיעורים פרטיים.
למדתי חלקית ברימון, וגם עברתי שיעורי פסנתר בהפסקות , ומה שיש לי כרגע זה טכניקות ליווי טובות (אני מעביר ערבי שירה לפחות כמה פעמים בשנה) וידע תיאורטי ען חורים.
כולם שואלים למה אני לא מתחיל ללמד כבר, ואני עונה שאי לי מספיק ביטחון בגלל אותם "חורים" שהזכרתי, ובגלל שאני לא "קלידן" אמיתי או פסנתרן , ובהתאמה גם לא עברתי שיעןרים מסודרים כמו שצריך ולכן גם אין לי את המתודיקה שיושבת כדי שאוכל להעביר הלאה מסודר את מה שהעבירו לי. כמו שבדר"כ קורה.

נ.ב.
לפני כמה שנים לחץ אותי מכר שאלמד אותו למרות שהתעקשתיח שאני חובבן שרק "מלווה" שירים. הוא מצידו נדלק מהשיעורים והביא איתו עוד מישהי שגם היא החלה ללמוד אצלי.
האמת היא שהרגשתי שאחרי 10,15 שיעורים העניין מתחיל למצות את עצמו. אין לי סדר , לימדתי כמה טכניקות ליווי, ומה עכשיו? לאן לקפוץ? מרווחים? מאיפה להתחיל? דרגות בסולם? אבל צריך קודם ללמוד הרבה אחורה..? בקיצור...בלגן.

מה אתם אומרים יש לכם טיפ למורה הפרטי המתחיל והחושש?
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: ראשון 03 יונ',12 18:27   
אני כבר לא מלמד, אבל בזמנו ההתקדמות הייתה די ברורה: אף אחד לא נוגע בתיאוריה בהתחלה. השנה הראשונה מוקדשת ללימודי טכניקה ולנגינת קטעים של באך, מוצרט וכו', בהתאם לרמת התלמיד וקצב ההתקדמות שלו. סוג של "wax right, wax left" מוזיקלי.
_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
MT Set
הצטרף: 04 מאי 02
הודעות: 58
הודעה פורסם: שני 08 אוק',12 12:49   
לדעתי, ולפי האופן שבו אני מלמד, ידע תאורטי ואינפורמטיבי, הוא חלק די קטן בהוראה. תלמידים צריכים מורה כדי לצבור ידע מעשי, חווייתי. כל נושא תאורטי אפשר להעמיק את ההתנסות בו לאורך חודשים ויותר. וזה מה שהתלמיד בא לעשות, לקבל עזרה באפן מעשי, זאת אומרת שהשיעור מורכב מהרבה אימון, דרך שירים שונים שמאפשרים לי לעזור לו להבין איך להתמודד בסיטאציות שונות.
כל אחד לומד בדרך שונה, והדרך ה"מבולגנת" שאתה למדת היא הדרך שלך, זה לא אומר שתלמידים שלך לא יכולים ללמוד איתך לאורך זמן בצורה מסודרת.
יש חשיבות לקביעת שיעורים באופן סדיר שיוצרת מסגרת. יש חשיבות לזה שאתה שם, אתה מהווה דחף לתלמיד להתקדם, גם אם הוא מבוגר ממך.
יש חשיבות לשיעורי בית.
שיעורים פרטיים זה לא הרצאה פרונטלית, שאתה מעביר ידע ומסתלק, זה ליווי צמוד לאורך זמן, לתת לתלמיד דרייב להמשיך ולא ליפול, שזה קורה המון.
אני לא חושב שחייבים להתחיל מבאך, כי קריאת תווים בהתחלה היא לא קלה ואף מייאשת. אני משלב את קריאת התווים עם לימוד של תאוריה, ברמות שונות לפי גיל ורמת התלמיד, כי תאוריה בסיסית מאפשרת להגיע מהר לתוצאות כמו ליווי שירים. שזה כיף#smile
תהיה יצירתי בבניית תוכנית הלימודים ברגישות לצרכי כל תלמיד. אין דרך אחת בהכרח
הקיצר, תתחיל ללמד אם זה בא לך באופן טבעי, וגם את זה תלמד לאט לאט.
בדרך הנ"ל אפשר ללמד לאורך זמן רב ביותר את אותו תלמיד, לקדם אותו ולהתפרנס.
בהצלחה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » לימודים, הוראה, ספרות מקצועית ומוסדות לימוד

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון