תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
פורסם: שלישי 30 אוק',12 15:08
תשובה לכותרת שלך :
לא.
ימציאו אלף תקנים והמצב יישאר אותו הדבר, רק שישתפר בחזית הטכנולוגית.
ככל הידוע לי, מוסיקת רוק מבושלת וממוסטרת ל-6dB- של RMS (בדקתי את
זה של Foo Fighters) ומוסיקת מועדונים שואפת (תלוי מי עומד מאחוריה, מפיק
אותה, מבשל אותה וממסטר אותה) ל- 6dB- עד 3dB- (!).
זה בדיוק כמו מחירי הדיור - אלה לא יירדו מסיבה פשוטה : קוראים לה "פסיכולוגיה"
(צריך משבר בטחוני ו/או משבר כלכלי עולמי כדי ש-אלה יקרסו. באודיו צריך ערימה
של מליונים ששמיעתם תידפק, כאן ועכשיו).
ואתם יכולים להביא את כל הטיעונים (הצודקים לכשעצמם) שבעולם. זה לא יישתנה.
_________________
Phase in your means to battle mix haze
-----
An Amateur needs a LOT of options
The Expert needs very few options
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
פורסם: שלישי 30 אוק',12 15:24
רק מלראות את התמונה הראשונה, אני יכול להגיד בוודאות שמדובר בארוע פרסומי/מכירות/ממומן.
לא שזה רע כי מדובר במכשירים מצויינים וההרצאה בטח אינפורמטיבית.
התקנים (והמוצרים) קיימים כבר כמה שנים, והייעוד שלהם הוא בעיקר לברודקאסט ולא למוזיקה מוקלטת.
יש גם רעיונות ישימים בלי טכנולוגיה גבוהה כמו אלה של בוב כץ לדוגמה.
זה מיכשור שאולי תופס לאירופה הטכנולוגית (באנגליה אתה יכול לקבל שידור של ווימבלדון במולטיצ'אנל אינטראקטיבי, להנמיך סאונד אולפן ולקבל יותר מגרש ולהפך), אבל בארץ?
בדיוק רכשתי טלוויזיה חדשה, ואלוהים הזועה...
שלא לדבר על זה שערוץ הספורט המרכזי של המדינה (בהשוואה לסקאי ספורטס) מעביר את שידור הדגל שלו בלי טכנאי סאונד באולפן (והקייטרינג שם זה פלאפל מחסות. אמיתי). וזה נשמע ככה.
ניסינו פעם לדחוף מכשירים כאלה למספר גופי שידור בארץ(בחברה שעבדתי בה), התקבלה תגובה בערך ממקום אחד שהתעניין. אולי היום בניידות השידור החדשות שמבטיחים לנו שנבנות יהיה כזה מכשיר בנוי כחלק מהסטנדרט, אבל ניידות שידור הן רק חלק קטן מהבעיה ולא הנקודה הקריטית בשרשרת.
הצטרף: 06 יול' 11
הודעות: 43
מיקום: ירושלים
פורסם: שלישי 30 אוק',12 20:20
הוא לא מדבר על מוסיקה ממש, הוא מדבר על שידורים ורדיו וסטנדרט חדש לווליום...
הוא לא ממש מוכר שם שום דבר הוא מדבר טיפה על tc...
בכל מקרה מעניין יותר מדיי מספרים בשבילי...
_________________
Lyrik Producer
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
פורסם: רביעי 31 אוק',12 15:23
הבעיה היא לא בתקן, לא בפורמט, ולא במימוש שלו.
הבעיה היחידה היא, שזה לא מפריע לאף אחד חוץ מלטכנאי סאונד ולכמה אודיופילים מזדמנים.
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
פורסם: רביעי 31 אוק',12 15:24
זה לא סרטון מכירות במובן הפשוט של המילה, אבל לפי המוצרים שעומדים שם מדובר בארוע שנועד לקדם אג'נדה. מאחורה יש פוסטר של המכשיר הספציפי שקשור לעניין המדובר. הרמקול שמוצג שם הוא של אותה חברה (טי.סי ודיינהאודיו שייכות לאותה קבוצה), משתמשים בפונט של טי.סי והסרטון עצמו עלה ע"י טי.סי. כולנו יודעים שארועים כאלה לא קורים מעצמם.
שוב, יש סלט וחוסר הבחנה בין מושגים.
"ווליום" כווליום, הוא עוצמה סופית, בspl או מדד אחר. הוא תלוי אך ורק במשתמש הסופי ובציוד שעומד לרשותו.
"קימפרוס" ברמת הטרק הבודד/פרסומת/משדר הוא החלטה של הטכנאי שסיפק את החומר לשידור.
"השוואת עוצמות" - מה שאמור לקרות בנקודת השידור, כדי שהמשתמש הסופי בבית לא יצטרך להתעסק ב"ווליום". תלוי טכנאי (גם במערכת אוטומטית, הרי מישהו צריך לכייל אותה) ומערכת ניטור מתאימה (שזה מה שהתקן והמכשירים הנ"ל מציעים)
כל הדברים האלה, שלקימפרוס אין משמעות ואפילו חסרון גדול ברגע שה"עוצמות" מושוות, ידוע כבר שנים.
חלק מתחנות הרדיו פחות מודעות (או אכפתיות, הרי צריך לשים טכנאי ומכשיר, והציבור גם ככה מטומטם) וגם חלק מהטכנאים שמוציאים "מאסטר", או חלק מהמפיקים שדורשים שבאולפן הכל יהיה הכי חזק. יותר חזק. ועל זה קמה כל המלחמה הזאת של העוצמות.
החידוש היחיד הוא התקן החדש, שמבוסס על רעיונות מתקדמים ומודרניים טיפה יותר מאשר תקן הVU למשל (מלפני 70 שנה) שמותאמים יותר לשידור מודרני.
מלחמת הווליום תעצור רק כשהטכנולוגיה הזו תהיה יחד עם טכנאים מיומנים בכל תחנת שידור ובכל בית פוסט, וכשהחלטה של טכנאי מיקס ומאסטרינג לגבי קימפרוס של שיר/אלבום תהיה סופית ומבוססת בנוסף על הפן האומנותי , גם על השאיפה לשלמות טכנית ונאמנות למקור.
רק ביום שיבינו שאם המאסטר פתוח רק על חצי, והמוזיקה כבר חזקה מדי, משהו כנראה לא נכון.