תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 22:12
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מחפש מיקרופון שמתאים לנואמים שמדברים רחוק
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA
  מנדי אור  
הצטרף: 10 דצמ' 10
הודעות: 47
מיקום: פתח תקווה
מחפש מיקרופון שמתאים לנואמים שמדברים רחוק
הודעה פורסם: ראשון 25 נוב',12 02:23   
עיקר הניסיון שלי באולפן או בהגברה מוסיקאלית... לנואמים עד עתה שמתי 58 ושלום, כעת אני מחפש מיקרופון שאוכל לשים לנואם שמדבר בשקט ממרחק של מטר פלוס מינוס (אלה הדרישות...) ושעדיין אוכל להרים לו גיין בשפע ולפתוח ווליום בלי לקבל הרבה פידבקים וליכלוכים, כלומר שהמיקרופון יהיה מאוד כיווני יקלוט ממקום מאוד ספציפי ולא רחב... ושעדיין יהיה לו סאונד בריא, בלי יותר מדי עבודה באיקולייזר...

על מה אתם מנסיונכם ממליצים?

שאלה בתוך שאלה... ראיתי די מזמן מערכת שמתחברת למיקרופון בxlr (מכשיר בגודל של קצת יותר מפילם שיושב ממש על המיקרופון בלי כבל) ומעבירה באלחוטי (כך שלמעשה אני גם יכול לחבר אותה עם di לגיטרה וכן הלאה...) וכל זה באיכות שידור שלא נופלת ממיקרופונים אלחוטיים יקרים... מישהו מכיר את הדגם ויודע את המחיר?
meirone
Act Compatible
הצטרף: 13 דצמ' 02
הודעות: 202
מיקום: בית ינאי
לכל שאלה תשובה
הודעה פורסם: ראשון 25 נוב',12 03:40   
לגבי המיקרופון - אני לא בתחום הזה, אבל נשמע לי שתוכל להיעזר ב-Shotgun. זו משפחת מיקרופונים שמשמשת לרוב לוידאו. יש לה "אלומה" מאוד צרה וכיוונית. חפש בגוגל Shotgun microphone.

לגבי המשדר, אם אני מבין למה אתה מתכוון, אז יש לסנהייזר את SKP100 (עם מקלט EM100). הם הכי אמינים מנסיוני, אבל יש מלא כאלה (היה לי של AKG אבל עשה לי צרות).
שי
Supporter
הצטרף: 30 מאי 03
הודעות: 1683
מיקום: ת"א
אני מאוד אוהב את הגוזניקים של
הודעה פורסם: ראשון 25 נוב',12 03:43   
סנהיזר ו dpa

בטווח הפתרונות הזול - הייתי שם c1000 - יש לו מתאמים שמשנים את מרקם הקליטה, ככה שאפשר לשים סופר קרדיואידי

והוא די ידידותי בעניין איקיו וגיין


בקשר למשדר שדיברת עליו אני לא מכיר משהו זול.....

http://en-de.sennheiser.com/skp-2000

פה יש יותר מבחר אבל עדיין חייבים לקנות מקלט

http://www.fullcompass.com/category/Plug-In-Transmitters-Only-2.html?brand_id=&rewrite_name=Plug-In-Transmitters-Only&query=&categoryOrder=Bestselling
_________________
This one goes to 11!!!
ammihay
הצטרף: 18 ינו' 07
הודעות: 344
הודעה פורסם: ראשון 25 נוב',12 09:18   
בטווח הפתרונות הממש זול...ואולי מפתיע (אותי לפחות הם הפתיעו לא פעם) יש זוג קונדנסרים נחמדים של samson (כלי זמר) הם נמכרים בזוגות במחיר של 600 ש"ח בערך יכול להיות מאוד שזה יעבוד טוב בשבילך.
yonatan01
הצטרף: 15 יונ' 09
הודעות: 102
הודעה פורסם: ראשון 25 נוב',12 10:06   
שוטגאן זה מצויין אבל מאוד משנה איזה
אפילו יש אורכים שונים של אותו המיקרופון וכבר תקבל תוצאה שונה לגמריי
המלצה שלי.. אם יש לך פודיום \ שולחן אז תנסה את ה PCC של CROWN
הוא נראה לי כבל לא מיוצר אבל מוכרים אותו עדיין (כלי זמר)
הוא עובד מצויין בתנאים שביקשת והוא בנוסף מאוד דיסקרטי ולא נראה לעיין.
לגבי המשדרים... תבדוק טוב את עניין המתח שהמיקרופון צריך לקבל כי לא תמצא משדר על בטריות שמוציא 48V...
שי
Supporter
הצטרף: 30 מאי 03
הודעות: 1683
מיקום: ת"א
לא מכיר משדרי "'קוביה"
הודעה פורסם: ראשון 25 נוב',12 11:13   
שהם לא סנהיזר אבל לסנהיזר יש "קוביות" בלי וקוביות עם פנטום,אלו עם הפנטום יקרות יותר

http://en-de.sennheiser.com/skp-300
_________________
This one goes to 11!!!
nimrod_wagner
Expert
הצטרף: 29 דצמ' 04
הודעות: 725
מיקום: ק. ניר דוד
הודעה פורסם: ראשון 25 נוב',12 11:16   
+1 ל- C1000.

בענין אלחוטיים - יש כאלה לרוב יצרני המיקרופונים האלחוטיים. לא תמיד היבואן מביא את המכשירים הספציפיים לארץ. כרגע כלי זמר מקדמים את זה וכמובן תצטרך את המקלט בשבילו (יש שם לינק לדף של המקלט). קיימים (לפחות היו) פלאגים כאלה לסדרה 77 ו-55 הזולות של סמסון אבל כלי זמר כרגע לא מציגים אותם, אלא רק את הפתרון של סדרה 300 היקרה.
לא זול בכלל. צריכה להיות סיבה מאד מאד טובה לרצות לאלחט מיקרופון דינמי במחיר כזה. אגב, אם אתה מחפש פיתרון אלחוטי לגיטרה, אז למה ככה? יש פתרונות אלחוטיים ישירים לגיטרה, ויש משדרים של נקים (משדרי כיס רגילים) שמאפשרים חיבור גיטרה ומתפקדים למעשה כמו DI אלחוטי. אני מכיר את אלה של אודיוטכניקה, אבל אני מניח שאפשרי עם משדרי כיס של יצרנים נוספים.
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: ראשון 25 נוב',12 12:54   
שוטגאנים יכולים להיות צרים מדי, במרחק של מטר גם תנועה של 20 ס"מ הצידה תגרום לנפילת עוצמה מורגשת.
יש סדרות של "מיקרו" שוטגאנים של סנהייזר וAKG שמיועדות לאולפני טלוויזיה, אפשר לראות את זה אפילו בארץ, איך המיק' עומד על השולחן והדובר נשמע חזק ברור וטבעי, אבל חייבים סביבה שקטה לחלוטין ואפס תנועה של הדובר.
אם המפיק רוצה אפס נראות, יש גם גוזנקים ארוכים יעודיים לכל היצרנים הטובים.
אם זה טוב לאוסקר, זה טוב גם למפיקיהו דמיקולו בארץ הקודש.




הביצוע צריך להיות שילוב של מיק' מתאים (אני משתמש הרבה בסנהייזר 865 לסיטואציות האלה), מיקום מערכת לעומת מיק', ופרוססיה.

המערכת חייבת להיות לפני המיקרופון, ומכוונת למינימום זליגה לבמה. ככל שתרצה להרחיק את הדובר מהמיק', תצטרך להרחיק גם את הפודיום מהרמקולים! זה אומר גם למשוך אותו אחורה על הבמה.
רצוי שהפודיום יהיה במרכז הבמה ולא קרוב מדי לאחד הצדדים (כמובן שמיקום סופי תלוי גם בפרוססיה, יכול להיות שבפרוססיה נכונה תוכל להביא אותו הרבה יותר קרוב לרמקול מהמיקום ההתחלתי).

בשרשרת הפרוססיה שלי נמצאים היי פאס, אקספנדר עם בסביבות 3 דיבי הנחתה, איקיו ערוץ, קומפרסור עדין שמפצה על תנועה ומיקום (כמו שתיארתי למעלה), די אסר וכל זה לגרופ שנושא עליו איקיו גרפי וקומפרסור נוסף שמיועד לפיקים ושינויי ווליום גדולים בין דוברים.

הטריק הוא להתחיל עם הפילטר מעט גבוה יותר ממה שתתחיל בד"כ, מאחר ואם מדובר במרחק כזה לא תקבל כלל נמוכים מהדובר אלא רק מיד. כנ"ל אם יש לך לואו-פאס, אפשר לרדת איתו גם עד 6קילוהרץ ולנקות הרבה רעש שיגיע מהגיין הגבוה בפרה.
אחרי שעשינו את זה, אפשר להתחיל "לצלצל" את המיקרופון (ולדלג על כל שאר הפרוססיה! בייפאס מוחלט) ולתקן פידבקים עם הגרף (כמובן אחרי שהPA עצמו מכוון)
אחרי שיש סטאפ בסיסי כזה אפשר להעמיד מישהו (רצוי את הדובר הראשי או מנחה אם הוא מגיע לבאלאנס
וזה אפשרי) ולתת לו לדבר ולדמות סיטואציה מהארוע.
בשלב הזה כבר אמור להיות לך גיין טוב, נקיון מפידבקים ותצטרך קצת לפצות ולתקן מדי פעם. זה השלב להפעיל את האקספנדר ולראות שאין לו בעיית ת'ראשהולד. אם בשלב הזה יש לך מספיק גיין בלי פידבקים, והכל מעולה באולם, אפשר להתחיל לשחרר מעט באיקיו כדי להחזיר לסאונד את הגוון הטבעי שלו, ולראות אם אפשר לוותר בכלל על האקספנדר.
האקספנדר מפצה קצת על תופעות הלוואי של הקומפרסור (פידבקים בהפסקות) ובאופן כללי נותן קצת ראש שקט לתזוזות מיק' וכו'
עכשיו מפעילים את הקומפרסור הראשון, ובזהירות מורידים אותו ל3 דיבי הנחתה שתעבוד כל זמן שהדובר עומד מול המיק. אם הוא זז ההנחתה צריכה להתבטל!
מכאן מכוונים את הקומפרסור השני שתופס פיקים, וזהו פחות או יותר.
צריך לזכור שהכל חייב להיות נגיש ואתה צריך להיות מיומן מספיק, אם יש תחלופת דוברים למשל אז האיקיו בערוץ יכול להשתנות ביניהם, ת'ראשהולדים של פרוססורים עלולים להשתנות ודי-אסר כמעט תמיד ישתנה בין אנשים!

אופציה 2 היא לוותר על מיק' פודיום ולהשתמש במיק' דש או קשת סמויה. אם משתמשים במיק' איכותי, כמות הפרוססיה יכולה לרדת פלאים.
כמובן שלפתרון כזה דרוש גם בקליינר, אבל היי, המפיק רוצה אפס מיקרופונים, שישלם....

אני מניח שמדובר בארוע מצולם?
חשוב חשוב חשוב חשוב(ועוד אחד חשוב) להוציא לצילום פיד שהוא מיקס דומה אך עם פחות פרוססיה במיקרופון!(ע"י פיצול מיק) יש הבדל גדול בין מה שתשמע בPA ומה שתקבל באוזניות למשל (ובטלויזיה), והמטרה גם שונה. לפיד של הטלוויזיה אין בעיית פידבקים, ולכן אין סיבה לסרס אותו.
אם תראה חדשות מדי פעם, תוכל לראות איך הדובר נשמע חזק מאוד אפילו שמדובר ב58 ממרחק חצי מטר. לעומת זאת, באולם עצמו, סביר שהטכנאי נאבק קצת...

c1000 זה אחלה וגם יש לו סוללה ככה שלא תצטרך משדר עם פאנטום, אבל לדעתי הוא פחות מתאים לפונקציה של דיבור.
Assaf Katz
הצטרף: 28 פבר' 09
הודעות: 115
מיקום: מושב שדמות דבורה
הודעה פורסם: ראשון 25 נוב',12 13:23   
לי היו התנסויות מאוד טובות עם SM81 של שור, אפילו אם יש לך הזדמנות שים 2. הנואם גם נשמע מדהים וגם יש סיגנל מעולה.
_________________
clean.
  מנדי אור  
הצטרף: 10 דצמ' 10
הודעות: 47
מיקום: פתח תקווה
הודעה פורסם: ראשון 25 נוב',12 15:45   
הרבה אינפורמציה...

לגבי איך לעשות סאונד ולמקם את הpa ביחס לפודיום - אני חושב שאסתדר... אמנם לא למדתי אבל כבר יש לי ב״ה קצת ניסיון...

לגבי המיקרופון - אני מבין שהדעות מאוד חלוקות... וזה מובן... יש לכם רעיון איך אני יכול לבדוק בשטח בפועל מיקרופונים בתנאים אמיתיים ולבחור? (השכרה... חנות עם שטח שמדמה את כל התנאים האלה... וכו)

ואולי יזו המלצה שתגיעו להסכמה? (אבל לא מיקרפון שיעלה לי לבדו 10,000 ₪ כמובן...)

לגבי האלחוטי, למה שלא יהיה פאנטום בקפסולה עם בטריות בעוד בכרטיס קול usb של פוקוסרייט (שיש לי והתקלקל... חבל היה כרטיס טוב) יש לי פאנטום ישר מusb של לפטופ על הבטרייה...
המטרה העיקרית כמובן היא מיקרופון, המטרה המשנית זה מכשיר רב-פעולות.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון