תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 19:12
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
חדר עתידי לאולפן ביתי
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה
  ItayJ  
הצטרף: 10 אוק' 09
הודעות: 118
מיקום: פתח תקווה
חדר עתידי לאולפן ביתי
הודעה פורסם: ראשון 21 אוק',12 22:29   
מה קורה חבר'ס?

בקרוב עובר לבית חדש (עם ההורים. מה לעשות? עדיין בצבא).
זהו בניין מגורים, אנחנו בקומה ה-6 (אם זה רלוונטי).
אני רוצה להכין את עצמי מבחינת אקוסטיקה. לדעת בערך (או בדיוק) איפה אני עומד:
איפה כדאי למקם חומרים סופגים, ועל מה אתם ממליצים.

נתוני החדר שלי הם -
אורך החדר: 3.50
רוחב החדר: 3.15
גובה החדר: סטנדרטי של בניין... (יש דבר כזה?)
מטרה: חדר בקרה+הקלטה.
מערכת שמע: כרגע Event TR6. בעתיד אולי ישתנה.
סביבת החדר: קומה 6. איזור לא רועש במיוחד.

אני יודע שהחדר קטן, אבל זו משימה אפשרית לדעתי...


הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא

בידוד:
כרגע, מבחינתי, לא רלוונטי. בבית הנוכחי מעולם לא חוויתי בבעיות מהסוג הזה. אני גר בבית שקט ולא עושה הרבה רעש.
כרגע, עד שלא אהיה שם ואתפלא בגלל שכן רועש, אני מעדיף שלא להתעסק בזה.


אני מדגיש - זהו לא אולפן קצה עליון, ואני לא הולך להקליט שם את אלבום חיי.
זהו אולפן בייתי שנועד להשיג תוצאות איכותיות ככל הניתן מן הציוד הקיים והידע שברשותי. התקציב הוא בסביבות ה4000.

אני מתעסק בעיקר עם רוק-פופ. בחדר אני מקליט בעיקר ווקאל וגיטרות.

נקודות חשובות:
1. החדר חייב לכלול ספה. אני הולך לקנות ספה שנפתחת למיטה, ובלילה אשן בחדר. בשרטוט הספה מונחת בצורה מסויימת, אבל לא אכפת לי גם להצמיד אותה לקיר המקביל לקונטרול אם תגידו שכך עדיף. (ארון ושטויות כאלה, לעומת זאת, לא יהיו.)

2. החדר הוא חדר פינתי חיצוני של הבניין. הקיר המקביל לקונטרול, הוא קיר משותף לממ"ד, ועשוי מבטון מזויין.


תודה רבה רבה רבה לכל העוזרים!
Vintage
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 20 יול' 01
הודעות: 1059
מיקום: ramat-gan
הודעה פורסם: שני 22 אוק',12 08:01   
קשה אך אפשרי, מה איזור התקציב שלך?
_________________
יורם לב - יעוץ אקוסטי, ציוד אנלוגי, 050-4295458
  ItayJ  
הצטרף: 10 אוק' 09
הודעות: 118
מיקום: פתח תקווה
הודעה פורסם: שני 22 אוק',12 12:21   
תודה על ההתייחסות! בסביבות ה4 אלף..
  ItayJ  
הצטרף: 10 אוק' 09
הודעות: 118
מיקום: פתח תקווה
הודעה פורסם: ראשון 11 נוב',12 22:18   
הקפצה..?
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 12 נוב',12 07:11   
ומה זה שונה ממאות שאלות ממש באותו עניין שנחרשו כאן? #smile כמעט כל החדרים מהסוג הזה זהים מבחינת הטיפול הנדרש ורמת הפשרה המתבקשת מהתוצאה.
אתר נקודות החזר, תוכל להשתמש במראה מנקודת הטכנאי, בלום החזרים מקבילים, לכוד נמוכים, לרוב בפינות, רסן מאחורי המוניטורים ואולי מעל הראש, וכן הלאה כפי שנכתב לא מעט. תתחיל עם הבסיס, חבר את הציוד ועבוד כמה זמן כדי לאתר בעיות, ואז תמשיך בהתאם.
הספה יכולה לשכב בקיר המקביל לעמדה.



אקוסטיקה בסיסית באולפן.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
  ItayJ  
הצטרף: 10 אוק' 09
הודעות: 118
מיקום: פתח תקווה
הודעה פורסם: רביעי 13 מרץ,13 03:19   
סליחה על ההקפצה אבל המעבר מתקרב ויש לי עוד שאלות:
1. איך אני אמור להתייחס לעובדה שהקיר האחורי בחדר הוא בטון מזויןן? כיצד יש לטפלו באופן ספציפי יותר?
2. דובר על בליעת החזרים מהמוניטורים לשם מיקסוס מדוייק יותר. מה באשר לבליעת ההחזרים הכלליים של החדר כחדר הקלטה? האם הטיפול שנעשה מספיק או שעליי לקנות עוד ספוגים מסוג שונה?


תודה רבה מראש!
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 13 מרץ,13 06:58   
אין לך למה להתייחס כרגע, כי את הקיר לא תוכל להזיז לפני המעבר, כך שרק לאחר מעבר ומיקום והפעלת הציוד בעוצמות שאתה רגיל אליהן תוכל לבחון מה עוד נדרש.
צפה לגל עומד או תדר נמוך רגיש למיקום המאזין, כמו בכל חדר בגודל שכזה.
במקרה כזה תוכל להיעזר במפזר ו/או בולע נמוכים - הכל עם פשרה שאתה מודע לה, אך לא משהו שיימנע ממך לעבוד בהגדרות שציינת מראש.
כללית מניעת החזרים כפי שמוצע מעלי, כמו גם בלימת גל (נמוך בעיקר) שגדול על מידות החדר הן נקודות המפתח בטיפול, ולא מראש, אלא לאחר המעבר וההתקנה.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
dor baruch
הצטרף: 08 פבר' 13
הודעות: 43
מיקום: צפון
הודעה פורסם: רביעי 13 מרץ,13 23:55   
היי איתי

בקיר האחורי אתה תשים ספוג בעובי מועדף של 5 ס"מ ומעלה במרווחים קבועים אחד מהשני או אם תרצה להשקיעה יותר אפשרי יישום של דיפיוזרים בקיר האחורי

בחדרים קטנים כאלו יש בעיה בדרך כלל להגיע לזמן ריברב מועדף להקלטה ולכן מעדיפים לעשות חדר "מת" יחסית שיש בו זמן הדהוד נמוך, ולכן מיישמים ספוגים על התקרה, במקומות ההחזרים הראשונים,בקיר אחורי, וספוג מאחורי חומר רפלקטיבי בחלקים אחרים של החדר גם בחדר הקלטה וגם בחדר מיקס
ליצירת זמן הדהוד שווה של טווח רחב כמה שיותר של תדרים שונים

הבעיה העיקרית נובעת מכך שבעזרת ספוגים רגילים אינך יכול להוריד את זמן ההדהוד של התדרים הנמוכים בד"כ מ100 הרץ ומטה ולכן מקבלים חדר "בומי"

שבו זמן ההדהוד בנמוכים גבוהה בהרבה מזמן ההדהוד של התדרים הגבוהים יותר

אני מייצר אלמנטים אקוסטים מקצועיים אז כאשר זה יהיה רלוונטי אוכל לעזור לך
האלמנטים שאני מייצר עובדים על תחום רחב של תדרים נמוכים ולכן אינך זקוק למידות מדוייקות של החדר,

הייתי שוקל להשקיע קצת יותר על הטיפול האקוסטי בעיקר מפני שהוא החשוב ביותר בקניית הציוד ואני אומר זאת מפני שכיום אפשרי לקנות ציוד טוב מאד להקלטה והשמעה במחירים זולים יחסית. מיקרופון של 8000 שקל ללא טיפול אקוסטי ישמע פחות טוב ממיקרופון של 2000 עם טיפול אקוסטי נכון #thumbsup
_________________
יעוץ אקוסטי ובניית אלמנטים אקוסטיים
db acoustics
https://www.facebook.com/pages/Db-acoustics/320067248103629?ref=ts&fref=ts
  ItayJ  
הצטרף: 10 אוק' 09
הודעות: 118
מיקום: פתח תקווה
הודעה פורסם: רביעי 13 מרץ,13 23:59   
ראובן ודור תודה רבה!
דור, יש לך אתר בו ניתן לקבל מידע ותמחור על המוצרים שלך?
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: חמישי 14 מרץ,13 09:08   
ציטוט:
אני מייצר אלמנטים אקוסטים מקצועיים אז כאשר זה יהיה רלוונטי אוכל לעזור לך
האלמנטים שאני מייצר עובדים על תחום רחב של תדרים נמוכים ולכן אינך זקוק למידות מדוייקות של החדר,


יש לך מדידות מעבדה של המוצרים האלה?

אשמח לראות נתוני בליעה.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון