תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 09:31
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
פוסט בנושא שימוש בסלילים ואנלוג בעידן דיגיטלי
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (100) ›
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

האם יצא לך כטכנאי/מוזיקאי לעבוד על טייפ אנלוגי
כן, ואני עדיין בוחר בכך כשיש לי אפשרות
6%
 6%  [ 2 ]
כן , ועדיין יוצא לי פה ושם
17%
 17%  [ 5 ]
כן, מזמן זכרון מעומעם
51%
 51%  [ 15 ]
לא , רק שמעתי על זה מסיפורים
24%
 24%  [ 7 ]
סך-הכל הצבעות : 29

  kobifarhi-studio  
Expert
הצטרף: 14 דצמ' 05
הודעות: 621
מיקום: תל אביב
פוסט בנושא שימוש בסלילים ואנלוג בעידן דיגיטלי
הודעה פורסם: שלישי 28 אוג',12 15:59   
למי שסקרן לגבי השימוש בטייפ סלילים בהקלטות, יתרונות ובכלל.
כמו כן סקירה זריזה של השתלשלות הארועים בעולם האודיו.
כמובן שניתן להעמיק ולדייק עוד אבל היה לי חשוב לשמור על פוסט נגיש גם למוזיקאים חובבי אודיו , עולם מכונות ההקלטה הוא כזה שניתן לכתוב עליו ספרים שלמים ... כל תוספת שלכם פה תהיה מבורכת!
באופן אישי יצא לי להקליט כנגן וטכנאי על טייפים באולפנים רק כילד עד לגיל צבא , וברגע שהתשחררתי, הן כבר לא היו בסביבה והתמכרתי כמו כולם לעכבר ומקלדת ..
יש היום באולפנים בארץ כמה מכונות מצוינות שלא זוכות מספיק לשימוש, בעיקר משיקולי תקציב של המקליטים ( הרי צריך לשמור על כסף לי"חץ לא ? #banghead )
אבל כל עוד ישנם סלילים וטכנאים שמבינים בהם בעולמנו, נראה לי שכדאי לשמור את הגחלת ...
לא מזמן עלה פה וידאו מתוך הקלטות האלבום האחרון של הFooFighters,
ואיזה פריים קטן שבו ראו טכנאי חותך ומדביק במיומנות סרט הקלטה די ריגש אותי.
אז העפתי מבט למכונת ההקלטה הזאת שיושבת מאחורי והבטחתי לה מאמר #smile

הנה הוא, תהנו .

_________________
קובי פרחי
טכנאי קול-מוזיקאי.
http://www.mitzlol.com
kimchy
S.Supporter
הצטרף: 28 מאי 01
הודעות: 7919
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 28 אוג',12 16:02   
ציטוט:
איזה פריים קטן שבו ראו טכנאי חותך ומדביק במיומנות סרט הקלטה די ריגש אותי

גם אותי... זכרונות מבית אבא: סכין גילוח - הנשק האולטימטיבי של מבשל התסכיתים ברדיו... #smile
nimrod
Supporter
הצטרף: 01 אוג' 01
הודעות: 3887
מיקום: בצומת של אלקטרוניקה, חשמל, רמקולים ומוזיקה
אוח...
הודעה פורסם: שלישי 28 אוג',12 16:46   
איפה הסמיילי המתמוגג מנוסטלגיה?... #wink

זה כל מה שנשאר לי מהתקופה/טכנולוגיה ההיא... (מי שהיה/בעניין מזהה):

הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא

#smile
_________________
... http://boniton.co.il הגברה,תאורה ותיקונים
http://bt-12.com The Balanced Tilters...
בונה מורשה לארגזים שופריים של http://billfitzmaurice.net/
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: שלישי 28 אוג',12 16:59   
ציטוט:
כנגזרת של הזמן שעבודה על סלילים לעיתים גוזלת


מנסיוני הקצר עם הקלטה אנלוגית תהליך ההקלטה האנלוגי קצר משמעותית מהקלטה דיגיטלית. לא צריך לחפש "אדומים" כי אדומים זה טוב, הסטאפ הוא שגרושכח, אין זמני עריכה, תיקון, ודשאר מרעין בישין.
בהצלחה
_________________
הפקה ומיקס
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שלישי 28 אוג',12 20:01   
יואב, הוצאת לי את המילים מהפה...
ה"נוחות" שהאולפן הממוחשב הביא איתו לכאורה, היו מהר מאד לרועץ.
הנגנים לא מגיעים מוכנים...
"נתקן במיקס"
פאנצ'ים כל תיבה
ותהליך פרודקשן אין סופי.
ופלאגאינים ופלאגינים ופלאגינים ככל שהביטורנט מאפשר....

בתהליך ההפקה האנלוגית, באנו, הקלטנו, מקססנו, הוצאנו.
שיר היה מוכן באותו היום, תקליט היה מוכן בסוף החודש.
מפיקים לא היו "מחפשים" את הסאונד, אלא מייצרים אותו.
האולפן לא היה נראה כמו מגרש משחקים אין סופי, אלא כעולם יצירתי שגבולותיו ברורים.

וחופש, אלידבא דה סוקרטס, הוא שטח הפנים שהגבולות מייצרים.
ככל שיש יותר גבולות, כך נוצר יותר חופש.
  kobifarhi-studio  
Expert
הצטרף: 14 דצמ' 05
הודעות: 621
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 28 אוג',12 23:39   
יואב מסכים איתך לגמרי #smile
אם יש משהו שהיה טוב בטייפים האלו, זה שידעת שמהרגע שלוחצים רקורד, אתה מקליט את "הטייק" ולא מייצר חלקיקי לגו למפיק או לטכנאי שירכיבו .

אבל כשעולה השאלה באולפן "האם להקליט בסלילים?" תמיד צצים בקרב לקוחות חששות כמו: הזמן של החלפת סלילים בין שירים ,מעבר מטייק לטייק ועוד כל מיני שדונים שאולי לא מכירים ..
אז ה5 שעות הסמליות האלו רק באו לעודד קצת את המהססים ..

עוד עניין זה זמן ההמרה מהסרטים לDAW במידה וישנה כזו + העובדה שאז (אם המפיק לא עשה את שלו בהקלטה .. ) חזרנו לנקודת ה0 עם מלא ערוצים שאפשר לערוך בלי סוף
_________________
קובי פרחי
טכנאי קול-מוזיקאי.
http://www.mitzlol.com
eyalamir
Expert
הצטרף: 09 אפר' 04
הודעות: 826
מיקום: ניו יורק
הודעה פורסם: רביעי 29 אוג',12 06:02   
ציטוט:
מנסיוני הקצר עם הקלטה אנלוגית תהליך ההקלטה האנלוגי קצר משמעותית מהקלטה דיגיטלית. לא צריך לחפש "אדומים" כי אדומים זה טוב, הסטאפ הוא שגרושכח, אין זמני עריכה, תיקון, ודשאר מרעין בישין.


במקרה אני מכיר אישית מפיק אמריקאי ידוע מאד שהפיק ומיקסס כמה אלבומים מאד מאד מצליחים שיש להם במצטבר מספר דו ספרתי של גראמים ומכרו עשרות מליוני עותקים. הוא סיפר לי שלא רק שהוא ערך (על סלילים - גזר והדביק) תפקידי נגינה באלבומים האלו, הזיז סניירים וכו', הוא ערך כל הברה בשירה של הסולנים (ומדובר על כמה זמרים דגולים) כולל תיקוני פיץ' (העברה דרך הרמונייזר, תיקון ידני והחזרה לערוץ המקורי) וטיים - הוא סיפר לי איך הוא התאמן על 'לנגן' את ההברה המתוקנת לתוך הערוץ בצורה בלתי מורגשת.

בקיצור - גם 'אז' מה שעשה את 'הסאונד' היה התחייבות מלאה של המעורבים לעשות מה שצריך כדי להגיע לתוצאה המושלמת, בלי כניעה למכשול טכנולוגי זה או אחר או אמונה עיוורת במכשיר על יתרונותיו ומגבלותיו (אני אוהב את הסאונד של סרט דרך אגב).
_________________
קליפים מגניבים שעשיתי ביוטיוב:
http://www.youtube.com/user/EyalAmirMusic
tomshir
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: רביעי 29 אוג',12 12:05   
בכמה משפטים סתרת כמה דיעות מוצקות שהטילו כאן אנשינו המנוסים ... #biggrin

אצלינו עבדו ככה ושם עבדו ככה , זה חלק מההבדל בין שם לפה , ושם יותר טוב מסתבר , לפחות לפי האוזן.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 29 אוג',12 13:20   
לא יודע מה מוצק באמנות ותפישה אישית, אבל
ציטוט:
מה שעשה את 'הסאונד' היה התחייבות מלאה של המעורבים לעשות מה שצריך כדי להגיע לתוצאה המושלמת

מסכם בשורה מעשית אחת את כל הנושא, ולא רק שטבלתי בים של מכונות כאלה, והכרתי את האמא שלהם מפנים ולבחוץ, עדיין השורה הזו תופסת #sorry

אגב, חתכנו סרטים על בלוק יצוק ומדויק, שנבנה במיוחד לכל רוחב סרט, ועד היום יש לי את הסכינים עם ציפוי הקרטון #smile
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
eyalamir
Expert
הצטרף: 09 אפר' 04
הודעות: 826
מיקום: ניו יורק
הודעה פורסם: רביעי 29 אוג',12 16:00   
ציטוט:

בכמה משפטים סתרת כמה דיעות מוצקות שהטילו כאן אנשינו המנוסים ...


אני לא מטיל ספק בדעות של אף אחד, בטח לא באנשים כ"כ מעולים (בלי טיפת ציניות) כמו האנשים שמשתתפים בדיון הזה.

אני פשוט לא אוהב את הגישה של ללכת לכיוון כל מיני בחירות אומנותיות וטכניות בגלל איזו מיסטיקה של 'פעם', שנותנת למוסיקאים או לטכנאים את ההרגשה שהפטנט הסודי שקנינו בחנות אמריקאית שכוללת את השם 'Vintage' יחסוך לנו שעות של עבודה 'מיותרת' כי "לביטלס היה את זה ותראה איזה יופי הסאונד שלהם".

את 'הסאונד' של האלבום הראשון והמיסטי של הביטלס שהוקלט ב12 שעות לא עשה הסרט או הקושי הקסום בלערוך טייקים. עשה אותו שנים על גבי שנים שבהם הם ניגנו בכל חור אפשרי באנגליה וגרמניה, הופיעו כל יום כמה פעמים ביום ושפשפו את החומר שלהם כדי שברגע האמת הם יוכלו לייצר את הסאונד הזה בטייק.

כשאותם הביטלס הזריזים הפסיקו להופיע ולעשות חזרות לפני כל אלבום פתאום גם להם הפקת אלבום לקחה קרוב לשנה, ופתאום גם הם עשו המון טייקים (כולל מקרטני שהגיע כל יום לאולפן במשך חודשים עד שהצליח להקליט טייק שירה ל-Oh Darling) ופתאום גם להם עריכות, גזירות, קומפינג ותיקונים למיניהם לקחו המון זמן גם על הסרט.

ההחלטה לקבל על עצמך תכתיבים טכנולוגיים שמביאים איתם זרימת עבודה מסוימת היא החלטה אומנותית שחייבת לשרת את הפרויקט ואת התוצר הסופי ולא את הפנטזיות שלנו על איך דברים נעשים. למשל - לרוב האנשים בעולם (מוסיקאים וחובבי מוסיקה) יותר מפריע שהזמר מזייף והמתופף לא בטיים מאשר אם הסאונד הוא הסאונד הסטרילי והקר של הדיגיטל או החום השמימי של הסרט, וזה סתם מקרה נקודתי.

ציטוט:

אצלינו עבדו ככה ושם עבדו ככה , זה חלק מההבדל בין שם לפה , ושם יותר טוב מסתבר , לפחות לפי האוזן.

גם בישראל עשו אלבומים שנשמעים יפה מאד בכל עשור אפשרי למרות מגבלות טכנולוגיות ומחסור בתקציבים לעומת הדברים הגדולים שנעשו בחו"ל. בכל המקרים מה שעשה את הסאונד היה דברים כמו כישרון, יכולת, מוטיבציה ועבודה קשה גם מצד האנשים שהיו בחדר ההקלטה וגם מצד האנשים שהיו מאחורי הקונסולה (או במקרה של ראובן - בתוכה!)
_________________
קליפים מגניבים שעשיתי ביוטיוב:
http://www.youtube.com/user/EyalAmirMusic
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון