תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 11:56
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
טכניקת הקלטה מומלצת לשימוש ב EQ
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  bendror.yaniv  
הצטרף: 19 יול' 12
הודעות: 4
מיקום: רמת גן
טכניקת הקלטה מומלצת לשימוש ב EQ
הודעה פורסם: שבת 18 אוג',12 10:07   
היי,

כאשר אני עובד על פרויקט (נניח מקסימום 20 Chanells) אני מצרף (Inserts) לכל chanell שאני מעוניין EQ VST . טכניקה זו צורכת המון משאבי מעבד (CPU) .
תופעה שגורמת לעכבה (latency) גבוהה .

האם יש טכניקה יעילה יותר ב- cubase? כזו שמאפשרת למספר chaneels להשתמש באותו EQ ? לדוגמה: כמו הגדרת Group ו- Insert ל- VST .... אני יכול לממש זאת ב-Limiter או ב-Compressor אבל לא ב- EQ מאחר ולכל chanell יש את ה- EQ שלו ....

האם יש טכניקה שעוקפת את בעיית העכבה?

תודה,
יניב

cubase 6.5
NI interface
Event Opal
_________________
Yaniv Ben-Dror
sharonzaz
Expert
הצטרף: 15 מרץ 03
הודעות: 3195
מיקום: דרום אפריקה
הודעה פורסם: שבת 18 אוג',12 10:26   
למה אתה מוסיף eq לכל ערוץ כשיש כבר לכל ערוץ וזה לא גוזל הרבה משאבים?
dushi
Act Compatible
הצטרף: 10 נוב' 07
הודעות: 440
מייקינג...
הודעה פורסם: שבת 18 אוג',12 13:01   
אהלן.
זו תשובה אולי מרגיזה אבל נראה לי שצריך להשתדל (לפחות בערוצי האודיו המוקלטים.) להשתדל להגיע כבר במיקום המיקרופונים בזמן ההקלטה לתוצאה משביעת רצון יותר. אולי לא תזדקק לכל כך הרבה פלאגינים פתוחים בזמן המיקס.
_________________
המציג אינו רופא!
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שבת 18 אוג',12 13:25   
איזה לייטנסי בדיוק? ומה אכפת לך מלייטנסי כשאתה ממקסס?

אגב, קומפרסורים ולימיטרים על גרופ, נותנים עיבוד שונה מאשר באינסרט אינדיבידואלי על הערוצים, הגרופ לא מיועד לחסכון במשאבים...
didain
הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
סליחה על ההידחפות
הודעה פורסם: שבת 18 אוג',12 16:57   
אבל שחר, מעניין אותי מאוד להבין מדוע זה כך?
מדוע ואיך העיבוד יתנהג אחרת כשהוא יושב ישירות על האינסרט, מאשר שהוא יישב על אינסרט של גרופ, שאליו הערוץ שלוח?
ואם אפשר,כיצד בא לידי ביטוי ההבדל באוזן אם בכלל?

תודה :thumbsup:
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שבת 18 אוג',12 19:43   
כי גרופ הוא סיכום של כמה מקורות, ולכן כל מעבד טורי(קומפרסור ואיקיו למשל) מתיחס לסכום ולא לכל מקור בנפרד.
לא שלא עושים את זה, מאסטרינג למשל היא פעולה שנעשית על סכום כלל הערוצים במיקס, קימפרוס ואיקיו של קבוצות בעלות מכנה משותף (למשל 2 מיקרופונים על גיטרה אחת, 3 קולות רקע, 14 מיקרופוני תופים) הוא דבר נפוץ כשזה נדרש אומנותית או טכנית, אבל ההתיחסות היא לסיכום הקבוצה כאל זרם מידע אחד.
yanukav
תומך
הצטרף: 12 ינו' 04
הודעות: 945
הודעה פורסם: שבת 18 אוג',12 20:18   
ציטוט:
כאשר אני עובד על פרויקט (נניח מקסימום 20 Chanells) אני מצרף (Inserts) לכל chanell שאני מעוניין EQ VST . טכניקה זו צורכת המון משאבי מעבד (CPU) .
תופעה שגורמת לעכבה (latency) גבוהה .


עומס על המעבד לא גורם להשהייה\עכבה, הוא גורם לקפיצות וקירטועים במצב overloading,
אתה גורם להשהייה כדי להמנע מהתופעה הזאת ברגע שאתה מגדיל את הבאפר בהגדרות הכרטיס #smile

אם כל מה שאתה עושה זה מיקס אז ההשהייה לא חשובה במידה וכל הערוצים ללא השהייה בינם לבין עצמם.
אם אתה עושה מיקס תוך כדי יצירה וההשהייה מפריע לך יש לך שתי אפשריות:

- הראשונה והכי הגיונית לעשות freeze לערוצים מטופלים.
- השניה להשתמש ב eq חסכוני מבחינת משאבים כמו המובנה בתוכנה או אחר.
- יש גם תמיד את האופציה השלישית של לקנות מחשב חזק יותר או להשתמש בכרטיס DSP שמסוגל לתמוך בכמות המעבדים הרצויה ללא מעמס נוסף על מעבד המחשב.

ציטוט:
מדוע ואיך העיבוד יתנהג אחרת כשהוא יושב ישירות על האינסרט, מאשר שהוא יישב על אינסרט של גרופ, שאליו הערוץ שלוח?


אם אתה שולח רק ערוץ אחד לגרופ באמת אין שום הבדל, פשוט יציאה אחרת ומקבילה ליציאת המאסטר.
אם אתה משתמש בערוץ הגרופ לסיכום אז אתה משפיע בעיבוד על הערוצים המסוכמים יחדיו כמו שנאמר מעלי.
didain
הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
תודה שחר אבל כנראה שלא הובנתי עד הסוף
הודעה פורסם: שישי 24 אוג',12 17:54   
כמובן שאם מספר ערוצים שלוחים לגרופ משותף, הפרוסס יבוצע על כולם.
כוונתי היתה לסיטואציה שבה אזלו לי האינסרטים בערוץ, אז משם אני שולח את הערוץ לגרופ וממשיך להעמיס.
האם במצב הזה יהיה הבדל בין מה שאקבל מהפלאגס על האינסרט של הערוץ עצמו, לבין אלה שישבו על האינסרט של הגרופ?
תודה רבה.
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שישי 24 אוג',12 18:10   
מבחינת סאונד נטו אין בעיה. הבעיה מתעוררת כשאתה מכניס קומפרסור אחרי הפיידר בעצם,ולמעשה גורם לשינוי בת'רשהולד בכל פעם שאתה מזיז את הפיידר (אוטומציות ותיקוני מיקס)
לא שזה רע, אני מוצא את עצמי משתמש בדרך הזאת, לעיתים בשילוב vca( אני ממקסס לייב ולא אולפן)
*עוד יתרון לאנאלוג-לא נגמרים האינסרטים.פשוט משרשרים מכשירים #smile
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שבת 25 אוג',12 20:10   
בלי לשפוט, ובלי סתם להגיד...:
אני חושב שאם נגמרים לך האינסרטים, יש משהו שאתה צריך לבדוק מהייסוד.

יש גבול לפרוסס שאתה יכול לשים על ערוץ ושהתוכן ישאר אותו התוכן.
אני מתקשה להבין מה אתה שם שם.
איקיו, קומפרסור, אולי אפילו עוד קומפרסור מסיבה כלשהי, אולי לימטר, גייט, דיאסר...
מה?
אבל ללא ספק, האות המקורי לא יכול להיות כזה גרוע שאתה מצפה לתקן אותו עם פלאגינים.
אם אתה זקוק לכל כך הרבה פרוסס, אתה צריך לחזור אחורה ולסדר את האות המקורי.

בהצלחה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון