שלום לכולם
בימים אלה אני מסיים עבודה על אלבום שהקלטתי את כולו בבייתי,
והגעתי לשלב שאני רוצה לשלוח את הערוצים לבנאדם שיעשה לי מיקס מקצועי.
אני יודע שהדרך הקלה היא BOUNCE בקיובייס לכל הערוצים, אבל השאלה היא, משום שמדובר במוסיקה שגובלת באלקטרוניקה, הרבה מהEQ או מקומפרסורים שלי שהשתמשתי תוך כדי יצירה, גם משמשים כאלמנט מוסיקלי ומאוד חשובים ליצירה עצמה.
האם כשאני שולח לטכנאי מיקס את הערוצים, אילו אפקטים חשוב שאני אוריד בוודאות, או האם לשלוח לו את הכל כמו שהוא?
בגדול, התשובה היא שאתה צריך לשלוח את מה שמבחינתך מייצג כמה שיותר את החומר שבחרת. כלומר, אם אתה מרגיש נהדר עם האיקיו או המודולציה שהוספת, ואיך שזה נשמע כרגע זה סורס מצוין מבחינתך, אז תשלח את זה כמו שזה. אם אתה חושב שעבודת האיקיו שלך לא מספיק טובה או שפשוט אין לך ביטחון בה שלח את הערוץ הנקי.
אגב, אתה יכול גם לשלוח שתי אופציות. נקי ומעובד.
באופן אישי, כמפיק, אני מעדיף לייצר כמה שיותר 'הגדרה' כבר בשלב החומר המוקלט. כלומר לקבע כמה שיותר החלטות אומנותיות בשלב הכנת החומר ולא להשאיר אותן למיקס, במיוחד אם כפי שאתה אומר מדובר בדברים שעקרוניים לחזון שלך כפי שאתה תופס אותו.
הייתי נזהר בעיקר מלשלוח ערוצים רטובים מדי (דיליי,ריוורב) או עם יותר מדי חיתוך בתדרים הנמוכים. אם אפשר לשלוח את הדיליי, למשל, בערוץ נפרד זה יכול להיות מצוין. _________________ קליפים מגניבים שעשיתי ביוטיוב:
http://www.youtube.com/user/EyalAmirMusic
ניתן להוציא ערוצים בDry וWet (אם מדובר על דילאים, ריברב, מודולטורים למינהם) ולרשום על שם הקובץ את העוצמה היחסית (אם הריברב הוא למשל 30% wet אז העוצמה היחסית צריכה להיות איפה שהוא שהפיידר ב-30
DBFS נאמר ביחס לערוץ שנמצא ב0. אני מתבייש להגיד שאני לא זוכר ממש כיצד בנויה הסקלה מלבד העובדה שהיא לא לינארית) _________________ www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"