Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
פורסם: חמישי 06 דצמ',12 23:25
הנשימות החזקות כלל לא מפריעות לי , האמת היא שלטעמי הן כלל לא חזקות , הן בדיוק במידה , ומוסיפות לאקספרסיביות של הביצוע .
הדבר מעיד על קמפרוס רב אבל עדיין במידה , מה שמאוד מתאים לפופ ,
אם בכל זאת הן מפריעות לך, אז את התוצאה הטובה ביותר , שאגב גם המקצוענים הכי גדולים בעולם עושים אותה , תתן לך העבודה הידנית ,
עשר דקות גג של אוטומציה והכל בשליטה.
מה שאני פחות אוהב זה את הסאונד של גיטרת ה - DI , סטרילי , חסר השראה ולא מתאים לאיכות הווקאלית של הקטע.
מדוע הגיטרה באמצע ביחד עם הזמר ? זליגה ? שנייהם במונו ?
אם הם בשני מקרופונים שונים , אז אפילו תזוזה קלה של נאמר - PAN 15 של כל אחד מהם לצד אחר , יפרידו מעט טוב יותר את הגיטרה והשירה ועדיין ירגישו מפוקסים וחשובים באמצע.
שווה לך גם לנסות להפוך את קובץ הגיטרה ממונו לסטריאו ע"י פלאג יעודי ולבדוק איך זה נשמע , אם זה יעבוד אז זה יתן הרבה אוויר לשירה במיקס ויצור "סביבה".
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
פורסם: שישי 07 דצמ',12 00:13
יש את הטכניקה הקלאסית להקלטת זמר עם גיטרה ,
כאשר משתמשים בשני מקרופונים עם מרקם 8 כאשר הצד שאינו קולט מכוון בכל מקרופון אל המקור שאנו רוצים שיכנס אליו כמה שפחות ,
מרקם 8 קולט מלפנים ומאחור , מהצד יש לו כמעט בלוק והקליטה ממש אפסית , בהשוואה לצדדים , באנגלית , "THE NULL SIDE"
אז אתה מכוון אותו מלפנים כמו שאתה רוצה על הגיטרה למשל , ואת הצד שאינו קולט אתה דואג שיהיה לכיוון הזמר , ולהיפך , ובכך מתקבלים שני ערוצים עם הפרדה מירבית ביחס למצב.
אני מניח שלא היו ברשותך שני מקרופונים עם מרקם 8 וכשכך הסיטואציה לא תמיד פשוטה.
הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
פורסם: שישי 07 דצמ',12 02:39
כמו שכבר אמרו, כמעט בכל מכשיר גייט ישנה אפשרות להנחית במידה הרצויה את עוצמת הסיגנל שמתחת לסף, ולא להשתיקו לחלוטין. במקרה שכזה הגייט מתפקד כאקספנדר וזה קלאסי למקרה כמו שלך, או למשל על סנר שמנוגן עם גוסט-נוטס, בכדי שלא ילכו לאיבוד.