הצטרף: 10 דצמ' 10
הודעות: 47
מיקום: פתח תקווה
פורסם: ראשון 25 נוב',12 02:23
עיקר הניסיון שלי באולפן או בהגברה מוסיקאלית... לנואמים עד עתה שמתי 58 ושלום, כעת אני מחפש מיקרופון שאוכל לשים לנואם שמדבר בשקט ממרחק של מטר פלוס מינוס (אלה הדרישות...) ושעדיין אוכל להרים לו גיין בשפע ולפתוח ווליום בלי לקבל הרבה פידבקים וליכלוכים, כלומר שהמיקרופון יהיה מאוד כיווני יקלוט ממקום מאוד ספציפי ולא רחב... ושעדיין יהיה לו סאונד בריא, בלי יותר מדי עבודה באיקולייזר...
על מה אתם מנסיונכם ממליצים?
שאלה בתוך שאלה... ראיתי די מזמן מערכת שמתחברת למיקרופון בxlr (מכשיר בגודל של קצת יותר מפילם שיושב ממש על המיקרופון בלי כבל) ומעבירה באלחוטי (כך שלמעשה אני גם יכול לחבר אותה עם di לגיטרה וכן הלאה...) וכל זה באיכות שידור שלא נופלת ממיקרופונים אלחוטיים יקרים... מישהו מכיר את הדגם ויודע את המחיר?
Act Compatible
הצטרף: 13 דצמ' 02
הודעות: 202
מיקום: בית ינאי
פורסם: ראשון 25 נוב',12 03:40
לגבי המיקרופון - אני לא בתחום הזה, אבל נשמע לי שתוכל להיעזר ב-Shotgun. זו משפחת מיקרופונים שמשמשת לרוב לוידאו. יש לה "אלומה" מאוד צרה וכיוונית. חפש בגוגל Shotgun microphone.
לגבי המשדר, אם אני מבין למה אתה מתכוון, אז יש לסנהייזר את SKP100 (עם מקלט EM100). הם הכי אמינים מנסיוני, אבל יש מלא כאלה (היה לי של AKG אבל עשה לי צרות).
הצטרף: 18 ינו' 07
הודעות: 344
פורסם: ראשון 25 נוב',12 09:18
בטווח הפתרונות הממש זול...ואולי מפתיע (אותי לפחות הם הפתיעו לא פעם) יש זוג קונדנסרים נחמדים של samson (כלי זמר) הם נמכרים בזוגות במחיר של 600 ש"ח בערך יכול להיות מאוד שזה יעבוד טוב בשבילך.
הצטרף: 15 יונ' 09
הודעות: 102
פורסם: ראשון 25 נוב',12 10:06
שוטגאן זה מצויין אבל מאוד משנה איזה
אפילו יש אורכים שונים של אותו המיקרופון וכבר תקבל תוצאה שונה לגמריי
המלצה שלי.. אם יש לך פודיום \ שולחן אז תנסה את ה PCC של CROWN
הוא נראה לי כבל לא מיוצר אבל מוכרים אותו עדיין (כלי זמר)
הוא עובד מצויין בתנאים שביקשת והוא בנוסף מאוד דיסקרטי ולא נראה לעיין.
לגבי המשדרים... תבדוק טוב את עניין המתח שהמיקרופון צריך לקבל כי לא תמצא משדר על בטריות שמוציא 48V...
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
פורסם: ראשון 25 נוב',12 12:54
שוטגאנים יכולים להיות צרים מדי, במרחק של מטר גם תנועה של 20 ס"מ הצידה תגרום לנפילת עוצמה מורגשת.
יש סדרות של "מיקרו" שוטגאנים של סנהייזר וAKG שמיועדות לאולפני טלוויזיה, אפשר לראות את זה אפילו בארץ, איך המיק' עומד על השולחן והדובר נשמע חזק ברור וטבעי, אבל חייבים סביבה שקטה לחלוטין ואפס תנועה של הדובר.
אם המפיק רוצה אפס נראות, יש גם גוזנקים ארוכים יעודיים לכל היצרנים הטובים.
אם זה טוב לאוסקר, זה טוב גם למפיקיהו דמיקולו בארץ הקודש.
הביצוע צריך להיות שילוב של מיק' מתאים (אני משתמש הרבה בסנהייזר 865 לסיטואציות האלה), מיקום מערכת לעומת מיק', ופרוססיה.
המערכת חייבת להיות לפני המיקרופון, ומכוונת למינימום זליגה לבמה. ככל שתרצה להרחיק את הדובר מהמיק', תצטרך להרחיק גם את הפודיום מהרמקולים! זה אומר גם למשוך אותו אחורה על הבמה.
רצוי שהפודיום יהיה במרכז הבמה ולא קרוב מדי לאחד הצדדים (כמובן שמיקום סופי תלוי גם בפרוססיה, יכול להיות שבפרוססיה נכונה תוכל להביא אותו הרבה יותר קרוב לרמקול מהמיקום ההתחלתי).
בשרשרת הפרוססיה שלי נמצאים היי פאס, אקספנדר עם בסביבות 3 דיבי הנחתה, איקיו ערוץ, קומפרסור עדין שמפצה על תנועה ומיקום (כמו שתיארתי למעלה), די אסר וכל זה לגרופ שנושא עליו איקיו גרפי וקומפרסור נוסף שמיועד לפיקים ושינויי ווליום גדולים בין דוברים.
הטריק הוא להתחיל עם הפילטר מעט גבוה יותר ממה שתתחיל בד"כ, מאחר ואם מדובר במרחק כזה לא תקבל כלל נמוכים מהדובר אלא רק מיד. כנ"ל אם יש לך לואו-פאס, אפשר לרדת איתו גם עד 6קילוהרץ ולנקות הרבה רעש שיגיע מהגיין הגבוה בפרה.
אחרי שעשינו את זה, אפשר להתחיל "לצלצל" את המיקרופון (ולדלג על כל שאר הפרוססיה! בייפאס מוחלט) ולתקן פידבקים עם הגרף (כמובן אחרי שהPA עצמו מכוון)
אחרי שיש סטאפ בסיסי כזה אפשר להעמיד מישהו (רצוי את הדובר הראשי או מנחה אם הוא מגיע לבאלאנס
וזה אפשרי) ולתת לו לדבר ולדמות סיטואציה מהארוע.
בשלב הזה כבר אמור להיות לך גיין טוב, נקיון מפידבקים ותצטרך קצת לפצות ולתקן מדי פעם. זה השלב להפעיל את האקספנדר ולראות שאין לו בעיית ת'ראשהולד. אם בשלב הזה יש לך מספיק גיין בלי פידבקים, והכל מעולה באולם, אפשר להתחיל לשחרר מעט באיקיו כדי להחזיר לסאונד את הגוון הטבעי שלו, ולראות אם אפשר לוותר בכלל על האקספנדר.
האקספנדר מפצה קצת על תופעות הלוואי של הקומפרסור (פידבקים בהפסקות) ובאופן כללי נותן קצת ראש שקט לתזוזות מיק' וכו'
עכשיו מפעילים את הקומפרסור הראשון, ובזהירות מורידים אותו ל3 דיבי הנחתה שתעבוד כל זמן שהדובר עומד מול המיק. אם הוא זז ההנחתה צריכה להתבטל!
מכאן מכוונים את הקומפרסור השני שתופס פיקים, וזהו פחות או יותר.
צריך לזכור שהכל חייב להיות נגיש ואתה צריך להיות מיומן מספיק, אם יש תחלופת דוברים למשל אז האיקיו בערוץ יכול להשתנות ביניהם, ת'ראשהולדים של פרוססורים עלולים להשתנות ודי-אסר כמעט תמיד ישתנה בין אנשים!
אופציה 2 היא לוותר על מיק' פודיום ולהשתמש במיק' דש או קשת סמויה. אם משתמשים במיק' איכותי, כמות הפרוססיה יכולה לרדת פלאים.
כמובן שלפתרון כזה דרוש גם בקליינר, אבל היי, המפיק רוצה אפס מיקרופונים, שישלם....
אני מניח שמדובר בארוע מצולם?
חשוב חשוב חשוב חשוב(ועוד אחד חשוב) להוציא לצילום פיד שהוא מיקס דומה אך עם פחות פרוססיה במיקרופון!(ע"י פיצול מיק) יש הבדל גדול בין מה שתשמע בPA ומה שתקבל באוזניות למשל (ובטלויזיה), והמטרה גם שונה. לפיד של הטלוויזיה אין בעיית פידבקים, ולכן אין סיבה לסרס אותו.
אם תראה חדשות מדי פעם, תוכל לראות איך הדובר נשמע חזק מאוד אפילו שמדובר ב58 ממרחק חצי מטר. לעומת זאת, באולם עצמו, סביר שהטכנאי נאבק קצת...
c1000 זה אחלה וגם יש לו סוללה ככה שלא תצטרך משדר עם פאנטום, אבל לדעתי הוא פחות מתאים לפונקציה של דיבור.
הצטרף: 28 פבר' 09
הודעות: 115
מיקום: מושב שדמות דבורה
פורסם: ראשון 25 נוב',12 13:23
לי היו התנסויות מאוד טובות עם SM81 של שור, אפילו אם יש לך הזדמנות שים 2. הנואם גם נשמע מדהים וגם יש סיגנל מעולה.
_________________
clean.
הצטרף: 10 דצמ' 10
הודעות: 47
מיקום: פתח תקווה
פורסם: ראשון 25 נוב',12 15:45
הרבה אינפורמציה...
לגבי איך לעשות סאונד ולמקם את הpa ביחס לפודיום - אני חושב שאסתדר... אמנם לא למדתי אבל כבר יש לי ב״ה קצת ניסיון...
לגבי המיקרופון - אני מבין שהדעות מאוד חלוקות... וזה מובן... יש לכם רעיון איך אני יכול לבדוק בשטח בפועל מיקרופונים בתנאים אמיתיים ולבחור? (השכרה... חנות עם שטח שמדמה את כל התנאים האלה... וכו)
ואולי יזו המלצה שתגיעו להסכמה? (אבל לא מיקרפון שיעלה לי לבדו 10,000 ₪ כמובן...)
לגבי האלחוטי, למה שלא יהיה פאנטום בקפסולה עם בטריות בעוד בכרטיס קול usb של פוקוסרייט (שיש לי והתקלקל... חבל היה כרטיס טוב) יש לי פאנטום ישר מusb של לפטופ על הבטרייה...
המטרה העיקרית כמובן היא מיקרופון, המטרה המשנית זה מכשיר רב-פעולות.